|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
maasturi aloittelijalleeli joskus tulevaisuudessa olis tarkotus ostaa maasturi. toyota tietenkin. ja mietityttää että minkäslaista kannattaa tallaisen amatöörin katsella. kun tietäisi millasta olisi ostamassa niin olisi helppo lueskella kaikkea tietoa kyseisestä autosta ennen sen ajankohtaista ostoa. elikkä sen pitäisi olla hyvä menemään maastossa alunperinkin, ja hyvä rakentelunkohde samalla. ja pakettieuto dieselmoottorilla.ja oliko se nytten sitten ng1 luokan pakettiauto mitä sai korottaa rungolta 77mm? searchia olen käyttänyt mutta vielä on asioita mitkä askarruttaa. vanhempaa toyotaa suunittelen ettei pienet tai suuremmat kolhut haittaa. eli hdj 80 ei ole vaihtoento. entenkin kiinostaa tasauspyörien lukot millaisia on alunperin ja missä vuosimallissa. esimerkiksi bj-40 ja bj-42? tai sitten BJ-75? hj-61? lj-70? ja hilux:it kiinostaa myös. suunilleen eli minkälainen peli aloittelijan kannattaa ostaa. EDIT: Tällä kaverilla on charsetit (?) sekasin, ääkköset oli väärin. osaisko joku neuvoa miten korjata (editoisin jo viestin luettavaksi) -baxx Edited by - baxxter on 10/12/2005 14:49:14
|
#2
|
|||
|
|||
Jos mä oisin vastaavassa tilanteessa niin hj61 olisi mun valinta.Lukot löytyy jo valmiina ja kestävää tekniikkaa plus suhteellisen mukava maantiellä ajella ja saa 3 hengen huoltoautoksi helpolla katsastettua.Pikkasen isohan se metsikössä on ajella mutta ei ole pakko kaikkein pienimpiin paikkoihin tunkea.
Jokaisella tietty omat mieltymyksensä mutta täähän oli vaan mun mielipide. Bensan kulutus ei haittaa neekerit pumppaa sitä 3 vuorossa lisää maan alta. |
#3
|
|||
|
|||
niin noista lukoista. mistä vuosimallista lähtien ne on?
ja millaset lukot siinä on. keskitasauspyörästö, ja takaperä lukko ilmeisesti( kitkalukkoko ? )? etuperässä tuskin mitään? minkäkokoset renkaat tohon saa laillisesti laittaa. ilmeisesti 2" isommat kun otteeseen merkattu vakiokoko. millaset saa laittaa 33"? olenkos ymmärtänyt oikein tuon korotuksen. eli 2" isommat renkaat(korottaa 1") sitten jousien korotus 2" ja vielä koria rungolta 3", eli yhteensä 6"? onkos paha homma nostaa koria rungolta, joutuuko jotakin pidentämään yms? ja jos ei toyota niin jenkkikin vois olla mahdollinen. esim blazer? mitenkäs sellanen hoitaa hommansa. automaattihan olis varmaan plussaa niin riittäis jalat polkimille. onko spoa laillinen, vai nouseeko sillä jo liikaa? Edited by - timo.l on 10/12/2005 17:07:09 |
#4
|
||||
|
||||
Suosittelisin myös HJ-61.
Lukot löytyy 87-> 33" renkaat saa leimaan pelkällä muutoskatsastuksella. Spoa on laillinen, kunhan ei sen yhteydessä tee esim. hirveetä korin korotusta..! ________________________ Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa... |
#5
|
|||
|
|||
no niin nyt on korjattu ääkkösetkin kohdilleen. pitäis pelittää nyt.
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jousitusta saa korottaa 77 milliä ja koria nostaa samat 77mm mutta kuitenkin yhteensä enintään 150mm. 50 millin korinkorotus helppo tehdä ei tarvitte jatkaa mitään. -1986 HJ-61- -1986 KB47- SLCK#113 |
#7
|
||||
|
||||
ehdottomasti myös suosittelen hj-61:stä. lukot vakiona. turbo kone, 33" saa muutoskatsastettua, ja jos metsään meinaat niin ei koria kannata nostaa. eli soa vaan. muuta ei sit tarviikkaan ja on joustot kohdilla ja ajettavuus hyvä. bj-40 kanssa hyvä. menee vakionakin ihan kivasti kun laittaa vaan isommat renkaat. jos löytää vielä valmiiks ohjaustehostimella niin mukavampi ajaa. ja bj:stä löytyy vinssi vakiona melkeen kaikista. samoin hj-60 mut sit ei enään oo lukkoja eikä turboa YLEENSÄ. mut hj-60 hyväpuoli on että 6 hlö pakettiautoja löytyy vielä suht paljon. ja onhan niitäkin valmiiks rakennettuja! JA TÄÄ OLI TAAS VAAN MUN MIELIPIDE!
Älä ryöstä, verottaja vihaa kilpailua! |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Edit: Luinpas hätäsee, Jollapaku olikin jo sen kertonut... Edited by - ariman on 10/12/2005 19:03:01 |
#9
|
|||
|
|||
kova jakis? meinaa ilmeisemmin että on jatkuva neliveto eikä ole siis keskitasauspyörästöä?
kuinka helposti noista saa jotain rikki kun harjottelee noiden lukkojen kanssa. eli jos vaikka pitävällä alustalla pitää lukot päällä? pamahtaako murrokset? ne taitaa toimia ikäänkuin jollaisena sulakkeena. onko jollain jokinlaista nettiosoitetta missä olis hyvä lueskella noista lukoista yms. ettei tarttis kokoajan kysellä tyhmiä. |
#10
|
||||
|
||||
Kova jakis meinaa että on kytkettävä neliveto.
Jatkuvassa nelivedossa on yleensä keskitasauspuörästö tasaamassa etuja taakseleiden pyörimiseroja kaarteissa yms. tilanteissa ja on myös lukittavissa (Range) #RR V8 -76# #LR S1 -55# |
#11
|
||||
|
||||
Toi "kova jakis" on siis sellainen että ei ole erillistä lukkoa keskitasauspyörästölle vaan jakiksen vaihdekaavio on 2wd-4wd(hi)-4wd(low) eli neliveto lukkiutuu aina kun sen kytkee kunhan navat on kiinni.
Jatkuvan nelivedon autoissa on yleensä jakolaatikossa lukko. Tojotan maastureista ei ole kokemusta niin en kommentoi kestävyyttä sen enempää kuin että kaiken saa rikki!! Kauheesti puhutaan Tojon murroksista kun ne ei kestä mitään mutta on myös harrastajia jotka ei ole ikinä saanu murrosta rikki ja ajokokemusta on kuitenkin kyseisillä autoilla useita vuosia eli ajotavasta riippuu osien kestävyys. __________________________________________________ __________________ VAZ 2121 Niva SORONÒ Off-Road Team @ www.sorono.tk Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk |
#12
|
|||
|
|||
No LJii tietenkin.Ladamiesten ja muiden tietämättömien tiedoksi että ei ne kansiviat oo joka LJiissä.Kestävä ja hyvä peli niinkuin kaikki TOYOTAT.35"set mahtuu pyörii ilman korin korotusta.Ittelläni 35x14.5x15 pokkurat ja hyvin mänee.33" saa leimattua heittämällä.
Maastureita tallissa vuodesta 1983. |
#13
|
||||
|
||||
Mikähän toi viittaus Ladamiehiin oli?? no eipä sen väliä...
Jos itse olisin Tojoo ostamassa niin kyllä se olis LJ/RJ, se on mielestäni sopivan kokonen, kierrejousitettu ja sopivan pienillä ylityksillä. Läjässäkin kyllä riittää rakennettavaa jos siitä tykkää, isompaa rengasta, lisää joustoo, mekaanista vinssiä, panssareita, helmapalkitusta jne. Kaveri Läjään just laitettiin alle 35" Mudzillat ja hyvin mahtuu toimiin , koria nostettu rungolta 50mm, jousista ei vielä yhtään. Turhan helposti se nostaa tassua elikä seuraavana ruvetaan hakeen pikkasen parempaa joustoo siihen. __________________________________________________ __________________ VAZ 2121 Niva SORONÒ Off-Road Team @ www.sorono.tk Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk |
#14
|
|||
|
|||
Unohtu mainita että LJiissä on ainesta todella vaativallekin harrastajalle.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Helppiä aloittelijalle... | TROOPER | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.10.2007 19:34 |
Aloittelijalle vinkkejä | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 16.08.2007 21:20 | |
Rengastietoa aloittelijalle | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.09.2006 11:43 | |
Jeepistä tietoa aloittelijalle!! | carneval | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.03.2006 19:07 |
Ajo sessioita aloittelijalle, uudellamaalla . | H_Nietu | Tapahtumat | 3 | 11.04.2004 22:33 |