|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2676
|
|||
|
|||
Etukardaanin ristinivelet
Tuli puhelu koneistamolta, jossa kardaanit ristinivelten vaihdossa: "Joo, ei tähän pidempään keppiin käy nämä nivelet, tässä on on kiinnityssokka sisäpuolella eikä uraa ulkolaidassa." Pidempi keppi = etuakselin ja vaihdelaatikon välinen kardaani.
Mitäs halvattua? Näissähän piti olla kaikki nivelet samanlaisia vai eikö sittenkään ole? Auto on -87 SJ413 LWB mutta etukardaanin alkuperäisyydestä ei ole mitään hajua. |
#2677
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
#2678
|
|||
|
|||
Jep - pitänee kantaa tuo kardaani varaosapuljuun mukana että tulee kerralla oikeat tilalle. Harmillinen lisäviivästys jo muutenkin venyneeseen remppaan.
|
#2679
|
|||
|
|||
Nivelen liika pituus voi johtua siitä että haarukka painuu kasaan.
Itse ainakin olen ko. ilmiön havainnut. Itse olen ulosvetäjällä painanut kuppeja paikalleen niin ei tule turhaa vääntyilyä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2680
|
||||
|
||||
Joo, 410:n kardaaneiden ristikoissa on tuo sisäpuolisella sokalla oleva kiinnitys, kun taas 413:sta, Samuraissa ja Jimnyssä on ulkopuolella. Kuppia hiomalla olen noita "vääränlaisia" laittanut kyllä itsekin joskus, että onnistuu kyllä tarpeen tullen niinkin.
Kardaanit tunnistaa kyllä hyvin, kun 410:n tikut on ohuempaa umpijöötiä ja muissa malleissa paksumpaa putkea.
__________________
-Pauli- |
#2681
|
|||
|
|||
Noilla tiedoilla vaikuttaisi että jossain vaiheessa elämää tähän on vaihdettu 410:n etukardaani. Kaikenlaista.
|
#2682
|
||||
|
||||
Joten siihen pitäis kaiken järjen mukaan silloin käydä myös ne sisäpuolisella sokalla varustetut ristikot. Kaikenlaista.
__________________
-Pauli- |
#2683
|
||||
|
||||
Eikös 410 ollu eri pulttijaolla ku 413 ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2684
|
||||
|
||||
__________________
Tumpula Racing Team |
#2685
|
||||
|
||||
Ja myös eri kokoisella keskityshuulloksella, mutta hybridikardaaninhan voi kyllä tehdä vaihtamalla päätylaipat.
EDIT: Nyt kun tarkemmin hataraa muistia kaivelin, niin taisikin olla niin, että 410:ssä on kuin onkin sama pulttijako kuin 413:sta, mutta keskityshuullos on vaan eri. Eli kympin kardaani sopii kolmeentoista, mutta ei keskity ja kymppiin taas ei kolmentoista kardaani sovi, kun huullos on liian iso.
__________________
-Pauli- Viimeksi muokannut Palex : 15.12.2015 20:44 |
#2686
|
||||
|
||||
Siis onko vasta Samuraissa isompi pulttijako kardaanin laipassa ? Jotenkin jäänyt sellanen muistikuva, että SJ410 olis pieni laippa ja SJ413 & Samurai olis se iso.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2687
|
||||
|
||||
Samurain laippa on iso, 410/13 on pienemmällä laipalla ja jaolla. Kaikissa sama ristikko, sokat vain eripuolilla, kaikki laipat voi sotkea keskenään
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#2688
|
|||
|
|||
Sotketaampa vielä pakettia.
Kympissä pienin jako, 413 välimalli m8 pulteilla ja samuraissa iso m10 pulteilla. Ja jotta asiat ei olis niin selviä, itsellä oli Saksantuonti samurai -87 tai -88, jossa oli sama jako kuin 413. Kympin laipassa kohdistusolake erikokoinen, 413 ja samurai on sama, eli kolmentoista kardaani menee Samurain laippoihin kunhan vaan poraa uudet reiät.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2689
|
||||
|
||||
Ihan ekoissa Samuraissa oli joo nuo samat laipat kuin 413:sta, mutta ovat suht harvinaisia.
Mulla on tuolla albumeiden syövereissä vertailukuva laipoista, minkä joskus otin, mutta en saa jostain syystä puhelimella just nyt linkitettyä sitä... EDIT: Mutta etäkäyttämällä tietokoneen kautta onnistuu.
__________________
-Pauli- Viimeksi muokannut Palex : 16.12.2015 08:21 |
#2690
|
|||
|
|||
Taitaa olla paras viedä se keppi mukaan varaosaliikeeseen - ei tää ollutkaan näemmä niin yksinkertainen juttu
Samalla otan kuvan lajitunnistusta varten. Tuli yksi lisämuuttujakin: Takana on Mk2 1.3 Swiftin etujarrusatulat jarruina, Tokicon valmistamat. Männät on syöpyneet pilaan ja noita ei irtona saanut joten tilasin kunnostetut tilalle kun <100€ kpl noita sai. Muuten hyvä mutta lähettivät Aisinit joissa on erilaiset liukutapit joten ei käy ristiin. Mitenkähän nyt kun noita Tokicoita ei tunnu saavan koko maailmasta? Tokico: http://media.mister-auto.com/trw/jar...1bhv919e-1.jpg vs Aisin: http://media.mister-auto.com/fte/jar...898114a0-2.jpg Jarrulevyt on jo muokattu etulevyistä halkaisijaa pienentämällä joten ihan vähällä en alkaisi isommin jarruspeksejä muuttamaan. Viimeksi muokannut Ruokoton : 16.12.2015 12:41 |
#2691
|
|||
|
|||
Itse itselleni vastaten: kyllähän noita korjaustarpeita löytyi kun alkoi Ebaytä nuohoamaan. Jumitti vaan varaosasivustoilta etsimään ja virheellisen saatavuustiedon varassa noita kokonaisia satuloita hamuamaan.
http://www.ebay.de/itm/151169997071 jospa noilla saa vanhat satulat elvytettyä |
#2692
|
|||
|
|||
Bensatankki
Moro! Miten porukka toteuttanu tankin joka tulee konttiin? Itellä olisi neliskanttinen rosteri laatikko fiksaamista vaille valmis tankki. Miten esim voiko polttoaine lähtö olla kiinteä vai pitääkö tehä joku koho patentti? Kiitos jo etukäteen! Kyseessä Sj 410
|
#2693
|
|||
|
|||
Mikäs on sj 413 jakohihnan oikea kireys?
|
#2694
|
|||
|
|||
Olisko tosta apua:
SJ413 alkuperäinen korjausmanuaali netissä esim tuolla: http://www.4x4.in.th/manual_sj413/ |
#2695
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#2696
|
||||
|
||||
En nyt oikein ymmärrä tuota kohopatenttia, mutta kiinteitä ne on yleensä ollut.
__________________
RASOR |
#2697
|
|||
|
|||
Niin lähinnä meinasin että jos kiinteä niin kun tankki kallistuu niin ottaako herkästi ilmaa, silloinkun tankissa on vähemmän ainetta. Mutta tuossa suunittelin sitä hallilla, niin jos ottas lähön yläkautta ja laittas painon letkun kanssa lähelle tankin pohjaa. Sillonhan se vapaasti liikkuisi bensan mukana ja tankin kärsis ajaa aika tyhjäks.
|
#2698
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#2699
|
|||
|
|||
Samuraissa on ollu tyhjäkäynti hukassa, mikä avuksi?
Kylmänä kone käy noin 2800rpm "tyhjäkäyntiä" hetkenkuluttua n. 1 km ajon jälkeen noin 900 rpm... Missäs vika ? |
#2700
|
|||
|
|||
Tekisi mieli suurentaa rengas kokoa, joten minkälaisia kokemuksia on 33x12.5 renkaiden kanssa Suzukissa ? Siis kestääkö vetoakselit ja vetonivelet metsässä rumuamista? Kyseessä siis 413, ja takana on palalukko. Vai kannattaako luopua ajatuksesta jo tässä vaiheessa ....
|
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |