Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #576  
Vanha 06.11.2014, 20:22
Juhov Juhov ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.14
Sijainti: Kankaanpää, Suomi
Viestit: 37
Perusasetus

Minkämoinen laipan täytyisi olla? Lähinnä vahvuus.. Kuinkas tuon 3.3:sen turbottaminen? Onko turvallista, ja jos on, paljonko uskaltaa laittaa ahtoja??
Vastaa lainaten
  #577  
Vanha 06.11.2014, 23:46
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juhov Näytä viesti
Minkämoinen laipan täytyisi olla? Lähinnä vahvuus.. Kuinkas tuon 3.3:sen turbottaminen? Onko turvallista, ja jos on, paljonko uskaltaa laittaa ahtoja??
Kyllä se turbon sietää kylkeen laittaa. Ja joku 1-1,5bar on viel varmaa melko turvallinen. kuhan vahtii ettei pakopaineet ja lämmöt karkaile..
Vastaa lainaten
  #578  
Vanha 08.11.2014, 09:01
Ozzy86 Ozzy86 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.04.14
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 52
Perusasetus

eilen ehtoolla duunista lähtiessä patrulli nätisti käymään jonka jälkeen hirvee röpellys ja naftan puute tai jotain, kävi nimittäiin rykien ja pomppien vajailla pytyillä, sammu, uusiks käymään ja pienen päästä rupes käymään kaikilla kuudella. Ei ennempää pakkasillakaan tehny tuommoista, voisko vaan et ois ollu vettä naftan joukos vai kiiriikö jostain isommasta?
__________________
Voima uupuu, mutta ääntä löytyy!
Vastaa lainaten
  #579  
Vanha 08.11.2014, 10:19
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 395
Perusasetus

Aikasempi oma patrulli teki aika ajoin samaa, naftaputkesta se
vika lopulta löytyi,välillä haukkasi ilmaa
Oisko tuossa kuitenkin vettä tai jotain roskaa mennyt naftan mukana..
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #580  
Vanha 08.11.2014, 11:16
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Kyllä se turbon sietää kylkeen laittaa. Ja joku 1-1,5bar on viel varmaa melko turvallinen. kuhan vahtii ettei pakopaineet ja lämmöt karkaile..
Kyl 1,5 pienellä ahtimella on jo ihan liikaa, ei tee kuin lämmintä...pakopaineet varmaan tuplat. Että niitä kannattaa tosiaan mittailla.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #581  
Vanha 08.11.2014, 11:44
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

miulla oli SD33T:ssä maltillinen 0,8 ja tuntu pelittävän paremmin kun hyvin, panostasin enempi säätöpuoleen, kun lekalla naulan seinään lyömiseen tässäkii asiassa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #582  
Vanha 09.11.2014, 16:49
Rotpal Rotpal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Keminmaa, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus

Kertokaahan mitä pitää ottaa huomioon kun vaihtaa kannentiivisteen sd33t moottoriin?
Vastaa lainaten
  #583  
Vanha 09.11.2014, 16:54
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Se, että se uus pahvi on metallinen.
Vastaa lainaten
  #584  
Vanha 09.11.2014, 16:56
Rotpal Rotpal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Keminmaa, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Se, että se uus pahvi on metallinen.
No se nyt oli tiiossaki, ajotuksissa varmaan vääntää merkit kohilleen ja sitten purkaa kansi irti?
Vastaa lainaten
  #585  
Vanha 09.11.2014, 18:29
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Miks?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #586  
Vanha 09.11.2014, 18:41
Rotpal Rotpal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Keminmaa, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Miks?
Tiäkkö kuule ku en oo ikinä irrottanu kantta sd33t moottorista niin siksi kysynkin että mitä pitää ottaa huomioon, eikös se niin sanota että kysyvä ei tieltä eksy?
Vastaa lainaten
  #587  
Vanha 09.11.2014, 18:59
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Ei tarvii ajotuksii puuttua. Työntötankokone.
Vastaa lainaten
  #588  
Vanha 10.11.2014, 07:11
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

GR patrollin lämmityslaite, mikä systeemi siinä puhaltimen nopeudessa oikeen on, onko nopeussäätö itessään joku "potikka" vai onko nopeudet moottorissa? perkele kun ei puhalla ko kakkosella, ni meinaa viilentyä kopissa ja jopa huurtuu hetkittäin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #589  
Vanha 10.11.2014, 19:22
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.239
Perusasetus

Patrollin takaluukusta


Mikähän mahtaa olla 160 patrollin takaluukun leveys? Ei tullut mitattua kun itsellä oli ja nyt ois tarve tietää jos tulevaisuudessa patrollin taas saisi...
Vastaa lainaten
  #590  
Vanha 11.11.2014, 10:19
onre onre ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 28
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal Näytä viesti
Tiäkkö kuule ku en oo ikinä irrottanu kantta sd33t moottorista niin siksi kysynkin että mitä pitää ottaa huomioon, eikös se niin sanota että kysyvä ei tieltä eksy?
Kaverin kanssa muutama vuosi sitten tehtiin SD33T kansipoka. Hyvin simppeli homma kun tosiaan tönärikone kyseessä. En luota yhtään muistiini, joten tuli räpsittyä purkaessa kuvia että mikä meni mihinkin, ja missä oli välissä mitäkin. Kannen koneistus sitten venähtikin useamman viikon mittaiseksi hommaksi, joten kuvista oli kasaamisvaiheessa ihan kohtalaisen paljon iloa. Muuten aivan perushommaa kyllä.
Vastaa lainaten
  #591  
Vanha 11.11.2014, 17:17
Rotpal Rotpal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Keminmaa, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onre Näytä viesti
Kaverin kanssa muutama vuosi sitten tehtiin SD33T kansipoka. Hyvin simppeli homma kun tosiaan tönärikone kyseessä. En luota yhtään muistiini, joten tuli räpsittyä purkaessa kuvia että mikä meni mihinkin, ja missä oli välissä mitäkin. Kannen koneistus sitten venähtikin useamman viikon mittaiseksi hommaksi, joten kuvista oli kasaamisvaiheessa ihan kohtalaisen paljon iloa. Muuten aivan perushommaa kyllä.
Joo täsä pari iltaa yrittäny onkia tietoa nuista tönärikoneista, ainoa mikä mietityttää on ne työntötankojen kupit vai mitkä nyt onkaan siellä nokkaakselin luona että voiko ne päässä mitenkään väärään paikkaan samalla ku nosteelee tankoja pois? Entä näissä tuo jälkikiristys remontin jälkeen, minkä ajan päästä ja miten pultit kiritään?
Vastaa lainaten
  #592  
Vanha 11.11.2014, 18:29
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal Näytä viesti
Joo täsä pari iltaa yrittäny onkia tietoa nuista tönärikoneista, ainoa mikä mietityttää on ne työntötankojen kupit vai mitkä nyt onkaan siellä nokkaakselin luona että voiko ne päässä mitenkään väärään paikkaan samalla ku nosteelee tankoja pois? Entä näissä tuo jälkikiristys remontin jälkeen, minkä ajan päästä ja miten pultit kiritään?
Ei pääse mihinkää ne kupit sieltä ja metallipahvi ei vaadi jälkikiristystä. Tankoja ku tunkee takasinpäin ni tuntee kyllä milloin ne on kohallaan. Ja pikku vinkki; se kansi sitte painaa aivan saakelisti. varsinki jos sarjoineen nostat mikä tietty järkevintä on ni ei sinne tarvii uusia tiivisteitä vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #593  
Vanha 11.11.2014, 18:32
Rotpal Rotpal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Keminmaa, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Ei pääse mihinkää ne kupit sieltä ja metallipahvi ei vaadi jälkikiristystä. Tankoja ku tunkee takasinpäin ni tuntee kyllä milloin ne on kohallaan. Ja pikku vinkki; se kansi sitte painaa aivan saakelisti. varsinki jos sarjoineen nostat mikä tietty järkevintä on ni ei sinne tarvii uusia tiivisteitä vaihtaa.
Jep tuo paino oli tiiosaki, häätyy haalia kylän rotevimmat jäpikät kaveriksi sen nostoon
Vastaa lainaten
  #594  
Vanha 14.11.2014, 15:37
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Täällä yks patrolli äijä lisää

Minkäsmoiseen kannattaa varautua kun tuntuu että kone käy vajaasti tai siis käykin .. 2 suuttimen putken avaa niin ei juuri vaikutusta ole käyntiin..

sd33t mosa..

Tuntuu että kylmänä kävisi paremmin kun lämpösenä ..

ei savuta mun mielestä ollenkaan ajossa..

Ajattelin mennä tsiikaa ventiilin välykset tänään kun kerkeen.. muuta en oikestaan pysty tekee kun ei oo puristuspaine mittaria eikä ohivuoto mittari..

Suuttimia kuuntelin eilen putkella.. mun mielestä 2 sylinteri on vaimeempi nakutus kun muissa..

voiks suutin olla tukossa vaan ettei tulis ainetta vai onko turhaa toive ajettelua? jos se ois kulunu niin vuotaa/suihkun muoto heikko eikös sen pitäis kolista??

minkäsmoisia tiivisteitä tuossa on jos vaihtais päikseen 1.sylinterin kanssa suuttimet.. jos vika siirtyy niin sillonhan se on suutin..
Vastaa lainaten
  #595  
Vanha 14.11.2014, 16:59
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

Kuis tulee ainetta ku putken avaa? Nyki kaikki suuttimet ylös ja penkkiin voi olla yllätyksiä täynnä ainakin itellä ku sai koko sarjan paiskua havelikkoon ei tullu sumua yhestäkään
Ja oli hieman enempi tuhoa ku oli kaikki männät halki ja luultavasti tuon suutin vian takia
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #596  
Vanha 14.11.2014, 22:02
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaakkoM Näytä viesti
Kuis tulee ainetta ku putken avaa? Nyki kaikki suuttimet ylös ja penkkiin voi olla yllätyksiä täynnä ainakin itellä ku sai koko sarjan paiskua havelikkoon ei tullu sumua yhestäkään
Ja oli hieman enempi tuhoa ku oli kaikki männät halki ja luultavasti tuon suutin vian takia
Tulee samanlailla ainetta kaikista kun avaa..

nyt säädin venttiilit olivat aika poskellaa minkään ei kantanut kuitenkaan.. oli puoli lämmin kone niin laitoin 0.40 välykseksi.. Ei tunnu lämpenevän.. orastavaa kansi vikaa tai koitetaan nyt ensin termarilla..

no säädön jälkeen käyntiin ja kakkosen suutinputkea raottaa.. samanlainen kun ennen..

Aattelin sitten vaihtaa ykkösen kanssa päikseen.. "labra olosuhteissa"

no sain takasin ne ja käyntiin...

rokkaa täysin, mutta vika ei siirtynyt ykköseen.. oletan että jotain tapahtui suuttimissa kun niitä mitenkään hellästi saanu lenkillä auki eikä kiinni..

ei hytky enään ja vetojakin tuli lisää..

oletan siis, että kone on kunnossa mekaanisesti ja otan nuo suuttimet irti ja kiikutan ne huoltoon..
Vastaa lainaten
  #597  
Vanha 15.11.2014, 06:43
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Tulee samanlailla ainetta kaikista kun avaa..

nyt säädin venttiilit olivat aika poskellaa minkään ei kantanut kuitenkaan.. oli puoli lämmin kone niin laitoin 0.40 välykseksi.. Ei tunnu lämpenevän.. orastavaa kansi vikaa tai koitetaan nyt ensin termarilla..

no säädön jälkeen käyntiin ja kakkosen suutinputkea raottaa.. samanlainen kun ennen..

Aattelin sitten vaihtaa ykkösen kanssa päikseen.. "labra olosuhteissa"

no sain takasin ne ja käyntiin...

rokkaa täysin, mutta vika ei siirtynyt ykköseen.. oletan että jotain tapahtui suuttimissa kun niitä mitenkään hellästi saanu lenkillä auki eikä kiinni..

ei hytky enään ja vetojakin tuli lisää..

oletan siis, että kone on kunnossa mekaanisesti ja otan nuo suuttimet irti ja kiikutan ne huoltoon..
Eihän niin yksinkertasee moottorii kovin isoa vikaa mahu. venttiilivälykset oli kyllä muistaakseni 0.20 tai 0.25..
Vastaa lainaten
  #598  
Vanha 15.11.2014, 09:39
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Eihän niin yksinkertasee moottorii kovin isoa vikaa mahu. venttiilivälykset oli kyllä muistaakseni 0.20 tai 0.25..
toivotaan näin.. tuota sun topiccia kun oon kattellu niin aattelin josko mullakin alkaa yhteinen taival väärillä sävelillä tän kanssa; )
Palstalta olin kattovinani ettå ois ollu 0.35 välykset. . No Äkkiähän nuo säätää uudestaan .. muutenkin vois vähän perushuoltoa tehdä...
Vastaa lainaten
  #599  
Vanha 15.11.2014, 12:41
Rotpal Rotpal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Keminmaa, Suomi
Viestit: 42
Perusasetus



Nyt apuja, kuuluko tuon vetarin tulla tuohon tappiin kiinni vai mikä siinä on nyt hätänä.
Vastaa lainaten
  #600  
Vanha 16.11.2014, 09:17
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mites tuossa Y60 korisessa GR:ssä oikeen on tuo tupla-akku systeemi toteutettu, vissiin molempien oltava kiinni ja tällingissä, että kinneri starttaa/stoppaa ja pysyy käynnissä, mut onko niillä joku vaihtorele systeemi keskinäiseen nokkimisjärjestykseen, vai voiko tuon akkujen tasasen lataantumisen JA vinssauksen onnistumisen takaamiseksi "oikasta" molempien plussat yhteen reippaan paksusella hyppykaapelilla?

meinaan äkkiä tuntuu, että 70A on aika loiva määrä jos lähetään sähkövinssillä kiskottamaan pidempää vetoa ja se akku mistä sähkö pöllitään kyllä kuolee justiinsa kun tulee enempi kuormaa vinssille ja sit toisekseen auton omat johtimet on jotain kutosen kaapelia, niin siinä ei mahottomat virrat siirry, että niitä pitkin tasais akulta toiselle vaikka auto ois kuinka käynnissä.. aattelin et nykäsis erotuskytkimen kanssa kylmästi akulta toiselle 50 neliön kaapelin, millä varmistettas se, että molemmissa on sama jännite kun aletaan vinssailemaan, teeks mie ny jotain tuhoo sinne jos tälleen teen?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5024 13.05.2024 19:07
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 06:17 (GMT +2).