|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
toyota 8" perän räjäytyskuvateli nyt kun on hommattu lukot. niin alkaa asennut vaihe. ja työkaveri shimmaa välykset. onko kenelläkään räjäytyskuvia akseleista? lähinnä mieltä askarruttaa se kun vetarit on vedetty pois ja kardaanit irrotettu. seuraavaksi avataan perä(kardaanin puolella useampi pultti) niin tuleeko koko murikka siinnä muka pois? eli saako murikan pois "pöydälle", niin että pikkuratas ja lautaspyörä(vai mikälie) ovat viellä kosketuksissa. jotta pääsee säätämään välykset. vai purkeeko ne erilleen? toivottavasti joku ymmärsi, selvemmin en osaa selittää. jos oikein olen järkeillyt, niin poskilaakereista on kaulukset siihen irtipultattavaan "levyyn# missä on kiinni pinioni. eli purkeaa ikäänkuin pakettina? niin ja onko takavetarit lukittu jollain luykkorenkaalla yms? vai irtoaako samanlailla kun etupäässä. "alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon"
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#2
|
||||
|
||||
eli vastaus löytyikin jo kun oikein järkeilin. tietenkin purkaantuu pakettina.
mutta mitenkäs tuo lukkorengas asia? edit: saako uusia shimmilevyjä muualta kuin tojotalta? kun tässä ei ilmeisesti ole krymppiholkkia. "alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon" Edited by - tjl on 09/01/2008 19:39:40 Edited by - tjl on 09/01/2008 19:57:37 |
#3
|
||||
|
||||
Vetarit lähtee, kun irrottaa neljä mutteria puoleltaan sekä jarruputket ja käsijarruvaijerit. Sitten vaan nykäsee vetarit pihalle jarruineen ja murikka irti.
Kyllä kai siellä se krymppiholkki pitäis olla. Edited by - Arska on 09/01/2008 20:11:24 |
#4
|
||||
|
||||
Tässä 8":n perä, ei just LN65:n, mutta eiköhän se suunnilleen tällanen ole siinäkin: http://personal.utulsa.edu/~nathan-b...35differen.pdf
Ja vetarien irroitus: http://personal.utulsa.edu/~nathan-b...33rearaxle.pdf _______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
#5
|
||||
|
||||
eikös sen sitten pitäis kiristyä kun pinionin päästä olevasta pultista kirraa niin välyksen kuuluisi pienentyä? itsellä ei kyllä kiristy. onko laakerit sitten aivan moro?
onneks on uudet välityksetkin niin eipä haittaa. mitä tarttee hankkia näin etukäteen. olisi tarkotus viikossa saada ajoon. -laakerit tietenkin -pinionin stefa onkin jo vaihdettu, mutta varmaan siinnä samalla -voiko kopan tiivistää tiivisteliimalla? -uusi krymppiholkki "alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon" Edited by - tjl on 09/01/2008 20:26:16 |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuossa -MaTTi-:n pdf:ssä on hyvät ohjeet perän säätöön. Mulla on sama manuaali suomenkielisenä paperiversiona. Ja noita osia kannattaa kysyä Offroadtarvikkeelta, ainakin laakereita oli syksyllä hyllyssä. Edited by - Arska on 09/01/2008 20:37:24 |
#7
|
|||
|
|||
täältä on tullu vaihteiston osia ja laakereita, homma toimii ja tietävät mitä myyvät http://www.tamgears.com/ ja täältä saa paljon muutakin osaa.
ja sitten ihan oikeat laakeriliikkeet, katot entisistä numeron ja sanot että uudet tilalle. saattaa saada jopa järkevään hintaan jos vertaa "autotarvikkeena" ostettuun. |
#8
|
|||
|
|||
Laitetaanpa tänne kun ei viitti omaa topikkia tälle tehdä. Tietääkös kukaan minkä kokonen on HJ-61 takavetarin stefa? Eli sen mitat, jos vaikka sattuis hyllystä löytymään niin ei tarviis toyotalle lähtee. Tamgears myy sitä näin "TO6 1004 stefa takavetoakselille akseliputken päähän (estää peräöljyn vuotamisen)"
Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
||||
|
||||
muutama suomennos hakusessa.
gear runout gear backlash "alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon" |
#10
|
||||
|
||||
no nyt on suomennukset haettu.kiitoksia avusta vaan...
mutta muille ketkä on paininut saman asian kanssa. http://www.pirate4x4.com/articles/te...sta/Gear_Setup hyvä linkki. mutta jos tähän sais neuvoja. minkä kokoinen(sisäreikä, ulkohalkaisia) on shimmissä jolla säädetaan pinionin syvyyttä? tarttis pikaista tietoa.ens viikolla kamat offivarusteeseen ja tarttis hankkia shimmejä? nuukana aattelin sorvata tai yleismallin shimmejä käyttää. edit: niin ja sisähalkaisianhan saan pinionin akselista. mutta ulkohalkaisiaa en. uusia laakereita en viellä ole saannut. "alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon" Edited by - tjl on 19/01/2008 21:03:30 |
#11
|
|||
|
|||
Itte just tossa syksyllä sorvailin shimmejä itelle, niin muistaakseen pinjonin halkaisija oli 35 mm ja simmin ulko halkaisija jotain 47-48 mm luokkaa. itellä tosin se ulko halkaisija jäi johonkin 43mm luokkaan kun ei ollut just sopivaa ainesta käden ulottuvilla...
|
#12
|
|||
|
|||
laittakaapa pinjonin stefan numeroo.Meil päin toyotan varaosa-äijät ei löydä päivään oikeita osia.
Note! This message was posted anonymously! |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
_______________________________________________ Toyota Land Cruiser KJ90 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ:n räjäytyskuvat. | Jukka | Linkit | 11 | 04.02.2007 21:48 |
Pajeron räjäytyskuvat | Bruno | Chit-Chat | 5 | 16.01.2007 23:18 |
Pajeron räjäytyskuvat | juza | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.03.2006 12:56 |
Toyota Perän välitysten vaihto ? | SL | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 20:40 |
L / V: Toyota Semifloater perän vetarit ja kuoret | kivinen | O/M/V Muut | 1 | 31.07.2005 20:06 |