|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jokainen tietää millasta on renkaiden potkiminen,ei siitä tarvi välttämättä juttua tehä. Sori. Note! This message was posted anonymously! |
#27
|
||||
|
||||
Lainaus:
$ $ $ /// Jos se ei satu, niin ainakin se maxaa!!! /// $ $ $ |
#28
|
||||
|
||||
Alkumetrit rojektista
Tallissa makaa 1990 195tkm ajettu manukka ranke, jossa pikkusen vikaa...
- etujarrut jumissa ja IHAN loppu (kaikki, paitsi palat) - takaluukun alta palkki suht hapero - oikea takaloksu muhinut mullaksi itsensä - lämppäri ei toimi (jumissa) (nämä oli virkamiehen huomautukset, jotta liikennekelpoisuus säilyy...) Sitten omat havainnot: - valot sekoilee --> varashälytin asennettu ottamalla virrat valoista, korjaantui kun antoi kyytiä "varashälyttimelle" - kattoverhoilu roikkuu niskassa - takaluukun lattiassa "hapanta", ei puhki - helmoissa ja etulattiassa hapanta, menee puhki kun "kopsauttaa" - jarruputket AIVAN LÄPIMÄDÄT - kone vuotaa jakopäänkopasta / vesipumpusta vettä - venttiilikopat vuotaa öljyä - kuskin ovenkahva rikki - ohjaustehostin alkoi kaupan päälle vuotamaan - sisävalot ei toimi Ja ostaessa ei toiminut startti --> oli solkkarin ja moottorin välinen johto "ehjä" suojuksestaan, mutta joku oli laittanut kuparikaapelin tilalle "svartswegaa"... Mutta tuostahan tuo ion helppo jatkaa --> helmat korjaantuu kun laittaa kylkiputket ja jarrut menee "alustasarjan kanssa" kuntoon näperrellessä. Sitten kaikki muutokset laitetaan otteeseen, niin ei tarvitse JUMPATA konttorilla, jos jollakin tulee "paha mieli", että mites nää on oikein rakennettu... Kuvat tupsahtaa, kun tulee opeteltua noi "niksit"...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#29
|
||||
|
||||
Jeeppi paras vaihtoehto, edullisimmat osat ja offareilta saa hyviä neuvoja ja osia tarpeen mukaan. Kaikkiin Jeeppeihin saa sen kierrejousialustan, jos haluaa... (vaikka Rangesta) mutta tehdasvalmisteenakin jeeppeihin niitä tehdään.
Muiden osien kanssa ollaankin sitten vähän eri kastissa, Rangen alkuperäiset akselit ei kestä kovaa rasitusta, jeepeissä on vakiona jo kestävämmät akselit ja sähköhärdelli tekniikka on yksinkertainen ainakin vuoteen 1990 ja ei se kovin vaikee ole uudemmissakaan. Rangen pitäminen katuoffaamisessa tulee edullisemmaksi, muttei maastotouhuissa. |
#30
|
|||
|
|||
vittuako viistoista kesäset kirjottelee tähän palstalle alottavansa projektia....
mitään eivät kuitenkaan hanki kun ei ole rahaa eikä mitään millä tehdä sitä... |
#31
|
||||
|
||||
hyvä nyybi kommentti. todella kannustava. ite hankin 16 kesäseen offi-auton ja kyl sitä autoa on tullu rakennettua. JA IHAN ITSE! remontit kaikki olen tehnyt itse, neuvoa olen pyytänyt kyllä jos olen tarvinu. nuorenahan se on alotettava.
|
#32
|
||||
|
||||
Nyybi taitaa itsekkin olla alle viistoista kesäinen persaukinen projektin rakentelija
|
#33
|
||||
|
||||
joo neipä puheet ainakaan yli 15 kesäseen viittaa.. ehkä vaan parempi että ei oo rahaa ostaa kaikkea kerralla, kerkee vähän suunnittelemaan ja punnitsemaan vaihtoehtoja...
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#34
|
||||
|
||||
Sehän on hyvä ettei oo liikaa rahaa, joutuu improvisoimaan ja opettelemaan.
Ketä kiinnostaa lukea projektitopikkia jota päivitellään sitämukaa kun bolt-oon osia on laiteltu tms. Ite tekemällä oppii, ja tietää miten se korjataan kun se kuitenkin kaukana kotoa rikkuu. |
#35
|
||||
|
||||
Jeep tottakai
Jeep
TJ wrangler mallissa kierrejouset. ZJ Grand Cherokee mallissa myös.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 19.06.2008 20:41 |
#36
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja johan se tuossa yläpuolella oli tämäkin projektiauto hankittu. Ja mitä väliä sillä on minkä ikänen tänne kirjottaa, eihän täällä mitään ikärajoja oo. |
#37
|
||||
|
||||
PÄIVITYSTÄ JA TAKAISIN TOPIC:n pariin...
Noniin hyvät herrat (ja tietenkin naiset, sekä märkäkorva nyybit hameissaan), pieni päivitys juhannuksen tauolla...
Range siis tallissa ja pienen remontin jälkeen menossa leimalle, jonka jälkeen aloitetaan "bolt on" osien laittaminen. Eli nyt korjattu "pikkujutut": - eteen tehty kaikki jarruputket uusiksi + laitettu teräspunokset oodottamaan 2" korotussarjaa - etujarrut uusittu kokonaan (levyt ja palat Motonetistä halvalla ja jarrusatulat Englannista TOSI halvalla) - etunavat putsattu ja tilkitty öljyvuotojen osalta (eli laitettu LR:n "mäskit" murrokseen, ettei öljyt valu käännön tiivisteistä) - perien öljyt vaihdettu (vanha olikin jo kivan harmaata, joten vesi% oli melko suuri) - jakopään tiiviste uusittu, jotta pysyy ELINTÄRKEÄ JÄÄHDYTYSNESTE oikeassa paikasa - virranjakaja korjattu (pyörijä liikkui yli 30astetta????) - venttiilikoppien tiivisteet uusittu - valojen sähköt korjattu (parkit päällä oikean puoleinen sulake paloi "hitaasti" ja isomman nallin kun laittoi, niin ajovalot syttyivät) --> valokatkaisija oli rikki - öljynpaineen merkkivalo korjattu - laturin merkkivalo (ja samalla kierroslukumittari) syttyi kovassa kallistuksessa --> herätevirtajohto hankaantunut puhki ja maadoittui ajoittaain sitä kautta - konehuoneesta poistettu n. 1km ylimääräistä johtoa - lämppärin moottori uusittu (hel.......nen homma --> kojelauta vex...) - ohjaustehostin huollettu (uudet tiivisteet) vuoTOJEN takia (baxxter --> sen alapään tiivisteen saa laitettua ENNEN sektoriakselia, kun laittaa vaseliinia SAIRAAN PALJON booreille !!! JA ILMAINEN VINKKI jos laitat O-rengasta johonkin akselille, jossa terävä/viiltävä reuna, LAITA FOLIOTA ko. kohdalle, jolloin reuna hivenen pyöristyy! Ja siitä parantaen (jos tilaa on) laita vielä sähkömiehen teippiä päälle kierros!!! ) HAUSKAA JA RATTOISAA JUHANNUSTA KAIKILLE (paitsi hamettaan nyplääville nyybeillle) TULOSSA: - kuvat - Miten käy härmäläisen äijän kanssa AKE:n muutoshakemuksessa (haetaan poikkeuslupaa 35/12,5/15" renkaille) ja samassa hakemuksessa esitetty auton muut tulevat muutokset (joista myöhemmin ((lukijoiden kiusaksi) tällä samalla kanavalla)) Ja vielä yxi: (tuli äsken TXT) - KALJAN HINTA LIIAN KORKEA, hidastelkaa kaupan kassajonoissa. VÄLITÄ viestiä eteenpäin...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#38
|
|||
|
|||
|
#39
|
||||
|
||||
Taitaa tarkoittaa jonkin olennon verbaalisen ilmaisukyvyn ristiriitaa alhaisen alykyyden kompensoimana.
Eikö nämä nyypipostaukset voisi kokonaan bannata, oikeasti, hyötyykö tästä ominaisuudesta joku? Lukuunottamatta yllä olevaa puperteetti iän partaalla (tai siihen jämähtänyttä) olevaa ässää. |
#40
|
||||
|
||||
Miiissäää viipyyy kuuvaaatt
Ystävävämme Tapani () tahtoo niitä.. Ja onnea uudelle projektille!! |
#41
|
||||
|
||||
Kuvat Vihdoinkin!!!!
ELI tästä (oli jo) aloitettiin:
Tästa oli ehditty tehdä uudet etujarrut putkineen ja kaikkine pyöränosineen. Tilanne näytti TOISTAISEKSI hyvältä (katsastuksen suhteen) Konehuoneessakin oli jo "remppaemppu" kyläillyt, ja jakopään koppa on saanut "puhdistautumisen"uuden tiivisteen kera. Oikeanpuoleinen venakoppa irti (pesussa) ja vasen tekee lähtöään. Samalla purkuun menossa ohjaustehostin, joka (ei paljoa, mutta ei tekemättäkään parane) vuotaa "kuukautisvuotoaan" jokaisesta tiivisteestään. Tässä samalla pikku huomautus: - kannattaa kokeilla ennen imukotelon aukaisua onko pultit hapettuneet kiinni --> murtui oikeasta kämmenestä luu kun oli kotelon pultit HIVENEN TIUKASSA!!! Yllättävän puhdasta, vaikka koneella ajettu 18vuotta ja 195.000km Lämppärin moottorin vaihto menossa, joutuu vähän purkaamaan, jotta saa vaihdettua. Samalla huomioikaa adion johtojen "mitta". Irroittaessa sai radion vedettyä kattoon saakka, kun "paikallinen" asentaja laittanut vähän pelivaraa... Ei muuten, mutta radio ei oikein meinaa moisen kasan sekaan mahtua... Ja sama toiselta puolelta, huomaa "tuunattu" vaihdekeppi. Alunperin nahat irronneet ja rauta oli "pikkuruosteessa". Uuta ei löytynyt ja "korvike" sirisi kuin ampiaispesä --> tuuninkia ja automaatin nuppia odotellessa Jos engelsmannit osaa tuon sohvan napituksen tyylillä, niin härmäläisen "napitus" kattoverhoiluun on "hivenen" karumpi (nitojalla paukutettu kiinni) ATF-öljylähde (korjaussarja 37€, uusi 2700€ --> kannattaa yrittää muutaman kerran...) Pikkumätää, helppoa... Toinen puoli, sama juttu Korin takapalkki, katsastusmiehen "poraama" reikä (vaikka pyysin ettei tekisi) Vähän kopistelua, ja alkoi isänmaata ja englantilaista entistä Fe:tä tippumaan sankoin joukoin maahan (englantilaista ENEMMÄN) Alkoi VAIKUTTAMAAN pahalta... Ja VIELÄ pahemmalta Korinkiinnike alkoi antamaan tunteen poistumisesta, ja näkökyvyn tarkentumisesta --> ISOMPAA VASARAA PELIIN... Alkoi mätäraja nousemaan huolestuttavan korkealle... - jotenka lopetin hommat tälle kohtaa, ja hain vauhtia seuraavalle päivälle... (kuvat vielä kamerassa, jäi caabeli verstaalle...) Mutta innovaation saatua tainnuttavan iskun, piti jotakin sitten miettiä 37" ei ihan heittämällä mene, ja luvat 35" on sisällä, tarttee varmaan "jotakin" tehdä. AIKA hottentotti, jos laittais vaan taakse (edessä org. 205 R16)--> takana seisoo "tallipäälikön" kilpuri, saa arvata mikä... ILMISELVÄ vinssin releen sijoituspaikka, tällä hetkellä lisäpitkien releet paikoillaan (sisustan purkamisen yhteydessä saa vedettyä muutkin lisävalojohdot todella nätisti omien johtosarjojen yhteyteen!!!) Ammattitaitoista renkaan asennusta (kuitin mukaan Euromaster...) Vanha "mälli", korjattu vain piiloon... Ammattitaitoisesti "kitillä" se kuntoon tulee.... Toisella puolella oli VIELÄ isompi "karies" jemmattu pakkelilla... 100 varmaan poistuva osa Mitäköhän löytyy johdon sisältä Turbonneesta osasta), vahvasti epäilen "swartsvegaa", kuivattuna kylläkin... Tunkin käyttöohje --> mitenköhän "ameriikassa" kävis tän kanssa???? Toi laitetaan näkyvälle paikalle, kun melkein kaikki on korjattu... Palaamme astialle pian uusien kuvien kera... (takapalkki putos lattialle???)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 25.06.2008 21:55 Perustelu: kuvat asennettuina |
#42
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#43
|
||||
|
||||
No mihin sinä ne kuvat laitoit?
|
#44
|
||||
|
||||
Mikjus "korjas" jo, laitoin sille privaa...
Kone sylkäs ne pois (kuvat + hymiöt 106 kpl --> saa olla vain 50 kpl.) Korjasin, mutta KAIKKI linkitykset "katos"... KORJAUS alkaa NYT
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#45
|
||||
|
||||
Lisää Kansalle Kuvatuksia...
Eli nyt uudet kuvat eilisestä tilanteesta...
Tossa OLI turvavyö kiinni, toisaalta eipä sinne kohtapuoliin kukaan mene, kun penkki ottaa "lähtöpassit" (mahdollisen keittiön paikka???) Tossa on jo laitettu vähän tuoreempaa rautaa tilalle, jotta saa leikattu lattian irti (menee niin huteraksi, jottei millään saa mittaa lattian korkeudelle) Tankin täyttöletkun "patti". Mielenkiintoisesti ruostunut, KAIKKIALLA missä on laitettu korin saumaan KORIKITTIÄ on RUOSTEESSA?!!?!?!?!?! Siis aivan oikein, virheetön maalipinta, mutta otat korikitin pois niin luonnollisen ruskehtava puskee mustan alta???? EI PRKL.... Tossa on ollutkin sitten TOSI PALJON kittiä... Iskän "silmäterä" ja "hyvä syy ostaa haulikko" kauhistelee, kun "joku" on rikkonu meidän auton. Suurin huoli on, jotta pääsekö Rangella kesällä mökille (istuu niin korkealla, jotta näkee hyvin istuimestaan)... Tosta näkee jo aika hyvin miten pehmeeksi 18 kuluttaa... Vanha takapalkki ja uusi (80x60x6 RHS) ja 60x6 latukkaa korvaksi (samalla eteen kivisuojan kannatinta. Kyssäri samalla muille, alumiinia laittaessa panssariksi, kumpaa olette laittaneet 6000 vai 7000 ????) Tossa näkee hyvin, kun ottaa "Rannilan" pellin pois, niin tilaa tulee tehdä hommia takapäähän. Keskellä oleva "BOGE" tai "NIVO" ihan miten vaan, lähtee 50mm noston takia poistolistalle. JOS tarvetta / kiinnostusta, niin saa tarjota. Muuten lähtee sulattamoon... Tankin "ylivuotosäiliö". Onko mitään "järkevää virkaa" vai onko haitallinen osa vesilinnuille??? Itse en keksi muuta kuin tankki täynnä jyrkkään mäkeen ajaessa kerää täyttöputkeen valuvan bensan talteen??? (Näillä hinnoilla EI TULE olemaan monasti kylläkään täynnä, ja jos on tuo keulan krematorio pitää siitä kyllä nopsasti huolen..) Alle tulevat "ajorenkaat" 245/75 R16 Kuppanen vanne -> maalaukseen menee ennen renkaanvaihtoa... Kaveri sille toiselta puolelta Tässä koko homman "ihmeellisyys"???? Tolpan juuresta aivan paperia, mutta laikalla ajaessa heti haperon vieressä täysin ehjä 0.75mm pelti???? Onko tullut muilla vastaan???????????? Ihan mysteeri homma?????? Ja sitten lopuksi: Kun tulee eteen tilaanne, jotta meidänkin pitää alkaa ajattelemaan "vihreästi", laitan 1000% varmuudella nää renkaat alle (meikäläisen Kuplaan menossa "joskus") Ja tuossa vielä paketti, jossa saapui Rangen lämmityslaitteen puhallin.... Oli siinä ainakin itselle "mielenrauhaa".... Palaamme astialle viikonlopun jälkeen (velipoika uhraa itsensä avioliiton alttarille)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 26.06.2008 12:54 |
#46
|
||||
|
||||
on näköjää noita mätä hommia vähän muissakin merkeissä kun japseissa
|
#47
|
||||
|
||||
Lainaus:
Rangea ostaessa saa melkein jokaisen auton kyseessä ollessa varautua noihin kaikkiin mitä kuvissasi näkyy. Lisäksi jarrusatulat kannattaa käydä läpi ja vaihtaa männät rosterisiin kerralla. 12 männästä on 5-8 takuuvarmasti jumissa, eikä sitä edes ajossa huomaa. Näissä on aika hyvät jarrut...
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
#48
|
||||
|
||||
Lainaus:
Viikko sitten postatussa viestissä on mainittu kaikki uudet jarruhilut satuloineen, että eiköhän ne ole kunnossa Hieman liioittelua takapalkin ainevahvuudessa? |
#49
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja oli sopivan mittainen palkki, jonka sai hakea pois. Eli hintakin ratkaisi... Ja jarruissa oli ensiöpiirissä 1mäntä / puoli kun liikkui, eli otti tasan --> pari kertaa 120kmh vauhtia ja liinat kiinni, kuului pari tiukahkoa "pamausta" ja jarrujen teho kasvoi 3X.. Pakkohan niissä voimaa on olla kun 2½tonnia malmia roikkuu jarrujen varassa, ja pitkiä mäkiä jarrutellaan, joten materiaalia PITÄÄ OLLA mitä saa kuumennettua
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#50
|
||||
|
||||
Joo, meikäläisen Rankku on kyllä huomattavsti paremmassa hapessa...
-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Auton hankintaan neuvoja | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 01.04.2007 15:28 | |
apuja suzukin jousten hankintaan.. | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 23.07.2006 20:45 | |
Kumpi gepsi? | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.03.2005 07:38 |
Kumpi kone | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.06.2004 20:00 |
kumpi liittymä? | leivos | Helpdesk | 3 | 19.04.2004 08:46 |