|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1451
|
||||
|
||||
Lainaus:
Renkaista on hyvä lähteä liikkeelle ja sen jälkeen tuleekin jo välitykset ajankohtasiksi. Vinssi on pelastanu monesta paikasta mihin lukon avulla pääsin Korotuksen voi hoitaa vasaralla takomalla vanhat enemmän mutkalle tai lisää/vaihtaa motonetin peräkärrypakoista lehtiä alkuperäseen pakkaan. Oman suikan järjestys oli: -renkaat -vinssi, palkkihelmat ja puskurit -pieni vakiojousien elvytys -välitykset -lukko -panssarit on vielä tekeillä Välitykset olis saanu olla heti renkaiden jälkeen, mutta tarttin vinssiä muuhun käyttöön, niin se meni edelle. |
#1452
|
||||
|
||||
Lainaus:
Itsellä tällähetkellä melkein vakio SJ413 235/75 renkaita lukuunottamatta eikä mitään hinkua tehdä siitä kaatumatautista härveliä. Muuten itsellä rakentamisen suhteen lähes vastaavanlainen tilanne kuin GrapL:illa |
#1453
|
||||
|
||||
Lainaus:
Motonetin pakatkaan ei montaa kymppiä maksa. kaikenhan saa kaatumaan jos haluaa. Jos meinaa leimata, niin tuskin tulee ongelmia kaatumisherkkyyden kanssa. Maasturiksi rekisteröitynäki maksimikorotus on vain 150mm muistaakseni. |
#1454
|
||||
|
||||
SJ410 kannen jälkikiristystarve?
Alkaa projektin kone olemaan sen verran sisään ajettu, että mieleeni tuli kannen jälkikiristys. Kansi oikaistiin ja pulttisarja on uusittiin konerempan yhteydessä.
Mistään en kuitenkaan tästä tietoa löytänyt - onko tarpeen vai ei ja miteen se oikeaoppisesti tulisi tehdä. Kansipahvia kun litrasessa moititaan heikoksi kohdaksi niin ajattelin, että tämä asia on parasta täältä palstalta tarkistaa...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#1455
|
||||
|
||||
En oo ikinä kyllä kuullut että kansia pitäis jälkikiristää pahvin vaihdon jälkeen...
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1456
|
||||
|
||||
En ole vuosikymmeniin konetta rempannut mutta muistan että esimerkiksi vanhassa Datsun 1600:ssa oli ihan takuujuttu että kansipahvi hajosi jos jälkikiristyksen jätti tekemättä. Ja lähes samoilta vuosikymmeniltähän tuo 410:nkin kone on...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#1457
|
||||
|
||||
Jos olen oikein käsittänyt niin riippuu esim. pulteista, venyvillä pulteilla niin ei yleensä tarvitse.
Kovat pultit (esim10.9) niin voi tarvita jälkikiristystä, näin ainakin ohjeistus joisakin tapauksissa. Kansipahvi painuu kasaan ja kun pultit ei siinä määrin jousta, niin täytyy kiristää jotta sopiva tiukkuus pysyy. Käytäntö on sitten toinen asia, viitiikkö jengi niin tehdä, suitsasta ei minulla ole toistaisesksi kokemusta. |
#1458
|
||||
|
||||
Suunnitelmissa laittaa suikeroon safari teline katolle ja telineeseen valoja,joten minkäslaisia läpivienti pistoke juttuja olette laitellut..?
__________________
Land Rover Adventure Never Stops. |
#1459
|
||||
|
||||
Lainaus:
Muuten ihan hyvä, mutta pistoke on turhan pitkä törrötes. Mieli tekis vaihtaa litteämpään liittimeen. |
#1460
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1461
|
||||
|
||||
Viime kesänä ainakin yhestä 410 suzukista löysty kansi irti ku oli jääny jälkikiristys tekemättä..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1462
|
|||
|
|||
safaritelineestä oli kysytty.
Yks vaihtoehto on ujuttaa apukuskin puolelta kattokouruu pitkin katolle suojakuoressa johdot (pari reikää uraan ja nipparilla kiinni). Snorkkeli viereen nii eipä risut pääse vetelee johtoja. Pistokkeissa oli sitä ongelmaa ku itse etin nii hankala löytää pieniä ja missä ois mahdollisimman monta johtoa. Sit ku löyty nii järkyttävän huonolaatusia. Plussaa tuosta ulkoo viennistä on sekin et tulee akun luokse sekä helppo vedellä polkupyörän vaijerilla kuoren sisään lisää johtoja ku tarvetta tulee. Näin tehtiin perheen molempiin, 410 sekä 413. Suojakuorelle on hyviä tarrakiinnikkeitä biltemasta saatavilla, ei nimittäi oo lähteny irti vaikka pesurilla oon härrännykki niitä. Vinkkinä, maadota se kattoteline nii säästyt huomattavan monen maapiuhan vedolta. (ite en omassa tajunnu tehä tuota nii 410 tuli sit huomattavasti siistimpi asennus) http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-10-kpl-35596/ |
#1463
|
||||
|
||||
Vedin 7-napaisen perävaunujohdon sisäpuolisia turvakaaria pitkin kartanlukijan A-pilarin yläpäähän ja siihen kohdille tylysti kattoon reikä ja piuha siitä läpi. Tiivistys sikamassalla eikä vuotanut 7 vuoteen minkä auto mulla oli. Katolle normaali perävaunun pistoke johdon päähän ja safari-telineeseen sopiva vastakappale. Telineessä oli valoja riittävästi ja maadoitus tuli sekä tuon johtonipun kautta ja sen lisäksi teline oli vielä maadoitettu runkoon.
Periaatteessa koko teline oli irrotettavissa melko helpolla mutta eipä sitä tullut koskaan katolta pois otettua.
__________________
Tumpula Racing Team |
#1464
|
||||
|
||||
mikäs on pitkän suikan akseliväli? entäs 410 avon korkeus vakiona?
|
#1465
|
|||
|
|||
Pohja panssareita olen pikkuhiljaa puuhastellut Suskaan ja panssarin pulteille olen porannut reiät rungon läpi. Se kun oli helpoin tapa tehdä. Mitähän mahtaa katsastusmies tuumata moisista reijistä ????
|
#1466
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1467
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja panssari on pultattu rungon sivuista kiinni. Ja enpä ole ikinä kuullu että tuommosesta ois sanomista tullu...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1468
|
||||
|
||||
suzuki pienin 15"rengaskoko mikä hyväksytään leimalle?
-kyseessä siis vm.89 samurai ja leimalle mahdollisimman kevyt vanne/rengas! |
#1469
|
|||
|
|||
Tihkupuoli pyyhkijöissä ei oo pelannu ikinä mun auton omistuksen aikana.. seki tulee vaa mielee sillo ku sitä tarviiis
Mistä vikaa ettii? Omassa ainaki on viiksen päästä käännettävä ne nopeudet joten tuuskin(?) on vika siinä? Kaikki muut nopeudet toimii moitteetta ja pyyhkimet palautuu normaalisti ales. |
#1470
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1471
|
|||
|
|||
En nyt muista ja en viittis mennä pimeeseen tonkiin niin kysymys kuuluu,mitä eroa SJ410 etu ja takaperällä oikeen on? Sopiiko esim.etu perämurikka taakse ja päin vastoin..??
__________________
Susukimies henkeen ja vereen EX vehkeitä: Susukeja n.15kpl,Lada Nivoja 3kpl,Seat Toledi 1.9D -97 2kpl,Ford Mondeo -02,Seat Leon Tdi -08, Skoda Octavia Fsi -05,Skoda Octavia RS Tdi -07. Nykyiset: No Susuki tietysti,Ford Transit 2.0 -01 ja Seat Leon Tdi -13 |
#1472
|
|||
|
|||
En kyl löytäny relettä? Missä sijaitsee? Sulake taulun luona ei oo ku hätä/vilkkurele. Tulipaha sit tutkittua entisen omistajan sätöksiä. Irroittelin sit melkei pari metrii turhaa piuhaa ja konehuoneenpuolelta turhan releenki (ei menny mihkää virtaa). Hienoja virityksiä ottaa sähköä sulakkeen alta.. EDIT: JOS nyt oikein ymmärsin nii se sijaitsee pyyhkijän viiksien rungossa..? Tämän videon mukaan: http://www.youtube.com/watch?v=TsAAOW6WlC4 Viimeksi muokannut GrapL : 10.01.2014 21:21 |
#1473
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei pysty vaihtamaan ristiin..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1474
|
||||
|
||||
Tasauspyörästön poskirattaiden poori määrä on eri. Edessä vähempi kuin takana. Ei muuta eroa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#1475
|
|||
|
|||
Tämä tieto riittää kiitos!!
__________________
Susukimies henkeen ja vereen EX vehkeitä: Susukeja n.15kpl,Lada Nivoja 3kpl,Seat Toledi 1.9D -97 2kpl,Ford Mondeo -02,Seat Leon Tdi -08, Skoda Octavia Fsi -05,Skoda Octavia RS Tdi -07. Nykyiset: No Susuki tietysti,Ford Transit 2.0 -01 ja Seat Leon Tdi -13 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |