Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2015, 18:32
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Kertokaahan joku!!
En nyt oikein ymmärrä tuota kohopatenttia, mutta kiinteitä ne on yleensä ollut.

__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2015, 21:59
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
En nyt oikein ymmärrä tuota kohopatenttia, mutta kiinteitä ne on yleensä ollut.
Niin lähinnä meinasin että jos kiinteä niin kun tankki kallistuu niin ottaako herkästi ilmaa, silloinkun tankissa on vähemmän ainetta. Mutta tuossa suunittelin sitä hallilla, niin jos ottas lähön yläkautta ja laittas painon letkun kanssa lähelle tankin pohjaa. Sillonhan se vapaasti liikkuisi bensan mukana ja tankin kärsis ajaa aika tyhjäks.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2015, 07:09
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Niin lähinnä meinasin että jos kiinteä niin kun tankki kallistuu niin ottaako herkästi ilmaa, silloinkun tankissa on vähemmän ainetta. Mutta tuossa suunittelin sitä hallilla, niin jos ottas lähön yläkautta ja laittas painon letkun kanssa lähelle tankin pohjaa. Sillonhan se vapaasti liikkuisi bensan mukana ja tankin kärsis ajaa aika tyhjäks.
Kai se noinkin toimis mutta mikset laita jäykkää putkea yläpinnasta suoraan liki alapintaa ? Ja putki keskelle tankkia niin kestää kallistuksia hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.12.2015, 20:53
J-H J-H ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.14
Sijainti: Muhos
Viestit: 19
Unhappy

Samuraissa on ollu tyhjäkäynti hukassa, mikä avuksi?
Kylmänä kone käy noin 2800rpm "tyhjäkäyntiä" hetkenkuluttua n. 1 km ajon jälkeen noin 900 rpm... Missäs vika ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2015, 13:47
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-H Näytä viesti
Samuraissa on ollu tyhjäkäynti hukassa, mikä avuksi?
Kylmänä kone käy noin 2800rpm "tyhjäkäyntiä" hetkenkuluttua n. 1 km ajon jälkeen noin 900 rpm... Missäs vika ?
Eikös tuo toimi ihan oikein? Kylmärikastus päällä kerrokset korkeammalla ja lämmettyään normaalisti alle tonnin?
Vai menikö multa nyt jokin ohi taas?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.12.2015, 16:22
J-H J-H ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.14
Sijainti: Muhos
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Eikös tuo toimi ihan oikein? Kylmärikastus päällä kerrokset korkeammalla ja lämmettyään normaalisti alle tonnin?
Vai menikö multa nyt jokin ohi taas?
Ok. Eli kyse oli taas vaan uudesta ominaisuudesta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2015, 17:24
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Joo nokun minä muistelin ettei samuraissa ole erillistä ryyppyä vaijerilla?

Tai jos siinä ei kylmärikastusta ole ollenkaan, niin joku ilmavuoto voisi olla tuohon kierrosten nousuun kylmänä syyllinen. Lämmetessään sitten loppuisi vuoto?

Joku asiasta enemmän tietävä voisi valaista, ite kun olen viimeksi reilu vuosi sitten samuraita rassannut niin ei voi muistaa millainen systeemi siinä on
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2015, 21:05
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Tekisi mieli suurentaa rengas kokoa, joten minkälaisia kokemuksia on 33x12.5 renkaiden kanssa Suzukissa ? Siis kestääkö vetoakselit ja vetonivelet metsässä rumuamista? Kyseessä siis 413, ja takana on palalukko. Vai kannattaako luopua ajatuksesta jo tässä vaiheessa ....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.12.2015, 10:13
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tth Näytä viesti
Tekisi mieli suurentaa rengas kokoa, joten minkälaisia kokemuksia on 33x12.5 renkaiden kanssa Suzukissa ? Siis kestääkö vetoakselit ja vetonivelet metsässä rumuamista? Kyseessä siis 413, ja takana on palalukko. Vai kannattaako luopua ajatuksesta jo tässä vaiheessa ....
Paljolti kiinni omasta ajotyylistä, mutta järkevällä ajolla kestää oikeastaan yllättävänkin hyvin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.12.2015, 00:30
Ruokoton Ruokoton ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 32
Perusasetus

Vielä kardaanien nivelistä


Aiemmin kummastelin kun kardaanin niveliä löytyikin useampaa sorttia - aion silloin ottaa kuvan kepeistä ja tässäpä olisi:

https://goo.gl/photos/LFgRespUqpnZAe6r5 - itselle tuo ei sano mitään, mutta erilaiset nivelet tuohon etukeppiin piti olla.

Oikean etukulman korjauspeltikin sisälsi vähän ylläreitä:

https://goo.gl/photos/62aacAtGLyXsBA3U7 - muoto ei ihan täsmää, mutta ei vaarallista, tosin ikävä mutapotero tuohon jää.

https://goo.gl/photos/PPkk87NTv4hH2WGRA - nämä ruuvinreiät eivät taas satu sinnepäinkään. Ehkä hakkaamalla voisi saada pellin ylälaitaa peremmäs, mutta kaikki muut kiinnityspisteet täsmäävät ja ovat kiinni niin saapa nähdä. Piiloonhan nuo jäävät akun taakse

https://goo.gl/photos/NE6PsmQCKASrX4sYA - veemäisin ylläri oli että umpion kiinnitykset ovat jollekin muulle umpiolle kuin tuolle mikä paikoillaan oli. Noh, porakone auttaa. Samaa apua pitää käyttää kun jarruputkien tuelle ei löytynyt kiinnityspaikkaa uudesta pellistä.

Melkein hyvä pelti siis.

Noiden jälkeen pitäisi sitten tohtia alkaa irroittelemaan pakosarjaa kun ei sen pakoputken liitoksen pultteja sovi paikoillaan poraamaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.12.2015, 10:50
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Tuossa kardaanikuvassa ylempi on 410:n keppi ja alempi 413:sta. Eli ekassa pitäisi olla nivelten sokat sisäpuolella ja tokassa ulkopuolella.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.01.2016, 09:36
Ruokoton Ruokoton ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 32
Perusasetus

Ok, eli autoon on jossain vaiheessa laitettu sekalainen kardaanivarustus. Mielenkiintoista.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 21:06 (GMT +2).