|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Aloittelijalle vinkkejä (Samurai)Moro. Tuli tuossa hankittua -99 vuoden 1.9TD konevikainen Samurai. Kone alkais pikku hiljaa olemaan kasassa ja seuraavaksi pitäisi alkaa parantamaan etenemis ominaisuuksia.. Mitään todellista offipeliä tästä ei ole tarkoitus tehdä mutta pientä korotusta, rengasta yms..Lähinnä mietin tuota korotusta, miten se kannattaisi toteuttaa? Korotus jouset, akseli flippi...? Sekä renkaat, mukaan tuli aika kuluneet 235/75/15 maastonakit. Kannattaisiko piettää rengaskoko tälläisena vai mahtuuko isommat alle ilman että tarvisi alkaa leikkomaan mitn? Taakse (ainakin) mietin myös lukkoa, ehdotuksia? Vinssiksi tulee varmaankin joku kohtuu hintainen perusvinssi, jos on kaupan niin saa tarjota! Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!
|
#2
|
||||
|
||||
Mulla oli lock-right lukko takana SJ410:ssä -> Suosittelen!
Korotuksena oli Old Man Emu. Korotti kivasti, jäykät alussa ja melko kallis alustasarja. Ajo-ominaisuudet parani 110% alkup. verrattuna Renkaat oli juuriki 235/75*15 jaaaa... no minä ainakin pärjäsin kun en mitään kovin rajua offia ajanut. Niin ja tervetuloa offroading ihmeelliseen mutta arvaamattomaan maailmaan Ihan hyvä aloittaa pikkuhiljaa rakentelu, vaa meinaa sit nälkä kasvaa syödessä. |
#3
|
||||
|
||||
paraboliset jouset. 29" tuumaset pitäs mahtua? nälkä kasvaa syödessä eli esim itellä 3" korotus ja nyt sitä mieltä et ois pitäny ostaa 4,5" rubicon tai tnt long y-arm kitti! kolme kuukautta sitte olin varma et toi 3" on riittävä! tosta kun ois ehkä päässy vinssaamatta jos ois ......
|
#4
|
||||
|
||||
Ome oli kans tän mielestä aivan loistava setti, tosin se sai väistyä nälän kasvettua.
Ehkä jälki viisaana sanoisin että pistä jakiksen välitys kuntoon, lukkoa taakse ja vaikka 235/75 saharat alle. Noilla eväillä pääsee jo piitkälle, sitten se onkin jo menoa... |
#5
|
||||
|
||||
onnittelen valinnasta
omen alusta on todettu ihan hyväksi mun profiilista löytyy muutama kuva kuinka se elää olis tommonen vinssi tarjolla http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54117 |
#6
|
|||
|
|||
eikös tuon ikäsessä ole jo kierrealusta, eli ei parapoolisista taida apuja tulla..? Jos ei sitten ala vaihtamaan jousia vankkurimallisiksi.. Helpoiten kierrejousipeli kiipeää ylöspäin kun tekee jousen alle kiekot sopivasta tavarasta. katsastuslaillisuudesta en tiedä tuon ikäsessä, vanhemmissa ainakin onnistu.
|
#7
|
||||
|
||||
Eiköhän tuonkin ikäiset ole vankkurinjousilla, Ellei sitten ole Australiaan viety malli?
|
#8
|
||||
|
||||
98-vuodesta eteenpäin ovat kierrejousilla.
__________________
-Pauli- |
#9
|
||||
|
||||
en tiedä olenko väärässä mutta mun käsitykseen mukaan ainoastaan 98vm on kierre alusstalla
|
#10
|
||||
|
||||
Kyllä on latijouset
juu tässä autossa ainakin on lehet kummassaki päässä.
|
#11
|
||||
|
||||
96-ja uudemmat BENSA moottoriset on kierrejousilla mutta dieselit on lehtijousilla varustettuja, valitettavasti
|
#12
|
|||
|
|||
Noniin nyt ois kone paikoillaan ja ensi testit jo ajettu. Jakolaatikko tosiaan vaikuttaa jo vakio tassuillakin liian nopealta, mistä löytyis uudet välitykset ja mihin hintaan?
Joo lehtijouset on molemmissa päissä. Täytyy nyt vielä miettiä tuota korotuksen määrää ja sen pohjalta miettiä mihin ratkaisuun päätyy. Löytyykö näitä 235/75 tai 29" tai 30" renkaita kylkikuvioisena? |
#13
|
||||
|
||||
Fedima Extreme evolution on kylkykuvioinen renkuli, ja ainakin sj410 ilman sitä kyllki kuviota etenee jopa kivasti Tosin kaipaa niitä kierteitä kulmiin, jousitukseen siiskin
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#14
|
|||
|
|||
Joo kyllähän se kierrejousipeli ois tieten parempi mut eipä sitä tästä taideta alkaa rakentamaan, mutta näin mielenkiinnosta mistä niitä muutos settejä saa ja mihin hintaan? Mielessä kyllä alkanut pyörimään huonompi kuntoisen SJ:n tai Samurain osto, dieselöinti ja laajempi rakennus..
|
#15
|
|||
|
|||
Vaihde- ja jakolaatikko käytetty auki; vaihelootasta pakkiakseli paskana sekä jakolootasta myös yksi akseli paskana. Kaveri sorvaili uudet akselit ja laatikot taas kasassa, välejä ei vielä tiputettu mutta suunnitelmissa kyllä.
Minkäs kokoisia renkaita olette saaneet leimattua näihin? Katastusmiehen mukaan 185/75 R15 on tälle autolle korkein ilmoitettu ku eli aika pieniin lain puitteissa jäädään.. |
#16
|
|||
|
|||
No ja vastauksia senku satelee....Auto kuites leimattu tänään onnistuneesti pakuksi.
|
#17
|
|||
|
|||
31x10.5
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Aloittelijalle vinkkejä Suzukiin. | Sutsuki | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 08.12.2007 12:49 |
Helppiä aloittelijalle... | TROOPER | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.10.2007 19:34 |
Aloittelijalle vinkkejä | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 16.08.2007 21:20 | |
Rengastietoa aloittelijalle | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.09.2006 11:43 | |
maasturi aloittelijalle | timo.l | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.12.2005 15:11 |