Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2007, 13:06
jopik jopik ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Viestit: 7
Perusasetus

suzuki sj410


taisipa tulla tehtyä moka, laiton muutamanlaisen siirapin sinne koneeseen että auttasko tuohon venttiilien rapinaan mut kävi näin et nokka akseli jämähti jumiin ja hihna poikki. nyt nokka ei pyöri ees eikä taas. mitähän pitäs purkaa et sais myllyn pyörimään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2007, 19:10
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Vaikuttaa perusteelliselta koneremontilta. Eli kone pois nokalta ja ensin kansi auki ja sitten alakerta osiksi.

Ja älkää nyt hyvät ihmiset kaatako moottoreihinne mitään "ihmeaineita", ne kun eivät mitään auta. Päinvastoin...

Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2007, 21:09
jopik jopik ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Viestit: 7
Perusasetus

joo, otin kannen poies moottori kyllä pyörii hyvin nokka akseli vaan jumissa. onneks on kunnostettu varakansi johon on isonnettu jotain öljykanavia, eikös näissä ole nuo kannen öljykanavat niin pieniä et ei kannata laittaa paksuja öljyjä eikä mitään ihmeaineita näköjään, jumittaa kai aika herkästi tuon nokka-akselin.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2007, 06:29
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Kanteen tuleva öljykanava on hieman liian pieni, eli kannen voitelu voi olla ongelma. Omassa koneessa nokka-akseli ja nostajat menivät vaihtoon, kun olivat kuluneet sököksi. Tuota öljykanavaa ei saa isontaa liikaa, jotta muualle koneeseen riittää kanssa öljynpainetta.

Koneeseen kunnon synteettiset öljyt ja tiuha vaihtoväli niin homma toimii. Suikkaan menee niin vähän öljyä, ettei kustannus ole kummoinen.


Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2007, 21:27
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Joku vasta mainitti (en ollu ennen kuulukkaan) että 80-luvulla rikottiin suzukin koneita "halvoilla maatalous"öljyillä, ku ei uskottu että se on moottoripyörien kireistä koneista alottanu firma. Eli laatuöljyjä vanhoihin suikkiin.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2007, 07:32
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 896
Perusasetus

Hmm.....mulla meni litra sitä halvinta/tkm...kalliiks ois tullu suodattaa rally formuloita läpi.

Mutta ei enää, kansi nahkan ja etupään stefat kun vaihtoi tiputtaa enää minimaalisesti.
Se halvin öljy siellä kuitenkin vielä huljuaa.

Rauvassa ei oo raha hukassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.04.2007, 22:34
Susugozilla:n Avatar
Susugozilla Susugozilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 445
Perusasetus

Mikä ois sit sopivaa öljyä suikkaan? Ite pistin jotkut tebloilin öljyt kun aatteli koneen vuosluvun mukaan et ei sillon vaatimukset ollu ihan niin huimat kun nykyään. Ja onkos kellään tietoo mitä öljyä periin ja kuinka paljon ja lootaankin jos sais samalla tietoo kun on tuolla ohjekirjalla edellinen omistaja lämmittäny saunan vissiin...ja kait ne ois joskus hyvä tzekata,ainakin kerran

Kyllä susuki auralla o mahottoman hyvä,voittaa kolaamisen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2007, 09:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

1,3litraa 80w90pistä menee akseleihin ja 1litra lootaan, just ei muista että mitä Öljyy loota/lootat hörsii.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2007, 12:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Alkuperäinen käyttöohje ketoo seuraavia tilavuuksia: vaihteisto 1,0, jakovaihteisto 0,7, vetopyörästö edessä 1,5 ja vetopyörästö takana 1,3 litraa. Vaihteistoon ja jakovaihteistoon ”vaihteistoöljy SAE 90” ja periin ”Hypoidiöljy SAE 80W tai 75W/80 – 85. Moottoriin 3,0 litraa synteettistä öljyä.

Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.04.2007, 15:10
Susugozilla:n Avatar
Susugozilla Susugozilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 445
Perusasetus

Kiitos paljon tiedoista! pitääpä lähteä hakemaan täydennystä....

Kyllä susuki auralla o mahottoman hyvä,voittaa kolaamisen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:suzuki sj410 vertti O/M/V Ajoneuvot 3 06.09.2006 20:49
M: Suzuki SJ410 RankkaAnkka O/M/V Ajoneuvot 3 05.08.2006 17:21
m.suzuki sj410 methäman O/M/V Ajoneuvot 3 26.04.2006 10:05
M/V Suzuki sj410 Klasu O/M/V Muut 5 10.06.2005 11:20
M:Suzuki SJ410 -85 O/M/V Muut 0 18.02.2003 06:50


Sivu luotu: 14:04 (GMT +2).