|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
hiaceen hidas puoliApua ! hiceen cruserin jakolaatikko. Onko kokemuksia?ajatuksena saada hidas puoli hiasuun.Hiace on vm 2011,vois sopia cruiserin 120 jakoloota onko kellään tietoa asiasta?
Viimeksi muokannut fordcalaxie62 : 01.12.2021 11:44 Perustelu: aiheeton |
#2
|
|||
|
|||
Hiasessa on kai joku R-sarjan johdannainen se loota ja hiluksissa-05 ja uudemmat on R151 kanssa,KZJ95 on R sarjaa kanssa joten helpoiten saattas käydä koko laatikko paketti suoraan,kytkin koppa käynee ku moottorit on samat. En ny muista kummalla puolella on Hiasessa perä mut se ratkasee ensinnä,pituudessa on kai eroja myös,kartaanit lyhentämällä/jatkamalla se tosin hoituu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3
|
|||
|
|||
Niin siis hiluxeissa on etukardaani oikealla -04 asti,sen jälkeen vasemmalla. Muistelisin et hiluksiin tuli R151f laatikko -01 ja on sama yhä edelleen vaikka jakoloota on eri. Hiluksin jako lootassa ei ole keskitasaus pyörästöä joten siksi ns. ei-jatkuva neliveto,KDJ120 on keskitasauspyörästö Torsen lukolla ja kytkettävällä lukolla joten sikäli hyvä,saatto näin olla jo KZJ95 Cruisereissa. Mun tietääkseni on hasessa eri jakoloota ku missään muussa ja sitä myöten eri kiinnitys jakikselle,koska päävaihteisto on kuitenkin melkeen sama ni päälaatikon takimmainen holvi vaihtamalla pitäis saada sopimaan vaikka se Cruiserin jakis. Tähän tyyliin onnistuu vanhemmissa R-sarjalaisissa ristisiitokset. Itellä on hiluksissa Runnerin päälaatikosta kuoret,LJn sisuskalut;KZJ keppimekanismi,hiluksin jakis TGn muutos nippeleillä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
|||
|
|||
hiasu
oikeassa olette tosiaan, kardaani vaihtaa puolta uudemmissa hiluxeissa.muutenkin tutkinu asiaa, lopputulema on se että hiluxin vaihteistoa ja jakolaatikkoo aletaan metästää ja jossain vaiheessa murjoon paikalle
Viimeksi muokannut fordcalaxie62 : 01.12.2021 11:45 Perustelu: aiheeton |
#5
|
|||
|
|||
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139923
Tuolla on juteltu aiheesta, tosin 10 vuotta vanhemmasta hiacesta. Näin yleisellä tasolla, itse en enää huolisi käyttöautoa kytkettävällä nelivedolla. Jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä on vain niin paljon parempi talvella. Tönkkineliveto puskee, tai sitten perä luistaa tai muutenvain vääntää kääntäessä vastaan. Ja takavedolla erityisesti hiace on pirun liukas. Itse ainakin hommaisin sellaisen jakiksen, jossa on tasauspyörästö tai jättäisin vaihtamatta. Viimeksi muokannut Ippe69 : 10.08.2016 15:06 |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
Esim HDJ menee kyllä talvellakin pahaan paikkaan. Harvat on ne kerrat että on keskilukkoa tarvinnut. Toki paremmin menee kun pätkäsee keski- ja takalukon kiinni ja antaa mennä. |
#8
|
||||
|
||||
Tässä pari vuotta sitten keväällä oli melko liukasta, kun veti ykskaks lunta kesken kevään.
Oltiin 4wd previalla melko lailla sliksit alla matkalla. Kyllä se vaan yllättävän hyvin lähti märässä sohjossa liikkeelle vaikka keskellä ei käsittääkseni minkäänlaista lukkoa ole. |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mulla on ollu kytkettäviä nelivetojakin, napalukoilla ja ilman. Napalukoissa oli vähän sellaista ongelmaa, että vetareita ei ole laakeroitu kunnolla, on vain messinkiholkit joissa on aina välystä. Napalukot päällä ajaessa hiacessa oli aina jonkinlaista tärinää, vaikka vaihdoin kaikki holkit mitä keulassa on. Ja vähän ärsyttävää kiivetä autosta ulos laittamaan lukot päälle ja pois. Automaattilukot tietysti helpottaa, jos sellaiset on ja toimii. Mersuissa ei niitä ongelmia ole ollut, kun vetarit on kiinteästi navassa. Polttoainetta kai vähän enemmän vie, mutta tuollaiset autot vie muutenkin niin paljon että suhteellinen ero on aika mitätön. Nyt on tosiaan uudemman korimallin Gee, jossa on jatkuva neliveto ja lukot keskellä ja molemmilla akseleilla. Enkä tosiaan ole jäänyt kaipamaan napalukkoja, enkä kytkettävää nelivetoa. Geen jakis olis muuten moneen projektiin sopiva, koska siihen tulee voima kardaanilla päävaihteistolta. Ei siis tarvitse sovittaa laatikoita yhteen, riittää kun tekee sopivan kardaanin. Hinta ja saatavuus onkin sitten toinen asia... |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
Se hiacen tärinä oli muuten voimakkain silloin kun napalukot oli päällä, mutta neliveto ei. Kun etupäähän laittoi vedon päälle, niin se pieneni selvästi. |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jeeppien (esim. XJ) laatikot eivät paljoa maksa, mutta kannattaa huomata että takakardaanin lähtö on usein liukuholkkityyppinen laipan sijaan. |
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#14
|
||||
|
||||
Aivan, en huomannut että kyseessä oli noinkin tuore Hiace.
|
#15
|
||||
|
||||
2kd-ftv koneen perässä on ollut myös g sarjan laatikkoa.
|
#16
|
|||
|
|||
hiace pikkupuoli
No ny hiace suorastaan matelee.Entiseen verrattuna! Laatikko on murjottu paikalleen ja löytyy hidas ja nopea neliveto sekä tarvitaessa 2 wd!
|
#17
|
||||
|
||||
Kerros lisää toteutuksesta!
|
#18
|
|||
|
|||
Minkä laatikon laitoit?
Lainaus:
http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=37226 Tohon tuli tekstin mukaan vaihtoehdoiksi 2wd, 4wd nopea tasauspyörästöllä, 4wd nopea keskilukko kiinni, 4wd hidas keskilukko kiinni ja lukot eteen ja taakse http://www.bilnorge.no/export/bb_94781.jpeg |
#19
|
|||
|
|||
vanhemmasta hiacusta, Sopii pienin muutoksin
|
#20
|
||||
|
||||
ei mun hiacessa ollut kuin hidas puoli...!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#21
|
|||
|
|||
Tästä olis kiva saada hieman lisäinfoa.
|
#22
|
|||
|
|||
Täälläkin kaipailisin lisää tietoa. Saisko jopa kuvia tähän ketjuun?
|
#23
|
|||
|
|||
Joo tietoa olisi kiva saada asiasta! Vai onko tää samanlaisia tapauksia kun kaveri harrasti tractorpullingia ja ei saanut pitoja niin enemmän harrastaneet kommentoi vaan että kyllä tiedetään missä vika mut se täytyy vaan itse selvittää...pari kautta meni ja sit selvis, tosin monet kisat hävisivät sillä aikaa
|
#24
|
||||
|
||||
Ei tuo topikin aloittaja mahottoman aktiivinen ole täällä, viimeeks ollu paikalla 1.11.2016, että saattaa kestää lisätietojen saaminen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#25
|
|||
|
|||
pyysin fordgalaxie62 kertoa miten toteutti sen loppuen lopuksi saa nähdä jaksaako vai oliko tyytyväinen kun itse sai sen toimimaan ja p....t muista.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Warn: hidas uloskelaus | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.09.2010 19:38 |
lj-70 hidas.. | ohvipete | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 15.04.2008 12:08 |
RJ:n hidas puoli + napalukot | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 24.12.2007 11:28 |
HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.06.2006 23:21 |
Toyotaan hidas takaveto | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2005 11:31 |