Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1426  
Vanha 12.12.2013, 23:27
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Tuolla kun juttua noista vinsseistä oli niin mietin että olisko tommosilla ATV vinsseillä mitään virkaa suikan keulilla,kun tuon kotteron mukana tuli AWD merkkinen vinssi ja aikast karseeta ääntä pitää. Mitään tosi offia en ajele kun suikka vain eräkäytössä joten eikös tommosella pienemmälläkin vois pärjäillä,kun kunnon merkkiäkin on..?

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...egory/129/135/
__________________
Land Rover Adventure Never Stops.
Vastaa lainaten
  #1427  
Vanha 13.12.2013, 08:21
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Hommaa pari pylpyrää niin maastotunkin avustuksella pienikin vinssi kiskoo siinä missä isokin. Ei se koko vaan kuinka sitä käyttää.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #1428  
Vanha 13.12.2013, 08:22
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Saako suomesta sj410 akseliin mitään muuta lukkoa kuin paineilmalla toimivia?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #1429  
Vanha 13.12.2013, 15:14
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Saako suomesta sj410 akseliin mitään muuta lukkoa kuin paineilmalla toimivia?

En tiä oonko joskus kattonut väärin mutta oon tullut siihen tulokseen että noi paineilmalukot oli niitä mitä ei saanu kympin akseliin vaan ainoot lukot on näitä automaattilukkoja (lokraitti)

Joku korjatkoon jos oon väärässä
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1430  
Vanha 13.12.2013, 16:06
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Nuo kympin akselit on vähän huono vaihtoehto tuon parantelemisen suhteen, kun palikkaa on huonosti tarjolla, että jos sattuu samurain akselit tulemaan edukkaasti tarjolle, niin kannattaa harkita pikku swappia. Saa vähän renkaillekin paremmin kääntymätilaa leveämmillä akseleilla, kestävyydestä ja paranneltavuudesta puhumattakaan.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1431  
Vanha 15.12.2013, 13:40
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
En tiä oonko joskus kattonut väärin mutta oon tullut siihen tulokseen että noi paineilmalukot oli niitä mitä ei saanu kympin akseliin vaan ainoot lukot on näitä automaattilukkoja (lokraitti)
Juuri näin.

Muistaakseni KAM:n kytkettävän lukon saa taakse asennettua mutta se vaati teetetyt vetarit ja muuta "pientä". Eli varsin kallis setti, en tiedä onko kukaan tuota edes koskaan tehnyt. Eli jotain tollasta kaiketi: http://www.kamdiffs.com/vehicles/suzuki/

Niin ja tämä perustuu hämäriin muistikuviin, saatan olla oikeassa tai sitten en
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1432  
Vanha 15.12.2013, 16:50
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Juuri näin.

Muistaakseni KAM:n kytkettävän lukon saa taakse asennettua mutta se vaati teetetyt vetarit ja muuta "pientä". Eli varsin kallis setti, en tiedä onko kukaan tuota edes koskaan tehnyt. Eli jotain tollasta kaiketi: http://www.kamdiffs.com/vehicles/suzuki/

Niin ja tämä perustuu hämäriin muistikuviin, saatan olla oikeassa tai sitten en
Tossahan tulee vetarit mukana? Ite harkitsin tollasta lukkoa samuraihin taakse.
Vastaa lainaten
  #1433  
Vanha 16.12.2013, 01:57
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Onko kellään kokemuksia tuollaisesta moottorin korjaus setistä niin kun kestävyyden ja laadun kannalta jne..?

http://www.ebay.com/itm/Engine-Reco-...7b09c1&vxp=mtr
__________________
Land Rover Adventure Never Stops.
Vastaa lainaten
  #1434  
Vanha 16.12.2013, 08:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Tossahan tulee vetarit mukana? Ite harkitsin tollasta lukkoa samuraihin taakse.
En ole aiheeseen perehtynyt mutta tuo malli kun ei käy pikkulohkoon, niin joutuuko noita vetareita modaamaan ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1435  
Vanha 16.12.2013, 17:26
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
En ole aiheeseen perehtynyt mutta tuo malli kun ei käy pikkulohkoon, niin joutuuko noita vetareita modaamaan ?
Tuolla on oma malli pikkulohkoon, joka nyt näyttäisi olevan loppuunmyyty.
Vastaa lainaten
  #1436  
Vanha 16.12.2013, 18:14
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Onko kellään kokemuksia tuollaisesta moottorin korjaus setistä niin kun kestävyyden ja laadun kannalta jne..?

http://www.ebay.com/itm/Engine-Reco-...7b09c1&vxp=mtr

Hinta on ainakin kohillaan. ja mitä myyjän tietoja kattelin niin pelkkää positiivistä palautetta. voipi olla ihan laatukamaa...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1437  
Vanha 16.12.2013, 21:31
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Tuolla on oma malli pikkulohkoon, joka nyt näyttäisi olevan loppuunmyyty.
niinhän näyttäisi olevan, toi mun "tieto" oli melko vanhaa perua. Eli maailma on kaiketi muuttunut
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1438  
Vanha 18.12.2013, 14:31
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Miten olette lyhentäneet volkkarin kampuraa suikan vauhtipyörälle?

Ei nappais irrotella kampuraa.
Vastaa lainaten
  #1439  
Vanha 19.12.2013, 16:04
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Onkos kukaan tehny SJ suzukeihin katulaillista neli-/kolmilinkkejä eteen ja/tai taakse?
Meinasin aluksi pistää jakarit, mutta samalla vaivalla vois askarrella hieman elävämmän alusta.

Viimeksi muokannut GaryRock : 19.12.2013 16:10 Perustelu: laillisuus lisätty
Vastaa lainaten
  #1440  
Vanha 19.12.2013, 20:45
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Kumpi kampi?

Rekkarissa akseli painot
1-akseli 520kg
2-akseli 810kg

Tyyppikilvessä
1-akseli 580kg
2-akseli 820kg

Onks täs jotain mitä mä en nyt vaan älyä vai täh?
voisko noit jälimmäisiä käyttää leimalla...
Vastaa lainaten
  #1441  
Vanha 19.12.2013, 20:47
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Kumpi kampi?

Rekkarissa akseli painot
1-akseli 520kg
2-akseli 810kg

Tyyppikilvessä
1-akseli 580kg
2-akseli 820kg

Onks täs jotain mitä mä en nyt vaan älyä vai täh?
voisko noit jälimmäisiä käyttää leimalla...
Tyyppikilpi on se mikä pätee!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1442  
Vanha 19.12.2013, 20:53
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Tyyppikilpi on se mikä pätee!
Thanks,Toi lisä 60kg jeesaa jo kummasti
No pyritään silti rakentelemaan mahdollisen köykäisesti...
Vastaa lainaten
  #1443  
Vanha 19.12.2013, 21:05
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Thanks,Toi lisä 60kg jeesaa jo kummasti
No pyritään silti rakentelemaan mahdollisen köykäisesti...
siis muutoskatsastettava posliini kattoo otteen mukaan, varmaan tiesit, mutta ajatelimpa muistuttaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #1444  
Vanha 20.12.2013, 15:47
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

En tiennyt,Eiks noilla oo sit mitään virkaa mitkä on tyyppikilvessä ja miks ne on eri???
Vastaa lainaten
  #1445  
Vanha 20.12.2013, 15:51
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

En nyt muista että mikä siinä oli syynä, että otteessa on virheelliset tiedot, mutta niin kuin sanoin jo aiemminkin, niin tyyppikilpi ei valehtele. Katsokoot poliisit otteesta mitä hyvänsä!(mitä eivät ihan satavarmasti kyllä tee)

Ja tuskin mitään muutoskatsastustakaan edes vaatii, kun muuttuu vain numerot paperissa, ja auto pysyy ennallaan. Joten katsastuksen yhteydessä vain ilmoitusta inssille, että voisko otteeseen merkitä oikeat massat, niin vastaisivat totuutta. Ja vaikka tarvitsisikin jostain syystä muutoskatsastaa, niin siinähän se menee samoilla muutoksilla kuin sun akselinvaihto yms.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1446  
Vanha 20.12.2013, 17:56
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Pitää ottaa tuo puheeksi muutoskatsastukseen,Niin laittavat sitten samalla vaivalla lappuunkin oikeat painot!
Mikä siinä on että nuo painot poikkeavat tollein,Muillakin kuulemma ollut samaa vikaa,Mallisarjat mennyt katsurilla sekaisin vai mikä??
Vastaa lainaten
  #1447  
Vanha 28.12.2013, 15:21
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Pitää ottaa tuo puheeksi muutoskatsastukseen,Niin laittavat sitten samalla vaivalla lappuunkin oikeat painot!
Mikä siinä on että nuo painot poikkeavat tollein,Muillakin kuulemma ollut samaa vikaa,Mallisarjat mennyt katsurilla sekaisin vai mikä??
Mulla oli sama homma ja muistaakseni joku sano, että samurait jostain syystä rekisteröitiin samoilla painoilla ku SJ413 tms.
Vastaa lainaten
  #1448  
Vanha 28.12.2013, 15:22
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Availin Samuraihin tulevan ruiskukoneen ja sisuskalut näytti hämmästyttävän uusilta. Männän päältä en löytäny muuta merkintää ku B2. Mitäs se meinaa? Onko ylikoko?
Vastaa lainaten
  #1449  
Vanha 31.12.2013, 23:17
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Mites muute tollane lockright lukko pelittää näis? Youtubesta katellu videoista et näyttäis melko pätevältä kapistukselta. Heräs vaan kysymyksiä kestävyydestä ja siitä et mikä seuraus tän asentamisella ois. Lähinnä mistä tulee sitten se "heikkolenkki" tapahtuma ketjuun voiman välityksessä moottorista renkaalle?


helvetti ku ei osaa päättää oikee missä järjestyksessä tätä mun suikkaa rakentas.. vinssi, lukot vai renkaat? 235/75 allterrainit on jo, mut kokemuksien perusteella ne ei kyl pehemees maastossa oo minkää väärtit. Korotustaki oon miettiny, puslien vaihdon yhteydessä aattelin lehtijousien riiput vaihtaa pikkuse pitempii.. mut minkä pitusii? Panssarit teen ite ku kerkeen. Palakkipuskurit myös (edessä valamis jo).


sj 413 vm. 87 kyseessä, highrooffi.

JA PÄIVITTÄINEN AJONEUVONI TALVEN AJAN!
Vastaa lainaten
  #1450  
Vanha 31.12.2013, 23:34
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Mites muute tollane lockright lukko pelittää näis? Youtubesta katellu videoista et näyttäis melko pätevältä kapistukselta. Heräs vaan kysymyksiä kestävyydestä ja siitä et mikä seuraus tän asentamisella ois. Lähinnä mistä tulee sitten se "heikkolenkki" tapahtuma ketjuun voiman välityksessä moottorista renkaalle?


helvetti ku ei osaa päättää oikee missä järjestyksessä tätä mun suikkaa rakentas.. vinssi, lukot vai renkaat? 235/75 allterrainit on jo, mut kokemuksien perusteella ne ei kyl pehemees maastossa oo minkää väärtit. Korotustaki oon miettiny, puslien vaihdon yhteydessä aattelin lehtijousien riiput vaihtaa pikkuse pitempii.. mut minkä pitusii? Panssarit teen ite ku kerkeen. Palakkipuskurit myös (edessä valamis jo).


sj 413 vm. 87 kyseessä, highrooffi.

JA PÄIVITTÄINEN AJONEUVONI TALVEN AJAN!
Hyvin toimii lockright, ja aika kovaa saat paiskoa menemään jos meinaat taka-akselista jotain rikki saada, onse kuitenkin sen verran kestävää tekoa pienen auton alla. Mulla ei ainakaan ole mitään koskaan hajonnut takapäästä, vaikka 33" renkaillakin on ryskätty takalukon kera...

Minä lähtisin toteuttamaan maastosuzukia puhtaalta pöydältä seuraavasti:

- JAKIKSEN VÄLITYKSET!!!
- Maltillinen pikku korotus alustaan.(mieluiten kippurammat jouset, tai lisäryhtiä peräkärryn jousipakkojen lehdillä, kun pitkät riiput tökkii joka paikkaan)
- Sellaiset renkaat että kehtaa metsässäkin ajella. 235/75 jos leimalle haluaa niillä, tai sitten 31" jos huvittaa vaihdella leimakumeja.
- Panssareita pohjaan niin ei hirvitä ajaa, ja hajoa paikat(jakis, tankki, palkkihelmat ja perämurikoiden kuoriin vahvistus/suojaus)
- Takalukko

Noiden jälkeen sitten varustelee mielensä mukaan vinsseillä sun muilla tarpeelliseksi näkemillään varusteilla, ja mieleisessä järjestyksessä.
__________________
-Pauli-

Viimeksi muokannut Palex : 31.12.2013 23:37
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 01:28 (GMT +2).