|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Toyota 8" perän panssaritHei. Onkos kellään valmiita piirustuksia 8" Toyotan akselipanssareista? Myös muutkin panssarien mitat kiinnostaa (LN65 Hiluxin jos joku on sattunut tekemään fiksuja panssareita)... Kattelin vähän tota Trail Gearin panssarimallia ja se on ainakin suhtkoht yksinkertainen. Laitan vaikka tähän threadiin mittoja piirustuksista, kunhan saan sen mallinettua koneelle... Tuo Trail-Gearin panssarihan on 6mm paksua ja käsittääkseni ihan mustaa rautaa. Jos tekis suurlujuusteräksestä niin vois olla vähän ohkasempaakin...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#2
|
|||
|
|||
paineastian päädyistä on paljon väännetty toimivia ja lujia panssareita tojon ja muidenkin vermeiden periin, se suojaa hyvin koko öljytilan.
toinen vaihtoehto on hitsata lautaspyörän kohdalle vaikka lattaraudasta jäykiste joska estää kuupan sisäänpainumisen tökättäessä johonkin. keräät kaiken raudan mitä tallista löydät ja hitsaat kiinni perään niin hyvä tulee. ja sitten kannattaa tehdä huolella tyhjennysropun ympäristö. itse olen esim. 60-80mm akseliin porannut reiän niin että 24mm hylsy mahtuu läpi ja hitsannut sen murikkaan kiinni. paksuutta sillai sopivasti että kestää muutaman vuoden hangata kivikossa ennenkuin kuluu ropun pintaan asti. on aikalailla hanurista ruveta vaihtamaan öljyjä sellaseen perään jossa tätä juttua ei ole tehty ja jolla on oikeesti ajettu metsässä.... |
#3
|
|||
|
|||
Ei siinä mitään piirrustuksia tarvi, mielikuvista ja lattarautaa vaan.
Roppu kannattaa suojata ihan senkin asian takia ettei se karsiudu maastossa pois. |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Soppelit pokkaukset vaan niin ei tarvi ainevahvuutta paksuntaa niin hurjasti että saa jäykempää suojaa... |
#5
|
||||
|
||||
Paineastian päädystä tein Läjään, akseliputki varmasti antautuu ennemmin kuin tuo päädyn puolikas.
Yhdestä päädystä saa kaksi panssaria, hinta oli hivenen suolainen (about 30 euroo?) kun uutena osti mutta on maksoi itsensä moninkertaisesti takaisin. |
#6
|
||||
|
||||
Kyllä mulla on antautunut jo kaksi paineastia päätyä läjän aksiloissa 6 aine vahavuurella. Helpoin on tehdä tosta paineastia päädystä
|
#7
|
||||
|
||||
Tuossa mun vanhassa arpin asennus topicissa on kuva paine-astia-pääty-panssaroinnista.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26423 Ja hinta tosiaan on siellä 30 euron kantturoissa ja siitä saa molempaan perään tehtyä. Alapuolelle kannattaa tehdä jonkin näköisiä paskanpoistoreikiä. |
#8
|
||||
|
||||
Mulla kanssa 6mm paineastian päädystä ja edestä on jo länässä. Tosin pysähdyskin oli sitä luokkaa että pää napsahti ratiin niin lujaa että rattikin väänty mutkalle. Onneksi oli pehmee pikkugrantti muuten ois voinu nenä murtuu.
|
#9
|
||||
|
||||
Tollaset palat ku leikkaa/leikkauttaa saa hitsailtua samanlaisen panssarin, mitä Trail-Geari myy
Nopeesti paintilla tehty.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#10
|
||||
|
||||
mistä noita paineastianpäätyjä saa ostaa??
Viimeksi muokannut lintta : 05.04.2009 17:00 Perustelu: kirjotus härö |
#11
|
||||
|
||||
Lappeenrannassa Saimaan Käyttöteräksestä, saa ainakin tilaamalla.
Nakkilasta ei niin hajua mutta varmaan jostai metallia myyvästä liikkeestä. |
#12
|
||||
|
||||
Täältä nakkilasta tuskin mistään, jossei romuäijillä oo nurkissa sopivia kippoja. tarttee selvitellä
|
#13
|
|||
|
|||
Jos ei välttämättä halua itse väkästellä, niin Offivarusteesta löytyy erittäin asiallisia Bolt-on versioita.
|
#14
|
||||
|
||||
Offroadtarvikkeelta löytyy noita Trail Gearin panssareita.
|
#15
|
||||
|
||||
Aika fakiiri saa olla jos toyotan akselista rikkoo ton perämötikän. Minäkään en siinä ole onnistunu.
rekkojen paineilmasäiliöistä olen itse tehny, on tosin vain n.3mm tavaraa mut siihen vetää vahviste latan, (sisä tai ulkopuolelle) ja hitsaa joka puolelta kiinni niin hyvä tulee. jättää perän kuoren ja panssarin välii pari senttiä tyhjää niin ei haittaa vaikka antaisi periks, ja sen yläosan raon hitsaa umpee ja käyttää siinä ainakin 3mm materiaali vahvuutta.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#16
|
||||
|
||||
Ongelmahan on että kovalla iskullä murikan kuori menee lommolle ja alkaa hinkkaamaan välitykseen kii ja sit jos tulee reikä niin öljyt valuu pihalle tai vesi sisään. On käynyt pari kertaa näin vakio murikalle ennen panssareita mut onneks ei puhki asti oo hinkautunu. Vasaralla joutunu sisältäpäin suoristamaan. Ei sitä tosin ihan helpolla mutkalle saa mutta on mahdollista kyllä. Kumpikin lommoutuminen on aiheutunut kovahkosta perusvauhdista ja veden tai liejun alla vaanineesta kivestä. Riittäs kyl jos heppais siihen lautaspyrän kohalle vaan vahvistuksen ja vähän alareunaan.
|
#17
|
|||
|
|||
Morjenz:
Muistatko tuon nelikulmion jotakin kulmaa? Muuten ei onnistu mitoitus. Kyseessä siis tuo jossa yksi sivu on 11.5mm |
#18
|
|||
|
|||
Tuo toimii, eikä tarvi olla paksua..
|
#19
|
|||
|
|||
Teme:
En saa linkkiä auki. |
#20
|
||||
|
||||
Joo siinä on mittavirhe, eli kulmat ei täsmää, eli joku sivu tai kaksi sivua on hippasen väärän pituiset...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota LJ-70 "Marimekko" 5000€, katsastettu, vaihto pakuun | offroadjouni | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 29.01.2009 14:05 |
Myyty hiluxin 8" perän kitkamurikka | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.01.2009 07:48 |
toyota 8" perän räjäytyskuvat | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 01.03.2008 21:42 |
Toyota Perän välitysten vaihto ? | SL | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 20:40 |
L / V: Toyota Semifloater perän vetarit ja kuoret | kivinen | O/M/V Muut | 1 | 31.07.2005 20:06 |