Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.04.2012, 17:46
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Akselinvaihtoa Suzuki sj410


Otsikon mukainen kapistus olisi akselinvaihdon edessä.
Saako esim Hilux tai lj akselit leimattua laillisesti?
Hj/Patrol akseli taitaa mennä liian leveäksi??
Onkos joku tehnyt akseliswappia ettei mun tarvi alkaa keksimään pyörää uudelleen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2012, 20:03
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Periaatteessahan 410:iin ei saisi leimattua muita kuin 413 tai samurain akseleita, mutta onhan hiluxin ja lj:n akseleilla niitä leimattu kuitenkin.

Samurai on ainoa missä on jo vakiona sen verran leveät akselit, että tojotalaiset sinne kelpaavat. Kai tämä on joku tulkinnan varainen homma, että kelpaako samurain akselit verrokkina kun 410:iin leimaa leveämpiä. En minä mistään tiedä varmaksi, kunhan höpötän...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2012, 22:43
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

palex puhuu asiaa.. samurain akselit ovat muistaakseni 8cm leveämmät kuin 410 ja 10cm oli mmuistaakseni tämä mitta kuinka paljon saa vaihdettavat akselit olla leveämmät.. sitten jos 410.iin laittaa hiluxin tai lj.n akselit niin ne on jo jotakin 15cm leveemmät kun alkup. elikkäs ei muuta kun 410 myyntiin ja samuraita ostamaan niin saa tehtyä kunnon kulkineen.. itselläkin olis pitänyt niin tehdä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.04.2012, 07:44
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Mä nyt kyselen tässä tyhmiä... Eikö 410 ja 413/Samurai ole fyysisesti samankokoiset kiulut?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.04.2012, 08:07
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Kiulut ???
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2012, 08:52
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kiulut ???
Korit
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.04.2012, 09:11
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Onko akselinvaihdossa sama periaate kuin moottorin vaihdossa?
Esim akselit mallisarjan leveimmästä ja siihen se +100mm??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.04.2012, 12:26
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS Näytä viesti
Onko akselinvaihdossa sama periaate kuin moottorin vaihdossa?
Esim akselit mallisarjan leveimmästä ja siihen se +100mm??
En tiedä, mutta lasketaanko samuraita edes samaksi mallisarjaksi kuin SJ:t? Samurain runko on myös tuon 80mm leveämpi kuin vanhemmissa, ja lwb sj413 on eri mallisarjaa lyhyempien kanssa, vaikka käytännössä runko eroaa vähemmän lyhyestä kuin samurain runko SJ:n rungosta.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.04.2012, 08:51
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ryöstetään topicci ja kysytään notta paljonkos tuo 410in akseli on leveä, ja mikä siinä on välitys???
Ja onko noihin/noissa lukkoja.

Koska noita vaihellaan pois niin nuohan olisi oivat akselit mönkkäri projekstiin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.04.2012, 12:19
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ryöstetään topicci ja kysytään notta paljonkos tuo 410in akseli on leveä, ja mikä siinä on välitys???
Ja onko noihin/noissa lukkoja.

Koska noita vaihellaan pois niin nuohan olisi oivat akselit mönkkäri projekstiin...
1300 leveä, ja 4.11 välitys. Palalukkoja löytyy noihin ainoastaan.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.04.2012, 13:38
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
En tiedä, mutta lasketaanko samuraita edes samaksi mallisarjaksi kuin SJ:t? Samurain runko on myös tuon 80mm leveämpi kuin vanhemmissa, ja lwb sj413 on eri mallisarjaa lyhyempien kanssa, vaikka käytännössä runko eroaa vähemmän lyhyestä kuin samurain runko SJ:n rungosta.
Tuolla suzukiinfo.com sivulla näyttää että rungot on saman levyisiä sj410, samurai ja lwb ainakin edestä. Oisko samuraissa jousien "korvalliset" rungossa leveämmällä eikä rungopalkin keskellä ?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.04.2012, 14:16
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Tuolla suzukiinfo.com sivulla näyttää että rungot on saman levyisiä sj410, samurai ja lwb ainakin edestä. Oisko samuraissa jousien "korvalliset" rungossa leveämmällä eikä rungopalkin keskellä ?
Saattaa se niinkin olla, ei ole tullut mittailtua. Korin kannakkeetkin ovat erilaiset kuin vanhemmissa, että on siinä samurain rungossa ainakin jonkun verran eroavaisuuksia kuitenkin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.04.2012, 17:40
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Series Roverin Salisbury lienee juuri alle 1400mm leveä, luulisi kestävän suitsan alla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.04.2012, 18:43
Jermu1:n Avatar
Jermu1 Jermu1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.06
Sijainti: Iisalmi, Finland.
Viestit: 56
Perusasetus

SJ 410 raide leveys etu=1210 taka=1220 välitys 4.11.
SJ 413 (Samurai) raide leveys etu=1300 taka=1310. välitys 3.72
Suzuki SJ mallit on kaikki samaa mallisarjaa! LJ/Hilux aksuloiden muutos katsastaminen 410 ei pitäs olla mikään ongelma.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.04.2012, 19:13
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Tuossa jotain asiaa sivuten -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77531

Ainakin Matti tuossa meinaa ettei olisi mahdollista leimata.

Siihen en osaa sanoa katsotaanko se akselin leveys mallisarjan leveimmästä. +100mm

Viimeksi muokannut murkula_ : 11.04.2012 19:22
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.04.2012, 20:23
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata.
Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia.
Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton!
Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne
Tarvinnee kysyä vielä muualtakin?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.04.2012, 20:39
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 310
Perusasetus

Ei tainnu katsastus setä tietää että mihin käyttöön maasturit on keksitty.. :-D
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 12.04.2012, 14:02
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jermu1 Näytä viesti
SJ 410 raide leveys etu=1210 taka=1220 välitys 4.11.
SJ 413 (Samurai) raide leveys etu=1300 taka=1310. välitys 3.72
Suzuki SJ mallit on kaikki samaa mallisarjaa! LJ/Hilux aksuloiden muutos katsastaminen 410 ei pitäs olla mikään ongelma.
SJ413 ja Samurai eivät ole teknisesti sama auto. SJ410 ja SJ413 raideleveys on sama ja Samuraissa isompi.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 12.04.2012 17:26
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.04.2012, 16:08
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 72
Perusasetus

Kyselin samaa asiaa konttorilla ja vastaus oli että raideleveys saa muuttua 100mm muutoksen kohteena olevaan autoon eli ei verrata mallisarjan muihin malleihin.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 12.04.2012, 20:26
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Vaikka topicci olikin akseleista mutta kysytään jarruista,eli törkeästi topiccia lainaten,


ollut varmaan muualla topicissa puhetta mutta suzukiin olisi ehkä tulossa levyjarrut eteen,nyt rummuilla eli sj410 kyseessä.

onko ihan bolt on homma ja mistä tehostin?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.04.2012, 22:33
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS Näytä viesti
Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata.
Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia.
Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton!
Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne
Tarvinnee kysyä vielä muualtakin?
missäs tuo konttori on..??
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 26.05.2012, 11:14
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä.
Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa.
Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä.
Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 26.05.2012, 20:42
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Entä jos tekis pitkän kaavan kautta ja kaventaisi esim. HJ:n akselit sopivaksi?
Ei oikeesti oo mikään ameriikan temppu.

Vetareiden lyhentäinen taitaa olla se haasteellisin pala.

Raskaathan ne on mutta ikinä ei tarvisi suikan alla pelätä kestääkö.

Sais laittaa isot kumit ja antaa mailaa koko rahalle
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 26.05.2012, 20:48
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS Näytä viesti
Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä.
Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa.
Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä.
Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää.
Jos ei tarvi alkuperästä leveempää akselia, ni multa löytys kavennettu hiluksiksin akseli. Murikka siirtynyt sivuun ja leveyttä 410 akselin verran.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 27.05.2012, 13:22
uaz:n Avatar
uaz uaz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 170
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Jos ei tarvi alkuperästä leveempää akselia, ni multa löytys kavennettu hiluksiksin akseli. Murikka siirtynyt sivuun ja leveyttä 410 akselin verran.
Mikä tuossa Hiluxin akselissa on välityksenä?
__________________
--------------------------------------
T: Kimmo
Nelikot:
Suzuki SJ 410 Turbo IC
MB 300E W124 4 Matic Turbo
Kubota B 7100
Käyttöauto:
MB 300D S124 1992
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SUZUKI SJ410 defender Tekniikka & Jutustelu 2 02.09.2009 00:03
M: Suzuki SJ410 O/M/V Ajoneuvot 1 29.10.2007 17:29
suzuki sj410 jopik Tekniikka & Jutustelu 9 18.04.2007 15:10
m:suzuki sj410 vertti O/M/V Ajoneuvot 3 06.09.2006 20:49
M:suzuki sj410 vm-87 nelli O/M/V Muut 0 10.11.2005 21:09


Sivu luotu: 09:57 (GMT +2).