|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pajeron ahdot...Mitäs mieltä raati on, kun GEN1 (-88) 2.5TD:n ahtaa ns. kokoajan tasakaasullakin? Ahtimenahan on se tehdasasenteinen Mitsubishi TD04-xx. Mielessä ku toi pukkaa hieman öljyä läpi, että vaihdan toiseen missä vähän isommat siivet. Eli tilalle kaavaillut 300:sen Mersun orkkista, joka hyllyssäkin on. Ja samalla pakoputki vaihtoon ja hieman isommaksi ku entinen. Samalla vaihtuu sit imusarjakin malliksi L200 vapari...
|
#2
|
|||
|
|||
Kyllä mullakin ahtaa koko ajan, eli tasakaasullakin ajaessa. Ainoastaan tyhjäkäynnillä ahtopainemittari näyttää nollaa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#3
|
|||
|
|||
Mites...Lainaus:
Itellä mittarissa neula nousee paikallaankin kaasua antaessa sinne 0.6 seutuun... Ja tasasella kaasulla 80km vauhdissakin ahtaa 0.8... Mikään turbollinen kampe mitä ollut, niin ei oo ahtanut tasakaasulla ku max. 0.3 vaikka on jälkiturbotettua kampetta ja syöttöjäkin lisätty (penkkissä vakiosyötöillä 0,7bar max.4500rpm/114,7hp moottorina Nissanin 2.0Dsl). |
#4
|
|||
|
|||
Toimii ihan oikein, pajeron kuuluukin ahtaa kokoajan. (onko se sitten hyvä, on toinen asia). tuo imusarjan muuttaminen, ja varsinkin jos laittaa coolerin, laskee vähän painetta, mutta eihän vähän isompi turbokaan mitään haittaa. Pajerossa vain ei kauheasti tilaa turbolle ole.
|
#5
|
|||
|
|||
Kyllähän tuo taitaa normaalia olla tuolla alkuperäisellä puhaltimella...
|
#6
|
|||
|
|||
Kyllähän...
Eihän se ihan normaalia oo, että tasakaasulla ajaessa ahdin ahtaa ns. täysiä lukuja... Ja mitä tohon coolerin laittamiseen tulee, niin ei se nyt niin paljoa laske ahtoja, kun siitäkin tietoo ton mainitun Nissanin osalta. Siin on 76mm paksulla ja oliko 300x450mm kennolla oleva cooleri keulassa penkityksenkin aikana... Ja matkalla penkkiin ja takas ei tasasella ahtanut oikeestaan yhtään.
Tilaa kyllä on ihan tarpeeksi korvaavallekkin ahtimelle, ja näitähän on muistaakseni muutamalla erillainen mitä vakio on. Yhdellä VNT-mallia, toisella sitten jostain pienehköstä traktorista napattu... Ja miksi vaihtaa toiseen sitten? No, eihän noita Mitsun ahtimia kannata huoltaa ku kustannukset n. 600€:a ja uusi maksaa tuplat sitten... Ja eikä siin oikeestaan mitään järkeäkään oo pistää toista samanlaista rimpulaa takas. Vaikka ei tarkotuksena oo tehojen hakua vaan parantaa moottorin hengitystä ja sen luonnetta. Mikäli tehoa haettas, niin sillon tilalle astus OM605:nen. Mikäli sit suoraan haettas tehomonsteria, niin OM606:nen turbolla ja Mynän pumpulla. |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#8
|
|||
|
|||
mitenkäs olet virittännyt ton hukkaportin kellon kiinnityksen kun l200 imusarja kiinni. Itellä kans toi imusarja odottaa asennusta ja cooleri jo on niin iso keulassa kun syylärin eteen mahtu. Ja mulla putos noi ahdot tasamaalla 0.2bar luokkaa ton coolerin laiton jälkeen vaikka ruuvasin syöttöä lisää.
|
#9
|
|||
|
|||
Eihän se hyväksi ole oikein miltään kantilta katsottuna että siellä jyllä ahtopaine melkein tapissa tasakaasullakin.
Isompaa fööniä ja kuuleri keulalle niin kulutuskin tippuu alle 15l/100km Kun ei moottorin teho mene siihen ahto/pakopainetta vasten käymiseen. |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pitäs löytää jostain aikaa tutkia tota mun edellistä syöttöpumppua, kun se toimi tosi mahtavasti. Kone oli kierrosherkkä ja ruutia löyty riittävästi. Tätä toista syöttöpumppua en ole saanut toimimaan samallalailla, eli jotain eroja niissäkin on. Veikkaan jotain ajotukseen liittyvää. Kulutus edellisellä pumpulla huiteli maantiellä jossain 10l/100km. Tällä toisella en ole ajanut vielä edes 100 kilsaa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajerosta ahdot hukassa | japanian rauta | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 10.05.2009 20:13 |
Pajeron ahdot TD04 -> TC05 | sds500 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.09.2007 06:30 |
LJ:n ahdot alunperin. | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 27.07.2007 18:18 |
Mikä turbo & paljo on ahdot vakio Patrolissa,sd33t | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.12.2005 21:04 | |
ahdot? | toppa | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 27.04.2005 20:49 |