Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1451  
Vanha 31.12.2013, 23:41
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Mites muute tollane lockright lukko pelittää näis? Youtubesta katellu videoista et näyttäis melko pätevältä kapistukselta. Heräs vaan kysymyksiä kestävyydestä ja siitä et mikä seuraus tän asentamisella ois. Lähinnä mistä tulee sitten se "heikkolenkki" tapahtuma ketjuun voiman välityksessä moottorista renkaalle?


helvetti ku ei osaa päättää oikee missä järjestyksessä tätä mun suikkaa rakentas.. vinssi, lukot vai renkaat? 235/75 allterrainit on jo, mut kokemuksien perusteella ne ei kyl pehemees maastossa oo minkää väärtit. Korotustaki oon miettiny, puslien vaihdon yhteydessä aattelin lehtijousien riiput vaihtaa pikkuse pitempii.. mut minkä pitusii? Panssarit teen ite ku kerkeen. Palakkipuskurit myös (edessä valamis jo).


sj 413 vm. 87 kyseessä, highrooffi.

JA PÄIVITTÄINEN AJONEUVONI TALVEN AJAN!
lockright päivittäisessä ajossa on toiminu hienosti niin maantiellä kuin maastossakin. Kestävyden kanssa ei vielä ollu ongelmia, mutta en poljekkaan sitä ku mielipuoli. Joillakin on kestäny koko vakio voimansiirto hyvin ja jotkut saa varrettoman lekankin hajalle.
Renkaista on hyvä lähteä liikkeelle ja sen jälkeen tuleekin jo välitykset ajankohtasiksi.

Vinssi on pelastanu monesta paikasta mihin lukon avulla pääsin

Korotuksen voi hoitaa vasaralla takomalla vanhat enemmän mutkalle tai lisää/vaihtaa motonetin peräkärrypakoista lehtiä alkuperäseen pakkaan.

Oman suikan järjestys oli:
-renkaat
-vinssi, palkkihelmat ja puskurit
-pieni vakiojousien elvytys
-välitykset
-lukko
-panssarit on vielä tekeillä

Välitykset olis saanu olla heti renkaiden jälkeen, mutta tarttin vinssiä muuhun käyttöön, niin se meni edelle.
Vastaa lainaten
  #1452  
Vanha 01.01.2014, 00:26
zuitsisti:n Avatar
zuitsisti zuitsisti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.13
Sijainti: KantaHäme,Suomi
Viestit: 249
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti

Korotuksen voi hoitaa vasaralla takomalla vanhat enemmän mutkalle tai lisää/vaihtaa motonetin peräkärrypakoista lehtiä alkuperäseen pakkaan.

.
Minkälainen/hintanen homma tuo jousien kipristys on, edellyttäen että noissa vakiojousissa on jonkinlaista eloa?

Itsellä tällähetkellä melkein vakio SJ413 235/75 renkaita lukuunottamatta eikä mitään hinkua tehdä siitä kaatumatautista härveliä.

Muuten itsellä rakentamisen suhteen lähes vastaavanlainen tilanne kuin GrapL:illa
__________________
Team Kelju & Kalju

OFFROADVIDEO
Vastaa lainaten
  #1453  
Vanha 01.01.2014, 08:19
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zuitsisti Näytä viesti
Minkälainen/hintanen homma tuo jousien kipristys on, edellyttäen että noissa vakiojousissa on jonkinlaista eloa?
Ei maksa mitään jos omistaa vasaran ja alasimen, eikä laske omalle työlle hintaa. Hakuun jousien takominen.
Motonetin pakatkaan ei montaa kymppiä maksa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zuitsisti Näytä viesti
Itsellä tällähetkellä melkein vakio SJ413 235/75 renkaita lukuunottamatta eikä mitään hinkua tehdä siitä kaatumatautista härveliä.
kaikenhan saa kaatumaan jos haluaa. Jos meinaa leimata, niin tuskin tulee ongelmia kaatumisherkkyyden kanssa. Maasturiksi rekisteröitynäki maksimikorotus on vain 150mm muistaakseni.
Vastaa lainaten
  #1454  
Vanha 01.01.2014, 18:34
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

SJ410 kannen jälkikiristystarve?


Alkaa projektin kone olemaan sen verran sisään ajettu, että mieleeni tuli kannen jälkikiristys. Kansi oikaistiin ja pulttisarja on uusittiin konerempan yhteydessä.

Mistään en kuitenkaan tästä tietoa löytänyt - onko tarpeen vai ei ja miteen se oikeaoppisesti tulisi tehdä. Kansipahvia kun litrasessa moititaan heikoksi kohdaksi niin ajattelin, että tämä asia on parasta täältä palstalta tarkistaa...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #1455  
Vanha 01.01.2014, 20:22
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

En oo ikinä kyllä kuullut että kansia pitäis jälkikiristää pahvin vaihdon jälkeen...
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1456  
Vanha 01.01.2014, 20:47
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

En ole vuosikymmeniin konetta rempannut mutta muistan että esimerkiksi vanhassa Datsun 1600:ssa oli ihan takuujuttu että kansipahvi hajosi jos jälkikiristyksen jätti tekemättä. Ja lähes samoilta vuosikymmeniltähän tuo 410:nkin kone on...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #1457  
Vanha 01.01.2014, 20:55
zuitsisti:n Avatar
zuitsisti zuitsisti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.13
Sijainti: KantaHäme,Suomi
Viestit: 249
Perusasetus

Jos olen oikein käsittänyt niin riippuu esim. pulteista, venyvillä pulteilla niin ei yleensä tarvitse.

Kovat pultit (esim10.9) niin voi tarvita jälkikiristystä, näin ainakin ohjeistus joisakin tapauksissa. Kansipahvi painuu kasaan ja kun pultit ei siinä määrin jousta, niin täytyy kiristää jotta sopiva tiukkuus pysyy.

Käytäntö on sitten toinen asia, viitiikkö jengi niin tehdä, suitsasta ei minulla ole toistaisesksi kokemusta.
__________________
Team Kelju & Kalju

OFFROADVIDEO
Vastaa lainaten
  #1458  
Vanha 02.01.2014, 23:41
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Suunnitelmissa laittaa suikeroon safari teline katolle ja telineeseen valoja,joten minkäslaisia läpivienti pistoke juttuja olette laitellut..?
__________________
Land Rover Adventure Never Stops.
Vastaa lainaten
  #1459  
Vanha 03.01.2014, 06:46
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Suunnitelmissa laittaa suikeroon safari teline katolle ja telineeseen valoja,joten minkäslaisia läpivienti pistoke juttuja olette laitellut..?
motonetin kamoilla http://shop.motonet.fi/fi/tuote/4812...orasia-3-napaa
Muuten ihan hyvä, mutta pistoke on turhan pitkä törrötes. Mieli tekis vaihtaa litteämpään liittimeen.
Vastaa lainaten
  #1460  
Vanha 03.01.2014, 11:33
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
motonetin kamoilla http://shop.motonet.fi/fi/tuote/4812...orasia-3-napaa
Muuten ihan hyvä, mutta pistoke on turhan pitkä törrötes. Mieli tekis vaihtaa litteämpään liittimeen.
Jepjep, tota samaa käytin edellisessä susukissa kun tarvi läpivienti saada katolle, ihan toimiva systeemi
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1461  
Vanha 03.01.2014, 17:27
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
En oo ikinä kyllä kuullut että kansia pitäis jälkikiristää pahvin vaihdon jälkeen...
Viime kesänä ainakin yhestä 410 suzukista löysty kansi irti ku oli jääny jälkikiristys tekemättä..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1462  
Vanha 03.01.2014, 21:03
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

safaritelineestä oli kysytty.

Yks vaihtoehto on ujuttaa apukuskin puolelta kattokouruu pitkin katolle suojakuoressa johdot (pari reikää uraan ja nipparilla kiinni). Snorkkeli viereen nii eipä risut pääse vetelee johtoja.

Pistokkeissa oli sitä ongelmaa ku itse etin nii hankala löytää pieniä ja missä ois mahdollisimman monta johtoa. Sit ku löyty nii järkyttävän huonolaatusia. Plussaa tuosta ulkoo viennistä on sekin et tulee akun luokse sekä helppo vedellä polkupyörän vaijerilla kuoren sisään lisää johtoja ku tarvetta tulee.

Näin tehtiin perheen molempiin, 410 sekä 413. Suojakuorelle on hyviä tarrakiinnikkeitä biltemasta saatavilla, ei nimittäi oo lähteny irti vaikka pesurilla oon härrännykki niitä.

Vinkkinä, maadota se kattoteline nii säästyt huomattavan monen maapiuhan vedolta. (ite en omassa tajunnu tehä tuota nii 410 tuli sit huomattavasti siistimpi asennus)


http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-10-kpl-35596/
Vastaa lainaten
  #1463  
Vanha 04.01.2014, 16:31
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Vedin 7-napaisen perävaunujohdon sisäpuolisia turvakaaria pitkin kartanlukijan A-pilarin yläpäähän ja siihen kohdille tylysti kattoon reikä ja piuha siitä läpi. Tiivistys sikamassalla eikä vuotanut 7 vuoteen minkä auto mulla oli. Katolle normaali perävaunun pistoke johdon päähän ja safari-telineeseen sopiva vastakappale. Telineessä oli valoja riittävästi ja maadoitus tuli sekä tuon johtonipun kautta ja sen lisäksi teline oli vielä maadoitettu runkoon.

Periaatteessa koko teline oli irrotettavissa melko helpolla mutta eipä sitä tullut koskaan katolta pois otettua.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1464  
Vanha 04.01.2014, 16:52
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

mikäs on pitkän suikan akseliväli? entäs 410 avon korkeus vakiona?
Vastaa lainaten
  #1465  
Vanha 06.01.2014, 20:11
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Pohja panssareita olen pikkuhiljaa puuhastellut Suskaan ja panssarin pulteille olen porannut reiät rungon läpi. Se kun oli helpoin tapa tehdä. Mitähän mahtaa katsastusmies tuumata moisista reijistä ????
Vastaa lainaten
  #1466  
Vanha 06.01.2014, 20:40
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 431
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
mikäs on pitkän suikan akseliväli? entäs 410 avon korkeus vakiona?
Olisko tuosta apua
Vastaa lainaten
  #1467  
Vanha 06.01.2014, 23:24
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tth Näytä viesti
Pohja panssareita olen pikkuhiljaa puuhastellut Suskaan ja panssarin pulteille olen porannut reiät rungon läpi. Se kun oli helpoin tapa tehdä. Mitähän mahtaa katsastusmies tuumata moisista reijistä ????
Eipä se voi niistä mitään sanoa ku ne reiät ei ole avonaisia.. viimeks ku omaa suzukia käytin konttorilla nk katsuri vaan koputti jakiksen panssaria ja tuumas että pysyy ainakin kiinni

Ja panssari on pultattu rungon sivuista kiinni.

Ja enpä ole ikinä kuullu että tuommosesta ois sanomista tullu...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1468  
Vanha 08.01.2014, 13:12
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

suzuki pienin 15"rengaskoko mikä hyväksytään leimalle?

-kyseessä siis vm.89 samurai ja leimalle mahdollisimman kevyt vanne/rengas!
Vastaa lainaten
  #1469  
Vanha 10.01.2014, 10:57
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Tihkupuoli pyyhkijöissä ei oo pelannu ikinä mun auton omistuksen aikana.. seki tulee vaa mielee sillo ku sitä tarviiis

Mistä vikaa ettii? Omassa ainaki on viiksen päästä käännettävä ne nopeudet joten tuuskin(?) on vika siinä? Kaikki muut nopeudet toimii moitteetta ja pyyhkimet palautuu normaalisti ales.
Vastaa lainaten
  #1470  
Vanha 10.01.2014, 17:06
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Tihkupuoli pyyhkijöissä ei oo pelannu ikinä mun auton omistuksen aikana.. seki tulee vaa mielee sillo ku sitä tarviiis

Mistä vikaa ettii? Omassa ainaki on viiksen päästä käännettävä ne nopeudet joten tuuskin(?) on vika siinä? Kaikki muut nopeudet toimii moitteetta ja pyyhkimet palautuu normaalisti ales.
Varmaanki se rele rikki joka ohjaa pyyhkijöitä.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1471  
Vanha 10.01.2014, 20:57
valu valu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.02.06
Sijainti: Pori,Lavia, Finland.
Viestit: 710
Perusasetus

En nyt muista ja en viittis mennä pimeeseen tonkiin niin kysymys kuuluu,mitä eroa SJ410 etu ja takaperällä oikeen on? Sopiiko esim.etu perämurikka taakse ja päin vastoin..??
__________________
Susukimies henkeen ja vereen

EX vehkeitä: Susukeja n.15kpl,Lada Nivoja 3kpl,Seat Toledi 1.9D -97 2kpl,Ford Mondeo -02,Seat Leon Tdi -08, Skoda Octavia Fsi -05,Skoda Octavia RS Tdi -07.

Nykyiset: No Susuki tietysti,Ford Transit 2.0 -01 ja Seat Leon Tdi -13
Vastaa lainaten
  #1472  
Vanha 10.01.2014, 21:03
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Varmaanki se rele rikki joka ohjaa pyyhkijöitä.

En kyl löytäny relettä? Missä sijaitsee? Sulake taulun luona ei oo ku hätä/vilkkurele.


Tulipaha sit tutkittua entisen omistajan sätöksiä. Irroittelin sit melkei pari metrii turhaa piuhaa ja konehuoneenpuolelta turhan releenki (ei menny mihkää virtaa). Hienoja virityksiä ottaa sähköä sulakkeen alta..



EDIT:

JOS nyt oikein ymmärsin nii se sijaitsee pyyhkijän viiksien rungossa..? Tämän videon mukaan:
http://www.youtube.com/watch?v=TsAAOW6WlC4

Viimeksi muokannut GrapL : 10.01.2014 21:21
Vastaa lainaten
  #1473  
Vanha 11.01.2014, 06:56
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja valu Näytä viesti
En nyt muista ja en viittis mennä pimeeseen tonkiin niin kysymys kuuluu,mitä eroa SJ410 etu ja takaperällä oikeen on? Sopiiko esim.etu perämurikka taakse ja päin vastoin..??

Ei pysty vaihtamaan ristiin..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1474  
Vanha 11.01.2014, 10:51
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja valu Näytä viesti
En nyt muista ja en viittis mennä pimeeseen tonkiin niin kysymys kuuluu,mitä eroa SJ410 etu ja takaperällä oikeen on? Sopiiko esim.etu perämurikka taakse ja päin vastoin..??
Tasauspyörästön poskirattaiden poori määrä on eri. Edessä vähempi kuin takana. Ei muuta eroa.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #1475  
Vanha 11.01.2014, 11:13
valu valu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.02.06
Sijainti: Pori,Lavia, Finland.
Viestit: 710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Tasauspyörästön poskirattaiden poori määrä on eri. Edessä vähempi kuin takana. Ei muuta eroa.
Tämä tieto riittää kiitos!!
__________________
Susukimies henkeen ja vereen

EX vehkeitä: Susukeja n.15kpl,Lada Nivoja 3kpl,Seat Toledi 1.9D -97 2kpl,Ford Mondeo -02,Seat Leon Tdi -08, Skoda Octavia Fsi -05,Skoda Octavia RS Tdi -07.

Nykyiset: No Susuki tietysti,Ford Transit 2.0 -01 ja Seat Leon Tdi -13
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 03:40 (GMT +2).