|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
hj-60 olkanivelien rasvausOlen rasvaillut autun alla kaikkee mikä liikkuu.Mistä tiedän,että olkanivelissä on tarpeeks tavaraa?? Kyselen tääläsii tyhmii,koska olen ensi kertaa tälläsessä hommassa.
|
#2
|
|||
|
|||
En tunne hoojiitä, mutta kai siellä sitten on tarpeeksi ihvaa kun sitä jostakin tursuu ulos...
|
#3
|
|||
|
|||
Ovat samassa rasvassa kuin vetonivelet.
Alimmainen ainakin saa voitelua, ylempi voidellaan vaseliinillä asennettaessa, ja vetonivelestä roiskuu lisää. Jos välttämättä haluat rasvata nuo olka-akselin laakerit, niin ne 8 kpl 8mm kannalla olevia pultteja pölysuojasta irti, niin peltilevyt, huopa, kumirengas ja pelti levy lähtevät irti, niin silloin vaseliiniä voi survoa laakeriin. Ja napaan vetoakselin voiteluun vaseliinia (itse käytän molybdeeni- vaseliiniä) niin paljon kuin "kohduudella" sopii, toki ei ei sentään aivan täyteen, itse olen kasatessa pistänyt noin 1/2 patruunaa per puoli, ja lisännyt parin vuoden välein noin 1/10 osa patruunaa. Täyttö siitä 1/2" neliötappi ropusta, se saa helpoiten auki pistämällä siihen esim. 17mm hylsyn nurinpäin, ja jatkomutteri ja kiintoavaimella auki. Ja tarkasta että huohottimet ovat kunnossa, jos ajat vedessä, niin nosta huohottimet letkulla ylemmäs. |
#4
|
||||
|
||||
Kiitti uskon että olen oikeilla jäljillä.
|
#5
|
||||
|
||||
Jos konkari olis vielä kuulolla,niin epäselväks jäi tuo huohotin homma.Mitä ne on?Anteeks tyhmyyteni,mutta miusta on parempi kysyy,kun ei tiedä,kuin katua ettei uskaltanu kysyy.
|
#6
|
||||
|
||||
Siitä akselin päältä sekä etu- että taka-akselissa lähtee sellainen kumiletkunpätkä jonka tehtävä on päästää paine perästä ulos ja taas sisään riippuen perän lämpötilasta. Yleensä ne on ruostunu umpeen ja paine painaa öljyn ulos stefoista tai muualta.
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi |
#7
|
||||
|
||||
Kiitos vinkistä.Ja ei,kun auton alle.
|
#8
|
|||
|
|||
Juuri noin, kysyvä ei tielle eksy
|
#9
|
||||
|
||||
anteeksi välikommentti mut eix ne kääntöpään tiivisteiden pultit oo 6mm pulttei ja 10mm kannalla..??
|
#10
|
|||
|
|||
Mie porasin niihi olkatappien kansiin nipat ni saa varmasti rasvattua laakerinkin eikä pelkkää murrosta
|
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja MÄKSÄ, VOI olla tuolla 10mm kannalla, kirjoittelen ulkomuistista... ja en viitsi lähteä tark..... |
#12
|
|||
|
|||
Eikö muka kaikissa HJ.n akseleissa ole sitä neliskanttikannalla olevaa proppua?
Siittä vaan vassua sisään ja kyllä se murros sinne laakerille sitä syytää....
__________________
- eskimo kaenuusta |
#13
|
|||
|
|||
Siitä "patin" (melkein keskeltä) kohalta ni menee simmilevyistä ohi, sit sinne alas tein pikku viillon et vassu pääsee sivulle, en todellakaan tiedä toimiiko etes mutta ompahan yritetty, ei voi tehdä paikoillaan.
|
#14
|
||||
|
||||
No jos tuo muuttaa laakerin vaihtovälin kolmestakymmenestä vuodesta viiteenkymmeneen vuoteen niin onhan se sitten ihan hyödyllinen juttu...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
|||
|
|||
Voi se muuttaa kolmestakymmenestä kahteenkymmeneenkin :-), eipähä oo muilla :-) ratkaisu kopsattu luonnollisesti Uazista mihin pv tehny aikoinaan lähes kaikkiin.
|
#16
|
||||
|
||||
Tuolta löytyy Mikjussin versio asiasta: http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=513
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#17
|
|||
|
|||
Terve,
Rasvailin tota hj:n akselia hieman ja aika lailla sinne tuntuu sitä rasvaa menevän. Otin siis sen neliön muotoisen propun irti ja laitoin prässillä siitä aukosta yhden 400g patruunan. Ilman rasvanippaa siis. Ei tuu vielä ainakaan mistään ylimääräsiä pois ja täyttöaukkokaan ei vielä yli tulvi. Prässi on siis todella väljästi siinä täyttöaukolla. Kasaamisvaihessa murros laitettiin täyteen ja murrosmalja noin puolilleen. Pitääkö tuonne tunkea niin, että täyttöaukosta tulee yli vai riittääkä yksi patruuna per puoli? Ei oo varmaan hyvästäkään jos se malja on täynnä rasvaa? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Narun rasvaus? | härdelli | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.09.2009 22:08 |
Hj:n rasvaus | TexasCruiser | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.09.2007 22:02 |
Ramseyn rasvaus | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.04.2007 13:36 |
Vinssivaijerin rasvaus | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.01.2007 19:45 |
Rasvaus kikkoja | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.07.2004 19:25 |