|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#451
|
||||
|
||||
Ei se krymppi taida irrota oikein muuten kuin prässissä, joten itse olen aina rälläköinyt siihen uran melkein vetariin saakka, ja lyönyt jollain taltalla sen sitten lopuksi kokonaan poikki. Uusi krymppi tulee laakerisarjan mukana.
__________________
-Pauli- |
#452
|
||||
|
||||
Näinkin tyhmä kysymys kun:
Mitkä murrokset kannattaa laittaa kymppiin? Onko mitään väliä?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#453
|
||||
|
||||
jaa nii meinaat palexi sitä holkkii mikä puristaa sen laakerin paikalleen siihe vetotikun tyveen?
__________________
kötköttimet on kivoja |
#454
|
||||
|
||||
Jep, just se. Laakeri itessään ei ole kovin tiukassa.
__________________
-Pauli- |
#455
|
||||
|
||||
413:sta vetarit ja murrokset jos haluat kestävyyttä. TML murrokset kestää jo jotakin. Ja jenkeistä saa trail gearin cromo tikkua ja murrosta, jotka taitaa olla parhaat. Tarvikemurroksista mulla ei itellä ole kokemusta...
__________________
-Pauli- |
#456
|
||||
|
||||
selevä peli, lähen tästä kohta takasi verstaaseen. laakeri oli sen vertikka horo että ulkokooli meni päreiks parilla vasaran iskulla. seuraavaks laikkakone tulille...
__________________
kötköttimet on kivoja |
#457
|
|||
|
|||
Teen kytkinremonttia sj410 -83. Vaihdelaatikon irrotettuani painelaakeri tippui lattialle, enkä keksinyt kuinka se pitäisi takaisin asentaa. Eli kuinka tuon laakerin tulisi olla kiinni, sitä käyttävissä "haarukoissa" ?
|
#458
|
||||
|
||||
Lainaus:
eli sulta puuttuu ne sokat sieltä....se painelaakeri tulee sinne haarukkaan kiinni sokilla,ittellä ei oo niitä ja on toimu ihan ok,muistaa vaan säätää sillai kytkimen että ei oo mahottomasti tyhjää polkimessa.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#459
|
|||
|
|||
Lainaus:
Onkohan mulla kolme vetoakselia mennyt pilalle kun murroksen hajotessa kruunu on särkynyt ja sorvannut boorin vetarin päästä paskaksi. Tml nivelet paikallaan, oon tässä odotellu miten ne särkyy, kun särkyy(no okei, yks on menny rikki mut siitä oli jossain tuntemattomassa tilanteessa hajonnu vaan häkki ja kuulat tuli pihalle myöhemmin). Toki tuo vetareiden helliminen johtuu siitä että mullon samurain akselit ja niiden originaalivetotikkuja ei kasva puissa. Tml vetareitakin oli 2 mutta ne oli heikompia ku nivelet ja katkesitvat perän sisään...
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#460
|
||||
|
||||
Nyt tuli ongelmia ilmatessa jarruja. Välillä poljin käyttäytyy ihan normaalisti ja painuu pohjaan avatessa nippa. Sit välillä kuuluu pieni kolahdut (ihan vaimea) ja poljin muuttuu kovaksi ja ei painu vaikka nipan avaa. Eli tehostimessa tai sit pääsylinterissä vikaa. Onko jollekkin muulle sattunut samaa ja mitä on korjattu? Pitää ottaa ensviikolla pääsylinteri ainakin irti ja purkaa ja tutkia tiivisteet. Paljonko tehostimesta lentelee osia kun halkaisen sen?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#461
|
||||
|
||||
Pura vaan se pääsylkkä, ei sieltä pitäis mitään ihmeellistä lennellä ulos..oman
Eihän 410 oo ikinä tehtaalta lähtiessä ollut jarrutehostinta? Minä vuonna tuli levyjarrut eteen?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#462
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#463
|
||||
|
||||
Tehostinta ei ole pikkulohkossa koskaan ollut vakiona ja levyjarrut tuli muistaakseni 1984 eteen. Vai olikohan jo 1983...
__________________
Tumpula Racing Team |
#464
|
||||
|
||||
jos en hirveesti muista väärin niin 85-86 vuonna tuli ekat levyjarrut 410 suzukiin...eli samoihin aikoihin ku 413 alettiin tekemään.... tää oli ihan mutua mutta mun mielestä se meni jotenki näin.. 83 vm 410 on rummut joka nurkassa..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#465
|
||||
|
||||
Eikö jarrunestettä tule ulos mistään nurkasta ?
Jos ei takaa niin olisko se säädin jämähtänyt vaan kiinni asentoon ? Mikäli ei yhdestäkään pyörästä niin kokeile löysätä pääsylinterin kyljestä jarruputkea meneekö sillon poljin alas.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#466
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#467
|
||||
|
||||
Käykös sit 413/samurain levyjarrut tohon kymppiin?
Jos jollain ylimääräisenä niin tarjoa ihmeessä.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#468
|
||||
|
||||
Katso ettei siellä polkimen yläpäässä pääse mikään jumittamaan esim se tappi
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#469
|
||||
|
||||
Lainaus:
Niin ja Motonetin luettelossa jarrupalat eteen alkaa vuodesta 1984
__________________
Tumpula Racing Team |
#470
|
||||
|
||||
no se o sitte 84 ->
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#471
|
||||
|
||||
Käy, senkun vaan pulttaa kiinni.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#472
|
|||
|
|||
Samurain vetari
Mistähän löytyisi samurain vm-89 takaperään vetoaksila (26)poorinen se lyhempi, kun tuntuu olevan kiven alla.???
__________________
Suzuki samurai suzuki sj410 |
#473
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#474
|
||||
|
||||
Jossai täällä oli juttua samurain peltiosasta joka tulee koetaulun alle ja on näkyvissä vain lasi kaadettuna, mutta enlöydä sitä juttua mistään. Saati sitä mistä kyseisen pellin sais tilattua
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#475
|
||||
|
||||
Palaampa taas tohon kympin levyjarru hommaan.
Mitäs kaikkee se vaatii? Levyt ja satulat luonnollisesti + satulan kiinnike ja hiekkapelti ? Sopiikos swiftin satulat lähes suoraan ? Ja voiko silloin käyttää omaa kiinnikelevyä.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |