|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
En nyt oikein ymmärrä tuota kohopatenttia, mutta kiinteitä ne on yleensä ollut.
__________________
RASOR |
#2
|
|||
|
|||
Niin lähinnä meinasin että jos kiinteä niin kun tankki kallistuu niin ottaako herkästi ilmaa, silloinkun tankissa on vähemmän ainetta. Mutta tuossa suunittelin sitä hallilla, niin jos ottas lähön yläkautta ja laittas painon letkun kanssa lähelle tankin pohjaa. Sillonhan se vapaasti liikkuisi bensan mukana ja tankin kärsis ajaa aika tyhjäks.
|
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
Samuraissa on ollu tyhjäkäynti hukassa, mikä avuksi?
Kylmänä kone käy noin 2800rpm "tyhjäkäyntiä" hetkenkuluttua n. 1 km ajon jälkeen noin 900 rpm... Missäs vika ? |
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vai menikö multa nyt jokin ohi taas? |
#6
|
|||
|
|||
Ok. Eli kyse oli taas vaan uudesta ominaisuudesta
|
#7
|
|||
|
|||
Joo nokun minä muistelin ettei samuraissa ole erillistä ryyppyä vaijerilla?
Tai jos siinä ei kylmärikastusta ole ollenkaan, niin joku ilmavuoto voisi olla tuohon kierrosten nousuun kylmänä syyllinen. Lämmetessään sitten loppuisi vuoto? Joku asiasta enemmän tietävä voisi valaista, ite kun olen viimeksi reilu vuosi sitten samuraita rassannut niin ei voi muistaa millainen systeemi siinä on |
#8
|
|||
|
|||
Tekisi mieli suurentaa rengas kokoa, joten minkälaisia kokemuksia on 33x12.5 renkaiden kanssa Suzukissa ? Siis kestääkö vetoakselit ja vetonivelet metsässä rumuamista? Kyseessä siis 413, ja takana on palalukko. Vai kannattaako luopua ajatuksesta jo tässä vaiheessa ....
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Pauli- |
#10
|
|||
|
|||
Vielä kardaanien nivelistä
Aiemmin kummastelin kun kardaanin niveliä löytyikin useampaa sorttia - aion silloin ottaa kuvan kepeistä ja tässäpä olisi:
https://goo.gl/photos/LFgRespUqpnZAe6r5 - itselle tuo ei sano mitään, mutta erilaiset nivelet tuohon etukeppiin piti olla. Oikean etukulman korjauspeltikin sisälsi vähän ylläreitä: https://goo.gl/photos/62aacAtGLyXsBA3U7 - muoto ei ihan täsmää, mutta ei vaarallista, tosin ikävä mutapotero tuohon jää. https://goo.gl/photos/PPkk87NTv4hH2WGRA - nämä ruuvinreiät eivät taas satu sinnepäinkään. Ehkä hakkaamalla voisi saada pellin ylälaitaa peremmäs, mutta kaikki muut kiinnityspisteet täsmäävät ja ovat kiinni niin saapa nähdä. Piiloonhan nuo jäävät akun taakse https://goo.gl/photos/NE6PsmQCKASrX4sYA - veemäisin ylläri oli että umpion kiinnitykset ovat jollekin muulle umpiolle kuin tuolle mikä paikoillaan oli. Noh, porakone auttaa. Samaa apua pitää käyttää kun jarruputkien tuelle ei löytynyt kiinnityspaikkaa uudesta pellistä. Melkein hyvä pelti siis. Noiden jälkeen pitäisi sitten tohtia alkaa irroittelemaan pakosarjaa kun ei sen pakoputken liitoksen pultteja sovi paikoillaan poraamaan. |
#11
|
||||
|
||||
Tuossa kardaanikuvassa ylempi on 410:n keppi ja alempi 413:sta. Eli ekassa pitäisi olla nivelten sokat sisäpuolella ja tokassa ulkopuolella.
__________________
-Pauli- |
#12
|
|||
|
|||
Ok, eli autoon on jossain vaiheessa laitettu sekalainen kardaanivarustus. Mielenkiintoista.
|
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |