Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.07.2012, 19:48
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Maasturin hankintaa


Alkoi vituttamaan vajaavetoisella ajo. Aattelin taas pitkästä aikaa hankkia maasturin. Unohdetaan suoraan ne mädät 80-luvun paskat. Mitä tuoreempaa sen parempaa.. Aattelin n.8000e sijoittaa tähän kikottimeen. Näköjään siinä on vaihtoehtoina Terrano II, Pajeroa, Cherokeeta, Vitaraa, Mussoa ja Fronteraa. Vitara putoaa pelistä hieman ahtaana pois.Mussoon ei saa varmaan mistään varaosia niin ei sellaista uskalla edes ostaa. Yksi cherokee ollut ja se oli kyllä täys paska. Koko ajan vikaa ja mätää.Vielä pahempi mätäneen kuin toitsu. Joten eihän tuohon jää kuin Pajero, Terrano ja Frontera.Pajeroilla on ajettu melkoisesti. Vähän samaa vikaa Terranoissa.Jostain syystä fronteralla ei ole niin ajettu? Liekö opelimainen ominaisuus että jäädään tielle koko ajan niin ei tule kilometrejä

Mutta mihinkään hc offiin en meinannut tuota hankkia. Sillä pitäs töihinkin päästä.Jotain takaveto reittejä voi toki ajella. Tämän takia Pajerot sun muut kelpaa ihan mainiosti. Fronteraan sais ilmeisesti 33" renkaat alle vai onkohan tuo joku 2-ovisen mallin ominaisuus mitä ei voi käyttää tuossa pitkässä mallissa? Terranossa ilmeisesti 31" on ihan maksimi. Pajeroon on vähän epäselvää saako siihen nyt 33" vai ei? Ja nythän on siis kyse gen 2 mallista.Mitä edukkaammalla hinnalla tuon pelin saisi ostettua sitä enemmän jäis hilloa vähän varustaa sitä.Joten joku korotussarja olisi todella jeez. Renkaat siihen tulee kuitenkin ostettua.Vinssikin ois tooosi hieno, vaikka tuskin paljon tulee käyttöä.Ehkäpä sillä voisi joskus johonkin safariin osallistua niin siellä vinssistä olisi hyötyä.

Mut onkohan tuossa muita vaihtoehtoja? Kaikki toitsut jätetään heti ulkopuolelle. Sinällään iällä ei kyllä ole merkitystä. Onkohan noissa vaihtoehdoissa jotain suuria huolia? Terranot käsittääkseni mätänee perästä. Pajeroissa on kait edelleen kansi ongelmia kun tulee 450tkm mittariin? Fronteroista en mitään suurempaa vikaa ole bongannut. Helmat kait niissä mätänee?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.07.2012, 20:03
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Kuis lantikan Disco, ei ehkä ihan budjetissa mutta liki kuiteskin ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.07.2012, 20:07
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Mitäs mercedes gee? Meneekö budjetti yli...
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.07.2012, 20:41
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

GEN2 pajeroon saa 33":set alle. Tuolla kaheksalla tonnilla alkaa saamaan jo melko hyviä pajeroita... Ja pajerothan on tunnetusti hyviä ajaa tiellä! Niin ja vanteiden et:n kans kannattaa pitää mopon keula maassa, omassa katos maantie ominaisuudet noilla 10" leveillä -44et vanteilla. Hakee niin pirusti. Siinnä 2.8:ssa taitaa olla vakionaki jo vetojaki ihan eri malliin ku näissä lussuissa mikä mullaki on..

Noista kolmesta jos pitää valita niin ehdottomasti pajero. Ainakaan mulla ei oo ollu mitään huonoa sanottavaa omasta kamppeesta!

Edit. Lisätään vielä kun tuota nettiautoa selasin että melko hyviä tuntuu nykyään jo tuohon rahaan saavan, eikä tarvi edes nuin paljoa maksaa! Ruosteen kans kannattaa olla tarkkana, mitä ite aikonaan noita kattelin niin osasta puuttu runko melkeen kokonaan Eli siis löytyy oikeesti hyviäki, ja sitten niitä tosi huonoja!

Viimeksi muokannut Dectane : 09.07.2012 20:46
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.07.2012, 21:21
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Mites tämmönen http://www.nettiauto.com/nissan/patrol/4904056
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.07.2012, 21:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Saako Discoja muka tuohon hintaan? Vähän kyllä pelottaa tuo brittilaatu.. Niistä ei itsellä ole oikein mitään tietoa. On vaan mielikuva että teknisesti ne on venäläistä laatua..

G mersu ois relee, mut ne on ihan yli hinnoiteltuja.

Onkohan pajerolla väliä mitä koria se on? Niitä näyttäisi olevan noilla levikkeillä 92-> ja ilman. Ne mitkä on ilman on ollut 95-99 malleja. Mut samaan aikaan on myyty niitä levike malleja ilmeisesti. Helvetisti niillä pajeroilla on veivattu. Sen myötä mietityttää juuri että kuin se tekniikka mahtaa kestää. Sen edellisen korimallin ongelmahan oli huono vaihdelaatikko ja kansi ongelmat 450tkm kohdilla

GR Patrol ois kanssa hieno, mut niillä on kanssa veivattu helvetisti. Se GR kori on vaan pirun hienon näköinen.

Muutama Sorento oli myös tuohon hintaluokkaan. Niissähän on kait vakiona kytkettävä lukko taka akselilla ja jakolaatikko. Hyuindailta sais myös Galloperia ja Terracania. Galloper ois sama peli kuin Pajero. Terracan ois kanssa relee, mut halvemmilla on ajettu reilusti. Osien saanti on myös vähän nihkeää.

Etunahan olisi myös pieni kulutus. Ja tosiaan mitä halvemman yksilön saa niin sitä enemmän jää hilloa muuhun. Sen takia tuo Frontera kiinnostais. Kohtuu tuoreita, ei ole 400tkm ajettuja, osassa jopa ilmastointia. Niissä ei ilmeisesti ole mitään suurempia vikoja tai ainakaan en sellaista bongannut.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2012, 22:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Galloper ois sama peli kuin Pajero.
Tässois sulle Kallooperi: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4866792
Pienet kilsat ja kylmästöintikone.

Jos ei kerran voi Toyotaa ostaa, niin ite kääntyisin 2-koppasen 2.8TD-pätkäpajeron suuntaan. Ei oo vaan paljoo tarjolla, eikä välttämättä mitään helmiä.
Saksasta sais parilla tonnilla: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.07.2012, 22:47
Tuppu:n Avatar
Tuppu Tuppu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.08
Sijainti: Kauhava/Espoo
Viestit: 100
Perusasetus

virossa kans patkä patukoita tarjolla... eri asia miten luottaa metreihin ym.



http://fin.auto24.ee/kasutatud/nimek...ag=1&otsi=etsi
__________________
-Tuppu-

Viimeksi muokannut Tuppu : 09.07.2012 22:52
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.07.2012, 06:53
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.882
Perusasetus

Mie kyllä liputtaisin Terrano II:sen puolesta.. Viimeistään siksi että neliveto laitetaan kepillä päälle eikä millään kepulikonsteilla
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.07.2012, 08:37
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lyhyt malli ei kelpaa kun se on vain 4 paikkanen. Pitää olla vähintään 5 paikkaa. Plussaa jos on 7 paikkanen. Kumma juttu kun suomessa pajeroilla on veivattu melkein jokaisella reilut 400tkm niin virossa kaikki on melkein alle 200tkm.. Vähän epäilen tuollaisia lukemia. Toisaalta kaikki pajerot on varmaan saksasta haettu.Tietääkö jostain onko pajerossa kitkalukko vai kytkettävä lukko taka akselilla? Kahdella koneella sitä ilmeisesti on saanut. 2.5 ja 2.8 mistä isompi on kait parempi? Mitähän noissa on niitä tyyppivikoja, muita kuin mätää runkoa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.07.2012, 08:54
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Tuolla budjetilla pitäisi kyllä löytyä järkikuntoista Cherokeetakin. Puolet halvemmallakin löytynyt useampi ehjäpeltinen. Kunhan pysyy kaukana VMn diiseleistä.
__________________
Elämä potkii mutta miksi aina munille?
-----------------------------------------------
Jeep Cherokee Limited 4.0L HO -92
Jeep Cherokee Sport 2.5L TD -00 (Rest in pieces)

http://fjdc.org
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.07.2012, 08:59
ailu-petteri ailu-petteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.07
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Gls mallissa on takana kytkettävä lukko ja 2.8:n jakopää on ketjulla.
Multa löytyisi vähän ajettu pajero, suoralla ostolla hintaa voi tarkentaa..

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4826087
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.07.2012, 13:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Lyhyt malli ei kelpaa kun se on vain 4 paikkanen.
2-koppaset on 5-paikkaisia.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.07.2012, 13:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Osa on 4 paikkaisia. En tie miksi? Mistähän tuollaiseen arpoo verot jos hakee vaikka virosta? Saksasta viitsi mitään hakee kun samaa tavaraa saa virosta ja nouto kustannukset paljon pienemmät. Kuulin vaan että nykyään kun mennään päästöjen mukaan niin noiden verotus voi olla melkein mitä vaan. Halvin pajero virosta oli tuo 1700e niin ei siinä viitsi mitään 3000e veroja maksella.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.07.2012, 08:24
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

'Fronteraan sais ilmeisesti 33" renkaat alle vai onkohan tuo joku 2-ovisen mallin ominaisuus mitä ei voi käyttää tuossa pitkässä mallissa?'

Fronteraan saa 33-tuumaiset alle. Olen lukenut, että B-koriseen (1998 ->) se on kuitenkin melkoisen vaikea operaatio. Mallisarjojen välinen ero on käsittääkseni suurempi kuin pitkän ja pätkän ero renkaiden mahtumista ajatellen. A-mallissa (-> 1998) on 33" renkaille paremmin tilaa, mutta siinäkin se vaatii 50 mm alustakorotuksen ja 50 mm korin korotuksen sekä hieman lokasuojien ym. muotoilua ja roiskeläppien poiston. 12.5" leveillä renkailla 8-tuumaiset vanteet aiheuttavat vähiten ongelmia ja oikean offsetin kanssa kannattaa olla tarkkana.

Eniten renkaille on tilaa A-sarjan pätkämallissa, jossa on leveämmät lokasuojat. Pätkämallin on kuitenkin syytä olla varustettu isommalla koneella kuin 2.0 bensakone, siinä ei puhti oikein riitä 31-tuumaisia isommille rinkuloille ja 2-litraisessa mallissa ovat etuvetaritkin liian hentoiset 33-tuumaisille, isompien koneiden kanssa tulevat vetarit ovat hieman järeämpää tekoa.

Pätkämalli on kuitenkin nelipaikkainen eli tarpeisiisi liian pieni. Parhaimmillaan se onkin kahden hengen autona, takapenkki poistettuna, jolloin tavaratilaa on jo melko ruhtinaallisesti.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.07.2012, 21:15
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Standardi ovi on kait 2.1 korkee? Mut saahan niitäkin missä mitoissa vaan.

Tuota lahdessa olevaa fronteraa olen hieman katsonut. Siinä ois hinta ainakin kohdillaan. Jäis hilloa ostaa korotettu alusta, kunnon gummia, vinssiä ja ehkäpä jopa kytkettävä lukko taakse. Eli tosiaankin mitä enemmän jää hilloa käyttöön niin voi sitten ostaa muutakin.

Huomenna meinasin käydä kokeileen tuollaista pajeroa. Se on tosin 2.5 koneella. Kunhan kokeilee miten kulkee ja millainen ajaa. Sen takii pitää käydä liikkeessä kokeileen. Ei ihan viitsi yksityisellä tuollaisia testaa. Tosin kun alle tulee 33" ja korotettu alusta niin ajo ominaisuudet hieman muuttuu.

Viime talvena ajelin trailerin kanssa 07 vuoden pajero sporttia. Se oli kyllä nuhapumppu. Hyvä jos 90 sai mittariin. Ei toivookaan ohittaa ketään jos joku ajaa maantiellä 60 vauhtia. Sama reissu tuli heitettyä myös uudella navaralla. Sillä oli kyllä juhlaa ajella kun potkua riitti. Samanlainen kuorma ei tuntunut missään.

Uskaltaakohan noihin laittaa jotain lastua? Tuota Terracania kun kävin talvella kokeilemassa niin kyllä se ihan kivasti liikkuu sen 150hv myötä. Isojen renkaiden myötä vois kaipaa vähän lisäpotkua. Cruiseri tuli niiden myötä ainakin sen verran mopoksi ettei sillä voinut ketään maantiellä ohitella.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.07.2012, 21:17
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Niin ja tuon maasturin voi ostaa heti kun pääsee Golfista eroon. Joku vois ostaa pihin SDI golfin. Viimeksi ajoin 50 litralla reilu 1100km. Mihinkään se ei kulje, mut mitään se ei kuluta. Tai joku palstalainen vaihtaa sen edukkaampaan maasturiin ;-)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.07.2012, 21:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Niin ja tuon maasturin voi ostaa heti kun pääsee Golfista eroon.
Eiköhän Joppa ottais vaihdossa Ooppeliin, etkös sä tällasta aluks harkinnu: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=97788
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.07.2012, 21:24
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Standardi ovi on kait 2.1 korkee? Mut saahan niitäkin missä mitoissa vaan.

Tuota lahdessa olevaa fronteraa olen hieman katsonut. Siinä ois hinta ainakin kohdillaan. Jäis hilloa ostaa korotettu alusta, kunnon gummia, vinssiä ja ehkäpä jopa kytkettävä lukko taakse. Eli tosiaankin mitä enemmän jää hilloa käyttöön niin voi sitten ostaa muutakin.

Huomenna meinasin käydä kokeileen tuollaista pajeroa. Se on tosin 2.5 koneella. Kunhan kokeilee miten kulkee ja millainen ajaa. Sen takii pitää käydä liikkeessä kokeileen. Ei ihan viitsi yksityisellä tuollaisia testaa. Tosin kun alle tulee 33" ja korotettu alusta niin ajo ominaisuudet hieman muuttuu.

Viime talvena ajelin trailerin kanssa 07 vuoden pajero sporttia. Se oli kyllä nuhapumppu. Hyvä jos 90 sai mittariin. Ei toivookaan ohittaa ketään jos joku ajaa maantiellä 60 vauhtia. Sama reissu tuli heitettyä myös uudella navaralla. Sillä oli kyllä juhlaa ajella kun potkua riitti. Samanlainen kuorma ei tuntunut missään.

Uskaltaakohan noihin laittaa jotain lastua? Tuota Terracania kun kävin talvella kokeilemassa niin kyllä se ihan kivasti liikkuu sen 150hv myötä. Isojen renkaiden myötä vois kaipaa vähän lisäpotkua. Cruiseri tuli niiden myötä ainakin sen verran mopoksi ettei sillä voinut ketään maantiellä ohitella.
terracaneissa moottorin kans ongelmia, ainaki työautossa oli
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.07.2012, 21:58
ava ava ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.06
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Alkoi vituttamaan vajaavetoisella ajo. Aattelin taas pitkästä aikaa hankkia maasturin. Unohdetaan suoraan ne mädät 80-luvun paskat. Mitä tuoreempaa sen parempaa.. Aattelin n.8000e sijoittaa tähän kikottimeen. Näköjään siinä on vaihtoehtoina Terrano II, Pajeroa, Cherokeeta, Vitaraa, Mussoa ja Fronteraa. Vitara putoaa pelistä hieman ahtaana pois.Mussoon ei saa varmaan mistään varaosia niin ei sellaista uskalla edes ostaa. Yksi cherokee ollut ja se oli kyllä täys paska. Koko ajan vikaa ja mätää.Vielä pahempi mätäneen kuin toitsu. Joten eihän tuohon jää kuin Pajero, Terrano ja Frontera.Pajeroilla on ajettu melkoisesti. Vähän samaa vikaa Terranoissa.Jostain syystä fronteralla ei ole niin ajettu? Liekö opelimainen ominaisuus että jäädään tielle koko ajan niin ei tule kilometrejä

Mutta mihinkään hc offiin en meinannut tuota hankkia. Sillä pitäs töihinkin päästä.Jotain takaveto reittejä voi toki ajella. Tämän takia Pajerot sun muut kelpaa ihan mainiosti. Fronteraan sais ilmeisesti 33" renkaat alle vai onkohan tuo joku 2-ovisen mallin ominaisuus mitä ei voi käyttää tuossa pitkässä mallissa? Terranossa ilmeisesti 31" on ihan maksimi. Pajeroon on vähän epäselvää saako siihen nyt 33" vai ei? Ja nythän on siis kyse gen 2 mallista.Mitä edukkaammalla hinnalla tuon pelin saisi ostettua sitä enemmän jäis hilloa vähän varustaa sitä.Joten joku korotussarja olisi todella jeez. Renkaat siihen tulee kuitenkin ostettua.Vinssikin ois tooosi hieno, vaikka tuskin paljon tulee käyttöä.Ehkäpä sillä voisi joskus johonkin safariin osallistua niin siellä vinssistä olisi hyötyä.

Mut onkohan tuossa muita vaihtoehtoja? Kaikki toitsut jätetään heti ulkopuolelle. Sinällään iällä ei kyllä ole merkitystä. Onkohan noissa vaihtoehdoissa jotain suuria huolia? Terranot käsittääkseni mätänee perästä. Pajeroissa on kait edelleen kansi ongelmia kun tulee 450tkm mittariin? Fronteroista en mitään suurempaa vikaa ole bongannut. Helmat kait niissä mätänee?
Mitä täältä kyselet mitä ostat?? Sinullahan on aina niin "varmat" kommentit asiaan kuin asiaan. Pienessä mielessäsi varmaan tiedät itsekin mikä on se oikea ja kestävä maasturi. Edellä mainitut merkit EI ole maastureita ja sen sinä tiedät itsekin. Nyt on vain kyse siitä mitä mitä PA voi hankkia "maasturi nimikkeellä" ON tosi säälittävää touhua kaikkitietävältä "harrastajalta". Kun mielestäsi kaikki mätänee sieltä ja täältä, niin älä poika osta osta mitään, kun ei rahat kuitenkaan riitä auton ostoon. Laatu maksaa. Itse olet sulkenut kestävimmän ja luotettavimman merkin ostojesi ulkopuolelle suurella suullasi.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.07.2012, 22:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

sasseääsmjungo vai mikä se ny oli - tjsp. ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.07.2012, 07:45
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Jäi vielä ketjun aloitusviestiin kommentoimatta pari Fronteraan liittyvää asiaa. Muista nelivedoista en mitään tiedäkään ja 'maasturi'-sanaa en ilmeisesti saa edes käyttää

'Jostain syystä fronteralla ei ole niin ajettu? Liekö opelimainen ominaisuus että jäädään tielle koko ajan niin ei tule kilometrejä'

Tuohon en osaa sanoa muuta kuin että kaksi vuotta olen Fronteralla ajanut ja kaksi kertaa se on jättänyt tielle. Ensimmäisellä kerralla hirtti kaasu päälle, oli ilmeisesti kaasuvaijeri päässyt jäätymään, koska mitään muuta varsinaista vikaa ei löytynyt. Toisella kerralla oli laturin vaihdon aika. 50 000 km olen sillä ajanut ja muuten on kyllä pelannut. Kaikkea pientä laittoa on kyllä ollut, lähinnä kuluvien osien uusimista.

'Fronteroista en mitään suurempaa vikaa ole bongannut. Helmat kait niissä mätänee?'

Olen kuullut, että joillakin happanee helmat/lokasuojan alaosa takapyörien takaa. Sinne jää aika herkästi savet muhimaan, jos ei huomaa putsailla välillä. Toisaalta, omani on vm. 1996, 270 000 km ajettu ja lähes ruosteeton. Yksilöissä on eroja ja esim. Saksasta tuodut ovat olleet vähemmän tekemisissä tiesuolan kanssa.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 12.07.2012, 15:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ava Näytä viesti
Mitä täältä kyselet mitä ostat?? Sinullahan on aina niin "varmat" kommentit asiaan kuin asiaan. Pienessä mielessäsi varmaan tiedät itsekin mikä on se oikea ja kestävä maasturi. Edellä mainitut merkit EI ole maastureita ja sen sinä tiedät itsekin. Nyt on vain kyse siitä mitä mitä PA voi hankkia "maasturi nimikkeellä" ON tosi säälittävää touhua kaikkitietävältä "harrastajalta". Kun mielestäsi kaikki mätänee sieltä ja täältä, niin älä poika osta osta mitään, kun ei rahat kuitenkaan riitä auton ostoon. Laatu maksaa. Itse olet sulkenut kestävimmän ja luotettavimman merkin ostojesi ulkopuolelle suurella suullasi.
Ohhoh. Toitsu friikki ilmeisesti asialla taas.

Meinaatko että ostaisin jonkun 30ke maksavan hienon cruiserin, laittaisin koroke satsin kiinni siihen, isot renkaat alle ja metsään? Ei noin taida tehdä kukaan. Liian arvokas laite metsä möyryymiseen. Sen sijaan tuollainen alle 8000e maksava laite menee jo hyvin metsä käyttöön. Vielä parempi on jos laite maksaa vaikka 2000e. Siinä jää 6000e hilloa laittaa palikkaan. Sillä voi jo duunaa melkoisen remontin autoon. Kerros kuinka moni ajelee vakio toitsulla maastossa? Ei taida kukaan ajaa. Mistähän tuo taas johtuu? Kertooko se siitä että toitsu ei vaan toimi vakiona metsässä? Itse taas pidän vakiopelillä ajamisesta. Toki karheet renkaat pitää olla alla. Siinä kun ajelee vakiopelillä niin joutuu vähän miettimään mistä ajaa ja mistä ei. Onhan tuollainen rakennettu maasturi toosi hieno. Olen monen sellaisen kyydissäkin ollut. Siitä vaan vähän puuttuu se jonkin kun ei paljon tarvi miettiä missä ajelee. Joutuu etsimään entistä haastavampia paikkoja, minkä myötä ollaan entistä syvemmällä jumissa. Noitakin on nimittäin nähnyt.

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4811044

Kerros miten tuo eroaa esim. 1992 vuoden Pajerosta? D4D moottori, missä on ollut aika paljon ongelmia. Ainakin mitä eri palstoilta on lukenut. En tie koskeeko juuri tuota moottoria. Jäykkä akseli takana. En tie onko lukkoa. Pajerossa on se lukko siellä taka-akselilla tai ainakin oli siinä yksilössä mitä tänään koe ajoin. Edessä retkuperä kummassakin. Pajerossa taitaa olla vielä järkevämpi jakolaatikko kuin tuossa? Joten jos Pajero, Terrano tai Frontera ei ole maasturi niin mikä tuo toitsun paska sitten? 90-luvun hiluksi on tehty yhtä paskalla tekniikalla. Ei siitä löydy mitään jäykkää akselia etuakselin kohdalta. Silti se on tosimiesten maasturi? Joten mikä ihme tuon maasturin määritelmä oikein on???

Yksi toitsun paska on ollut jo aikaisemmin ja toista en osta. Hitto mitä mätä hommaa sai joka helvetin vuosi tehdä. Yhden paikan korjaat niin toisesta kohtaa se on taas mätä. Metsässä se oli täysi paska. Oli oikeen 33" rengasta ja omen korottavaa alustaa. Olihan se korkee, mut ei sillä metsässä tee yhtään mitään. Se on vaan sinne aivan liian iso ja painava. En edelleenkään ymmärrä mitä se porukka näkee HJ sarjassa? On se aika monta kertaa tullut todettua että pienellä ja kevyellä autolla mennään pisimälle. Nivaa vähän kaikki haukkuu paskaksi autoksi. Kuinkahan monella sellainen on ollut? Mulla on ollut ja se oli kyllä yksi parhaimmista maastureista. Siinä jää toitsujen joustot kauas taakse kun vertaa Nivan taka-akselin joustoon. Ainakaan mulla ei ollut siinä mitään suurempia vikoja. Enemmän mulla oli cruiserin kanssa ongelmia. Ehkä se vajaa puoli miljoonaa mittarissa hieman kuluttaa autoa eri tavalla kuin vajaa 100tkm mittarissa.. Tämä on vähän sama kuin mönkijä maailmassa kaikki haukkuu kiinan ihmeitä. No mullahan on ollut sellainenkin. Ihan uutena ostin. Eipä siinä pahemmin vikoja ollut. Toimi siinä hommassa hyvin mihin sen hankinkin. Hieman puhditon metsään, mutta kyllä sillä sieläkin pärjäsi kun vähän mietti missä ajelee. Ja kun kaikki niin kehuu "merkki" laitteita niin olen muuten sellaisenkin omistanut. Hieno uusi Arctic Cat. Paskempaa laitetta saa oikeesti hakea. Siinä ei mitään muuta ollut kuin vikaa. Etuperä menee palasiksi suoralla tiellä takaveto päällä. Noh. Paljastui että se on tyyppivika ja niitä vaihdetaan takuuseen sitä mukaan kun ne hajoaa. Jos takuu loppuu ennen sitä niin sinähän maksat itse sen uuden perän. Vakiona mittaristo vuotaa vedet sisäänsä ja takuuna saatu uusi mittaristo vuotaa vielä enemmän vettä. Tästä tuli sitten ominaisuus, mikä ei kuulu takuun piiriin. Stefat kestää sen max.100km, minkä jälkeen ne alkaa vuotamaan. Täys paska koko laitos. Kiinan ihmekin kesti huomattavasti paremmin, mitä kaikki haukkuu ettei ne kestä. Mutta kun ei ne merkkilaitteetkaan kestä.. Siitä ei vaan kukaan puhu mitään kun ei niillä ole kokemuksia muista laitteista. Se on vähän sama kuin täällä palstalla. Melkein aina ajellaan samalla merkillä. Veikkaan että mulla on tähän mennessä ollut reilu 60 autoa ainakin. Ellei enemmän. Yleensä pyrin siihen että ois eri merkkiä tai mallia kuin mikään aikaisempi. Maastureitakin on ollut aika monta ja eri merkkisiä. Jopa yhden Pajeron olen aikaisemmin omistanut ja kaikkihan sitä haukkuu ettei sillä mitään tee. Noh. Kyllä sillä ihan hyvin niiden toitsujen perässä ajeltiin. Toitsut ajeli myös sen perässä. Sillä jopa hinailtiin toitsuja kun ne ei aina päässyt Pajeron perässä. Pajerossa kun auttoi taka-akselin toimiva kitkalukko, joka muuten toimi yllättävän hyvin kun sitä oppi käyttämään. Ei se kunnon lukkoa vastaa, mutta on se parempi kuin ei mitään.

Joten mulle riittää ihan hyvin tuollainen wannabee maasturi. En mä sillä joka päivä maastoon kerkiä ajamaan. Melko harvoin todennäköisesti. Mutta kun ei ole nyt mönkijää, eikä maasturia niin pakko saada joku millä möngitään metsässä. Eikä tuollainen korotussarja nyt niin kauheen kallis ole jos sellaisen ostaa. Jouset on todennäköisesti noista peleistä muutenkin melko loppu, joten tekee vaan hyvää hankkia sellainen. Harrastakoot muut edelleen sitä HC offia. Mä en ole sitä koskaan jaksanut. Mua ei kiinnosta vinssaa laitetta suon läpi. Siitä puuttuu se ajaminen. Mähän voin tuon wannabee maasturin myötä vaikka ilmoittautua kisoihin vapaaehtoiseksi vinssaileen autoja tms. Kyllä se siihen hommaan kelpaa.
-----------------------

Ja palatakseni aiheeseen. Kävin tänään testaamassa Pajeroa. Oli tämä yksilö http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4899347

Kuskin puolelta takarenkaan takaa runko oli poikki tai oli juuri menossa poikki. Myyjän mukaan ei ole mahdollista ja ne oli kuulemma rungon tuuletusreikiä Kumma juttu kun toisella puolella ei ollut mitään samanlaista. Pohjaa en muuten päässyt katsomaan kun ei innostanut märässä maassa makoilla. Pellit yllättävän hyvässä kunnossa. Kuskin puolelta etupuskurin sisällä oleva palkki oli poikki. Se reuna puskurista heilui. Cruisekin löytyi tuosta yksilöstä, mutta syystä tai toisesta se ei toiminut. Keskuslukko ei myöskään vaikuttanut takaoveen, eikä takaovea saanut lukkoon kun avain ei uponnut lukkopesään. Kone näytti suhteellisen siistiltä. Ei ainakaan näkyviä vuotoja. Öljyn suodatinkin oli kohtuu tuoreen näköinen. Hyvin hörähti käyntiin. Melkoinen tärinä tyhjäkäynnillä. Rundimittari näytti mitä sattui. Tiedä sitten paljon tuollaisen pitäisi savuttaa, mutta kyllä sieltä jonkin verran savua tuli kun kepitteli. Ei ihan suuntavakaa peli ollut. Ehkä puslissa hieman väljää? Rengas paineetkin saattoi olla mitä vaan. Tuossa oli se super select jakolaatikko. Hieman alkuun ihmettelen miten sen pitää toimia. Myyjä ei tiennyt siitä yhtään mitään. Matti onneksi neuvoi puhelimitse. Mut siinä siis voi ajella takavedolla, nelivedolla, nelivedolla lukon kera ja hitaalla alueella lukon kera. Hyvin se näytti toimivan. Kytki normaalisto nelivetoa ja otti sen poiskin. Talvellahan tuo on hyvä kun voi vaikka koko talven ajella neliveto päällä. Sitten löytyi oma namiskuukkeli taka-akselin lukolle. Sekin toimi. Kytkeytyi napista ja lähti pois päältä napista. Ei voinut kytkeä päälle, ellei jakolaatikon lukko ole päällä. Sitä en tiedä kuinka raketti tuon laitteen pitäisi olla? Vertailu kohtana pidän tuota omaa SDI Golfia, mikä ei todellakaan ole mikään raketti kun turbo uupuu. Mut ei se Pajero yhtään sen rivakampi ollut. Selkeä turbo potku sieltä kyllä tuli, eli turbo oletettavasti toimii. Putki mahdollisesti vuoti.. Sisältä tuo oli kohtuu siisti ikäisekseen. Takaosan lisälämppäri toimi myös.

Mut ei tuo kyllä hassumpi vaihtoehto olisi. Jos tuohon korotuksen tekisi niin ne puslat tulee todennäköisesti siinä uusiksi. Joten varmaan ajo paranisi. Tärinän saa varmaan sillä loppumaan kun uusii moottorin kannakekumit, mitkä todennäköisesti on ihan loppu. Vakio renkulat oli ihan loppu. Juuri ennen kuin menin tuota katsomaan niin tuli niin perkeleesti vettä. Mikäli Pajeron renkailla oltais siinä sateessa ajettu niin veikkaan että oltais oltu lepikossa. Tuohon 33" alle.. En tie kuinka mahtaa kulkea niiden jälkeen. Myyjän mukaan tuossa on pari ostajaa tulossa. Toinen kuulemma odottaa rahoituspäätöstä ja toinen odottaa rahaa vanhemmiltaan. Noh. Saavat kumpikin varautua pieniin korjauskustannuksiin. Lupasi 2200€ myydä jos ostan käteisellä. Veikkaan tuosta vielä 200e saavan alennusta kun näyttää sille rahoja.

Pajero on varmaan siitäkin ihan hyvä vaihtoehto että siihen saa hyvin osia. Sitä en sitten tiedä onko tuo se yksilö.. Jossain pitäs päästä kokeileen sitä 2.8 koneella varustettua ja vertailuksi ois hyvä kokeilla toista 2.5 koneella varustettua. Tietää onko se niin nuhapumppu kuin tuo yksilö oli. Tuossa 2.5 koneessa kait pitää se jakohihna vaihtaa? Onko kellään tietoa kuinka usein/millä kilometreillä se pitää vaihtaa?

http://www.nettiauto.com/nissan/terrano-ii/4929792 Tuota aattelin käydä myös kokeilemassa. Ois nähnyt millainen Terrano on ajella. Runko oli paremmassa kunnossa kuin Pajerossa, mutta koppa oli sieltä täältä naarmuissa. Ei siinä pahemmin ruostetta ollut, mutta naarmuja oli. Varsinkin tuossa kuskin oven kahvan kohdalla. Varmaan kynnet ottanut aina siihen maalipintaan kiinni? Sisältä haisi aivan karseelle. Varmaan tupakoitu oikein urkalla tuossa pelissä. Tuon hajun takia jäi kyllä koeajot suorittamatta. Ei vaan pystynyt istumaan siellä käryssä, eikä auttanut vaikka siinä oli ikkunat auki. 7 paikkasena tuossa on kyllä typerä penkki systeemi. Ne taaimmaiset penkit nousee takaovea vasten. No sitten kun haluat heittää roipetta takakonttiin niin sullahan on penkki siinä edessä. Vähän syö ideaa takakontilta vai onko tuossa idea heittää takaovien kautta roippeet takakonttiin? Vai saako sen penkin jotenkin takapenkkejä vasten? Tuossa oli myös yritetty saada luksusta ohjaamoon jalopuumuovi jäljitelmillä. Aivan karseen näköistä kyllä. Kait se jonkun mieltä on lämmittänyt kun tuon uutena niillä on ostanut.

Seuraavaksi voisi varmaan hurauttaa tuonne lahteen katsomaan Fronteraa. Golfilla on onneksi halpaa ajella vielä kun se on.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.07.2012, 15:13
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Tuollainen mitsun Delica vois olla kanssa hieno peli. Ei ainakaan pahemmin tule vastaan sellaisia. Tiedä sitten saako siihen osia mistään ja kuinka paljon se on yhtenevä pajeron tekniikan kanssa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 12.07.2012, 15:34
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Osta pajero, ei tartte katua jos oletukset on inhimillisyyden mitoissa niinku sulla tuntuu olevan. Mutta elä osta valmiiksi lahoa paskaa

PS. Enemmän mulla on pajerossa maavaraa 33" renkailla ku HJ toitsussa 35" renkailla

Viimeksi muokannut Dectane : 12.07.2012 16:04
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron hankintaa.. Machist Tekniikka & Jutustelu 14 28.03.2012 17:59
Myyty maasturin aluvanteet 16'' RikuH O/M/V Renkaat ja vanteet 4 01.02.2010 21:52
Maasturin valinta? Pajaeero Tekniikka & Jutustelu 11 31.01.2010 13:49
Ajoalueen hankintaa Nerd-O Chit-Chat 3 20.12.2006 21:14
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02


Sivu luotu: 18:31 (GMT +2).