|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Lainaus:
Empä ole keskitys renkaita omiin autoihin kaipaillut, mut tarvike vanteita avensikseen laittaessa ne mukana tulleet kiekot paikalleen laitoin 2-jako vanteissa mutsin t4 volkkarissa ei ole kunnolliset kartiot vanteissa ja hyvin keskityy kun käyttää ajatusta Ensimmäinen pulttimopolla 1;sellä kiinni sit seuraava sekä kolmas sitten ensimmäinen auki ja 2 ja 3 kiristäen lisää jo 3;sella ja sit loput kiinni pyöräytetään jos ei vippaa niin vielä kierros 4;sella ja se on siinä Nyky seat;iin kun sovitin länsisaksalaiset vanteen kartiot niin päivittäin piti kiriä ensimmäinne kuukausi sit enään joka toinen päivä loppu kesän ajan, seuraavana kesänä ei tarttenutkaan edes jälkikiristää Ja momentti ei ole apinanraivolla idiootin innolla
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#27
|
||||
|
||||
aikoinaan kaikki vanteet wurthin puolentuuman pulttipyssyllä 4sella kiinni, nykyään luottaa jo 3sella ei ole tarvinnu jälkikiristellä, nyt nuo suikan aluvanteet vaatii kiristyksen pikkuhiljaa, että keskittää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#28
|
|||
|
|||
Irvaillaanpa lisää...
Siis kuvia pulteista, vanteista, avaimista vai mun vasurista?
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen. |
#29
|
||||
|
||||
melkeen 10vuotta kevään ja syksyn renkaanvaihto sesongit tehneenä aika monasti huomannu et vaikka pulttikoneella laittaa jarkeä käyttäen tiukalle niin aluvanteen pultit kiristyy vielä helposti puolenmetrin vääntimellä kirrattuna.ikään en jätä pulttikoneen varaan.kauden jälkeen aina aukiaa samoista autoista helposti pultit.ehkä turhaa ehkä ei mut parempi kokeilla kuin katua
__________________
JOLMA Jokilaakson Maastoautoilijat |
#30
|
||||
|
||||
ei ole vielä kertaakaan tarvinnu katua
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#31
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lie vasurista Nimim. oikeallehan ne aukeaa joskus hiacen mutterin halki kiristänyt ensimmäinen ristikko meni rusetille ja seuraava kesti metrin putken kanssa mutterin taas ei Joskus oli voimaa ja nyt on hartiat kipeenä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#32
|
|||
|
|||
Lähinnä kiinnostaa avaimen koko ja vasuri tositöissä... Nimim. itellä ei piano piisannut n. 700Nm momenttiin vaan piti ottaa toisellä kädellä vastaan. Saapi olla aika iso äijä jos tommosia momentteja vääntelee "parilla sormella"...
|
#33
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#34
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hoksaa siitä aikahyvin että omassa modeossa on joka kevät talvivanteet saatanan lujassa kiinni navalla,kunhan ne saa irti niin menevät kevyestä paikoileen,napa on yleensä hieman kartio. Lainaus:
Ja ihan kaikille että kannattaa katsoa myös se millaisilla kartioilla ne vanteet+pultit/mutterit on,se kun pallokartio(Vag/mb) pysyy aika huonosti ns vakiokartiolla ja toisinpäin. Toki sitten on näitä japanilaisten+enkkujen laippamutterit yms.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#35
|
|||
|
|||
Kyllä ainakin minä saan vasemman käden peukalolla mutterin 2250nm kireyteen, eikä tarvitse edes ottaa toisella kädellä tukea
|
#36
|
|||
|
|||
Perusasioita.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#37
|
|||
|
|||
Keskitys
Koska noille 6 pultin jaolle ei ole kuulemma ole tapana käyttää soviterenkaita, niin en ole tehnyt niitä. Mutta olen kyllä keskittänyt vanteet paikalleen "manuaalisesti", siis ensin väännetään yksi pultti niin kireään, että vanne tarttuu napaan, sitten ruuvataan vastakkainen pultti "sormitiukkuuteen" ja sitten löysätään ensimmäistä sen verran, että rengasta jaksaa "hemputtaa" pyörännavassa, ja sitten kiristetään ensimmäinen pultti niin tiukkaan, että rengasta saa pyöritettyä millin murto-osan ja sitten toinenkin pultti kiinni (esim. 20 Nm)
Sitten vaan loput pultit sormitiukkuuteen, ja kiristellään vuoronperään ristiin tuohon suositeltuun, jos ei tietoa niin n. 100-120 Nm, ja tienpäälle! 1-10 km kireyden tarkistus/lisäys edelliseen momenttiin, ja 50-100 km jälkeen vielä tarkistus; ja jos kiristyy, niin seuraava tarkistus 100 km päästä... (miksihän se rengasavain matkustaa etujalkatilassa) Ja kiristysmomentit teräsvanne vs kevytmetallivanne; minusta tuo teräsvanne sietää jopa suuremman kiristysmomentti eron, kun prässätyssä vanteessa vanteen napa pääsee joustamaan kiristämisen myötä... Kevytmetallivanne on pehmeää värkkiä, jos meinataan "vetää jännitykseen", tulee vanneromua helposti, koska se ei jouuta juurikaan... (Nyt omassa hodarissa alla Mangles? aluvanteet, reilu 10v sitten valettu, asiallisen näköiset, käyttöautoon, mutta joku URBO on vetänyt pultinreijät "vituksi", siis vanne ei keskity tasapainoituskoneeseen kunnolla, kun keskireikä ei ole pyöreä... |
#38
|
||||
|
||||
Lainaus:
kumma juttu että ne silti rengasliikkeesäs aina vääntää aluvaneet ihan momenttiavaillla eikä metrin varrella, mä oon pärjänny yleensä ihan akkupyssyllä tai normi 1/2" räikällä... jatkovarren kanssa saa ku pultit venyyn ja kierteen harjat piikille jonka jälkeen tuppaa pyörät löystyyn ja pahimmilaan irtoileen |
#39
|
|||
|
|||
Millä moisiin lukuihin pystyy?? Noista alumiinivanteiden kartioista, monta kertaa ihmiset laittaa pallokartio vanteeseen suoran tai toistepäin, eli senkin takia voi keskitys mennä perseelleen jos et ole itse ostanut uutena vanteita ja joku on ne kartiot väärillä pulteilla pilannut, saattaa ilmetä myös reilumman puoleisesti löystymistä.
|
#40
|
||||
|
||||
Mieti ny vielä toisen kerran.
18500 Nm on suunnilleen sama kuin 1850 kg metrisen varren päässä. |
#41
|
|||
|
|||
Lainaus:
Paljos mig-hitsauksen murto lujuus on
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#42
|
||||
|
||||
Tä? Riippuu siitä kuka on hitsannu, mitä on hitsannu, millä on hitsannu ja kuinka paksulla saumalla.
|
#43
|
|||
|
|||
Lainaus:
Oisko siinä vastaus tohon yhellä sormella 18500nm
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#44
|
||||
|
||||
Rytari kiristelee työpaikallaan vähän isompia pultteja, mutta tuskin ihan paljain käsin. Momentinmuuntajan kanssa saa pultit kireään.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#45
|
||||
|
||||
Jep,eiköhän noitten tuulivoimaloiden osien pultit kiristellä vähän tiukempaan,kuin normaali auton pultit...
|
#46
|
|||
|
|||
Niinno emmä ny ihan käsipelillä sen niitä ajatellukka vetävän... Joudun mäkin tohon vasemman käden peukalon kiristykseen käyttään hytorcia, peukalolla nappia siis
|
#47
|
||||
|
||||
Jokunen vuosi sitten kävin kyselemässä isosta rengasliikkeestä aluvanteita hiaceen (6pulttinen). Lehtiöstä löytyi mieleiset ja myyjä kysyi että onko auto taka vai neliveto. Vastasin että takavetonenhan se jolloin sain vastauksen että sit noi ei käy. liian iso keskireikä. Sanoin että ei haittaa mua mutta ei suostunut myymään kun ei ole käypäset. Kävelin liikkeestä ulos ja menin takaisin sisään. Hei tarvitsisin minun 4x4 hiaceen aluvanteet. Myyjä ei vaan heltyny ja sanoi ettei saa myydä koska jos auto suistuu metsään sen takia että pyörät irtoo niin he ovat vastuussa kun todetaan että ei ole olleet oikean laiset... No toisesta liikkeestä sain sitten kuitenkin vanteet ja siellä kerrottiin että takatuupparin vanteet ei käy 4x4 mutta 4x4 käy sit molempiin... Siellä ei tiedetty että liike vaarantaa ihmishenkiä.... Tiedä sit miten tuollaiset vastuu asiat menee... Hyvin on hiacessa pysyny vanteet kiinni enkä kyllä usko että tuon takia irtoaisi, mutta eihän nää oo uskon asioita
|
#48
|
||||
|
||||
Ja osa ei uskaltais ees ajaa sj:llä jos näkis miten takajarrurumpu kaikkine pyöränpultteineen on kiinni vetoakselissa[/QUOTE]
reissussa rähjääntyy... Kaverini oli sj 410 supijahti keikalla ja huomautti auton omistajalle et taka pyörästä kuuluu ääntä menomatkalla... ? Tulomatkalla vika selvisi..? Suikan ohitti Rengas jossa oli vetoakseli kiinni.. Tiellä pysyivät... Viimeksi muokannut hunter hdj : 20.12.2013 22:18 |
#49
|
||||
|
||||
Huomasin tuossa renkaita vaihellessa, et subarussa ei myöskään oo minkaanlaista sovitetta vanteelle, eli navassa ei oo minkaanlaista uloketta. Vanne keskittyy vain muttereilla. Kovasti noilla silti rallia ajetaan.
|
#50
|
||||
|
||||
Lainaus:
joo, 32 kpl M64x170 pultteja, 95mm hylsy ja siihen sopiva momenttiavain. mut skodat on ny purettu ja myyty intiaan, ens vuonna sit johki pikkukoneelle firman toisessa yksikössä (tai lopputili ja lomaraha) [/ot] |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty MF590 turbo sis. sovitekappaleet yms. | mikkohen | O/M/V Muut | 0 | 22.04.2012 18:12 |