|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1501
|
||||
|
||||
Lainaus:
TAlvi yllätti suzukin Onneks tollanen lataus on ihan pikkujuttu noihin sun edellisiin ongelmiin! Ainakun paljon muuttelee,Niin jokseenkin aina tulee tollasia pieniä vastoinkäymisiä jälkeenpäin... |
#1502
|
||||
|
||||
Puolivuotias laturi oli päättänyt sit vaan kuolla. Onneks sain takuuseen uuden
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1503
|
|||
|
|||
SJ jakolaatikko ongelma
Sain ikuisuus-projektiin vihdoinkin laitettua välitykset jakikseen (6.5). Pöydällä kaikki toimi hienosti ja siirtäjät loksahtivat nätisti paikoilleen. Koeajolenkki meni ok, mutta metsätöistä takaisin tullessa ongelmat alkoivat.
Jakolaatikon nopea-puoli "potkii" takaisin, rusahtaa ajon aikana muttei hyppää vapaalle. Hitaalla puolella ei ole mitään ongelmaa. Ennen kun laitan laatikon uudelleen palasiksi, kyselisin missä mahtaa olla vika, onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa. ps. menee 7km:ssa yllättävän paljon aikaa hitaammalla välityksellä... |
#1504
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://bbs.zuwharrie.com/gallery/alb...caseparts5.jpg
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- Viimeksi muokannut MikkoS : 02.02.2014 12:47 |
#1505
|
|||
|
|||
SJ jakolaatikko ongelma
Jakolaatikon kasasin reilu vuosi sitten ja muistaakseni kuulat meni paikoilleen...
Luulisi että ongelmia olisi myös hitaalla puolella, jos kuula olisi unohtunut. No se selviää kun laitan laatikon taas osiin. Vaihdan ensin vanhasta laatikosta jousen, jos siitä olisi apua. Muistaakseni hidas/nopea vaihteensiirtäjän kuula on se jossa jousi. Sen saa ulkopuolelta vaihdettua. Ja sitten se toinen taka/nelivedon kuula. No voi helvatti katselin tuota linkin kuvaa ja sielä tosiaan onkin kolme kuulaa. Trail gearin ohjeessa puhutaan vain kahdesta ja nyt pelottaa olisiko tuo kolmas voinut tipahtaa epähuomiossa. Viimeksi muokannut epäonnensoturi : 02.02.2014 23:48 Perustelu: *** |
#1506
|
||||
|
||||
Kysellään taas tyhmyyttään kun ei tiedetä
Mitäköhän leima setää sanoo tollasesta akselivälistä 2050mm,Eikös se oma oo 2030mm? Onko kierrejousi/lehtijousi samurain vaihdelaatikon välityksissä eroa vai onko ihan samat? |
#1507
|
||||
|
||||
Lainaus:
älä kerro katsurille että on akseliväli muuttunut |
#1508
|
|||
|
|||
Tossa olis varmaan tulossa suitsa vitara 1,6 aut, -90 vaihossa, ni saakohan tohon leimattua jäykkää etuaksilaa millään en oikeen luota ton retku keulan toimivuuteen mettä ajeluissa. Pääsin kaverin kanssa viimeinkin kauppoihin laitteesta n: 2 vuotta väännetty
|
#1509
|
||||
|
||||
Onneksi tuli tehtyä jousipeteihin 3 Reiät,Aattelin että saa kardaanin liikeradan riittämään ettei pohjaa kun on käännetty jouset+riiput,Mutta ne reiäthän vois hyödyntää tohon akselivälin muuttamiseenkin.
Tuskin sitä leima setää kiinnostaa onko akseli ihan keskellä jousta vai ei... |
#1510
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1511
|
|||
|
|||
Mikähän tossa on raideväli, että käviskö leveen samurain akseli vai laittasko suoraan dana 44 aksulat jeepistä molempiin päihin. Tarvis kummiski kilvissä pitää, noh tutkitaan kunhan saa sen espooseen haettua.
|
#1512
|
||||
|
||||
1395mm edessä ja 1400mm takana --->http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=16428
Samuraissa 1300mm ja 1310mm... |
#1513
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ainut kysymysmerkki on tuo akselin leveys ja murikan sijainti. Leimakelpoisuus taitaa olla melko mahdotonta. Voihan sitä udella Trafilta. Edit. Sieltä ne leveydet ehtikin jo tulla.
__________________
RASOR |
#1514
|
||||
|
||||
Ja tuohon akselivälin muuttamiseen, niin kyllä voi muuttaa noissa vanhemmissa, koska mallisarjasta löytyy myös LWB-malli, joten kuhan ei akseliväli kasva suuremmaksi kuin tuossa pitkässä mallissa, niin kaikki ok.
Sitä en kyllä tähän hätään muista että paljon pitkän akseliväli olikaan...
__________________
-Pauli- |
#1515
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pituus on joko 2310 tai 2380 riippuu mistä lukee Mullehan toi on yksi lysti kerta saan sen lyhennettyä vastaamaan vakiota jos setä sanoo EI,Mutta olishan se hauska kun tekisi kotelot uusiksi ja sijoittaisi renkaat edemmäs/taaemmas Tuoltahan toi viestiketju löytyikin,sultakin siellä viestiä!Onkos jotain jälkitietoa tullut ton jälkeen? http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95435 |
#1516
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja jos akseliväliä meinaa pidentää vaan ihan muutamia senttejä vaikka etuakselia eteenpäin siirtämällä, niin ei siinä kyllä mun järjen mukaan vielä millekään runkovahvistuksille ole mitään tarvetta.
__________________
-Pauli- |
#1517
|
||||
|
||||
mutta se akseliväli pitää muuttaa sit pitkää vastaavaks, niiden väliin jäävä ei onnistu
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#1518
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ainakin oman katsurin kanssa jutustellessa oli puhetta juurikin etuakselin siirtämisestä eteenpäin viis senttiä, ja ei ainakaan silloin ollut mitään puhetta tuollaisesta säännöstä, vaan näytti vihreää valoa muutokselle, kun verrokkina oli käytettävissä LWB SJ413. Pari vuotta sitten kyselin asiasta, joten tiedä sitten mitä nykyään meinataan...
__________________
-Pauli- |
#1519
|
||||
|
||||
Vitaran Tps
Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais. Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen). Kylmänä tuoksahtaa bentsiini. Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu. Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa.. Autona 1991 vitara 1.6 8v Ideoita otetaan vastaan |
#1520
|
||||
|
||||
Lainaus:
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua) Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu |
#1521
|
||||
|
||||
Pistetään mappi vielä,virrat käännetynä päälle 4,1-4,4v(ilmanpaine) JA olikohan niin että normaali tyhjäkäynnillä lukeman tuli olla alle 0,9v(tää on vähän hatara luku/muistikuva)viisaammat vahvistakoot?
|
#1522
|
||||
|
||||
Eli mitataanko se tps virrat päällä! sieltä töpselin välistä?
|
#1523
|
||||
|
||||
Virrat päällä joo,Niin ei tarvii autoa huudattaa piloille!
Teippaa vaikka ompeluneula yleismittarin nokkaan ja paina piuhan kuoren läpi! |
#1524
|
||||
|
||||
:-! Kiitän näistä,,pittää alkaa testaileen. Et ulkoa muista johtojen värejä O:-)
|
#1525
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.acksfaq.com
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |