|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Eiks ongelmasta selviä laittamalla se pienempi rengas eteen ja etukardaani takakonttiin. Tai häiritsisiskö kyseinen toimenpide viskon sielunelämää ku etukardaanin laippa pyöris ilman kuormaa
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#27
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos on vanhanaikaset 100%:n kytkennät jotka saa siis kokonaan kytkettyä irti niin muutaman vuoden kärsii ainakin BJ:llä ajella siististi asfaltilla vaikka kemppi perässä ilman rikkoontumisia. Hienommat nykyaikaset rakenteet tuskin kestää C.rok |
#28
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vaihtoehtoinen toteutus löytyy ainakin land roverin freelanderista. Neliveto on jatkuva ja kiinteä jakolaatikon osalta. Takakardaanin välissä on erillinen viskomurikka, joka antaa akseleiden pyöriä eri nopeutta. Tässä voi huoletta napata takakardaanin pois, koska etupään veto menee pelkästään rattaiden kautta. Jos kyseisessä kulkineessa olisi etukardaani, sen irrottaminen taas kävisi viskon päälle ja taas teoriassa kuljettaisi kuin borg-warnerin tapauksessa. EDIT: Ajelin vähän matkaa rangella kiinteä neliveto päällä ja rengastuksena vasemmalla edessä 215r16 ja muut pyörät 36x12,5x15. Aika vahvasti puolsi vasemmalle, kun kyseinen rengas kulki kierroksen aikana noin 2,3m ja muut renkaat noin 2,7m. Viimeksi muokannut baxxter : 03.04.2009 23:44 |
#29
|
|||
|
|||
Höpisin tänään aamulla Urkille puskuria irroittaessamme, että jospa asiassa auttaisi väliaikaisesti korkeampien renkaiden paineiden pudotus. Hmmm... Vaan nyt tarkemmin ajatellen eihän tuo pintakuvio paljoa taida tuolla toimenpiteellä lyhentyä. Käytännön kokemusten perustella tuolla paineiden pudotuksella saattaa kuitenkin saada pientä lievennystä viskon rasitukseen aiheuttamalla isompiin kumeihin sitten vaikka jotain luistoa tjsp.
Itse tekisin niin, että jos olisi pakko ruuvata pienempi kumes toiseeen etunurkkaan, katsoisin paljonko toimenpiteen johdosta joutuu suoraan ajettaessa korjaamaan ratilla. Sitten muista kumeista vaikka bar pois, ja saattaisi ratti ollakin taas suorassa. Vai olenko mä nyt ihan metsässä? (Vai pitäisikö tällä foorumilla pelätä olevansa ihan tiellä?) |
#30
|
||||
|
||||
Mites kun mulla on 32 tuumaset renkaat ja käytän vara pyöränä 33 tuumasia niin haittaako tuo?
Niin ja vähän ot:tä tossa on se video naisenlogiikasta http://www.youtube.com/watch?v=maKTp...eature=related |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Varapyörän suojus Suzukiin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.05.2006 12:59 | |
O: mitsun varapyörän suojus | offipete | O/M/V Muut | 0 | 09.12.2005 17:18 |