Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.05.2011, 08:03
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 452
Perusasetus

Pajeron hankintaa..


Kiikarissa Olisi -96 Pajero 2.8TD GL. Kilometrejäkin alle 300 000km mittarissa.
Myyjän mukaan rekisteriotteessa on huomautus että etupyörän laakerissa välystä (menisikkö kiristämällä) ja taka kallistuksenvakaajassa välystä.
Onko millaisia remontteja? Katsastus on kuitenkin hyväksytysti läpi (4/2011)..

Yhdet renkaat näkyy olevan All Terrain T/A joilla ajettu kesät/talvet. Pintaa vielä 10mm joten pärjääkö noilla renkailla? vai pitääkö heti alkaa metsästämään vanteita/talvirenkaita.

Tarkoitus katsastaa heti pakettiautoksi ja konttorilta sanoi että ei pitäisi olla estettä katsastaa tuota 2-paikkaiseksi pakuksi.

Tässä kovasti pähkäilen mitä tekisi.. tai eniten mietityttää tuo rengashomma, kun ei heti syksyllä huvittaisi sijoittaa rengas/vannepaketiin jos ei pärjää noilla kumeilla..

Laittakaas kokeneemmat kommentteja mitä nyt kannattaa ottaa huomioon tollasta ostaessaan jne.. pelottaa vain hieman että talous joutuu velkavankeuteen kun tuollasen "raktorin" hommaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2012, 14:58
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 452
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Kiikarissa Olisi -96 Pajero 2.8TD GL. Kilometrejäkin alle 300 000km mittarissa.
Myyjän mukaan rekisteriotteessa on huomautus että etupyörän laakerissa välystä (menisikkö kiristämällä) ja taka kallistuksenvakaajassa välystä.
Onko millaisia remontteja? Katsastus on kuitenkin hyväksytysti läpi (4/2011)..

Yhdet renkaat näkyy olevan All Terrain T/A joilla ajettu kesät/talvet. Pintaa vielä 10mm joten pärjääkö noilla renkailla? vai pitääkö heti alkaa metsästämään vanteita/talvirenkaita.

Tarkoitus katsastaa heti pakettiautoksi ja konttorilta sanoi että ei pitäisi olla estettä katsastaa tuota 2-paikkaiseksi pakuksi.

Tässä kovasti pähkäilen mitä tekisi.. tai eniten mietityttää tuo rengashomma, kun ei heti syksyllä huvittaisi sijoittaa rengas/vannepaketiin jos ei pärjää noilla kumeilla..

Laittakaas kokeneemmat kommentteja mitä nyt kannattaa ottaa huomioon tollasta ostaessaan jne.. pelottaa vain hieman että talous joutuu velkavankeuteen kun tuollasen "raktorin" hommaan
Useita pajeroita kävin katsomassa liikkeessä ja pari yksityisellä ja tulin siihen tulokseen että melkein 90% runko paska ja osassa kansivikaa yms yms.. ehjät 90-luvun lopun vehkeet on kalliita ja aika harvassa.. Ostin sitten käyttöautoksi henkilöauton ja nyt kun kuume ei ole laskenut täytyy alkaa etsiä vanhempaa 2gen pajeroa kakkosautoksi

Pistinpä eilen ostoilmoitusta jos sieltä tärppäisi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2012, 19:45
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Useita pajeroita kävin katsomassa liikkeessä ja pari yksityisellä ja tulin siihen tulokseen että melkein 90% runko paska ja osassa kansivikaa yms yms.. ehjät 90-luvun lopun vehkeet on kalliita ja aika harvassa.. Ostin sitten käyttöautoksi henkilöauton ja nyt kun kuume ei ole laskenut täytyy alkaa etsiä vanhempaa 2gen pajeroa kakkosautoksi

Pistinpä eilen ostoilmoitusta jos sieltä tärppäisi.
Sepä on se runko paska liki kaikissa 90luvun maastureissa joilla on ajettu muuallakin kuin pikitiellä,runkoja hyvin harva tajuaa pestä sisältä ja kun pajeron runko on boksattu niin alkaa ruostumaan sisältäpäin aika tehokkaasti.
Kansivikaiset kertoo yleensä siitä että autot on olleet huonolla käytöllä,joten näistä varmasti löytyy myös ruostetta ja muuta pikkuvikaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2012, 20:46
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Useita pajeroita kävin katsomassa liikkeessä ja pari yksityisellä ja tulin siihen tulokseen että melkein 90% runko paska ja osassa kansivikaa yms yms.. ehjät 90-luvun lopun vehkeet on kalliita ja aika harvassa.. Ostin sitten käyttöautoksi henkilöauton ja nyt kun kuume ei ole laskenut täytyy alkaa etsiä vanhempaa 2gen pajeroa kakkosautoksi

Pistinpä eilen ostoilmoitusta jos sieltä tärppäisi.
omaanihan jo tyrkytin, siinnä on runko ehjä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2012, 20:37
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Itellä noista allterraineista jonku verran kokemusta. Oon ajanu talvellakin ja ku nelikon pitää päällä ja muistaa mutkissa ja jarrutuksissa ettei oo nastoja alla niin hyvin pärjää. Ei tietenkään ole nastan veroinen mut jos niissä on vielä 10mm pintaa niin helposti ajaa. Omasta kokemuksesta paremmat ku normi mutiaiset talvella tiellä ajettaessa. Eikä alle 3sataa tkm ajettu saa kovin mätä olla mistään. Mut japsi on japsi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2012, 21:58
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

at:t ja mt:t on ihan paskoja talvirenkaita! Ei niillä pysy tiellä, uudet cooper discovery stt:t on niinku nastarenkaat pajeron alla :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2012, 17:40
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 452
Perusasetus

Onko kenelläkään kokemusta startin hammaskehän vaihdosta?
Paljonko kustantaa?

Yksi pajero olisi kiikarissa mikä nyt kaikinpuolin ok, mutta hammaskehän vaihto edessä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.03.2012, 19:27
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.03.2012, 19:41
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
Heheheheh... Päivän paras..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.03.2012, 19:54
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 452
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
Eli jää tekemättä itseltä kun ei välttämättä taitoa tarpeeksi ja ei kyllä sen puoleen ole sopivaa paikkaa missä tehdä ko operaatiota.
Täytyypä nyt miettiä löytyisikkö tuohon tiloja/apumiestä edullisesti jostain tai sitten täytyy unohtaa ko yksilö.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.03.2012, 21:55
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
Kaikkein helpoin kun nappaa laatikon pois,1-2tuntia,kytkin ja vp irti,lämmittää kehän irti ja laittaa takaisin eriasentoon,romut kasaan päinvastaisessä järjestyksessä,maksimissaan 8tunnin homma jos ekaa kertaa tekee. Se vp lähtee todella helposti irti,pultit auki ja tönäisee vähän niin se tippuu lattialle kuin itsestään,en itse huomannut siinä mitään vaivanloista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.03.2012, 09:56
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 452
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kaikkein helpoin kun nappaa laatikon pois,1-2tuntia,kytkin ja vp irti,lämmittää kehän irti ja laittaa takaisin eriasentoon,romut kasaan päinvastaisessä järjestyksessä,maksimissaan 8tunnin homma jos ekaa kertaa tekee. Se vp lähtee todella helposti irti,pultit auki ja tönäisee vähän niin se tippuu lattialle kuin itsestään,en itse huomannut siinä mitään vaivanloista.
Mitenkäs tuo loota, kun kuulemma painaa jonkun kilon?

Käytössä olisi erittäin ahdas monttu jossa onnistuu hätäseen öljyt vaihtamaan henkilöautoon.

kyllähän se onnistuisi itselläkin varmaan jos nosturi löytyisi ja voisi rauhassa hommailla..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.03.2012, 10:23
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Mitenkäs tuo loota, kun kuulemma painaa jonkun kilon?

Käytössä olisi erittäin ahdas monttu jossa onnistuu hätäseen öljyt vaihtamaan henkilöautoon.

kyllähän se onnistuisi itselläkin varmaan jos nosturi löytyisi ja voisi rauhassa hommailla..
Ite avasin etuikkunat ja laitoin lankun ikkunoiden aukoista auton läpi. Liina vaihteistopaketin alta ja ketjutaljalla hallittu lasku ja nosto keppien reijästä. Vaikka näin. Ei se valtavan painava ole kun öljyt laskee pois, mutta alle ei kannata jäädä jos tipahtaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.03.2012, 16:49
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Mieluummin nostelen moottoria, kuin makaan auton alla kikkailemassa vaihteistoa pois, pelkkä jakolaatikko oli ihan tarpeeksi perseestä ottaa pois. Mutta nää on näitä makuasioita, jokainen sotkekoon näppinsä tavallaan..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.03.2012, 17:59
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Mitenkäs tuo loota, kun kuulemma painaa jonkun kilon?

Käytössä olisi erittäin ahdas monttu jossa onnistuu hätäseen öljyt vaihtamaan henkilöautoon.

kyllähän se onnistuisi itselläkin varmaan jos nosturi löytyisi ja voisi rauhassa hommailla..
Pikkuaski jakiksen kanssa painaa varmaan jotain 40kg jossen kauheasti valehtele. Maajalassa oikeastaan helpompi tehdä kuin montulla,tunkki vaan siihen poikkipalkin kohdalla,siis se mikä on pulttaamalla kiinni, olevaan kannakkaaseen niin laatikko on tasapainossa,sitten nykäisee siihen takempana olevan palkin päälle niin ei tarvi ottaa pois altakaan välttämättä. Kaksistaan kaverin kanssa otettiin 1h pois ja paikalleen saman verran. Vähän kun nostaa autoa niin laatikko irrallaan siellä on tilaa vaikka istua.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ajoalueen hankintaa Nerd-O Chit-Chat 3 20.12.2006 21:14
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04
M: Pajeron vanteet 15" O/M/V Muut 0 06.02.2004 15:33
O: Pajeron takalehdet O/M/V Muut 0 04.02.2004 15:49


Sivu luotu: 22:07 (GMT +2).