|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
suzuki sj410taisipa tulla tehtyä moka, laiton muutamanlaisen siirapin sinne koneeseen että auttasko tuohon venttiilien rapinaan mut kävi näin et nokka akseli jämähti jumiin ja hihna poikki. nyt nokka ei pyöri ees eikä taas. mitähän pitäs purkaa et sais myllyn pyörimään.
|
#2
|
||||
|
||||
Vaikuttaa perusteelliselta koneremontilta. Eli kone pois nokalta ja ensin kansi auki ja sitten alakerta osiksi.
Ja älkää nyt hyvät ihmiset kaatako moottoreihinne mitään "ihmeaineita", ne kun eivät mitään auta. Päinvastoin... Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
joo, otin kannen poies moottori kyllä pyörii hyvin nokka akseli vaan jumissa. onneks on kunnostettu varakansi johon on isonnettu jotain öljykanavia, eikös näissä ole nuo kannen öljykanavat niin pieniä et ei kannata laittaa paksuja öljyjä eikä mitään ihmeaineita näköjään, jumittaa kai aika herkästi tuon nokka-akselin.
|
#4
|
||||
|
||||
Kanteen tuleva öljykanava on hieman liian pieni, eli kannen voitelu voi olla ongelma. Omassa koneessa nokka-akseli ja nostajat menivät vaihtoon, kun olivat kuluneet sököksi. Tuota öljykanavaa ei saa isontaa liikaa, jotta muualle koneeseen riittää kanssa öljynpainetta.
Koneeseen kunnon synteettiset öljyt ja tiuha vaihtoväli niin homma toimii. Suikkaan menee niin vähän öljyä, ettei kustannus ole kummoinen. Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
Joku vasta mainitti (en ollu ennen kuulukkaan) että 80-luvulla rikottiin suzukin koneita "halvoilla maatalous"öljyillä, ku ei uskottu että se on moottoripyörien kireistä koneista alottanu firma. Eli laatuöljyjä vanhoihin suikkiin.
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
#6
|
|||
|
|||
Hmm.....mulla meni litra sitä halvinta/tkm...kalliiks ois tullu suodattaa rally formuloita läpi.
Mutta ei enää, kansi nahkan ja etupään stefat kun vaihtoi tiputtaa enää minimaalisesti. Se halvin öljy siellä kuitenkin vielä huljuaa. Rauvassa ei oo raha hukassa. |
#7
|
||||
|
||||
Mikä ois sit sopivaa öljyä suikkaan? Ite pistin jotkut tebloilin öljyt kun aatteli koneen vuosluvun mukaan et ei sillon vaatimukset ollu ihan niin huimat kun nykyään. Ja onkos kellään tietoo mitä öljyä periin ja kuinka paljon ja lootaankin jos sais samalla tietoo kun on tuolla ohjekirjalla edellinen omistaja lämmittäny saunan vissiin...ja kait ne ois joskus hyvä tzekata,ainakin kerran
Kyllä susuki auralla o mahottoman hyvä,voittaa kolaamisen |
#8
|
|||
|
|||
1,3litraa 80w90pistä menee akseleihin ja 1litra lootaan, just ei muista että mitä Öljyy loota/lootat hörsii.
Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
||||
|
||||
Alkuperäinen käyttöohje ketoo seuraavia tilavuuksia: vaihteisto 1,0, jakovaihteisto 0,7, vetopyörästö edessä 1,5 ja vetopyörästö takana 1,3 litraa. Vaihteistoon ja jakovaihteistoon ”vaihteistoöljy SAE 90” ja periin ”Hypoidiöljy SAE 80W tai 75W/80 – 85. Moottoriin 3,0 litraa synteettistä öljyä.
Tumpula Racing Team |
#10
|
||||
|
||||
Kiitos paljon tiedoista! pitääpä lähteä hakemaan täydennystä....
Kyllä susuki auralla o mahottoman hyvä,voittaa kolaamisen |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m:suzuki sj410 | vertti | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.09.2006 20:49 |
M: Suzuki SJ410 | RankkaAnkka | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.08.2006 17:21 |
m.suzuki sj410 | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 26.04.2006 10:05 |
M/V Suzuki sj410 | Klasu | O/M/V Muut | 5 | 10.06.2005 11:20 |
M:Suzuki SJ410 -85 | O/M/V Muut | 0 | 18.02.2003 06:50 |