Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2013, 23:11
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Traction Bars?


Ajattelin laittaa Broncoon kuvan mukaiset traction barsit taka-akseliin jousipakkojen päälle:



Onko noista pakan yläpuolisista tangoista kokemuksia? Tankohan yrittää estää akselin kiertymistä myötäpäivää, joten akseli koettaa työntää norraa eteenpäin. Meneekö norra solmuun kun hapettaa??? 3x1/4" jousilatihan kestää vetoa kymmeniä tuhansia kiloja, mutta mites työntöä, murto-osan siitä? Valtaosa tangoista on asennettu akselin ja pakan alapuolelle, mikä on kiertosuuntaan nähden loogisempi paikka, mutta muutama valmistaja mainostaa noita yläpuolelle tulevia.

Pistääkö vaiko eikö???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2013, 22:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Eikö se kiertosuunta oo just tuota tankoo vasten, eli varmastikin toimivat ja tyhjää paremmat. Kokeile.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.06.2013, 20:35
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Kiertosuunta yrittää venyttää tankoa juu, mutta myös sama voima kampeaa norraa eteenpäin. Pitänee koettaa kuinka käy. Maalaisjärjellä voisi rasituksia pienentää nostamalla akselin puoleista kiinnityspistettä ylöspäin, vaikka 15-20cm jousipakan yläpuolelle? Onkohan noista olemassa mitään valmiita kaavoja, missä kohtaa tangon etunivelen pitäisi olla suhteessa norran helaan, että pistäisi vähiten hanttiin ylä ja ala joustoissa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2013, 13:58
Lord of flies Lord of flies ei ole kirjautuneena
Sekalainen tyhjäntoimittaja
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Ähtäri, Suomi
Viestit: 427
Perusasetus

Eikös noi toimi parhaiten silloin kun ovat samassa kulmassa kardaanin kans. Sillon ei pitäs rajottaa joustoja kumpaakaan suuntaan

Tämmöseen käsityksen oon ite saanut kun oon rotkeen tommosia suunnitellut
__________________
Yah! It stinks and is giving you a headache, – it's a diesel.

Bensalla pestään napa... dieselillä tehdään voimaa

-95 Dodge Ram SLT Cummins 4x4 *JN-traidingin turbiini, marine-suuttimet, plate vaihdettu, DSS, 2.5" leveling kit*

http://s244.photobucket.com/albums/gg31/Lonely_cruiser/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.06.2013, 21:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.314
Perusasetus

Tämä ketju kannattaa lukea, on tämäkin malli pohdittu jo siinä:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=15601
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Traction barista sako Tekniikka & Jutustelu 35 13.08.2012 00:10
Myyty Insa Traction Track Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 6 26.12.2010 12:17
traction bar tieliikenteessä? -wj- Tekniikka & Jutustelu 6 14.11.2009 16:40
Traction bar Patrolliin swamber Tekniikka & Jutustelu 10 26.04.2004 08:32


Sivu luotu: 23:12 (GMT +2).