Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2012, 18:35
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Arrow

Onko toyota hj:n rintapelleissä eroja?


Tarkoitan että 83 vuosimallin ja 87 vuosimallien eroja.
87 on ainakin kytkimellä oma tehostin kun vanhemmassa ei ole. kiinnostaa tietää pystyykö vanhempaan laittamaan kytkimen tehostajaa?
sitten kiinnostaisi tietää paljonko johtosarjoissa eroja turbossa ja tavallisessa ?
Löytyykö 83 mallisesta luukkua vaihdekeppien kohdalta?
Onko vanhemmassa samanlainen lattia kuin uudemmassa sopiiko penkit laittaa ilman kikkailua paikoilleen?
Jos muita eroja koreissa osia ristiin vaihtaessa niin laittakaa infoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2012, 19:24
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Luukut löytyy lattiasta, mut lattioissa on eroja. Mm. apparinpenkin kiskot on vähä erilaiset, ulosoton kahva on erilainen (-83 kiinni korissa, ulosoton kytkentä vaijerilla)
-87:ssa on lukkoakselit, joten siltä osin eroja löytyy mm. reikä lattiassa, kiinnikkeitä, merkkivalojen johtoja ym.
Kojelaudan merkkivalotkin on hieman erilailla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2012, 23:11
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Kyl tuossa mun -83 hj:ssa ulosotto kytkettiin tangolla eikä vaijerilla. Liekkö näissäki sit taas jotain eroja
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.02.2012, 23:19
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

kyl hj:ssa on rintapellissä vastamutterit valmiina tehostetun kytkimen kiinnitystä varten
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2012, 23:32
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Juu laitoin kanssa -84 tehostetun kytkimen niin oli miellyttävä yllätys kun pellin alta johon porasin reikää löytyikin jo vastamutteri.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2012, 17:53
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

mites onnistuu


Laittaa vanhemman mallisen koelaudan tilalle uudempi paljonko täytyy vaihdella?
Sitten kiinnostaisi tietää joutuuko vaihtamaan johtosarjan tai jotain?

Viimeksi muokannut autotohtori : 02.02.2012 18:09
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2012, 19:06
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuuPeri Näytä viesti
Kyl tuossa mun -83 hj:ssa ulosotto kytkettiin tangolla eikä vaijerilla. Liekkö näissäki sit taas jotain eroja
Tököttikö se ulosoton kepin toinen pää kiinni vaihelaatikon kyljessä, vai kardaanitunnelissa?

Vanhemmissa yleensä alunperin vaijerilla, ja ulosotto on kaksisuuntainen. Ajan kanssa se vaijeri hajoaa, helppo vaihtaa esim. pätkäksi kierretankoa. Kepin päässä merkit UNW ja W
Uudemmassa sit on se tuplalukitus, jossa pitää painaa kahta nappia kepin heiluttelua varten.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2012, 22:04
Räbinä:n Avatar
Räbinä Räbinä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.08.10
Sijainti: Talluskylä
Viestit: 156
Perusasetus

Vanhemman penkit uudempaan koriin, niin on kikkailua tiedossa

Kuskinpenkki: vanhemmassa korissa kiinnikkeet korkeemmalla ja leveemmällä.

Vänkärinpenkki: kuskinpuolen etukiinnitys kohdillaan, lopuille pitää tehä korokkeet(45mm).

Varmaan kannattaa pitää tekniikan mukana sen oma johtosarja. Tai sit kannataan olla yyber hyvää tietoa autosähköistä. 87ssa on varmaan puolet enenpi johtoo ja liittimiä ku 83ssa
__________________
Konepalvelu Juha Räbinä OY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2012, 17:49
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

kiitos


Hyvä tietää et penkkien kans tulee tekemistä ja varmasti siis kannattaa ottaa johtosarja uudemmasta mukaan.
Varmasti riittää iltojen ja ehkä päivienkin ajaksi kasaamista.Se on sitä kun ei keksi mitään järkevää tekemistä niin o pakko keksii heh heh.

Viimeksi muokannut autotohtori : 03.02.2012 17:52
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.02.2012, 19:28
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tököttikö se ulosoton kepin toinen pää kiinni vaihelaatikon kyljessä, vai kardaanitunnelissa?

Vanhemmissa yleensä alunperin vaijerilla, ja ulosotto on kaksisuuntainen. Ajan kanssa se vaijeri hajoaa, helppo vaihtaa esim. pätkäksi kierretankoa. Kepin päässä merkit UNW ja W
Uudemmassa sit on se tuplalukitus, jossa pitää painaa kahta nappia kepin heiluttelua varten.
Muistaakseni vaihelaatikossa oli keppi kiinni. Ja just tuommonen kahella napilla oleva keppi siinä.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.02.2012, 23:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja autotohtori Näytä viesti
Tarkoitan että 83 vuosimallin ja 87 vuosimallien eroja.
87 on ainakin kytkimellä oma tehostin kun vanhemmassa ei ole. kiinnostaa tietää pystyykö vanhempaan laittamaan kytkimen tehostajaa?
sitten kiinnostaisi tietää paljonko johtosarjoissa eroja turbossa ja tavallisessa ?
Löytyykö 83 mallisesta luukkua vaihdekeppien kohdalta?
Onko vanhemmassa samanlainen lattia kuin uudemmassa sopiiko penkit laittaa ilman kikkailua paikoilleen?
Jos muita eroja koreissa osia ristiin vaihtaessa niin laittakaa infoa.
Johtosarjoissa paljon eroa, suoraan ristiin ei mene ainakaan : -lataus, -sammutus, - akseleiden lukot puuttuu 60:stä, -etuvedon kytkentä yms,
-Merkkivalojen testaus vrt. lataus... olihan jo ensimmäisissä hj-61:ssä?

Jos jollain tietoa, mistä löytyy HJ-61 sähkökaavio niin saa vinkata!

Yhden puolikelvollisen löysin taannoin, ja nimenomaan tuohon vanhempaan, nyt en löytänyt edes sitä. (oli ongelmia/puutteita muistaakseni tuon joulukuusi- efektin osalta)

Siis tuo vm. -88/89 nelivalokeulaisen sähkökaavio hukassa!

ja saa vinkata vaikka yv, jos ei halua jakaa julkisesti.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.02.2012, 17:46
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Mahtaako lämmityslaitteissa olla eroa?


Ilmaputkissa tai muita eroja kun vaihtaa vanhemman tilalle uudemman koelaudan?
Sitten kiinnostaisi tietää tarvitseeko vaihtaa peltinen ala osakin samalla?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota B ja 3B koneiden kytkimissä/asetelmissa/vauhtipyörissä eroja? mikjus Tekniikka & Jutustelu 7 09.07.2009 22:12
Cherokeehen välitykset, onko eroja? Killman Tekniikka & Jutustelu 3 25.01.2008 19:54
Onko Lantikka LandRover vai Toyota Landcruiser hector Tekniikka & Jutustelu 56 30.08.2006 08:04
Toyota Prado, onko maastokelpoinen? Pasi Tekniikka & Jutustelu 3 07.05.2005 07:48
Onko hehkuissa eroja? Bosch vs. muut Oz Tekniikka & Jutustelu 11 14.01.2005 11:52


Sivu luotu: 08:51 (GMT +2).