|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
älä nyt särje vaihdelaatikko ja/tai moottoria vedättelemällä kauheesti niin että moottori joutuu liian koville, ite ainakin myös laatikon kannalta ajelen niin että moottori ja laatikko pyörii herkästi eikä joutuisi näin liian koville. Eritoten 5os vaihteen saapi herkästi rikki kun ajelee pienillä nopeuksilla sillä, ja vielä vähän piristetyllä moottorilla laatikko vakiota kovemmilla.
|
#27
|
|||
|
|||
Niin, en tiedä onko tässä 2-LT koneessa tuo EGR sitten lisätty vähän väkisin. Tuota moottoriahan ei käsittääkseni alun perin ole tehty EGR:ää ajatellen. Voi olla että omassa yksilössäkin venttiili on alkanut kilometrien myötä jumittaa tai muuten toimia ei-suunnitellusti jolloin tämä EGR:n disablointi nyt toi vähän lisäpotkua kun se ei enää työnnä nokikaasuja imupuolelle silloinkaan kun ei pitäisi.
Ja vehkeitä ei olla särkemässä. Nuo olivat vain ensimmäisiä testauksia. Kuitenkin hyvä että moottoria voi käyttää nyt alle 2000 kierroksen, joka mielestäni on dieselille vielä järkevä kierrosalue. |
#28
|
||||
|
||||
on toki, ja kyllähän sen äänestä kuulee koska rupee käymäään ja vääntämään tuskaisesti.
|
#29
|
|||
|
|||
Paljonko on vakiona ahtopaineet näissä 2.4TD koneissa? Motonetissä käydessä heräteostoksena mukaan lähti AutoGauge Smoke ahtopainemittari ja se näyttää nyt 0,85 bar kun kiihdyttää. Onkohan vakiolukema ja paljonko kärsii nostaa vakio-osilla?
|
#30
|
||||
|
||||
0,85 oli mullaki ku ostin kotteron. nytten reilun vuojen päästelly 1 kilon paineilla ja syöttöä lisätty sopivasti.
|
#31
|
|||
|
|||
vw taro/hilux -92.. Vaparilla ajaminen on aika tuskaa, kun pyöräteho on 50 hv huiskeilla. Trailerilla harrasteautojakin tällä on vedetty ja pitäisi vetää jatkossakin, itku tulee oikeasti.
Saisiko täältä hyviä vihjeitä tuon ahtamiseen, joku 100hv ja 250nm kuulostaisi jo aivan mahtavalle. Itse en tiedä oikein mitään dieseltekniikasta, saatika kyseessä olevasta 2L moottorista. Miten ko. moottori tulee kestämään ahtamisen vai kannattaako tilalle vaihtaa suoraan joku muu kone? Jotain rakentajataustaa itsellä takana, mutta tietotaito keskittyy täysin eri tyyppisiin autoihin. ( Bensiini volvot ) Kiitos jo etukäteen, yrittäkää kotouttaa minut tämän tyyppisiin autoihin. Ps. Kaveri puhui jostain 4D4 moottorista, joka hänellä olisi, mikä liene. Ps2. tässä vielä kuva hevosestani. aivan loistava auto vaikka onkin laiska ja ei volvo. |
#32
|
|||
|
|||
Tuollapa olisi lisää aiheesta -> http://forums.offipalsta.com/showthr...hilux+turbotus
|
#33
|
|||
|
|||
Oi. Tuollahan tätä olisikin pitänyt kysellä. Pitänee siirtää vistini sinne. Kiitos paljon ohjauksesta.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukin viritys | Suzukisj410K | Tekniikka & Jutustelu | 85 | 18.03.2014 20:51 |
Viritys/tulipalo | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2006 16:55 |
hilux 2,4td viritys???? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.06.2005 21:15 | |
-84 Veten viritys | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 03.03.2003 20:43 | |
Viritys | Lars | Motoring | 0 | 18.06.2002 07:24 |