|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pajerosta ahdot hukassaKävi sillä tavalla, että isolla tiellä ajelun seurauksena pajerosta katosi ahtopaineet. Ennen oli suunnilleen se 0,8bar mikä on kaiketi ne vakio maksimit, nyt nousee mittari johonkin 0,1:een, ja tehon puutteen huomaa kyllä ajossakin. Letkut on tarkistettu, ei vuoda. Hukkaporttisysteemin tarkistin paineilmalla, tuntuis sekin toimivan. Ahdinta en ole irti ottanut, mutta paikallaan tutkittuna tuntuisi toimivan muuten, mutta painelähdöiltä ei vaan tule tarpeeksi ilmaa. Imee kyllä niin, että meinas sormet viedä. Nyt olisin hyviä neuvoja vailla, mistä kannattaa vikaa hakea
|
#2
|
|||
|
|||
Joskus LJ:stä katosi samalla tapaa paineet ihan normiajossa. Syy löytyi lopulta letkusta, joka vie painetta ahdonalaisen syötön kellolle. En tiedä onko tuossa millainen ahdon alainen syötön säätö, mutta kannattaa tarkistaa toimiiko se...jos ei saa soppaa, niin ei nouse painekaan.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#3
|
||||
|
||||
Kokeile ilman hukkaporttia.. Kuulostais mahdolliselta hukkaportti vialta, LJ:ssä moisia ongelmia oli itellä.
|
#4
|
||||
|
||||
Ei siellä monenlaisia vikoja voi olla. Ahdonalaisen syötön kalvo on just niinku läjässäkin, eli syöttöpöumpun kannessa. Hukkaportin kalvon puhkeaminen taitas vaan nostaa ahtopaineita. Pajeron ahtimessa tais olla aika herkästi hukkaportin "läppä" kiinni, voisko se olla irti. Joskus ahtimen laakeri menehtyy niin et ei ahda kunnolla, pitää yleensä kyllä ääntä jo siinä vaiheessa.
|
#5
|
||||
|
||||
hukkapotin läppä tippunut?
|
#6
|
|||
|
|||
onkohan pajerossa imusarjassa ylipaine venttiiliä?? troopperissa on semmonen ja minulla kävi ahdot heittelemään...tulppasin koko mötikän ja nytten toimii...troopperissa se on imusarjassa ja siintä lähtee letku ilmanputsarille...kannattaa tsekata..
|
#7
|
||||
|
||||
tulppaa se tumpvalve vai mikä se nyt on siitä imusarjasta ja kokeile sitten nouseeko ahdot. Mulla ainaskin se laski ahdot pihalle entisestä naperosta.
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA- |
#8
|
|||
|
|||
juurikin samaista mötikkää tarkoitin
|
#9
|
||||
|
||||
mulla teki pajaeero joskus samaa. oli irronnu ahdonalaisensyötön letku sieltä pumpun päästä. mistäs välistä oot ahtomittarin letkun ottanu? ettei mikään t-haara vuoda. siihen imusarjan ylipaineventtiilin tilalle laitoin jonku vesikiertosen lämmitysjärjestelmän venttiilin mikä päästi vasta 1.5 bar. mites pakoputki voisko olla"tukossa" tai ilmanputsari?
__________________
-91 4runner 3.0 bensa -81 pitkä patrol |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajerosta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.04.2009 16:43 |
Pajeron ahdot TD04 -> TC05 | sds500 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.09.2007 06:30 |
LJ:n ahdot alunperin. | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 27.07.2007 18:18 |
Mikä turbo & paljo on ahdot vakio Patrolissa,sd33t | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.12.2005 21:04 | |
ahdot? | toppa | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 27.04.2005 20:49 |