Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #451  
Vanha 14.02.2013, 18:50
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen Näytä viesti
hyvin purkaantu. laakeri on sen verran kans ehtoon puolella että menee vaihtoon. melko tiukassa tuo laakeri, lähtee vissiin antamalla lämpöö...
Ei se krymppi taida irrota oikein muuten kuin prässissä, joten itse olen aina rälläköinyt siihen uran melkein vetariin saakka, ja lyönyt jollain taltalla sen sitten lopuksi kokonaan poikki. Uusi krymppi tulee laakerisarjan mukana.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #452  
Vanha 14.02.2013, 19:02
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Näinkin tyhmä kysymys kun:

Mitkä murrokset kannattaa laittaa kymppiin? Onko mitään väliä?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #453  
Vanha 14.02.2013, 19:05
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

jaa nii meinaat palexi sitä holkkii mikä puristaa sen laakerin paikalleen siihe vetotikun tyveen?
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #454  
Vanha 14.02.2013, 19:08
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen Näytä viesti
jaa nii meinaat palexi sitä holkkii mikä puristaa sen laakerin paikalleen siihe vetotikun tyveen?
Jep, just se. Laakeri itessään ei ole kovin tiukassa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #455  
Vanha 14.02.2013, 19:10
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Näinkin tyhmä kysymys kun:

Mitkä murrokset kannattaa laittaa kymppiin? Onko mitään väliä?
413:sta vetarit ja murrokset jos haluat kestävyyttä. TML murrokset kestää jo jotakin. Ja jenkeistä saa trail gearin cromo tikkua ja murrosta, jotka taitaa olla parhaat. Tarvikemurroksista mulla ei itellä ole kokemusta...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #456  
Vanha 14.02.2013, 19:20
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

selevä peli, lähen tästä kohta takasi verstaaseen. laakeri oli sen vertikka horo että ulkokooli meni päreiks parilla vasaran iskulla. seuraavaks laikkakone tulille...
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #457  
Vanha 15.02.2013, 00:12
Z1K Z1K ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.02.13
Sijainti: Jämsä
Viestit: 6
Perusasetus

Teen kytkinremonttia sj410 -83. Vaihdelaatikon irrotettuani painelaakeri tippui lattialle, enkä keksinyt kuinka se pitäisi takaisin asentaa. Eli kuinka tuon laakerin tulisi olla kiinni, sitä käyttävissä "haarukoissa" ?
Vastaa lainaten
  #458  
Vanha 15.02.2013, 06:15
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Z1K Näytä viesti
Teen kytkinremonttia sj410 -83. Vaihdelaatikon irrotettuani painelaakeri tippui lattialle, enkä keksinyt kuinka se pitäisi takaisin asentaa. Eli kuinka tuon laakerin tulisi olla kiinni, sitä käyttävissä "haarukoissa" ?

eli sulta puuttuu ne sokat sieltä....se painelaakeri tulee sinne haarukkaan kiinni sokilla,ittellä ei oo niitä ja on toimu ihan ok,muistaa vaan säätää sillai kytkimen että ei oo mahottomasti tyhjää polkimessa.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #459  
Vanha 15.02.2013, 07:16
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
413:sta vetarit ja murrokset jos haluat kestävyyttä. TML murrokset kestää jo jotakin. Ja jenkeistä saa trail gearin cromo tikkua ja murrosta, jotka taitaa olla parhaat. Tarvikemurroksista mulla ei itellä ole kokemusta...
Itsellä sellaisia havaintoja alkuperäisistä isolohkon nivelistä että pyrin välttämään niiden käyttöä.
Onkohan mulla kolme vetoakselia mennyt pilalle kun murroksen hajotessa kruunu on särkynyt ja sorvannut boorin vetarin päästä paskaksi. Tml nivelet paikallaan, oon tässä odotellu miten ne särkyy, kun särkyy(no okei, yks on menny rikki mut siitä oli jossain tuntemattomassa tilanteessa hajonnu vaan häkki ja kuulat tuli pihalle myöhemmin).

Toki tuo vetareiden helliminen johtuu siitä että mullon samurain akselit ja niiden originaalivetotikkuja ei kasva puissa. Tml vetareitakin oli 2 mutta ne oli heikompia ku nivelet ja katkesitvat perän sisään...
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #460  
Vanha 16.02.2013, 21:20
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Nyt tuli ongelmia ilmatessa jarruja. Välillä poljin käyttäytyy ihan normaalisti ja painuu pohjaan avatessa nippa. Sit välillä kuuluu pieni kolahdut (ihan vaimea) ja poljin muuttuu kovaksi ja ei painu vaikka nipan avaa. Eli tehostimessa tai sit pääsylinterissä vikaa. Onko jollekkin muulle sattunut samaa ja mitä on korjattu? Pitää ottaa ensviikolla pääsylinteri ainakin irti ja purkaa ja tutkia tiivisteet. Paljonko tehostimesta lentelee osia kun halkaisen sen?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #461  
Vanha 17.02.2013, 13:30
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Pura vaan se pääsylkkä, ei sieltä pitäis mitään ihmeellistä lennellä ulos..oman


Eihän 410 oo ikinä tehtaalta lähtiessä ollut jarrutehostinta? Minä vuonna tuli levyjarrut eteen?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #462  
Vanha 17.02.2013, 13:34
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS Näytä viesti
Nyt tuli ongelmia ilmatessa jarruja. Välillä poljin käyttäytyy ihan normaalisti ja painuu pohjaan avatessa nippa. Sit välillä kuuluu pieni kolahdut (ihan vaimea) ja poljin muuttuu kovaksi ja ei painu vaikka nipan avaa. Eli tehostimessa tai sit pääsylinterissä vikaa. Onko jollekkin muulle sattunut samaa ja mitä on korjattu? Pitää ottaa ensviikolla pääsylinteri ainakin irti ja purkaa ja tutkia tiivisteet. Paljonko tehostimesta lentelee osia kun halkaisen sen?
jos sulla on tehostin siinä ni älä sitä pura, pura vaan se pääsylkkä, siellä on mäntä ja jousi ja muutama tiiviste...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #463  
Vanha 17.02.2013, 13:37
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Pura vaan se pääsylkkä, ei sieltä pitäis mitään ihmeellistä lennellä ulos..oman


Eihän 410 oo ikinä tehtaalta lähtiessä ollut jarrutehostinta? Minä vuonna tuli levyjarrut eteen?
Tehostinta ei ole pikkulohkossa koskaan ollut vakiona ja levyjarrut tuli muistaakseni 1984 eteen. Vai olikohan jo 1983...
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #464  
Vanha 17.02.2013, 13:39
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tehostinta ei ole pikkulohkossa koskaan ollut vakiona ja levyjarrut tuli muistaakseni 1984 eteen. Vai olikohan jo 1983...
jos en hirveesti muista väärin niin 85-86 vuonna tuli ekat levyjarrut 410 suzukiin...eli samoihin aikoihin ku 413 alettiin tekemään.... tää oli ihan mutua mutta mun mielestä se meni jotenki näin.. 83 vm 410 on rummut joka nurkassa..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #465  
Vanha 17.02.2013, 14:09
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Eikö jarrunestettä tule ulos mistään nurkasta ?
Jos ei takaa niin olisko se säädin jämähtänyt vaan kiinni asentoon ?
Mikäli ei yhdestäkään pyörästä niin kokeile löysätä pääsylinterin kyljestä jarruputkea meneekö sillon poljin alas.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #466  
Vanha 17.02.2013, 15:15
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Eikö jarrunestettä tule ulos mistään nurkasta ?
Jos ei takaa niin olisko se säädin jämähtänyt vaan kiinni asentoon ?
Mikäli ei yhdestäkään pyörästä niin kokeile löysätä pääsylinterin kyljestä jarruputkea meneekö sillon poljin alas.
Kyllä se ilmaantuu ihan normaalisti kun "kolahdusta" ei kuulu. Sit kun kolahtaa niin takaa ei ainakaan tule nestettä. Eikä löydy jarruja. Mut täytyy avata huomanna se pääsylinteri ja katsoa mitä se on syönyt. Ei tuossa räjäysyskuvassa kauheesti oo palikoita mitkä vois aiheuttaa tuon jumittamisen.. http://suzuki.ilcats.ru/part/market/.../4/subgroup/57
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #467  
Vanha 17.02.2013, 15:51
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Käykös sit 413/samurain levyjarrut tohon kymppiin?


Jos jollain ylimääräisenä niin tarjoa ihmeessä.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #468  
Vanha 17.02.2013, 19:48
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Katso ettei siellä polkimen yläpäässä pääse mikään jumittamaan esim se tappi
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #469  
Vanha 17.02.2013, 20:17
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
jos en hirveesti muista väärin niin 85-86 vuonna tuli ekat levyjarrut 410 suzukiin...eli samoihin aikoihin ku 413 alettiin tekemään.... tää oli ihan mutua mutta mun mielestä se meni jotenki näin.. 83 vm 410 on rummut joka nurkassa..
Mulla oli vm. 1984 suikka ja siinä oli levyt edessä. Jotenkin aina oletin, että ne oli alkuperäiset mutta voihan ne olla vaihdettu jossain vaiheessa.

Niin ja Motonetin luettelossa jarrupalat eteen alkaa vuodesta 1984
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #470  
Vanha 18.02.2013, 06:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mulla oli vm. 1984 suikka ja siinä oli levyt edessä. Jotenkin aina oletin, että ne oli alkuperäiset mutta voihan ne olla vaihdettu jossain vaiheessa.

Niin ja Motonetin luettelossa jarrupalat eteen alkaa vuodesta 1984
no se o sitte 84 ->
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #471  
Vanha 18.02.2013, 16:20
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Käykös sit 413/samurain levyjarrut tohon kymppiin?
Käy, senkun vaan pulttaa kiinni.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #472  
Vanha 19.02.2013, 21:41
I.I I.I ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.12
Sijainti: Peräseinäjoki
Viestit: 131
Perusasetus

Samurain vetari


Mistähän löytyisi samurain vm-89 takaperään vetoaksila (26)poorinen se lyhempi, kun tuntuu olevan kiven alla.???
__________________
Suzuki samurai
suzuki sj410
Vastaa lainaten
  #473  
Vanha 20.02.2013, 07:31
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja I.I Näytä viesti
Mistähän löytyisi samurain vm-89 takaperään vetoaksila (26)poorinen se lyhempi, kun tuntuu olevan kiven alla.???
Olisko toi: http://www.calmini.com/detail.php?b=2&m=40&t=3&p=832&n=
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #474  
Vanha 24.02.2013, 11:28
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Jossai täällä oli juttua samurain peltiosasta joka tulee koetaulun alle ja on näkyvissä vain lasi kaadettuna, mutta enlöydä sitä juttua mistään. Saati sitä mistä kyseisen pellin sais tilattua
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #475  
Vanha 24.02.2013, 12:48
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Palaampa taas tohon kympin levyjarru hommaan.

Mitäs kaikkee se vaatii? Levyt ja satulat luonnollisesti + satulan kiinnike ja hiekkapelti ?

Sopiikos swiftin satulat lähes suoraan ? Ja voiko silloin käyttää omaa kiinnikelevyä.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 18:55 (GMT +2).