|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
33" Luvat (ja niiden pois otto)Piti tätä varten tänne rekisteröityä (ehkä tunnukselle on jatkossakin käyttöä ). Eli Hiluun on hankittu edellisten omistajien toimesta luvat 33" renkaille. Nyt ajoaika lähenee loppuaan ja tähän hätään ei ole saatavilla kuin 35" renkaat. Onko mahdollista että ottaavat konttorilla / poliisin toimesta luvat pois vai onko pysyvätkö ne aina kun ne on kerran hankittu? Jos noilla renkailla saisi tuon kuukauden ajoaikaa ja sitten saisin haettua BF:n AllTerrainit koossa 33x12,5. Noilla renkaillahan ei ainakaan pitäisi olla mitään ongelmaa katsastaa, kun niihin kerran ne luvat on? Nykyisinhän kyseisiä lupia ei Hiluun enää saa kun hyväveli-sopimuksella, huijaamalla tai tukulla rahaa. Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun. Mutta mistä konttori saa nuo vertailulukemat joihin sitten vertaavat tuota nykyistä korotusta?
|
#2
|
||||
|
||||
Ei ne mitää lupia oo, muutoskatsastettu mitä muutoskatsastettu ja pysyy otteella.
Minkä mallin Hilux, 46-, 65-, 110-, 170- vai N2? Edit: poikkeuslupa tarvitaan nykyään 46-, 65- ja 170-sarjalaisille, mutta aiemmin tehdyt muutokset on ja pysyy. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 02.09.2014 20:47 |
#3
|
|||
|
|||
No tuota..Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
|||
|
|||
Näin vähän arvelinkin, mutta täältä netin ihmeellisestä maailmasta löytää kaikenlaisia tarinoita.
Kyseessä siis LN65 eli renkaat aikanaan vain muutoskatsastettu. |
#5
|
||||
|
||||
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyot...281983-1988.29
Korkeudesta: Regular Cab 4WD: 1,709*mm (67.3*in) Xtracab 4WD: 1,704*mm (67.1*in)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
|||
|
|||
Ihan ulkonäkösyistä, maasturi on ruma jos madaltaa (poikkeuksiakin löytyy) . Ensin pitää vaan tehdä puusta palat pohjaanlyöntikumien väliin että näkee suuntaa antavan miltä se +5cm sitten näyttää. Saattaa ollla että tulee horjakan näkönen niin sitten unohdetaan.
|
#8
|
||||
|
||||
Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen
Korotukset kannattaa tehdä sen mukaan että alusta toimii kuten pitää. Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
Jos ulkonäkö on siis olennaisin seikka, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että kysymys taitaa olla ihan/ehkä väärällä palstalla/foorumilla...
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 06.09.2014 18:31 |
#10
|
||||
|
||||
Ihan sama korotatko maastoa vai katua varten, niin samat ajoominaisuuksien muutokset kuitenkin on kyseessä. Eli samat paikat pitää kattoa kuntoon että auto pysyy ladulla. Ja miksei ulkonäkösyistä korotettu toimis maastossakin? Se haluaako omistaja tulla maastoon koettaa onkin hiukan eri juttu sitten.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#11
|
|||
|
|||
onhan se kivaa ajaa kadulla korkealla ja kiikkerällä luxilla jonka mahtavat tehot katoaa isoihin renkuloihin. tavaraa on kiva viskoa lavalle ja hyttiin pääsee omin avuin vauvasta vaariin. kyyti on varmasti epämukavaa ja ainettakin kuluu sopivasti mutta mutta.. onneksi pysyy kadulla koska viimeistään metsässä huomataan että jotain on pielessä.. onneksi en näistä itsekkään mitään tiedä ja rakennan korkeaa ja painavaa jonka voi sitten X päivänä selättää mättäälle kun ensikerran metsää näkee.
|
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
Hiluxia on melkeimpä pakko korottaa reilusti, jotta mahtuu renkaat pyörimään. 37" kumeille joutuu muuten aika radikaalisti leikkaamaan tilaa. Ikävämpi on sitten, jos ei kytkinpolkimelle ole tilaa.
|
#14
|
|||
|
|||
Kylläpä tulee puukkoa ja kovasti. Oisko foorumilaisten aika kasvaa aikuiseksi? Näitä korottajien puukotus-threadeja on jo ihan tarpeeksi.
Jos oisin mode niin viikate alkais heiluun. Tervetuloa nimimerkki MoD palstoille. Tämmöistä täällä on. |
#15
|
||||
|
||||
Ja moderaattori vielä mukana...
Laita linkki sille palstalle missä voi kysellä turhista korotuksista, sittenhän kommenttisi olisi jo vähän asiallisempi?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#16
|
|||
|
|||
Joo ei oo ihme kun palstan keskustelun taso on tätä kun moderaattorit on ite pahimpia.
Jos tommoset renkaat pitää mahtua alle niin pakkohan sitä on hiluxia korottaa. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78097 |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla on Runnerissa takapäässä +55mm korottavat vieterit ja jousien ylälautasia on laskettu reilu pari tuumaa orkkista alemmaksi. lisäksi piti laittaa 65mm korin korotus. Edessä on vääntösauvat ruuvattu liki tappiinsa. Silti meinaa olla rengaskotelot safarilastissa melko täynnä! Koteloita on avarrettu jonkin verran, mutta ongelmana on edessä etujalkotilat. Joku reilu 5cm oon moukaroinu lekalla etulattioita sisäänpäin ja liki 10cm lyhentäny helmaa, jotta ei niin pahasti ottas renkaat kiinni. Seuraavaksi rupee olemaan tilantanteita poljinten mahtumisen kanssa. Mutta alkuperäisiin ongelmiin: sen leiman voi käydä orkkiskokosilla pyörilläkin, ja 33" renkaat säilyy otteessa. Näyttäähän se vähän hassulta, eikä kukaan usko, että niillä renkailla asettaisiin yhtään enempää ku konttorille ja takasin mutta eipä sen väliä. Ja jos ei satu olemaan leimarenkaita itellä, niin kyllä niitä löytyy lainaan. |
#19
|
|||
|
|||
Näköjään sama kirjottaako Lowtoysin foorumille vai Offipalstalle, kun mainitsee sanan korotus niin kylläpä saa lämpimän vastaanoton.
Ja kyllä kuva on googlesta, enkä omista sen oikeuksia. |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tähän on muutostettu 35" mut noilla 38" näytti hyvälle ja maastossakin eteni suht hyvin.. Siis silloin ku ei ollu vinssin jatkeena
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 08.09.2014 08:50 |
#21
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#23
|
||||
|
||||
Olipa kysymys mikä hyvänsä niin vastaus on Chevy. Yllättävän paljon saa Ex-inkkari iloa irti 24-vuotiaasta V6-pikapista. Hyvä niin.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.09.2014 14:42 Perustelu: laskettu ikä uudestaan :oops: |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
Voit peittää tuon chevy merkin vaikka ja laittaa tilalle toyotan merkin
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#25
|
||||
|
||||
Intiaanin Offi-Hirmu!
Kait sä tuut kulmaan joku kerta tolla offauttaa edes vähäsen? menee hukkaan pelkässä katuajossa tommosen kyvyt!
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan all-terrain sarja 33"+vanteet ja 33"vararengassarja | tommitt | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 30.05.2014 15:06 |
valoista ja niiden säädöksistä | Temutin | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.11.2013 21:39 |
Kysymyksiä etu- ja takavaloista ja niiden laillisuudesta | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 26.05.2010 17:57 |
Luvat 35:lle Ramiin ja muutama rojektikuva | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.02.2006 19:13 |
Renkaat, alusta ja luvat... | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.09.2003 21:22 |