Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 03.04.2009, 20:57
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Eiks ongelmasta selviä laittamalla se pienempi rengas eteen ja etukardaani takakonttiin. Tai häiritsisiskö kyseinen toimenpide viskon sielunelämää ku etukardaanin laippa pyöris ilman kuormaa
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 03.04.2009, 23:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Eiks ongelmasta selviä laittamalla se pienempi rengas eteen ja etukardaani takakonttiin. Tai häiritsisiskö kyseinen toimenpide viskon sielunelämää ku etukardaanin laippa pyöris ilman kuormaa
Joo, kyllä noitten viskojen kanssa saa olla varovainen. Oon tuttavan autolla ajanu, siinä oli visko menossa entiseksi ja alkoi olla yhtä puuta eli luisto oli loppumassa kokonaan. Semmosen kanssa ei ole leikkimistä kaukana poissa koska porsii ennen kotiin pääsyä varmaankin.

Jos on vanhanaikaset 100%:n kytkennät jotka saa siis kokonaan kytkettyä irti niin muutaman vuoden kärsii ainakin BJ:llä ajella siististi asfaltilla vaikka kemppi perässä ilman rikkoontumisia. Hienommat nykyaikaset rakenteet tuskin kestää

C.rok
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 03.04.2009, 23:33
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Eiks ongelmasta selviä laittamalla se pienempi rengas eteen ja etukardaani takakonttiin. Tai häiritsisiskö kyseinen toimenpide viskon sielunelämää ku etukardaanin laippa pyöris ilman kuormaa
Riippuu vähän rakenteesta. Land rovereista löytyvästä borg-warnerin jakolootassa olin havaitsevinani hieman erikoisrakenteisen tasauspyörästön ja kardaanien välillä viskon. Eli jos nappaa toisen kardaanin pois, saattaa liikkeellelähdössä tyhjä kardaanin laippa pyöriä vimmatusti kunnes visko lämpenee, puree kiinni ja toinen kardaani alkaa välittämään voimaa. Teoriassa ainakin mahdollista ajella, käytännöstä en tiedä. Varmasti sitä viskoa rasittaa.
Vaihtoehtoinen toteutus löytyy ainakin land roverin freelanderista. Neliveto on jatkuva ja kiinteä jakolaatikon osalta. Takakardaanin välissä on erillinen viskomurikka, joka antaa akseleiden pyöriä eri nopeutta. Tässä voi huoletta napata takakardaanin pois, koska etupään veto menee pelkästään rattaiden kautta. Jos kyseisessä kulkineessa olisi etukardaani, sen irrottaminen taas kävisi viskon päälle ja taas teoriassa kuljettaisi kuin borg-warnerin tapauksessa.

EDIT: Ajelin vähän matkaa rangella kiinteä neliveto päällä ja rengastuksena vasemmalla edessä 215r16 ja muut pyörät 36x12,5x15. Aika vahvasti puolsi vasemmalle, kun kyseinen rengas kulki kierroksen aikana noin 2,3m ja muut renkaat noin 2,7m.

Viimeksi muokannut baxxter : 03.04.2009 23:44
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 04.04.2009, 13:11
JussiR JussiR ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.04.08
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 37
Perusasetus

Höpisin tänään aamulla Urkille puskuria irroittaessamme, että jospa asiassa auttaisi väliaikaisesti korkeampien renkaiden paineiden pudotus. Hmmm... Vaan nyt tarkemmin ajatellen eihän tuo pintakuvio paljoa taida tuolla toimenpiteellä lyhentyä. Käytännön kokemusten perustella tuolla paineiden pudotuksella saattaa kuitenkin saada pientä lievennystä viskon rasitukseen aiheuttamalla isompiin kumeihin sitten vaikka jotain luistoa tjsp.

Itse tekisin niin, että jos olisi pakko ruuvata pienempi kumes toiseeen etunurkkaan, katsoisin paljonko toimenpiteen johdosta joutuu suoraan ajettaessa korjaamaan ratilla. Sitten muista kumeista vaikka bar pois, ja saattaisi ratti ollakin taas suorassa. Vai olenko mä nyt ihan metsässä? (Vai pitäisikö tällä foorumilla pelätä olevansa ihan tiellä?)
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 04.04.2009, 13:24
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Mites kun mulla on 32 tuumaset renkaat ja käytän vara pyöränä 33 tuumasia niin haittaako tuo?


Niin ja vähän ot:tä tossa on se video naisenlogiikasta http://www.youtube.com/watch?v=maKTp...eature=related
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Varapyörän suojus Suzukiin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.05.2006 12:59
O: mitsun varapyörän suojus offipete O/M/V Muut 0 09.12.2005 17:18


Sivu luotu: 20:35 (GMT +2).