|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mitsu 1900 kg ja suzuki 870 kg+kärry 430kg ja nämähän on suoraan ote painoja. Suzukista ei ole tarkkaa painoa muutoksien jälkeen. Mitsussa kuiteski 3500 kg koukku.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#77
|
|||
|
|||
Tollasella ollaan kuskattu jos samoihin ajoihin menty.
|
#78
|
||||
|
||||
e39 530d bemarilla oon vetäny sj410 suskaa ja skoda octaviaa. kumpikaan ei painava ole mutta heitoissa kärry laitto bemarin heiluu, nopeus pysy alle 90 jo omasta tahosta ja kulutus mahto pyöriä 15 päällä.
totke ramilla kävin hakkee a6 audin samalla railerilla ja sillä yhistelmällä tuntu 100rajotus pieneltä. kulutus oli 14-15 kerran oon sitten pienellä ivecon lavetilla ajanu missä oli saunamökin hirret kyydissä ja sekin meni tosi nätisti eikä sillä ollu kulutus muistaakseni kun 16 luokkaa. jos itte pitäs valita millä riuhtoo offi autoo niin ehottomasti lavetti. tai jos raileria repii niin tosi hyvä veturi. omapaino+3000kg
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#79
|
||||
|
||||
Eikai Ramilla mitään 100:en erikoisrajoitusta ole trailerin tai kärrin kanssa, eikö se ole sama 80km/h kuin muillakin?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#80
|
||||
|
||||
Itellä kun ei ole kuin tuo BE kortti, niin autoja aina kuskattava trailerilla. Parilla eirillaisella trailerilla kiskonu menemään ja paras on kyllä ollut firman pikkupyörillä varustettu tapaus. Matalahan se on, mutta eipähän tarte maasturikaan ramppeja. Tyhjänä hiukan pomputtava tapaus joo, mutta ei ole haitannut kun vetoauto on aina oltava kuitenkin aika iso. Nykyautoista kun ei meinaa löytyä 3500kg koukkua. Helppoin reissu sillä on ollut tähän mennessä se, kun hain kingcapin. Vetoautona oli pakettiautoksi rekisteröity mitchubisi canter, jonka omamassa on jo 3200kg luokkaa Auton kun laitto akseleista kiinni ja korista yhen liinan painamaan autoa tonttia kohti, niin olihan se letkee pistää menemään.
Sitten taas päinvastainen keikka oli kun patrolli piti siirtää 600km pohjoseen. Traikku oli isorenkainen ja ihan ok, mutta vetoautona oli vm.2009 lava mitsu. Ajoltaan aivan kuin henkilöauto, mutta ei se kyllä trailerin eessä ollut parhaimmillaan. Suurin ongelma oli takana olevat kuormajouset.Autoa ei saanut niin eteen trailerilla, että olisi jaksanut painaa perää alaspäin. Puolessa matkassa meinasin jo ehtiä jonkun romarin, mistä ois saanu lavalle jotain romua painoksi. Niin ja oishan siinä saanu joku konikin olla lisää, kun meinasi hiukan olla nuhasta kun Jyväskylän tienoilla koitti pitempiä mäkiä kiivetä Sai oikeasti ehtiä kolmosta tupaan.... Eli kyllä tykkään vedellä traikulla, jos vaan on tarpeeksi iso vetoauto eessä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#81
|
|||
|
|||
Lainaus:
Meiän 3500kg traileri siinä muistaakseni hiace ja vanhanmallin lavaducato jonka päällä 307pösö Ei ollut koppalakkeja jotka ei ois pysäyttänyt, mutta kun kantavuus riitti niin sit kiukuteltiin kortista Sit yritettiin kiukutella jostain muusta kun auto onkin paku Molemmat eilen leimattu niin mitäs kytät siihen voi Oli kans helppo lastata pösö trailerille rampit eteen ja pösö ducatolle Tosin konit saatto olla vähissä siinä kuormassa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#82
|
||||
|
||||
Ajamalla sillä offiautolla....siten ne on viety ja saatu takaisinkin
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#83
|
||||
|
||||
Viime syksynä tuli hankittua offipeli ja oletin, että pystyn vetämään sitä jo olemassa olevalla traikulla. Traileri on siis lavamitaltaan 5m x 2m eli ei mikään pieni.
Mutta eihän se hitto siihen kunnolla mahtunut. Melkein puolet renkaista oli laidan päällä. Joten eikun uutta traileria ettimään...ei ollut ihan helppo juttu??!! Yli 2 metriä leveitä ja kantavuudeltaan yli 2 tonnista traileria ei ole aivan kauhian paljon tarjolla...ainakaan kohtuuhinnalla. Päädyin kuitenkin -98 malliseen Ategoon ja tyytyväinen olen ollut. Joskin pientä remppaa on joutunut tekemään myös kuljetuskalustoon :-( Mutta mahtuu nyt kohtuudella myös muuta roipetta lavalle ja kantavuus riittää. Kulutus on ollut pienimmillään 13L ja suurimmillaan 18L sataselle kuorman kanssa.
__________________
Ei ilolla rajaa, kun Defenderillä ajaa!! ISORY |
#84
|
||||
|
||||
Mitäs toi kyyditettävä Lantikka pitää sisällään tekniikkaa?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#85
|
||||
|
||||
Lainaus:
tarkotin sillä että ilmanvakkaria nopeus hiipi melkeen väkisin reiluun sataan kun 80 tuntuu niin pieneltä. tuolla reissulla ilmeni kyllä kerralla miks jenkeissä ei isoja kärryjä revitä printtereillä. on nuo vetureiksi kyllä ihan eri luokkaa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#86
|
||||
|
||||
No nyt kyllä missasit otsikon lopun "... mikä järkevin tapa????"
|
#87
|
||||
|
||||
X2, kerta mäntsälästä kotiin vääntyneillä ohjauskamoilla riitti, ostin kärryn. Joka on nyt liian kapea
|
#88
|
||||
|
||||
Kuljetusta.
Onhan se etu tai haitta kuorma-autossa että eipä juuri voi muiden kalustoa kuskata ilman liikennelupaa joten kuljetuskalusto on aina valmiina omiin kuljetuksiin.
Trailerilla voit kuskata kenen kalustoa vaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#89
|
||||
|
||||
Lainaus:
liikenneluvan silloin, kun kuljetuksesta maksetaan korvaus ja ajoneuvon tai ajoneuvoyhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa ylittää 2 000 kiloa. Lähde: http://www.skal.fi/files/14627/Millo...kenneluvan.pdf Ehkä vähän huumorilla itsekkin lähdin asiaa tutkimaan. Eiköhän tuo kavereiden kamppeitten kuskaaminen talkoilla hissukseen ole yhtä kiellettyä/sallittua käytettävästä ajoneuvosta riippumatta.
__________________
Joop |
#90
|
|||
|
|||
Lainaus:
Omaa kamaa saa kuskata eli ensin luovari kamoista, siihen todistajat ja sit tielle. Jos laina autolla, niin varmuuden vuoksi vielä luovari siitä kaverin autosta, kaupanhan voi aina perua ja siihen ei verottajakaan tunge väliin
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#91
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#92
|
|||
|
|||
Tavaroiden kuljettaminen tiellä autolla tai traktorilla vaatii pääsääntöisesti liikenneluvan silloin,kun kuljetuksesta maksetaan korvaus ja ajoneuvon tai ajoneuvoyhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa ylittää 2 000 kiloa. Missään ei puhuta kuorma-autosta vaan ajoneuvosta jonka paino ylittää 2000 kiloa Taitaa melkein kaikki maasturit mennä kokonaispainosta päälle 2000kg
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#93
|
||||
|
||||
Lainaus:
Miksi ei saa? Luultavasti perustelu on ammattipätevyyden tarve. Mutta sitä ei tarvita ei-kaupallisiin, yksityisiin ajoihin. Ja sitähän on vaikkapa se, jos lainaan kaverin maasturia ajopäivää varten ja sitä kuskaan omalla kuorkilla. Olisin kyllä tästä itsekin väittelemään päässyt ratsiassa, kun vartavasten tarkistivat, että kuorma-autolla vetämässäni kärryssä oleva Jeeppi on minun. Mutta laki sanoo kuitenkin noin: "Tämä laki ei koske kuljettajaa, jos: ... 6) ajoneuvoa käytetään yksityisesti muihin kuin kaupallisiin tavarakuljetuksiin;" http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...ip%C3%A4tevyys |
#94
|
||||
|
||||
Vmt kiteytti hyvin sen mitä itsekkin ajattelin tuota skalin juttua etsiessäni.
Aika harva meistä kaupallisesti harjoittaa kaverin tavaroiden kuskausta. Vaikka kahviraha vaihtaisi omistajaa ei siitä taida syntyä mitään tositteita, vaan vähän talkoilla kuskaillaan ajankuluksi.
__________________
Joop |
#95
|
|||
|
|||
Tosta vois kyllä vakavissaan joku tehdä kokoelman pykälistä jonka voi näyttää koppalakeille siinä vaiheessa kun ne pysäyttää
Suomaliassa kun on se syyllinen kunnes kykenee itse toisin todistamaan periaate Helpottais kaikkien hommaa jos vois näyttää skoudeille papruista, et lue tosta niin ei tartte alkaa ihmettelemään
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#96
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#97
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#98
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kehtaisko porukka laittaa kaikki linkit lakipykäliin mitä tietää, niin katon niistä sitten tärkeimmät ja kokeilen löydänkö viitteet muutoksiin ja uudempiin lakeihin Tekee niistä sit pdf;än jonka voi kotosallaan tulostaa autoon matkaan Mulla on turha kokeilla hakea lakipykäliä netistä vaikka suomessa ei olekaan sensuuria niin en silti pääse lukemaan tieliikennelakia omalla nimelläni olevalla nettiliittymällä Joskus erehdyin julkisella foorumilla sanomaan, et tulkitsen finlex;iä kuin piru raamattua, niin ovat perskeleet sit blokanneet multa pääsyn Esim. muistaakseni kuorma-auton akselipaino verotuksella en onnistunut mitään löytämään
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#99
|
||||
|
||||
Eikös Byrocrat-nimimerkki ollut tässä hommassa haka ...taitaa nukkua
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#100
|
|||
|
|||
Itse paininut tämän asian kanssa. Töistä saa VL kuorkin lainaksi kun pyytää mutta patu kun valmistuu niin veikkaan että tulee käytyä useammin ajelemassa = saisi alvariinsa olla autoa lainaamassa = ei hyvä. Tiedossa olisi yksi 4.5 tn tai 5.5tn pikku lt. Lava pois ja ritilä tilalle. Saisikohan akselinväliä pidentää? Näitähän on tehtaalta lähtenyt eri mittasinakin. Miksi ei ostaisi valmista? Tämä yksilö olisi liki ilmainen ja saisi sellaisen kun tulee. Lava nyt 3.5m ja patu puskurista puskuriin reilu 4m. Eli menisi ehkä vaan pitkällä peränylityksellä.. mietityttää vaan että onko liian rimpula korkean maasturin kuskaamiseen. Unelmahan olisi bussi lyhennetyllä "hytillä" ja 5m ritilällä mutta ehkä ei tähän saumaan.
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? | Morjenz | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 23.01.2009 09:03 |
Järkevin tapa korottaa patukkaa | knockout | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 28.04.2008 19:36 |
Oikea tapa laskea mäki | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.03.2005 16:13 |
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 22.03.2005 16:45 |
Itsemurhista paras tapa... | MiCA | Health | 0 | 21.10.2002 01:39 |