|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
(kytkettävien)Lukkojen Käyttö!!Elikkäs rakentakaamme siis kaikille meille yhteinen lukkojen käyttöö opas! Seuraammeko ohoje kirjaa (ei siis yli 8km/h vai????) Eli kokemuksia omaavat kirjoottamaan!!!
|
#2
|
|||
|
|||
Täytyy tunnustaa ,että on sitä lujempaa kun 8km/h menty monasti lukot päällä. Tuskin haittaa jos lujempaa ajaa... siis järki mukana kummiskin. Mutta kirjotelkoon joku viisaampi, ite en oo lukkoja saanu rikki "ylinopeudella"
SISU:lla siitä selviää |
#3
|
||||
|
||||
No jos johonkin on joutunut hapettaa kunnolla, niin onhan se varmasti käynnyt yli 8km/h!
Ja tämähän koskee vissiin vain kytkettäviä lukkoja, sillä muutenhän noilla Ausseilla ja Lockrighteilla ei vois ajaa! Koska syövvään eväät?? |
#4
|
|||
|
|||
Nehän saa vauhdissa kytkeäkin, saahan? Mikä on ohjekirjan antama rajoitus siihen, onko se sama 8 km/h vai oliko se alempi?
|
#5
|
||||
|
||||
Minä en usko ohjekirjoihin... Mutta jos auto menee suoraan (eikä tasauspyörästö siis pyöri), on periaattessa sama vaikka nopeutta olisi 200 km/h. Hampaallinen lukko (kaikki kytkettävät) on heikoimmillaan kun hampaat ei ole pohjassa asti, eli jos lukko kytketään kovan rasituksen alla, on hajoaminen todennäköisintä. Itse hajoitin joskus Mersusta lukon hampaat kun hydrauliletku vuosi paineet pois lukolta pikkuhiljaa. Itse pyrin siihen että lukot sais päälle ennen kun joutuu survaisemaan kaasua, joka ei tietenkään aina ole mahdollista.
/* Life Begins at 35" */ |
#6
|
|||
|
|||
Naperon lukko kytkeytyy ainakin saksankielisen ohjekirjan mukaan automaattisesti pois 15km/h vauhdissa, mutta suositellaan alle 10km/h vauhtia..
" King of the road & OFFROAD " Mitsubishi Pajero 2.8TD IC BFGoodrich MudTerrain 33*12,5 R15 |
#7
|
||||
|
||||
No siis ohjeissahan sanotaan että ei saa kytkeä minkään pyörän pyöriessä eikä saa ajaa yli 8km/h!!! Mut en kyl itekkä oikee usko et hoojiin lukot hajoo vaik ajaski yli 8km/h!! Kiitosta vaan tähänmennessä kertyneistä tiedoista!! Pitäs vua herkistellä vaijerit et liikkus kammet livakammi!!!
Eli siis Eteenpäin sano mummo lumessa!!! |
#8
|
|||
|
|||
No se on just niinkuin Offijouni sanoi. Ei se vauhti sitä riko vaan muutoin "väärä" käyttö
- Assholes are people too! - |
#9
|
|||
|
|||
puhutaanko me napalukoista vai lukkoperistä?
Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
||||
|
||||
lukkoperistä
neli.veto => neliveto SLCK #213 |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
/* Life Begins at 35" */ |
#12
|
||||
|
||||
Tornin migreenihoito.wmv -pätkässä tais se takapenkin hemmo meinata jotain sellaista
neli.veto => neliveto SLCK #213 |
#13
|
|||
|
|||
Ei hyvää päivää... Mistä ihmeestä se lukon hammas tietää nopeudesta mitään. Pyörien välinen nopeusero ratkaisee. Itse olen vetänyt sujuvasti 50 km/h vauhdissa etu- ja takalukon päälle G-mesestä. Hyvässä lykyssä joutuu ajelee useita satoja metrejä, ennen kuin lukko naksahtaa päälle (=merkki valo hampaan menemisestä perille syttyy). Kesken sudittelun en lukkoa vetäisi päälle. Joskus on käynyt niin, kun on kiinni, ja sudittelee kunnolla ja polkaisee kytkimen pohjaan, ei malta odottaa tarpeeksi, kun kytkee lukon. Pyörä vielä pyörii ja pauke kuuluu. Momentit on tosin pieniä, mutta kuitenkin. Ehkä ne autonvalmistajat ilmoittaa asian noin, ettei joku taula aja lukot päällä siviliä sillä seurauksella, että lepikko raikaa. T pasik
Note! This message was posted anonymously! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lukkojen sopivuudesta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.11.2006 11:54 | |
Tampereella ARB:n lukkojen asentajaa? | Racingrabbit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.12.2005 16:29 |
HJ-61 lukkojen merkkivalon kytkimet???? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 11.04.2005 08:55 |
Lukkojen kytkentä sähköllä? | Grau | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.10.2004 00:50 |
HJ-61 lukkojen kytkentäsydeemit berttaan? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.08.2004 23:25 |