|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#576
|
|||
|
|||
Minkämoinen laipan täytyisi olla? Lähinnä vahvuus.. Kuinkas tuon 3.3:sen turbottaminen? Onko turvallista, ja jos on, paljonko uskaltaa laittaa ahtoja??
|
#577
|
||||
|
||||
Kyllä se turbon sietää kylkeen laittaa. Ja joku 1-1,5bar on viel varmaa melko turvallinen. kuhan vahtii ettei pakopaineet ja lämmöt karkaile..
|
#578
|
|||
|
|||
eilen ehtoolla duunista lähtiessä patrulli nätisti käymään jonka jälkeen hirvee röpellys ja naftan puute tai jotain, kävi nimittäiin rykien ja pomppien vajailla pytyillä, sammu, uusiks käymään ja pienen päästä rupes käymään kaikilla kuudella. Ei ennempää pakkasillakaan tehny tuommoista, voisko vaan et ois ollu vettä naftan joukos vai kiiriikö jostain isommasta?
__________________
Voima uupuu, mutta ääntä löytyy! |
#579
|
|||
|
|||
Aikasempi oma patrulli teki aika ajoin samaa, naftaputkesta se
vika lopulta löytyi,välillä haukkasi ilmaa Oisko tuossa kuitenkin vettä tai jotain roskaa mennyt naftan mukana..
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#580
|
||||
|
||||
Kyl 1,5 pienellä ahtimella on jo ihan liikaa, ei tee kuin lämmintä...pakopaineet varmaan tuplat. Että niitä kannattaa tosiaan mittailla.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#581
|
||||
|
||||
miulla oli SD33T:ssä maltillinen 0,8 ja tuntu pelittävän paremmin kun hyvin, panostasin enempi säätöpuoleen, kun lekalla naulan seinään lyömiseen tässäkii asiassa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#582
|
|||
|
|||
Kertokaahan mitä pitää ottaa huomioon kun vaihtaa kannentiivisteen sd33t moottoriin?
|
#583
|
||||
|
||||
Se, että se uus pahvi on metallinen.
|
#584
|
|||
|
|||
No se nyt oli tiiossaki, ajotuksissa varmaan vääntää merkit kohilleen ja sitten purkaa kansi irti?
|
#585
|
||||
|
||||
Miks?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#586
|
|||
|
|||
Tiäkkö kuule ku en oo ikinä irrottanu kantta sd33t moottorista niin siksi kysynkin että mitä pitää ottaa huomioon, eikös se niin sanota että kysyvä ei tieltä eksy?
|
#587
|
||||
|
||||
Ei tarvii ajotuksii puuttua. Työntötankokone.
|
#588
|
||||
|
||||
GR patrollin lämmityslaite, mikä systeemi siinä puhaltimen nopeudessa oikeen on, onko nopeussäätö itessään joku "potikka" vai onko nopeudet moottorissa? perkele kun ei puhalla ko kakkosella, ni meinaa viilentyä kopissa ja jopa huurtuu hetkittäin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#589
|
||||
|
||||
Patrollin takaluukusta
Mikähän mahtaa olla 160 patrollin takaluukun leveys? Ei tullut mitattua kun itsellä oli ja nyt ois tarve tietää jos tulevaisuudessa patrollin taas saisi...
|
#590
|
|||
|
|||
Kaverin kanssa muutama vuosi sitten tehtiin SD33T kansipoka. Hyvin simppeli homma kun tosiaan tönärikone kyseessä. En luota yhtään muistiini, joten tuli räpsittyä purkaessa kuvia että mikä meni mihinkin, ja missä oli välissä mitäkin. Kannen koneistus sitten venähtikin useamman viikon mittaiseksi hommaksi, joten kuvista oli kasaamisvaiheessa ihan kohtalaisen paljon iloa. Muuten aivan perushommaa kyllä.
|
#591
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#592
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#593
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#594
|
|||
|
|||
Täällä yks patrolli äijä lisää
Minkäsmoiseen kannattaa varautua kun tuntuu että kone käy vajaasti tai siis käykin .. 2 suuttimen putken avaa niin ei juuri vaikutusta ole käyntiin.. sd33t mosa.. Tuntuu että kylmänä kävisi paremmin kun lämpösenä .. ei savuta mun mielestä ollenkaan ajossa.. Ajattelin mennä tsiikaa ventiilin välykset tänään kun kerkeen.. muuta en oikestaan pysty tekee kun ei oo puristuspaine mittaria eikä ohivuoto mittari.. Suuttimia kuuntelin eilen putkella.. mun mielestä 2 sylinteri on vaimeempi nakutus kun muissa.. voiks suutin olla tukossa vaan ettei tulis ainetta vai onko turhaa toive ajettelua? jos se ois kulunu niin vuotaa/suihkun muoto heikko eikös sen pitäis kolista?? minkäsmoisia tiivisteitä tuossa on jos vaihtais päikseen 1.sylinterin kanssa suuttimet.. jos vika siirtyy niin sillonhan se on suutin.. |
#595
|
||||
|
||||
Kuis tulee ainetta ku putken avaa? Nyki kaikki suuttimet ylös ja penkkiin voi olla yllätyksiä täynnä ainakin itellä ku sai koko sarjan paiskua havelikkoon ei tullu sumua yhestäkään
Ja oli hieman enempi tuhoa ku oli kaikki männät halki ja luultavasti tuon suutin vian takia
__________________
Simply put klever Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#596
|
|||
|
|||
Lainaus:
nyt säädin venttiilit olivat aika poskellaa minkään ei kantanut kuitenkaan.. oli puoli lämmin kone niin laitoin 0.40 välykseksi.. Ei tunnu lämpenevän.. orastavaa kansi vikaa tai koitetaan nyt ensin termarilla.. no säädön jälkeen käyntiin ja kakkosen suutinputkea raottaa.. samanlainen kun ennen.. Aattelin sitten vaihtaa ykkösen kanssa päikseen.. "labra olosuhteissa" no sain takasin ne ja käyntiin... rokkaa täysin, mutta vika ei siirtynyt ykköseen.. oletan että jotain tapahtui suuttimissa kun niitä mitenkään hellästi saanu lenkillä auki eikä kiinni.. ei hytky enään ja vetojakin tuli lisää.. oletan siis, että kone on kunnossa mekaanisesti ja otan nuo suuttimet irti ja kiikutan ne huoltoon.. |
#597
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#598
|
|||
|
|||
Lainaus:
Palstalta olin kattovinani ettå ois ollu 0.35 välykset. . No Äkkiähän nuo säätää uudestaan .. muutenkin vois vähän perushuoltoa tehdä... |
#599
|
|||
|
|||
Nyt apuja, kuuluko tuon vetarin tulla tuohon tappiin kiinni vai mikä siinä on nyt hätänä. |
#600
|
||||
|
||||
mites tuossa Y60 korisessa GR:ssä oikeen on tuo tupla-akku systeemi toteutettu, vissiin molempien oltava kiinni ja tällingissä, että kinneri starttaa/stoppaa ja pysyy käynnissä, mut onko niillä joku vaihtorele systeemi keskinäiseen nokkimisjärjestykseen, vai voiko tuon akkujen tasasen lataantumisen JA vinssauksen onnistumisen takaamiseksi "oikasta" molempien plussat yhteen reippaan paksusella hyppykaapelilla?
meinaan äkkiä tuntuu, että 70A on aika loiva määrä jos lähetään sähkövinssillä kiskottamaan pidempää vetoa ja se akku mistä sähkö pöllitään kyllä kuolee justiinsa kun tulee enempi kuormaa vinssille ja sit toisekseen auton omat johtimet on jotain kutosen kaapelia, niin siinä ei mahottomat virrat siirry, että niitä pitkin tasais akulta toiselle vaikka auto ois kuinka käynnissä.. aattelin et nykäsis erotuskytkimen kanssa kylmästi akulta toiselle 50 neliön kaapelin, millä varmistettas se, että molemmissa on sama jännite kun aletaan vinssailemaan, teeks mie ny jotain tuhoo sinne jos tälleen teen?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
Luokat |
patrolli |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5024 | 13.05.2024 19:07 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Kysy Piinalta, Piina tietää! | piina | Kysy Piinalta | 0 | 02.11.2005 22:21 |
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 02.04.2004 07:20 |