|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Akselinvaihtoa Suzuki sj410Otsikon mukainen kapistus olisi akselinvaihdon edessä. Saako esim Hilux tai lj akselit leimattua laillisesti? Hj/Patrol akseli taitaa mennä liian leveäksi?? Onkos joku tehnyt akseliswappia ettei mun tarvi alkaa keksimään pyörää uudelleen
|
#2
|
||||
|
||||
Periaatteessahan 410:iin ei saisi leimattua muita kuin 413 tai samurain akseleita, mutta onhan hiluxin ja lj:n akseleilla niitä leimattu kuitenkin.
Samurai on ainoa missä on jo vakiona sen verran leveät akselit, että tojotalaiset sinne kelpaavat. Kai tämä on joku tulkinnan varainen homma, että kelpaako samurain akselit verrokkina kun 410:iin leimaa leveämpiä. En minä mistään tiedä varmaksi, kunhan höpötän...
__________________
-Pauli- |
#3
|
|||
|
|||
palex puhuu asiaa.. samurain akselit ovat muistaakseni 8cm leveämmät kuin 410 ja 10cm oli mmuistaakseni tämä mitta kuinka paljon saa vaihdettavat akselit olla leveämmät.. sitten jos 410.iin laittaa hiluxin tai lj.n akselit niin ne on jo jotakin 15cm leveemmät kun alkup. elikkäs ei muuta kun 410 myyntiin ja samuraita ostamaan niin saa tehtyä kunnon kulkineen.. itselläkin olis pitänyt niin tehdä
|
#4
|
||||
|
||||
Mä nyt kyselen tässä tyhmiä... Eikö 410 ja 413/Samurai ole fyysisesti samankokoiset kiulut?
|
#5
|
||||
|
||||
Kiulut ???
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
|
#7
|
|||
|
|||
Onko akselinvaihdossa sama periaate kuin moottorin vaihdossa?
Esim akselit mallisarjan leveimmästä ja siihen se +100mm?? |
#8
|
||||
|
||||
En tiedä, mutta lasketaanko samuraita edes samaksi mallisarjaksi kuin SJ:t? Samurain runko on myös tuon 80mm leveämpi kuin vanhemmissa, ja lwb sj413 on eri mallisarjaa lyhyempien kanssa, vaikka käytännössä runko eroaa vähemmän lyhyestä kuin samurain runko SJ:n rungosta.
__________________
-Pauli- |
#9
|
||||
|
||||
Ryöstetään topicci ja kysytään notta paljonkos tuo 410in akseli on leveä, ja mikä siinä on välitys???
Ja onko noihin/noissa lukkoja. Koska noita vaihellaan pois niin nuohan olisi oivat akselit mönkkäri projekstiin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
1300 leveä, ja 4.11 välitys. Palalukkoja löytyy noihin ainoastaan.
__________________
-Pauli- |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#12
|
||||
|
||||
Saattaa se niinkin olla, ei ole tullut mittailtua. Korin kannakkeetkin ovat erilaiset kuin vanhemmissa, että on siinä samurain rungossa ainakin jonkun verran eroavaisuuksia kuitenkin.
__________________
-Pauli- |
#13
|
|||
|
|||
Series Roverin Salisbury lienee juuri alle 1400mm leveä, luulisi kestävän suitsan alla.
|
#14
|
||||
|
||||
SJ 410 raide leveys etu=1210 taka=1220 välitys 4.11.
SJ 413 (Samurai) raide leveys etu=1300 taka=1310. välitys 3.72 Suzuki SJ mallit on kaikki samaa mallisarjaa! LJ/Hilux aksuloiden muutos katsastaminen 410 ei pitäs olla mikään ongelma. |
#15
|
||||
|
||||
Tuossa jotain asiaa sivuten -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77531
Ainakin Matti tuossa meinaa ettei olisi mahdollista leimata. Siihen en osaa sanoa katsotaanko se akselin leveys mallisarjan leveimmästä. +100mm Viimeksi muokannut murkula_ : 11.04.2012 19:22 |
#16
|
|||
|
|||
Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata. Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia. Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton! Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne Tarvinnee kysyä vielä muualtakin? |
#17
|
||||
|
||||
Ei tainnu katsastus setä tietää että mihin käyttöön maasturit on keksitty.. :-D
|
#18
|
||||
|
||||
SJ413 ja Samurai eivät ole teknisesti sama auto. SJ410 ja SJ413 raideleveys on sama ja Samuraissa isompi.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 12.04.2012 17:26 |
#19
|
||||
|
||||
Kyselin samaa asiaa konttorilla ja vastaus oli että raideleveys saa muuttua 100mm muutoksen kohteena olevaan autoon eli ei verrata mallisarjan muihin malleihin.
|
#20
|
||||
|
||||
Vaikka topicci olikin akseleista mutta kysytään jarruista,eli törkeästi topiccia lainaten,
ollut varmaan muualla topicissa puhetta mutta suzukiin olisi ehkä tulossa levyjarrut eteen,nyt rummuilla eli sj410 kyseessä. onko ihan bolt on homma ja mistä tehostin?
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#22
|
|||
|
|||
Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä. Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa. Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä. Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää. |
#23
|
|||
|
|||
Entä jos tekis pitkän kaavan kautta ja kaventaisi esim. HJ:n akselit sopivaksi?
Ei oikeesti oo mikään ameriikan temppu. Vetareiden lyhentäinen taitaa olla se haasteellisin pala. Raskaathan ne on mutta ikinä ei tarvisi suikan alla pelätä kestääkö. Sais laittaa isot kumit ja antaa mailaa koko rahalle
__________________
- eskimo kaenuusta |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#25
|
||||
|
||||
Mikä tuossa Hiluxin akselissa on välityksenä?
__________________
-------------------------------------- T: Kimmo Nelikot: Suzuki SJ 410 Turbo IC MB 300E W124 4 Matic Turbo Kubota B 7100 Käyttöauto: MB 300D S124 1992 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SUZUKI SJ410 | defender | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.09.2009 00:03 |
M: Suzuki SJ410 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.10.2007 17:29 | |
suzuki sj410 | jopik | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.04.2007 15:10 |
m:suzuki sj410 | vertti | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.09.2006 20:49 |
M:suzuki sj410 vm-87 | nelli | O/M/V Muut | 0 | 10.11.2005 21:09 |