Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1501  
Vanha 01.02.2014, 12:45
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Susukin oma paineensäätäjä nosti vähä päälle 2 baariin.
Nyt tosta säädettävästä säädin 2,5baariin ja kun moottori ei käy ja käyttää pumppua niin 3bar


Btw, hieman vastustelee tää harrastaminen. Tänään ajelin lumisateessa kotiin ja yht äkkiä lopetti lataamisen, remmit ja kaikki liittimet kiinni jne...

Taas haisis ilmeisesti pieni sähkövika, prkl
Noi kuulostaa hyviltä luvuilta!

TAlvi yllätti suzukin
Onneks tollanen lataus on ihan pikkujuttu noihin sun edellisiin ongelmiin!
Ainakun paljon muuttelee,Niin jokseenkin aina tulee tollasia pieniä vastoinkäymisiä jälkeenpäin...
Vastaa lainaten
  #1502  
Vanha 01.02.2014, 17:46
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Noi kuulostaa hyviltä luvuilta!

TAlvi yllätti suzukin
Onneks tollanen lataus on ihan pikkujuttu noihin sun edellisiin ongelmiin!
Ainakun paljon muuttelee,Niin jokseenkin aina tulee tollasia pieniä vastoinkäymisiä jälkeenpäin...
Puolivuotias laturi oli päättänyt sit vaan kuolla. Onneks sain takuuseen uuden
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1503  
Vanha 01.02.2014, 21:16
epäonnensoturi epäonnensoturi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: E-Häme
Viestit: 55
Perusasetus

SJ jakolaatikko ongelma


Sain ikuisuus-projektiin vihdoinkin laitettua välitykset jakikseen (6.5). Pöydällä kaikki toimi hienosti ja siirtäjät loksahtivat nätisti paikoilleen. Koeajolenkki meni ok, mutta metsätöistä takaisin tullessa ongelmat alkoivat.
Jakolaatikon nopea-puoli "potkii" takaisin, rusahtaa ajon aikana muttei hyppää vapaalle. Hitaalla puolella ei ole mitään ongelmaa.
Ennen kun laitan laatikon uudelleen palasiksi, kyselisin missä mahtaa olla vika, onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa.

ps. menee 7km:ssa yllättävän paljon aikaa hitaammalla välityksellä...
Vastaa lainaten
  #1504  
Vanha 01.02.2014, 21:43
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja epäonnensoturi Näytä viesti
Sain ikuisuus-projektiin vihdoinkin laitettua välitykset jakikseen (6.5). Pöydällä kaikki toimi hienosti ja siirtäjät loksahtivat nätisti paikoilleen. Koeajolenkki meni ok, mutta metsätöistä takaisin tullessa ongelmat alkoivat.
Jakolaatikon nopea-puoli "potkii" takaisin, rusahtaa ajon aikana muttei hyppää vapaalle. Hitaalla puolella ei ole mitään ongelmaa.
Ennen kun laitan laatikon uudelleen palasiksi, kyselisin missä mahtaa olla vika, onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa.

ps. menee 7km:ssa yllättävän paljon aikaa hitaammalla välityksellä...
Menihän ne vaihteensiirtäjien kuulat varmasti paikoilleen?

http://bbs.zuwharrie.com/gallery/alb...caseparts5.jpg
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-

Viimeksi muokannut MikkoS : 02.02.2014 12:47
Vastaa lainaten
  #1505  
Vanha 01.02.2014, 22:57
epäonnensoturi epäonnensoturi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: E-Häme
Viestit: 55
Perusasetus

SJ jakolaatikko ongelma


Jakolaatikon kasasin reilu vuosi sitten ja muistaakseni kuulat meni paikoilleen...
Luulisi että ongelmia olisi myös hitaalla puolella, jos kuula olisi unohtunut.
No se selviää kun laitan laatikon taas osiin.
Vaihdan ensin vanhasta laatikosta jousen, jos siitä olisi apua. Muistaakseni hidas/nopea vaihteensiirtäjän kuula on se jossa jousi. Sen saa ulkopuolelta vaihdettua. Ja sitten se toinen taka/nelivedon kuula.

No voi helvatti katselin tuota linkin kuvaa ja sielä tosiaan onkin kolme kuulaa. Trail gearin ohjeessa puhutaan vain kahdesta ja nyt pelottaa olisiko tuo kolmas voinut tipahtaa epähuomiossa.

Viimeksi muokannut epäonnensoturi : 02.02.2014 23:48 Perustelu: ***
Vastaa lainaten
  #1506  
Vanha 02.02.2014, 16:23
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Kysellään taas tyhmyyttään kun ei tiedetä
Mitäköhän leima setää sanoo tollasesta akselivälistä 2050mm,Eikös se oma oo 2030mm?
Onko kierrejousi/lehtijousi samurain vaihdelaatikon välityksissä eroa vai onko ihan samat?
Vastaa lainaten
  #1507  
Vanha 02.02.2014, 17:01
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Kysellään taas tyhmyyttään kun ei tiedetä
Mitäköhän leima setää sanoo tollasesta akselivälistä 2050mm,Eikös se oma oo 2030mm?
Onko kierrejousi/lehtijousi samurain vaihdelaatikon välityksissä eroa vai onko ihan samat?

älä kerro katsurille että on akseliväli muuttunut
Vastaa lainaten
  #1508  
Vanha 02.02.2014, 17:51
SD 4.4 TD SD 4.4 TD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.09
Sijainti: Helsinki/vilppula
Viestit: 259
Perusasetus

Tossa olis varmaan tulossa suitsa vitara 1,6 aut, -90 vaihossa, ni saakohan tohon leimattua jäykkää etuaksilaa millään en oikeen luota ton retku keulan toimivuuteen mettä ajeluissa. Pääsin kaverin kanssa viimeinkin kauppoihin laitteesta n: 2 vuotta väännetty
Vastaa lainaten
  #1509  
Vanha 02.02.2014, 18:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
älä kerro katsurille että on akseliväli muuttunut
Onneksi tuli tehtyä jousipeteihin 3 Reiät,Aattelin että saa kardaanin liikeradan riittämään ettei pohjaa kun on käännetty jouset+riiput,Mutta ne reiäthän vois hyödyntää tohon akselivälin muuttamiseenkin.

Tuskin sitä leima setää kiinnostaa onko akseli ihan keskellä jousta vai ei...
Vastaa lainaten
  #1510  
Vanha 02.02.2014, 18:17
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SD 4.4 TD Näytä viesti
Tossa olis varmaan tulossa suitsa vitara 1,6 aut, -90 vaihossa, ni saakohan tohon leimattua jäykkää etuaksilaa millään en oikeen luota ton retku keulan toimivuuteen mettä ajeluissa. Pääsin kaverin kanssa viimeinkin kauppoihin laitteesta n: 2 vuotta väännetty
Mie kanssa miettiny tuota keulan muuttamista.. mulla ei tartteis katsurii pelätä ku mehtä auto.. millainen hommahan tuo olis vaihtaa jäykäks..
Vastaa lainaten
  #1511  
Vanha 02.02.2014, 18:31
SD 4.4 TD SD 4.4 TD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.09
Sijainti: Helsinki/vilppula
Viestit: 259
Perusasetus

Mikähän tossa on raideväli, että käviskö leveen samurain akseli vai laittasko suoraan dana 44 aksulat jeepistä molempiin päihin. Tarvis kummiski kilvissä pitää, noh tutkitaan kunhan saa sen espooseen haettua.
Vastaa lainaten
  #1512  
Vanha 02.02.2014, 18:46
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

1395mm edessä ja 1400mm takana --->http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=16428


Samuraissa 1300mm ja 1310mm...
Vastaa lainaten
  #1513  
Vanha 02.02.2014, 18:59
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Mie kanssa miettiny tuota keulan muuttamista.. mulla ei tartteis katsurii pelätä ku mehtä auto.. millainen hommahan tuo olis vaihtaa jäykäks..
Ei kai tu mahdoton homma olisi. Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin vitaran etumurikka menee 413/samurain etuakseliin suoraan. Etukardaani riittävällä liikevaralla ja vanha etuperän takimmainen tukipalkki nevadaan. Akselin tukivarret ihan miten haluaa toteuttaa.
Ainut kysymysmerkki on tuo akselin leveys ja murikan sijainti.

Leimakelpoisuus taitaa olla melko mahdotonta. Voihan sitä udella Trafilta.

Edit. Sieltä ne leveydet ehtikin jo tulla.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #1514  
Vanha 02.02.2014, 20:17
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Ja tuohon akselivälin muuttamiseen, niin kyllä voi muuttaa noissa vanhemmissa, koska mallisarjasta löytyy myös LWB-malli, joten kuhan ei akseliväli kasva suuremmaksi kuin tuossa pitkässä mallissa, niin kaikki ok.

Sitä en kyllä tähän hätään muista että paljon pitkän akseliväli olikaan...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1515  
Vanha 02.02.2014, 21:03
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ja tuohon akselivälin muuttamiseen, niin kyllä voi muuttaa noissa vanhemmissa, koska mallisarjasta löytyy myös LWB-malli, joten kuhan ei akseliväli kasva suuremmaksi kuin tuossa pitkässä mallissa, niin kaikki ok.

Sitä en kyllä tähän hätään muista että paljon pitkän akseliväli olikaan...
Eiks tätä joku ollut puinut aikaisemminkin ja ongelma oli vissiin että rungon takaosa olisi pitkässä mallissa täysin erilainen ja sen puolesta ei olisi ollut vertailukelpoinen?
Pituus on joko 2310 tai 2380 riippuu mistä lukee

Mullehan toi on yksi lysti kerta saan sen lyhennettyä vastaamaan vakiota jos setä sanoo EI,Mutta olishan se hauska kun tekisi kotelot uusiksi ja sijoittaisi renkaat edemmäs/taaemmas

Tuoltahan toi viestiketju löytyikin,sultakin siellä viestiä!Onkos jotain jälkitietoa tullut ton jälkeen?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95435
Vastaa lainaten
  #1516  
Vanha 02.02.2014, 21:42
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Eiks tätä joku ollut puinut aikaisemminkin ja ongelma oli vissiin että rungon takaosa olisi pitkässä mallissa täysin erilainen ja sen puolesta ei olisi ollut vertailukelpoinen?
Pituus on joko 2310 tai 2380 riippuu mistä lukee

Mullehan toi on yksi lysti kerta saan sen lyhennettyä vastaamaan vakiota jos setä sanoo EI,Mutta olishan se hauska kun tekisi kotelot uusiksi ja sijoittaisi renkaat edemmäs/taaemmas

Tuoltahan toi viestiketju löytyikin,sultakin siellä viestiä!Onkos jotain jälkitietoa tullut ton jälkeen?
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95435
Ainakin oman katsurin kanssa olen asiasta joskus keskustellut, ja ainoa ehto pidennykselle oli että mallisarjasta löytyy myös pidemmällä akselivälillä varustettu malli.

Ja jos akseliväliä meinaa pidentää vaan ihan muutamia senttejä vaikka etuakselia eteenpäin siirtämällä, niin ei siinä kyllä mun järjen mukaan vielä millekään runkovahvistuksille ole mitään tarvetta.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1517  
Vanha 03.02.2014, 07:12
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mutta se akseliväli pitää muuttaa sit pitkää vastaavaks, niiden väliin jäävä ei onnistu
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #1518  
Vanha 03.02.2014, 15:30
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
mutta se akseliväli pitää muuttaa sit pitkää vastaavaks, niiden väliin jäävä ei onnistu
Onko näin?

Ainakin oman katsurin kanssa jutustellessa oli puhetta juurikin etuakselin siirtämisestä eteenpäin viis senttiä, ja ei ainakaan silloin ollut mitään puhetta tuollaisesta säännöstä, vaan näytti vihreää valoa muutokselle, kun verrokkina oli käytettävissä LWB SJ413. Pari vuotta sitten kyselin asiasta, joten tiedä sitten mitä nykyään meinataan...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1519  
Vanha 03.02.2014, 15:45
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Vitaran Tps


Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais.
Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen).
Kylmänä tuoksahtaa bentsiini.
Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu.
Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa..
Autona 1991 vitara 1.6 8v
Ideoita otetaan vastaan
Vastaa lainaten
  #1520  
Vanha 03.02.2014, 15:59
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja okeman82 Näytä viesti
Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais.
Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen).
Kylmänä tuoksahtaa bentsiini.
Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu.
Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa..
Autona 1991 vitara 1.6 8v
Ideoita otetaan vastaan
Suutin 0,8-1,8 ohm
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c
Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua)
Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu
Vastaa lainaten
  #1521  
Vanha 03.02.2014, 16:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Pistetään mappi vielä,virrat käännetynä päälle 4,1-4,4v(ilmanpaine) JA olikohan niin että normaali tyhjäkäynnillä lukeman tuli olla alle 0,9v(tää on vähän hatara luku/muistikuva)viisaammat vahvistakoot?
Vastaa lainaten
  #1522  
Vanha 03.02.2014, 17:08
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Eli mitataanko se tps virrat päällä! sieltä töpselin välistä?
Vastaa lainaten
  #1523  
Vanha 03.02.2014, 20:05
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Virrat päällä joo,Niin ei tarvii autoa huudattaa piloille!
Teippaa vaikka ompeluneula yleismittarin nokkaan ja paina piuhan kuoren läpi!
Vastaa lainaten
  #1524  
Vanha 03.02.2014, 20:34
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

:-! Kiitän näistä,,pittää alkaa testaileen. Et ulkoa muista johtojen värejä O:-)
Vastaa lainaten
  #1525  
Vanha 03.02.2014, 21:03
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja okeman82 Näytä viesti
:-! Kiitän näistä,,pittää alkaa testaileen. Et ulkoa muista johtojen värejä O:-)
Käyä kattoon tuolta jos löytyis manuaali

http://www.acksfaq.com
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 22:56 (GMT +2).