|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Onko kokemusta noista tarviketurboista?Tuohon Katumaasturiin pitäisi hommata isompi turbo, ja ainut vaihtoehto, millä vähäänkään positiivistä palautetta, on Nissens -turbo. ebaystä tilasin tehdaskorjatun PD150 turbon, ja oli täyttä "paskaa". juoduin maksamaan palutuksen.... eivät halua maksaa... kesken Siis onko tuo Nissens parempi, kuin kiinan turbot? Vai kannattaako satsasta reilummin euroja, ja ostaa tehdas uusi Garret? Takuu varmaan on molemmissa ns. perävalotakuu? siis tuo takuu ei korvaa, kun turbo väärässä moottorissa....
|
#2
|
||||
|
||||
näihin kaikkiin vastaus on... Fin Turbo
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä. HDJ80, RJ70 MMC SLCK |
#3
|
||||
|
||||
Paljonko nämä tarviketurbot yleensä maksaa ja paljonko sitten ns. merkkiturbot?
|
#4
|
|||
|
|||
Itelle hommannu aina ns. merkki-turbon. Ne kestää kuitenkin aina muutama sata tuhatta, vaikkakin maksaa monesti kaks kertaa sen mitä ns. ei-merkki turbot. Jostain se hinta vaan aina muodostuu...
|
#5
|
||||
|
||||
Pikkunen IHI:n kopio mikä taputeltiin Rättärin koneeseen, kolmanneksen maksoi aidosta, kesti Jyväskylästä Kajaaniin. Olisi ehkä kestänyt pitkäänkin, jos olisi heti tuoreeltaan purettu ja tasapainotettu, vaan turbohuollon "tuomion" mukaan sen söi tasapainotusvika. 300km matkalla aiemmin ajamattomaan tuli vaatimaton parin millin välys, ja siipi otti jo pesään...
Seuraava onkin sitten ollut jo kymmeniä tuhansia ajossa, vaikkakin tuon kopion tilalle asettuikin käytetty C4:n alkuperäispuhallin. Eli ei ollut syy esim voitelussa tms... |
#6
|
|||
|
|||
BJ, PD150 kertoo kyseessä olevan VW:n koneen. AFN pakosarjaa on käytetty välilaipoilla (ja ilman) monessa sovelluksessa.
Turbovaihtoehtojakin löytyy sitä myötä huomattavasti lisää. |
#7
|
|||
|
|||
Alkuperäinen tehdasuusi PD150/ARL carrett tilattu
Hintaa jäi tiivistesarjan kanssa n. 650e postikuluineen. ja siis vanhaa ei tarvitse lähettää, koska ei ns. korjattu.
Nissens tarvikeahdin, siis uusi, olisi maksanut 435e tiivistesarjoineen. Siis tuolta tilasin: www.trodo.fi kauppa itse sijaitsee latviassa, mutta viesteily onnistui suomeksi, oletettavasti helsingissä "maa edustaja" joka suomenkielinen. Kunhan saan ahtimen käsiin/paikalleen kommentoin lisää.... Noita "tehdaskorjattuja" pd150 (ARL-kone) turboja saa halvemmalla, se minulle tullut paska maksoi 265e +100e pantti, siis yhteensä 365e, plus palautusmaksu jos palauttaa vanhan, niin jää maksettavaa 305e. Tuossa Moto-systems ahtimessa oli väärä pakopesä, isommaksi sorvattu kompressoripesä, ja pakosarjan/kannen tiivistepinta kolhittu ja mutkalla, akseliyhdistelmän valmistaja ei selvinnyt päällepäin, epäilen, että ei ole se mikä piti. Piti riitauttaa ebay:ssä, minä voitin, ja Moto Systems piti maksaa palautus; ja siitä huolimatta vielä 2 sähköpostin jälkeen n.40e pastimaksu saamatta p.s tuo asz ahdin (pakopesä ja pakosarja samaa valua) jää ylimääräiseksi, siivet jumissa, ahtaa niin paljon että menee vikatilaan heti kun kierrokset vedättäessä ylittää 2000. |
#8
|
|||
|
|||
Alkuperäinen turbon vika selvisi... Kellon jousi POIKKI!
Alkuperäisen ASZ:n (PD 130) turbon siipien säädön alipainekellon palautusjousi oli poikki (ja toimiva VB:n kello oli pari viikkoa sitten peräkontissa, oli menossa kierrätykseen)
Siis ECU:n ohjaama alipainekello palautti alipaineiden poistuttua siivet noin keskiasentoon, joskus jopa melkein oikeaan asentoon; siis meni vikatilaan, kun ahtopaineanturi "tilttasi" liiasta ahtopaineesta, kun 3 bar ylipainetta on max arvo. Tuolla uudella ahtimella "veto" jatkuu hivenen pidemmälle; yli 4000 rpm, pikaisella polkaisulla... toki ahtopaineet pysyi aina alle 2,2 bar... (oli valmiiksi alipainemittari kellolle ja ahtopaine mittari ahtopaineelle....) P.s tuon alkuperäisen "juuttuvasiipisen" siivet liikkuu helposti... |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#10
|
|||
|
|||
Toyota 1cd-ftv 2.0 4d4 koneeseen etsiä ahdin....ebayn tarjonta hyvää ja hinnat huokeita, lieneekö tuollaisessa vnt ahtimessa toimintaa ja edes jonkinlaista kestoa samassa osassa?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko kokemusta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.01.2009 23:02 |
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? | ideanikkari | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.10.2008 16:12 |
Onko kokemusta jääspraysta? | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.11.2006 17:59 |
Onko kokemusta g lämmityslaitteen puhaltimesta | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.10.2006 17:16 | |
onko kokemusta blazeristä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.08.2005 23:54 |