Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 13.12.2013, 18:53
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Missä olet nähnyt annettavan tuollaista tietoa? Siis, että pyöränpultit / -mutterit pitää vetää aluvanteille xxx Nm momenttiin ja teräsvanteille voi sitten vääntää huomattavasti suurempia?

Kyllä se momentti määräytyy niistä pulteista / muttereista! Esim. M12 12.9 kierreliitokselle suurin sallittu momentti on 160 Nm ja 10.9 tapauksessa vajaa 140 Nm ja 8.8 alle 100 Nm.

Minä olen nähnyt vaan henkilöautokokoluokassa ainakin annettavan vaan kiristysarvot pyöränpulteille tai muttereille ja ne ovat olleet luokkaa 100 - 140 Nm autosta riippuen. Kuitenkaan ei ole näkynyt erikseen alu- ja teräsvanne arvoja.


Empä ole keskitys renkaita omiin autoihin kaipaillut,
mut tarvike vanteita avensikseen laittaessa ne mukana tulleet kiekot paikalleen laitoin

2-jako vanteissa mutsin t4 volkkarissa ei ole kunnolliset kartiot vanteissa ja hyvin keskityy kun käyttää ajatusta

Ensimmäinen pulttimopolla 1;sellä kiinni sit seuraava sekä kolmas sitten ensimmäinen auki ja 2 ja 3 kiristäen lisää jo 3;sella ja sit loput kiinni pyöräytetään jos ei vippaa niin vielä kierros 4;sella ja se on siinä



Nyky seat;iin kun sovitin länsisaksalaiset vanteen kartiot niin päivittäin piti kiriä ensimmäinne kuukausi sit enään joka toinen päivä loppu kesän ajan, seuraavana kesänä ei tarttenutkaan edes jälkikiristää
Ja momentti ei ole apinanraivolla idiootin innolla
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 13.12.2013, 18:59
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

aikoinaan kaikki vanteet wurthin puolentuuman pulttipyssyllä 4sella kiinni, nykyään luottaa jo 3sella ei ole tarvinnu jälkikiristellä, nyt nuo suikan aluvanteet vaatii kiristyksen pikkuhiljaa, että keskittää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 13.12.2013, 19:08
RankeriLeke RankeriLeke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.09.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Kuveja kehiin heti
Irvaillaanpa lisää...

Siis kuvia pulteista, vanteista, avaimista vai mun vasurista?
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 13.12.2013, 19:16
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

melkeen 10vuotta kevään ja syksyn renkaanvaihto sesongit tehneenä aika monasti huomannu et vaikka pulttikoneella laittaa jarkeä käyttäen tiukalle niin aluvanteen pultit kiristyy vielä helposti puolenmetrin vääntimellä kirrattuna.ikään en jätä pulttikoneen varaan.kauden jälkeen aina aukiaa samoista autoista helposti pultit.ehkä turhaa ehkä ei mut parempi kokeilla kuin katua
__________________
JOLMA
Jokilaakson Maastoautoilijat
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 13.12.2013, 19:20
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ei ole vielä kertaakaan tarvinnu katua
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 13.12.2013, 21:04
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RankeriLeke Näytä viesti
Irvaillaanpa lisää...

Siis kuvia pulteista, vanteista, avaimista vai mun vasurista?


Lie vasurista
Nimim. oikeallehan ne aukeaa
joskus hiacen mutterin halki kiristänyt ensimmäinen ristikko meni rusetille ja seuraava kesti metrin putken kanssa mutterin taas ei

Joskus oli voimaa ja nyt on hartiat kipeenä
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 13.12.2013, 22:13
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RankeriLeke Näytä viesti
Irvaillaanpa lisää...

Siis kuvia pulteista, vanteista, avaimista vai mun vasurista?
Lähinnä kiinnostaa avaimen koko ja vasuri tositöissä... Nimim. itellä ei piano piisannut n. 700Nm momenttiin vaan piti ottaa toisellä kädellä vastaan. Saapi olla aika iso äijä jos tommosia momentteja vääntelee "parilla sormella"...
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 13.12.2013, 22:26
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RankeriLeke Näytä viesti
Ok, asia alkaa selvitä.
Aluvannepulteissa on ollut huomattavasti jyrkempi kartio. Eli ne ovat kiristäneet vannetta laippaa vasten vähemmän samalla momentilla.

Ei tämä ole kuin yksinkertaista tekniikkaa.
Kyse on siitä kuinka asian tajuan tai ihmiset tajuaa.
Löytyy aluvannemuttereita/pultteja ilman kartiotakin.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 13.12.2013, 22:32
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Eikös se kuorma oo ihan sen vanteen ja navan välisessä kitkassa, jonka aikaansaa pulteilla kiristäminen sitä napaa vasten.
Ja noi keskireiäthän on ainakin peltivanteissa "sinnepäin" eli välystä on millejä, joskus useita. Ellei sitten erehy laittamaan mersuun audin vanteita, tai corollaan volkkarin vanteita...

Nii, ja se pulttijakokin, sekin riittää, et se on sinnepäin. On mulla ollu mersussa ooppelin alumiinivanteet ja ooppelissa mersun peltivanteet.
Juu epäkeskoillahan tuo onnistuu tuosta nuin vain eikä tee edes tiukkaa. Peltivanteet ovat täysin eriasia kuin aluvanteet koska peltien keskiosa toimii "jousiprikka" periaattella ja monesti löysäkin keskireikä puree kiinni napaan kun mutterit/pultit on laitettu kiinni. Sitten toki on nämä Alkon peräkärryn akselit joissa napa on 21mm ja vanteen reikä on 50mm.
Hoksaa siitä aikahyvin että omassa modeossa on joka kevät talvivanteet saatanan lujassa kiinni navalla,kunhan ne saa irti niin menevät kevyestä paikoileen,napa on yleensä hieman kartio.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RankeriLeke Näytä viesti
P

Alumiinivanteiden pulteille kiristysmomentit ovat niin pienet, että voiman kohdistuminen keskireiälle on todellakin mahdollista, jolloin näitä soviterenkaita on syytä käyttää.
Teräsvanteiden pulttien momentti voi olla huomattavasti suurempi, sovitteet eivät välttämättä ole tarpeellisia.
En nyt sanoisi pieniksi nuita momentteja,lähtee sieltä 90nm aina 170nm,peltivanne pysyy huomattavasti pienemmillä momenteilla kiinni yllämainitsemani seikan ansiosta eikä vaadi jälkikiristystä. Pakuihin kun mennään niin kiristystiukkuudet huitelee siellä 200-250nm tuntumassa aluvanteille.
Ja ihan kaikille että kannattaa katsoa myös se millaisilla kartioilla ne vanteet+pultit/mutterit on,se kun pallokartio(Vag/mb) pysyy aika huonosti ns vakiokartiolla ja toisinpäin. Toki sitten on näitä japanilaisten+enkkujen laippamutterit yms.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 13.12.2013, 22:48
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Kyllä ainakin minä saan vasemman käden peukalolla mutterin 2250nm kireyteen, eikä tarvitse edes ottaa toisella kädellä tukea
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 13.12.2013, 23:20
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.226
Perusasetus

Perusasioita.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RankeriLeke Näytä viesti
Palataanpa sitten niihin perusasioihin, joita RipaX kaipaili.

Pultti-/ruuviliitos on huonosti suunniteltu ja/tai toteutettu, jos pultti joutuu ottamaan vastaan kuormitusta liitospintojen kitkavoiman sijasta.

Alumiinivanteiden pulteille kiristysmomentit ovat niin pienet, että voiman kohdistuminen keskireiälle on todellakin mahdollista, jolloin näitä soviterenkaita on syytä käyttää.
Teräsvanteiden pulttien momentti voi olla huomattavasti suurempi, sovitteet eivät välttämättä ole tarpeellisia.

Momenteista puheenollen, liika kireys on todnäk syy pulttien katkeamiseen.

Se vanha niksi, että ensin pultti poikki ja sitten puolikierrosta takaisin, ei oikein toimi.

P.s. Ei tarvinnu mennä kirjastoon
Tosta suunnittelusta sen verran et kaikki pyöräthän tulee käytännössä samalla tavalla kiinni joten suunnittelu on kaikissa sama,kaikki orkkis vanteet keskittää muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ja oikea momentti takaa sen et pultit kestää eikä pultin reijät leviä,EI OLE syytä kiristää liikaa. Ei oikeastaan ole muutenkan syytä poiketa auton/vanne valmistajan ohjeista. Sit aluvanteen ja peltivanteen ikävin ero on se et ne on myös eripaksuisia jolloin pultille tulee erilainen rasitus,tyyliin Kikuli heiluu herkemmin päästä ku tyvestä. Sit Jos vielä puuttuu keskitysrengas ni on erittäin tarkka oikeasta momentista ja ristiin kiristyksestä,puhumattakaan silloin kun tulee joku kolhu tai tälli vanteeseen tai ajaa vaan isoon monttuun tms. Varsinkin viisimutteriset on ongelmallisia ku ei oikein voi kiristää symmetrisesti ristiin, neli ja kuus mutteriset onkin helpompia. Kriittisin vaihe keskittämisessä on juurikin muttereiden kiristys jolloin vanteella on taipumus venkoilla johonkin suuntaan jolloin ei välttämättä kiristy keskelle. Siksi navat yleensä keskittää,voi sanoa et kaikissa henkilö autoissa. Voi toki sanoa et ei sitä keskitystä VÄLTTÄMÄTTÄ tarvi,niinkuin ei kaikkia muttereitakaan tai kalsareita sarkahousuissa. Järkevintä on vaan käyttää aina kun mahdollista.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 13.12.2013, 23:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Keskitys


Koska noille 6 pultin jaolle ei ole kuulemma ole tapana käyttää soviterenkaita, niin en ole tehnyt niitä. Mutta olen kyllä keskittänyt vanteet paikalleen "manuaalisesti", siis ensin väännetään yksi pultti niin kireään, että vanne tarttuu napaan, sitten ruuvataan vastakkainen pultti "sormitiukkuuteen" ja sitten löysätään ensimmäistä sen verran, että rengasta jaksaa "hemputtaa" pyörännavassa, ja sitten kiristetään ensimmäinen pultti niin tiukkaan, että rengasta saa pyöritettyä millin murto-osan ja sitten toinenkin pultti kiinni (esim. 20 Nm)
Sitten vaan loput pultit sormitiukkuuteen, ja kiristellään vuoronperään ristiin tuohon suositeltuun, jos ei tietoa niin n. 100-120 Nm, ja tienpäälle! 1-10 km kireyden tarkistus/lisäys edelliseen momenttiin, ja 50-100 km jälkeen vielä tarkistus; ja jos kiristyy, niin seuraava tarkistus 100 km päästä... (miksihän se rengasavain matkustaa etujalkatilassa)

Ja kiristysmomentit teräsvanne vs kevytmetallivanne; minusta tuo teräsvanne sietää jopa suuremman kiristysmomentti eron, kun prässätyssä vanteessa vanteen napa pääsee joustamaan kiristämisen myötä... Kevytmetallivanne on pehmeää värkkiä, jos meinataan "vetää jännitykseen", tulee vanneromua helposti, koska se ei jouuta juurikaan...

(Nyt omassa hodarissa alla Mangles? aluvanteet, reilu 10v sitten valettu, asiallisen näköiset, käyttöautoon, mutta joku URBO on vetänyt pultinreijät "vituksi", siis vanne ei keskity tasapainoituskoneeseen kunnolla, kun keskireikä ei ole pyöreä...
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 14.12.2013, 00:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Kyllä ainakin minä saan vasemman käden peukalolla mutterin 2250nm kireyteen, eikä tarvitse edes ottaa toisella kädellä tukea
juuri viimme viikolla kiristin kanssa 18500nm mutta jouduin kyllä oikealla...

kumma juttu että ne silti rengasliikkeesäs aina vääntää aluvaneet ihan momenttiavaillla eikä metrin varrella, mä oon pärjänny yleensä ihan akkupyssyllä tai normi 1/2" räikällä... jatkovarren kanssa saa ku pultit venyyn ja kierteen harjat piikille jonka jälkeen tuppaa pyörät löystyyn ja pahimmilaan irtoileen
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 15.12.2013, 12:11
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Millä moisiin lukuihin pystyy?? Noista alumiinivanteiden kartioista, monta kertaa ihmiset laittaa pallokartio vanteeseen suoran tai toistepäin, eli senkin takia voi keskitys mennä perseelleen jos et ole itse ostanut uutena vanteita ja joku on ne kartiot väärillä pulteilla pilannut, saattaa ilmetä myös reilumman puoleisesti löystymistä.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 15.12.2013, 13:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Millä moisiin lukuihin pystyy??
Mieti ny vielä toisen kerran.
18500 Nm on suunnilleen sama kuin 1850 kg metrisen varren päässä.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 15.12.2013, 17:34
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mieti ny vielä toisen kerran.
18500 Nm on suunnilleen sama kuin 1850 kg metrisen varren päässä.


Paljos mig-hitsauksen murto lujuus on
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 15.12.2013, 18:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Paljos mig-hitsauksen murto lujuus on
Tä? Riippuu siitä kuka on hitsannu, mitä on hitsannu, millä on hitsannu ja kuinka paksulla saumalla.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 15.12.2013, 18:57
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tä? Riippuu siitä kuka on hitsannu, mitä on hitsannu, millä on hitsannu ja kuinka paksulla saumalla.


Oisko siinä vastaus tohon yhellä sormella 18500nm
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 15.12.2013, 19:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Rytari kiristelee työpaikallaan vähän isompia pultteja, mutta tuskin ihan paljain käsin. Momentinmuuntajan kanssa saa pultit kireään.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 15.12.2013, 20:17
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 3.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Rytari kiristelee työpaikallaan vähän isompia pultteja, mutta tuskin ihan paljain käsin. Momentinmuuntajan kanssa saa pultit kireään.
Jep,eiköhän noitten tuulivoimaloiden osien pultit kiristellä vähän tiukempaan,kuin normaali auton pultit...
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 16.12.2013, 11:25
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mieti ny vielä toisen kerran.
18500 Nm on suunnilleen sama kuin 1850 kg metrisen varren päässä.
Niinno emmä ny ihan käsipelillä sen niitä ajatellukka vetävän... Joudun mäkin tohon vasemman käden peukalon kiristykseen käyttään hytorcia, peukalolla nappia siis
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 16.12.2013, 12:33
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Jokunen vuosi sitten kävin kyselemässä isosta rengasliikkeestä aluvanteita hiaceen (6pulttinen). Lehtiöstä löytyi mieleiset ja myyjä kysyi että onko auto taka vai neliveto. Vastasin että takavetonenhan se jolloin sain vastauksen että sit noi ei käy. liian iso keskireikä. Sanoin että ei haittaa mua mutta ei suostunut myymään kun ei ole käypäset. Kävelin liikkeestä ulos ja menin takaisin sisään. Hei tarvitsisin minun 4x4 hiaceen aluvanteet. Myyjä ei vaan heltyny ja sanoi ettei saa myydä koska jos auto suistuu metsään sen takia että pyörät irtoo niin he ovat vastuussa kun todetaan että ei ole olleet oikean laiset... No toisesta liikkeestä sain sitten kuitenkin vanteet ja siellä kerrottiin että takatuupparin vanteet ei käy 4x4 mutta 4x4 käy sit molempiin... Siellä ei tiedetty että liike vaarantaa ihmishenkiä.... Tiedä sit miten tuollaiset vastuu asiat menee... Hyvin on hiacessa pysyny vanteet kiinni enkä kyllä usko että tuon takia irtoaisi, mutta eihän nää oo uskon asioita
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 20.12.2013, 22:16
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Ja osa ei uskaltais ees ajaa sj:llä jos näkis miten takajarrurumpu kaikkine pyöränpultteineen on kiinni vetoakselissa[/QUOTE]


reissussa rähjääntyy...

Kaverini oli sj 410 supijahti keikalla ja huomautti auton omistajalle et taka pyörästä kuuluu ääntä menomatkalla... ?

Tulomatkalla vika selvisi..? Suikan ohitti Rengas jossa oli vetoakseli kiinni.. Tiellä pysyivät...

Viimeksi muokannut hunter hdj : 20.12.2013 22:18
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 20.12.2013, 22:41
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Huomasin tuossa renkaita vaihellessa, et subarussa ei myöskään oo minkaanlaista sovitetta vanteelle, eli navassa ei oo minkaanlaista uloketta. Vanne keskittyy vain muttereilla. Kovasti noilla silti rallia ajetaan.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 20.12.2013, 23:09
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Rytari kiristelee työpaikallaan vähän isompia pultteja, mutta tuskin ihan paljain käsin. Momentinmuuntajan kanssa saa pultit kireään.
[ot]

joo, 32 kpl M64x170 pultteja, 95mm hylsy ja siihen sopiva momenttiavain.

mut skodat on ny purettu ja myyty intiaan, ens vuonna sit johki pikkukoneelle firman toisessa yksikössä (tai lopputili ja lomaraha)
[/ot]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty MF590 turbo sis. sovitekappaleet yms. mikkohen O/M/V Muut 0 22.04.2012 18:12


Sivu luotu: 23:50 (GMT +2).