Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 11.09.2014, 08:11
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ensinnäkin se on hienon näköinen. Toisekseen se parantaa maasto-ominaisuuksia. Jos pääsisi edes kulmakorvessa sinne alueen ihan perälle. Tosin kait sinne nytkin pääsisi, mutta se on melkoisen säädön takana.
Nörppä tarkoittaa sitä että se jatkuva tienrakentaminen vaatii työvoimaa ja aikaa
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 11.09.2014, 09:50
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Eikös se ole tän offaamisen suola että päästäkseen välillä johonkin hankalampaan paikkaan tarvitaan tarkkuutta ja hieromista
No juu, mutta kun tuollaisella kohtuu vakiolla citymaasturilla se vaatii todella paljon tarkkuutta ja hieromista. Tämä tuli jo Kulmakorvessa todettua. Perille pääsee kyllä vaikeampaakin reittiä, mutta silloin ollaan melkoisena tien tukkeena. Nopeampaakin pääsisi perille jos ei välittäisi mitään noista muovipuskureista tai helmoista. Tätä ongelmaa ei taas olisi vanhemmalla maasturilla, mutta toisaalta mulla ei ole mitään ongelmaa ruosteen suhteen kun sellaista ei tuosta löydy. Sellainen pieni korotus auttaisi myös hommaa maaston puolella ja lisäksi se näyttää todella rouheelta. Pääsee piireihin Pitää kattoo jos jollain saisi nostettua tuota 2" ylöspäin. Sit olisin tyytyväinen. Sen jälkeen investoidaan vinssiin ja pohjan panssarointiin
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 11.09.2014, 18:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Tänään saapui xenonit. Ei muuta kuin pultataan nokalle. Alustavasti ainakin valoteho lisääntyi todella paljon. Pikaiseen kävin tuossa parkkihallissa pörräämässä niin nyt näkee valoilla jo toiseen päähän parkkihallia. Halogeeneilla ongelma oli että ei tiennyt onko ne edes päällä kun ei ne valaissut mitään. Pitää vielä illemmalla käydä vähän ajelemassa valaisemattomalla tiellä niin osaa sanoa valaseeko nuo nyt paremmin. Alustavasti vaikuttaa siltä että en tilaa uusia umpioita. Vielä pitää investoida led parkkeihin. Nuo normi polttimot eroaa nyt melkoisesti xenoneiden väristä. Valkoiset led polttimot vaan niin näyttää samalta.
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 11.09.2014, 20:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Nyt on valoja testailtu. Ei tarvi uusia umpioita kun nuo valaisee nyt riittävästi. Ei se edelleenkään mikään maailman paras ole, mutta riittävä. Teho on ehkä samaa luokkaa kuin uusilla umpiolla tehtaalta tullessa normi halogeenipolttimoilla. Tien laidat nuo valaisee todella hyvin.

Joten kun umpioissa säästettiin niin investoidaan korotukseen
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 16.09.2014, 07:20
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Tässä hieno kuva vielä xenonit päällä



Ja seuraavassa on sitten pitkät päällä. Pitkissä ei siis ole xenoneita vaan ihan halogeenit.



Ei kyllä kaipaile uusia umpioita. Xenonit saa toistaiseksi hoitaa lyhkästen virkaa. Tuossa sarjassa olen vain huomannut että syystä tai toisesta apukuskin puoleinen xenon ei aina käynnisty. Vaatii sen että laitat valot parkille ja takaisin päälle niin sit se käynnistyy. Voi olla myös että nuo liitännät on vähän heikot. Ne alkuperäiset kiinan ihme liitännät ei ollut nimittäin mitkään maailman parhaat siihen H7 liitäntään.

Voisin vielä ottaa samasta kohtaa kuvan missä on sumarit päällä. Sumarit nimittäin valaisee yhtä hyvin kuin entiset lyhkäset. Eli ei yhtään mitään.

Ja nämä hienot ovivalotkin saapui. Syystä tai toisesta tuo veti kuvan vinoon Mutta kyllä siitä silti näkee hienot Hyundai logot.



Ovivaloja pitää vielä vähän modailla. Ne nimittäin hieman pyörii auton tärinän mukana. Pitää kait jotain liimaa tms. tunkea niihin niin pysyvät samassa asennossa. Aattelin että tuo ois ehkä hienoin kun tuo teksti on suoraan kuskia päin kun oven avaan.

Viimeksi muokannut Nerd-O : 16.09.2014 07:37
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 18.09.2014, 07:17
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Tietääkö kukaan jos investoin vinssiin niin tuleeko ongelmia leiman suhteen? Tälläistä alla olevaa vinssisettiä meinasin. Siinä pitää tuota alkuperäistä puskuria vähän modailla, mutta sinne se uppoisi hienosti puskurin sisään. En yhtään ihmettelis jos tuokin vaatii jonkun hemmetin eu hyväksynnän.

Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 18.09.2014, 10:14
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Pitää siirtää korotussarjan ostoa, koska aattelin investoida automaatin öljynvaihtoon/huoltoon. Kait tuo huoltaa jotenkin automaattia samalla?



Katotaan muuttuuko automaatti tuon käsittelyn jäljiltä johonkin suuntaan. Tuon pitäisi myös putsata lauhdutin.

240€ tuon operaation pitäisi maksaa + öljyt päälle.
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 18.09.2014, 19:53
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 222
Perusasetus

Käsittääkseni tuo tehdään automaatin huoltokoneella jossa kierrätetään pesuaine erikseen laatikossa joten puhdasta ainakin tulee.
Kyselin tuota operaatiota mersuun mutta maksoi lähemmäs 500e joten jäi käyttämättä.
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 19.09.2014, 07:14
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Näin minäkin sen ymmärsin. Se kaveri selitteli että tuo laite pistetään lauhduttimen putkiin kiinni. Nesteen kierto menee sen jälkeen tuon laitteen kautta. Lisätään jotain kemikaaleja sinne mitkä puhdistaa automaatin + putkiston + lauhduttimen. Mikäli autossa ei ole lauhdutinta niin tuo ei kuulemma voisi käyttää. Sen jälkeen kun putsaus on suoritettu niin ymmärsin että sieltä imetään kaikki nesteet pihalle ja tilalle laitetaan uudet kamat. Laatikkoa ei käsittääkseni avata missään välissä. Kait se suodatin siinä samalla tulee putsattua? Kovasti kaveri kehui tuota systeemiä. Kuulemma korjannut automaatteja mille on annettu korjaustuomio.

Yhteen autoon eivät ole kuulemma tuota voineet tehdä ja se oli Jeepin GrandCherokee. Siinä on kuulemma joku termari mikä estää kierron lauhduttimelle. Eikä ne saanut automaatin öljyjä koskaan niin kuumiksi että kierto olisi mennyt lauhduttimelle.

240€ tuo firma siitä tosiaan ottaa. Öljyt olin jo itse ostanut joten niitä käytetään tuossa. Öljyt maksoi sen joku 100e. Ens viikolla tuon sitten näkee kuinka hyvää tulosta se tekee. Olettaisin että tuo tekee ihan hyvää automaatille millä on ajettu jo yli 300tkm. Saa kaiken paskan pois sieltä.
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 19.09.2014, 18:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Nyt on sitten tilattu myös tuo korotussarja. Eikä se nyt sitten maksanut kotiin toimitettuna kuin 162€. Ironmanin sarja +45mm korotusta ja +300kg kantavuutta. Myyjän mukaan voi korottaa jopa enemmän kun on sen verran jäykkä jousi. Pari viikkoa toimitusaikaa, joten ensi kuun alkuun menee. Jos oikein hyvin menee niin 4-5.10 tuo pultataan auton alle.
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 26.09.2014, 19:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Joko tuo laatikon öljynihmevaihtaja on testattu ?? Raporttia odotellessa ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 29.09.2014, 07:53
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Juuh. Lootaan vaihdettiin öljyt perjantaina. Samalla vaihtoivat etuperään ja takaperään öljyt. Unohtui sitten pyytää myös jakolaatikkoon öljyn vaihtoa, mutta kaippa sen itse saa tuossa joku kaunispäivä aikaiseksi.

240e tuo lootan putsaus tuolla operaatiolla sitten maksoi. 240e on siis työnosuus. Olin jo ennestään ostanut öljyt laatikkoon niin ei tarvinnut liikkeen öljyjä käytellä. Kuulemma oli melko mustaa öljyä. Sama juttu oli muuten perissä. Tuon operaation jäljiltä laatikko vaihtaa todella pehmeästi. Aikaisemmin ne vaihdot huomasi kyllä, mutta en nyt epänormaalina sitä pitäisi. Mitä noita vanhoja jenkkilahnoja on ollut niin kyllä niissä se laatikko on vielä nihkeämmin vaihdellut. Mutta nyt on kyllä niin selkeä ero entiseen vaihtojen suhteen. Todella pehmeästi vaihtaa. Laatikko on myös lopettanut sen miettimisen kun polkasee tallan pohjaan. Nyt se heti vaihtaa pienemmälle ja sit mennään. Ennen se mietti hetken, heitti pari vaihdetta pienemmälle, huudatti konetta ja vaihtoi hieman isommalle ja sit mentiin. Tuo jälkimmäinen tapa on siitä kiva kun se muuten pölläyttää putkesta oikein urakalla voimasavua. Eteneminen on savun turvin tosi vauhdikkaan näköistä. Nyt tätä ei siis enää tapahdu. Toki se edelleen pölläyttää, mutta nyt myös mennään samantien.

Olisiko tuo sama voinut tapahtua jos olisin itse vaihtanut öljyt? Ehkä. Mutta oishan se ollut melkoinen operaatio availla laatikkoa, että saa suodattimet pestyä. Lisäksi sieltä ei olisi saanut kaikkea öljyä ulos. Nyt siinä tuli putsattua myös lauhdutin. Joten en nyt näe että tuo olisi ihan mikään huono vaihtoehto. Yhden vaihdon perusteella on vähän nihkeä sanoa onko tuosta oikeasti hyötyä. 2-3 tuntia siinä kuulemma menee aikaa. Tiedä sitten viekö se oikeasti noin kauan kun netistä katselin juutube videoita niin siellä tuo operaatio vie 20min. Mikäli siinä 3 tuntia oikeesti menee niin ei tuo kovin paha ole. Mikäli se vie sen 20min mitä se vie noissa juutube videoissa niin onhan tuo melko arvokasta. Epäilen kyllä ettei tuota saa 20minuutissa valmiiksi. Se laite kun pitää kytkeä lauhduttimen putkiin kiinni. Kyllä siinä nyt tovin saa operoida että ne saa irti ja laitteen väliin. Lisäksi auto pitää olla käynnissä ja laatikko N-asennossa kun tuo laite tekee duunejaan. Varmaan kestää vielä kauemmin jos laatikko on ihan kylmä. Olettaisin että tuo vaatii laatikolle ns. normaalin käyttölämpötilan.

Pieni miinus tulee myös siitä että etukäteen halusivat auton sinne 7-8 aikaan. Paikan päällä sitten selvisi että se tuleekin työnalle joskus 10 jäljestä. Lupasivat kuitenkin että kello 13 se on valmis ja siitä tulee tekstari. Tuo vielä kirjattiin papereihin. Kello 13 siksi, että kello 14 piti olla jo toisella puolella pk-seutua auton kera. Tätä tekstaria ei sitten kuulunut vielä edes 13:30 ja siihen aikaan kävin hakemassa autoa. Tekstari tuli sitten sen jälkeen kun olin hakenut auton. Koneen lämmöistä päätellen auto oli jo siinä vaiheessa tovin seissyt, eli varmasti oli valmis kello 13, kuten sovittu. Niiden tekstarijärjestelmä vaan tais olla aika hemmetin hidas lähettää tekstaria. Mut tosiaan pieni miinus vain. Muuten meni kyllä ihan ok.

Eikä tuo perien öljynvaihtokaan maksanut kovin paljoa. Perästä muuten katosi myös sellainen jurina mikä tietyllä nopeudella on aina ennen kuulunut. Sitäkään en osaa sanoa kuuluiko se jotenkin laatikosta vai perästä, mutta veikkaan perää.
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 02.10.2014, 07:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Nyt on alla sitten Ironman jousta. Lähtökohta kuskin puolella 42.5cm ja apparin puolelle 43cm. Mitta otettu keskiön päältä helmaan. Jousien jälkeen kuskin puolella 48.5cm ja apparin puolella 50cm. Ehkä ne tuosta vähän tasoittuu. Keula oli 41.5cm ja näköjään aivan maksimi oli sitten 47.5cm. Ei nouse enempää. Mut nyt näyttää kyllä hyvälle ja autoon saa oikeesti nousta jo. Jouset ei ollut yhtään alkuperäisiä pidempiä, mutta paljon paksummat ne oli. Kuskin puolelle tappelin pari tuntia sitä hemmetin jousta irti ja uutta jousta tilalle. Aivan perseestä oli. Lisäksi tuli havaittua että vaikka iskarinkin irroitti niin ei se akseli pudonnut kuin pari senttiä. Ei auttanut edes kallistuksen vakaajan irroitus. Apparin puolella sen sijaan kun irroitti kallistuksen vakaajan ja iskarin alapäään niin akseli tippui niin paljon että tuo jousi lähti ilman mitään työkaluja irti. Sellainen 5min homma vaihtaa apparin puolelle jousi. En tie sit mikä tuolla kuskin puolelle estää joustoa?

Kuvaa en ottanut jousien vaihdon jälkeen kun oli jo niin pimeetä. Pitää tänään ottaa. Otin kuitenkin kuvan ennen vaihtoa ja laitoin vielä hienosti cola tölkin etu ja takarenkaan päälle. Saa hieman mittasuhdetta siitä. Aattelin hetken ajella vielä niin alusta alkaa olla kohdillaan ja kokeilla saako keulaa vielä ylöspäin ja sen jälkeen vaan kulmien säätöön.
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 02.10.2014, 07:55
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nyt on alla sitten Ironman jousta. Lähtökohta kuskin puolella 42.5cm ja apparin puolelle 43cm. Mitta otettu keskiön päältä helmaan. Jousien jälkeen kuskin puolella 48.5cm ja apparin puolella 50cm. Ehkä ne tuosta vähän tasoittuu. Keula oli 41.5cm ja näköjään aivan maksimi oli sitten 47.5cm. Ei nouse enempää. Mut nyt näyttää kyllä hyvälle ja autoon saa oikeesti nousta jo.
Keskiöstä helmaan ? tarkoitat varmaan lokasuojaan ? paljon jää ilmaa helman alle korotuksen jälkeen ? joko nyt loppuu tien rakentaminen
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 02.10.2014, 08:34
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Juu, tosiaan keskiöstä siis lokasuojan helmaan En itseasiassa mitannut paljon jää tuohon helman alle tyhjää. Pitääpä mittaa. Mut ei tuo tien rakentaminen mihinkään loppunut. Keulassa on niin onnettomat joustot, että kyllä siinä pitää vielä jonkin asteista tietä rakentaa. Mut ehkä sen ei pidä enää olla niin sileää tietä
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 02.10.2014, 08:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Virallinen tölkkikuva. Tästä ensin ilman Ironman palikkaa



Ja tästä sitten Ironman palikoiden kera.



Aikaisemmin koko tölkki ei tullut näkyviin, mutta nyt tulee ja tyhjää jää vielä tuohon yläpuolelle.
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 02.10.2014, 08:58
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Juu, tosiaan keskiöstä siis lokasuojan helmaan En itseasiassa mitannut paljon jää tuohon helman alle tyhjää. Pitääpä mittaa. Mut ei tuo tien rakentaminen mihinkään loppunut. Keulassa on niin onnettomat joustot, että kyllä siinä pitää vielä jonkin asteista tietä rakentaa. Mut ehkä sen ei pidä enää olla niin sileää tietä
Varoitus, citymaasturi vertailua !!

Mittasin ihan vittuillessani pyörän navan keskeltä lokasuojan reunaan ja sain 54 cm auto siis omilla tassuilla, sama edessä että takana. Pitäisi ajaa noi vehkeet vierekkäin ja tehdä pieni vertailu. Eeppinen Hyndai vs Chevy, risukeulavertailu
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 02.10.2014, 09:17
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Veikkaan että chevyssä on jo vakiona vähän suurempi maavara Kyllä yksi korean ihme silti yhden riistäjä amerikkalaisen päihittää

Mutta tuossa viimeisessä kuvassa auton takana on muuten Land-Cruiser. Yyyyhhh mitä paskoja sitä pitää Hyndaikkelin viereen ajella. Tuli siihen tartuttamaan vikoja ja ruosteet. Siinä on vielä samankokoiset renkaat alla, mut se on matalampi Perässä ja keulassa vähemmän maavaraa. Lisäksi siinä oli jotkin blingbling helmaputket niin ei se helman osalta tainnut olla Corollaa kummoisempi maavaran suhteen. Tosin cruiserin eduksi myönnettäkööt että siinä on paljon suuremmat pyörän kaaret. Sinne saa isoa nakkia. Mulle ei tuohon oikein isompaa nakkia taida mahtua, ellei leikkele noita muovilevikkeitä. Lisäksi cruiserissa oli oletettavasti ihan vakio alusta ja silti siinä oli renkaan ja pyöränkaaren välillä yhtä paljon ilmaa kuin mulla nyt.
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 02.10.2014, 09:28
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Eeppinen citymaasturi tölkkivertailu sitten



Ruosteista kaarta vasten jää vielä tilaa suunnilleen saman verran edessä että takana, vakiona siis.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 02.10.2014, 10:43
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

OMG! Teho tölkki!! Eikö tuo ole vähän huijausta? Auto ja kuski saa extra tehot.. Vanhoissa maastureissa tuo ruoste toimii myös kevennyssarjana. Mulla kun ei ole ruoste ongelmana niin ei ole kevennyssarjaa
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 02.10.2014, 10:46
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
OMG! Teho tölkki!! Eikö tuo ole vähän huijausta? Auto ja kuski saa extra tehot.. Vanhoissa maastureissa tuo ruoste toimii myös kevennyssarjana. Mulla kun ei ole ruoste ongelmana niin ei ole kevennyssarjaa
Niin sulla on vaan muovia joka tunnetusti raskaampaa kun Amerikan malmi.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 03.10.2014, 07:28
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus




Tuollaiset vertauskuvat sain eilen duunattua kun jutustelin toisen Terracan kuskin kanssa. Tuollaisesta pelistä tuo omakin on lähtöisin. Täysin vakiopeli missä keulajouset on tosiaan jo vähän kulahtanut ja alla normaalit 235/70-15 renkaat.

Viimeksi muokannut Nerd-O : 03.10.2014 07:31
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 15.10.2014, 08:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Laskin hieman keulaa alemmas aikaisemmasta. Outoa on että apparin puoli oli 48cm ja kuskin puoli 46cm. Kuskin puolta ei saanut yhtään korkeammalle. Mutta laskin kummatkin puolet 45.5cm korkeuteen. Keulasta loppui tärähtelyt ja nyt se menee pehmeästi hidastetöyssyistäkin. Ehkä tuossa auttoi kun tuli hieman sitä ulosjoustoa?

Kulmien säädössä se kävi viime viikolla. Sen seurauksena ratti oli vinossa. Eilen kävin sitten uudelleen säädättään kulmat takuuna. Taas säädeltiin kun oli kulmat pielessä. No jälleen se ratti on vinossa vasemmalle ja jos ratista päästää irti niin auto vetää oikealle. Ei nyt ihan vakuuta tuon huollon osaaminen. Mennään sit kolmatta kertaa säätään kulmia.
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 17.10.2014, 22:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Kukas niitä kulmia nyt säätelee, kuulostaa kovin tutulta

(Oiskos hieman Vjenjäljäinjen aksentti kjorjaamjon pjitjäjällä ??)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 18.10.2014, 09:45
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

RS-SuperHuolto Konalasta. Yksikään kaveri ei puhu venäjää siellä. Mut ei tuo homma silti ihan vakuuta. On kuulemma niin erilainen tuo etuakseliston rakenne muihin autoihin nähden. Veikkaan että muilla autoilla tarkoitetaan vajaavetoisia perus henkilöautoja. Muutoinhan tuo etuakseli on ihan tuttu juttu jo muistakin maastureista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hyvät peltivanteet 15x8J / Pajero / Toyota / Terracan TOPPAHOUSU O/M/V Renkaat ja vanteet 0 24.03.2013 11:15
Hyundai Terracan Terracani Tekniikka & Jutustelu 2 28.06.2012 09:58
Mielenkiintoinen Terracan Nerd-O Chit-Chat 8 30.08.2011 09:47
Terracan Nerd-O Chit-Chat 28 15.02.2011 22:23


Sivu luotu: 23:57 (GMT +2).