Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2012, 17:45
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Pajeron ahdot...


Mitäs mieltä raati on, kun GEN1 (-88) 2.5TD:n ahtaa ns. kokoajan tasakaasullakin? Ahtimenahan on se tehdasasenteinen Mitsubishi TD04-xx.
Mielessä ku toi pukkaa hieman öljyä läpi, että vaihdan toiseen missä vähän isommat siivet. Eli tilalle kaavaillut 300:sen Mersun orkkista, joka hyllyssäkin on. Ja samalla pakoputki vaihtoon ja hieman isommaksi ku entinen. Samalla vaihtuu sit imusarjakin malliksi L200 vapari...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2012, 19:28
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Kyllä mullakin ahtaa koko ajan, eli tasakaasullakin ajaessa. Ainoastaan tyhjäkäynnillä ahtopainemittari näyttää nollaa.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.01.2012, 10:16
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Mites...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Kyllä mullakin ahtaa koko ajan, eli tasakaasullakin ajaessa. Ainoastaan tyhjäkäynnillä ahtopainemittari näyttää nollaa.
Mites ahtaako ilman kuormitsuta (siis paikallaan ollessakin ku polkasee kaasua)?
Itellä mittarissa neula nousee paikallaankin kaasua antaessa sinne 0.6 seutuun... Ja tasasella kaasulla 80km vauhdissakin ahtaa 0.8... Mikään turbollinen kampe mitä ollut, niin ei oo ahtanut tasakaasulla ku max. 0.3 vaikka on jälkiturbotettua kampetta ja syöttöjäkin lisätty (penkkissä vakiosyötöillä 0,7bar max.4500rpm/114,7hp moottorina Nissanin 2.0Dsl).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2012, 10:23
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Toimii ihan oikein, pajeron kuuluukin ahtaa kokoajan. (onko se sitten hyvä, on toinen asia). tuo imusarjan muuttaminen, ja varsinkin jos laittaa coolerin, laskee vähän painetta, mutta eihän vähän isompi turbokaan mitään haittaa. Pajerossa vain ei kauheasti tilaa turbolle ole.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2012, 10:23
raikka raikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.01.06
Sijainti: Lappeenranta, Ylämaa
Viestit: 14
Perusasetus

Kyllähän tuo taitaa normaalia olla tuolla alkuperäisellä puhaltimella...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.01.2012, 10:39
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kyllähän...


Eihän se ihan normaalia oo, että tasakaasulla ajaessa ahdin ahtaa ns. täysiä lukuja... Ja mitä tohon coolerin laittamiseen tulee, niin ei se nyt niin paljoa laske ahtoja, kun siitäkin tietoo ton mainitun Nissanin osalta. Siin on 76mm paksulla ja oliko 300x450mm kennolla oleva cooleri keulassa penkityksenkin aikana... Ja matkalla penkkiin ja takas ei tasasella ahtanut oikeestaan yhtään.

Tilaa kyllä on ihan tarpeeksi korvaavallekkin ahtimelle, ja näitähän on muistaakseni muutamalla erillainen mitä vakio on. Yhdellä VNT-mallia, toisella sitten jostain pienehköstä traktorista napattu...

Ja miksi vaihtaa toiseen sitten? No, eihän noita Mitsun ahtimia kannata huoltaa ku kustannukset n. 600€:a ja uusi maksaa tuplat sitten... Ja eikä siin oikeestaan mitään järkeäkään oo pistää toista samanlaista rimpulaa takas. Vaikka ei tarkotuksena oo tehojen hakua vaan parantaa moottorin hengitystä ja sen luonnetta. Mikäli tehoa haettas, niin sillon tilalle astus OM605:nen. Mikäli sit suoraan haettas tehomonsteria, niin OM606:nen turbolla ja Mynän pumpulla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.01.2012, 11:39
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mites ahtaako ilman kuormitsuta (siis paikallaan ollessakin ku polkasee kaasua)?
Itellä mittarissa neula nousee paikallaankin kaasua antaessa sinne 0.6 seutuun... Ja tasasella kaasulla 80km vauhdissakin ahtaa 0.8... Mikään turbollinen kampe mitä ollut, niin ei oo ahtanut tasakaasulla ku max. 0.3 vaikka on jälkiturbotettua kampetta ja syöttöjäkin lisätty (penkkissä vakiosyötöillä 0,7bar max.4500rpm/114,7hp moottorina Nissanin 2.0Dsl).
Kyllä ahtaa myös paikallaan polkastessaki. En muista lukuja nyt yhtään ,mutta mullahan on tossa aika reilut nuo ahdot. Nyt sen syöttöpumpun vaihdon jälkeen ku pumppua vähän säädeltiin on ahdot parhaimmillaan (PAHIMMILLAAN) käyny 2,0barissa.... Se on jo aivan liikaa. Pitäs ehtiä tutkia tuota tarkemmin jossain välissä itsekkin. Mullahan on tossa l200:sen imusarja ja pajeron cooleri, mut ei ne ainakaan laskenu ahtopaineita.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.01.2012, 12:00
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

mitenkäs olet virittännyt ton hukkaportin kellon kiinnityksen kun l200 imusarja kiinni. Itellä kans toi imusarja odottaa asennusta ja cooleri jo on niin iso keulassa kun syylärin eteen mahtu. Ja mulla putos noi ahdot tasamaalla 0.2bar luokkaa ton coolerin laiton jälkeen vaikka ruuvasin syöttöä lisää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.01.2012, 12:19
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Eihän se hyväksi ole oikein miltään kantilta katsottuna että siellä jyllä ahtopaine melkein tapissa tasakaasullakin.

Isompaa fööniä ja kuuleri keulalle niin kulutuskin tippuu alle 15l/100km Kun ei moottorin teho mene siihen ahto/pakopainetta vasten käymiseen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.01.2012, 19:01
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
mitenkäs olet virittännyt ton hukkaportin kellon kiinnityksen kun l200 imusarja kiinni. Itellä kans toi imusarja odottaa asennusta ja cooleri jo on niin iso keulassa kun syylärin eteen mahtu. Ja mulla putos noi ahdot tasamaalla 0.2bar luokkaa ton coolerin laiton jälkeen vaikka ruuvasin syöttöä lisää.
Jätin pois sen ja tulppasin hukkaportin rautalangalla kiinni. Ei kovin suositeltavaa, mutta on tuo mulla kestänyt jo 30tkm.
Pitäs löytää jostain aikaa tutkia tota mun edellistä syöttöpumppua, kun se toimi tosi mahtavasti. Kone oli kierrosherkkä ja ruutia löyty riittävästi. Tätä toista syöttöpumppua en ole saanut toimimaan samallalailla, eli jotain eroja niissäkin on. Veikkaan jotain ajotukseen liittyvää. Kulutus edellisellä pumpulla huiteli maantiellä jossain 10l/100km. Tällä toisella en ole ajanut vielä edes 100 kilsaa.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.01.2012, 21:31
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opro Näytä viesti
mitenkäs olet virittännyt ton hukkaportin kellon kiinnityksen kun l200 imusarja kiinni. Itellä kans toi imusarja odottaa asennusta ja cooleri jo on niin iso keulassa kun syylärin eteen mahtu. Ja mulla putos noi ahdot tasamaalla 0.2bar luokkaa ton coolerin laiton jälkeen vaikka ruuvasin syöttöä lisää.
Itse rakentelin tuollaisen pedin pakopesän päälle ja lyhensin hukkiksen tankoa ja tuli hyvä. On kestänyt jo 1,5v tuossa paikassa eli ei huolta että kello hajoais. Tulee yhden imusarjan pultin alle ja kahden elbowin pultin alle ettei notku.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajerosta ahdot hukassa japanian rauta Tekniikka & Jutustelu 8 10.05.2009 20:13
Pajeron ahdot TD04 -> TC05 sds500 Tekniikka & Jutustelu 0 26.09.2007 06:30
LJ:n ahdot alunperin. Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 19 27.07.2007 18:18
Mikä turbo & paljo on ahdot vakio Patrolissa,sd33t Tekniikka & Jutustelu 2 22.12.2005 21:04
ahdot? toppa Tekniikka & Jutustelu 36 27.04.2005 20:49


Sivu luotu: 22:44 (GMT +2).