|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
TerracanTuli tuossa aikaisemmin lainattu Nissanin Navaraa (joka oli muuten pirun hieno auto) ja Mitsun Pajeron Sporttia (joka taas oli kerta kaikkisen paska esitys pari vuotta vanhaksi autoksi) niin alkoi vähän himottamaan maasturin osto. Mikään toitsun vanha ruosteinen paska 80-luvulta ei kiinnosta sitten pätkääkään. Ihan 2000-luvun tuotosta aattelin ostella. Yritin tuosta Terracanista löytää tietoa, mutta eihän täällä ole kukaan kysellyt sellaisesta yhtään mitään. Ne on kuitenkin kohtuu edukkaita pelejä. Mutta yleensä edukkaaseen hintaan on joku syy.. Esim. http://www.nettiauto.com/hyundai/terracan/3730203 Tuossa pitäisi kuitenkin olla ihan jakolaatikko (sähköisenä ilmeisesti kuitenkin), runko löytyy ja käsittääkseni taka-akselilla on jonkin asteen lukko. Alusta ilmeisesti perustuu 2-koppaseen Pajeroon? Totta kai tuollaiseen pitää sitten tilaa vähän korotussarjaa Pajeroon on varmaan vähän enemmän palikkaa tarjolla kuin Hyundai tuotokseen. On muuten perin pienet kulutuksessa tuossa pelissä jos nuo ilmoitetut pitää yhtään paikkaansa. Mitähän tuollaisella saa vetää? Onko kellään ollut tuollaista? Kestääkö ne mitään? Vanhuksilla oli Getzi 6v ja siinä ei kyllä ollut yhtään mitään vikaa koko aikana. Muita tuoreempia pelejä ei oikeen ole järkevästi. Pajero Sportteja näyttää saavan kanssa kohtuu edukkaasti, mutta mitä tuossa tuli sellaista ajettua niin on se perin onneton esitys. Suoraan ei tahdo mennä sitten millään ja tehot on varmaan tehtaalle unohtunut. Kulutti ihan helvetisti trailerin kanssa. N.2000kg perässä painoa ja vei n. 20l/100km!! Sumuisten saarten tuotteita oli kanssa muutamia, mutta jätetään ne sinne sumuiselle saarelle. Jaksa koko aikaa ropaa autoa. Jeeppejä oli kanssa. Näytti noissa grand cherokeissa vaan tuo kulutus puoli olevan aikamoinen vaikka nokalla olisikin diesel. Yksi Jeeppi muutenkin ollut ja se ei kyllä ollut kovin hyvä esitys. Tosin vaikka siinä yksilössä olikin iso bensa kone niin yllättävän pienellä se meni. Muita laitteita ei sitten oikeen löydy tuosta alle 20k€ hintaluokasta. Mitä edukkaampi se olisi niin sen enemmän jäisi hilloa laittaa siihen vähän palikkaa.
|
#2
|
||||
|
||||
2000 luvun alun pajeroihin saa viritysboksin, jolloin kulutus laskee ja tehoa saa yli 200hp...
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Enemmän tuossa Terracanissa on potkua vakiona. Ja Terracani on isompi auto. Nuo Grand Vitarat täyttäisi muuten kanssa ehdot. Jakolaatikko, runko ja jäykkä akseli takana. XL mallit näyttäisi myös perin edukkailta ikään nähden. |
#4
|
||||
|
||||
Olikos se uudemmassa pajerossa sitten 160hv diesel moottori vakiona?
edit. eikai noita kunnollisia maastureita taija 2000 luvulta olla ku grand cherokee, defender ja g-mersu. tuon top3 jälkeen se on kai sama minkä valitsee.. erillisellä rungollahan ei tee mitään jos ei halua naama paskassa rakentaa autoa offroad kisoihin hajotettavaksi. ja en tiiä toimiiko muiden kuin toyotan etuaksilan lukko niin että 'kovan' paikan tullen se kytkee itsensä pois päältä ettei hajoa
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 31.01.2011 09:37 |
#5
|
||||
|
||||
Meillä on korjaamon vakioasiakkaana yksi terrakannu, ja täytyy sanoa että varsin hyvän kuvan on autosta saanut. Varsinaisia vikoja ei tunnu tulevan oikeen ikinä, ja tällä yksilöllä mennään työkäytössä kyllä melko pahoissakin paikoissa. Tuo 2.9 CRDi on oikeestikin voimakas kone ja tuntuu toimivan automaattilaatikonkin kanssa erittäin hyvin yhteen. Sisusta on hieman muovinen, mutta laadukkaan oloinen silti, eikä turhia natinoita ja irvisteleviä saumoja löydy. Ajokäytös on mukavan vakaata. Voin kyllä suositella lämpimästi
Ja Grand Vitaralle liki samat arviot (toki ainoa GV joka meillä käy on 10 vuotta tuota terrakannua vanhempi ja vielä raaemmassa työkäytössä, joten se alkaa hieman näkyä). Vitaran bensa-V6 on kivan puhdikas kone tuossa isommassakin korissa, ja tuntuis olevan aika ikuinen kone samoin vitaran alustassakaan ei tunnu heikkoja paikkoja olevan. Myös lämpimät suosittelut tälle über-maasturiksi kummastakaan ei oikeen ole, mutta kyllä noilla kiitettävän syvälle metsään pääsee silti.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Uuden Hiacen taka-akselin kitkalukko on ainakin perin legendaarinen lukko. Yhtään Hiacee en ole nähnyt missä se jopa toimisi joskus. Se ei toimi edes uudessa Hiacessa. Kuitenkin jokainen 4wd Hiacen ostanut jaksaa hehkuttaa kuinka hieno laite se on kun takana on oikeen lukko. Tosin en tiedä onko 4wd hiacessa edes mitään lukkoa oikeesti taka-akselilla vai onko myyntimiehet vaan hehkuttanut perättömiä ominaisuuksia. Enkä kyllä muutoinkaan ymmärrä miten kukaan viitsii ostaa jotain Hiacee itselleen? Koko auto on suoraan 90-luvulta. |
#7
|
|||
|
|||
Kuulin hieman juttua että tuo bensakone olisi melkoinen syöppö. Käsittääkseni ne vitaran bensakoneet on aina V6 koneita ihan siitä 2-litrasesta lähtien vai onko ne 2.5-litraset koneet ainoastaan?
|
#8
|
||||
|
||||
V6:sia on kaikki 2.0 ja isommat. Kulutuspuolesta en osaa sanoa, kun ei omassa käytössä ole moista.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#9
|
||||
|
||||
Kaikkiko 2litraiset V6:sia?
http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/3173620 Tuo muistaakseni esim oli 4syl koneella.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#11
|
||||
|
||||
Hieman ot mutta 2L vitaraa löytyy v6 ja neloskoneellisena
|
#12
|
|||
|
|||
Mutta onko sitä nelipyttystä konetta käytetty noissa grand malleissa? Onko sillä mitään merkitystä onko nokalla 4 vai 6 kone? Kulutus pienempi tms? Tunnistaako tuon 4 pyttysen koneen jostain mallimerkinnästä tehosta tms?
|
#13
|
||||
|
||||
Ainakin tämän uudemman Grand Vitaran 6-sylinterinen kone on aika ahmatti:
http://www.automafia.net/uudet/koeaj...ara-3-2-v6-at/ 14,4/8,3/10,6 l/100km (kaup./maant./yhdistetty). Osta samainen auto 2,0 bensakoneella, niin et menetä oikeastaan mitään ja lompakko kiittää. Tai jos ajat enempi niin sitten 1,9 diesel. Todella hyvä auto ajaa, luotettava peli ja käytettyjen hinnat ihan kohdillaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
||||
|
||||
http://www.dacia.fi/fi/Mallit/Duster/
Dacia Duster ois myös kova Siinä on ymmärtääkseni Nissanin tekniikka mutta huomattavasti halvempi kuin Nissan. Kuten tuossa toisessa topikissa oli puhetta niin tuossahan on yhtä tehokas voima kone kuin HJ60:ssä! 110hv 1.5l diesel!
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#15
|
||||
|
||||
-05 tulee vasta renukeula, siihen asti Danan 30 roikkuu suoralla putkella.
__________________
Joop |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Neloskone voi viedä yhtä paljon. Voimattomampana poljettava enemmän. Tämä tosin mutua.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuolla 2-litraisella on tullut ajettua hieman vajaat 200000 km ja kulutus on jäänyt hivenen alle kympin. Tarkka lukema on 9,85 l/100 km. Ajo on ollut aika tavallista menoa, kaupunkia + maantietä. Allekirjoittaneen kaasujalka on aika kevyt, eli tuolla autolla saa kulutettua helposti 12-13 litraa satasella. Niin ja auto on siis automaattilaatikolla. Suikkaa kun vetää perässä trailerilla niin silloin kulutus jotain 15-17 l/100 km.
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=5705 tuon mukaan ihan kohtalainen kulutus 2-litrasella koneella. Lainaus:
Aika sama loppupeleissä onko bensa vai diesel. Ehkä mielummin bensa, koska kohta tuo bensa ja diesel on melkein saman hintaista. Sen lisäksi dieseliä rankaistaan sillä verolla. Sen veron määrällä ostaa jo aika paljon bensaa tankkiin. Mutta tuossa Terracanissa ei kyllä kovin suuri kulutus näytä olevan jos nuo ilmoitetut kulutukset pitää paikkaansa. Ainoa vaan kun se taitaa painaa melkoisesti niin vero onkin sitten aikamoinen. |
#19
|
|||
|
|||
Noita Terracaneja saisi saksasta todella edukkaasti. Ei vaan mistään nähnyt millaista veroa ne voisi tuollaiseen arpoa. Ilmeisesti kukaan ei ole tuonut maahan yhtään terracania.
|
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Grand Vitara 2.0 V6 = 100kw Grand Vitara 2.5 V6 = 106kw Grand vitara 2.0 TDi = 64kw tai 80kw riippuen versiosta |
#21
|
||||
|
||||
Eikös tuosta 2,5 V6 koneesta otettu 125 kW, vai muistanko ihan väärin ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#22
|
||||
|
||||
Tuollaiset luvut löytyi mobile.de:sta. Olisko ollut 2.7 koneessa tuo 125?
|
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...ot/au/1007.pdf Siinä pari esimerkkiä, enemmänkin löytyy http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...utot/index.jsp |
#24
|
||||
|
||||
Niin taitaa olla. Uudemmissa versioissa tuosta 2.7 litraisesta otettiin jo 136 kW.
__________________
Tumpula Racing Team |
#25
|
|||
|
|||
Aikamoisia veroja näyttävät ottavan. Auto maksaa melkein yhtä paljon mitä laittavat veroa siihen.
|