|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Jeep Wranglerin alustaEikös uudemmat wranglerin alusta ole kierejousitettu vai onko kaikki. Ja mistä lähtien se on kierrejousitettu?? Onko wranglerin iskarin kiinnikkeet lenkki/lenkki vai miten? Niin ja jos jollain ois jotain mittoja iskareista (sisään puristettuna / ulos vedettynä) Syy miksi kysyn että pitäis tilata iskari BJ:n johon tulee kierrejouset. Pitäis vaan tietää vähän mittoja jotta tietäis minkä pirssin iskarit tilais??? Oisko täällä apuva asiaan???
|
#2
|
|||
|
|||
Kato rancholta just tänään tilasin iskarit
(11kpl !!! ) Pituudet löytyy niiden listoilta myöskin merkki kohtaiset speksit joten siltä on helppo katsoa ja valitaa päät sopiviks ja pituudet kohilleen itelle tulee RS5234. Niin ja tilaus paikka www.racersplace.fi Useimmat iskarit 53€ / kpl |
#3
|
|||
|
|||
Onko kenelläkäään järkisyitä miksi HDJ-80 iskarit eivät toimisi BJ:ssäkin kun lehdet vaihtaa kiekuroihin tai ilmapusseihin? Niitä olisi kohtuullisen helposti saatavilla, eikä vain alkuperäisenä (OME, Ironman), ja eivätkö ainakin takapamput olleet lenkki/lenkki -kiinnityksellä (HJ-60-gubbet niitä kuuluivat laitelleen eteen)?
Ilmapusseista kuulin Itä-Helsingin suunnalta sellaisia kokemuksia, että saa olla tosi jäykät iskunvaimentimet jotta herkkä liike pysyisi kurissa. Olivatko ne Omegan pitkät iskarit pelkkä vitsi? BJ:n kori ja runko (eli se mitä vasten vaimennetaan) painaa kuitenkin vain ison henkilöauton verran, eli pikaisten laskujen mukaan noin 1400 kg. Tosin se yli jäävä n. 400 kg jousittamatonta massaa vaatii ehkä jo järeämpää vaimennusta - J80 akseliston paino olisi hyvin lähellä tätä. Jostain syystä kiinnostaa tämä aihe minuakin... Muita kutakuinkin BJ:n painoisia ja kokoisia kierrejousitettuja maastoautoja Jeepin ohella on ainakin LJ-70 ja lyhyt MB G-Wagen. Mitenköhän olisi KDJ-90:n laita? Etupäähän siinä on erillisjousitettu, mutta jos paino menisi sanoihin, voisi senkin takaiskareilla tehdä jotain. |
#4
|
|||
|
|||
Mulla itellä on omega ja oli tuollaiset kohtuu hyvät iskaritkin pajalla mutta en kyllä laittais niitä. Liike ehkä vähän lyhyt ja iskari oli suht pehmeä ooppeli on vähän sellanen "lötkö" ajettava.
liikettähän voi pidentää helposti sijoittamalla iskarit lähemmäs toisiaan mutta sitten vaimennus teho kärsii eli pitäis olla vielä jäykempi iskari! Mun mielestä toi 53€ ei ole paha raha iskarista kappale? liikettä tuossa iskarissa on 285mm siinä on 100mm enämpi kun ooppelissa |
#5
|
||||
|
||||
Nopean tarkastelun jälkeen TJ wranglerin jota on korotettu 2.5" iskarit voisavat olla aika hyvät. Ainoo mikä nyt tökkii on toi kiinnitys. Pitää tutkailla tarkemmin miten se on toteutettu. Ei ainakaan lenkillä.
Liikettä nuilla iskareilla on 15.75"-26.37" eli noin 10,6" eli 26,9cm. Autohan tosiaan on kierrejousitettu ja massa vois olla aika lähellä. |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
-- Mitä eroa on maasturilla? - Sitä mutasempi, mitä pörisee! |
#7
|
|||
|
|||
Topicin kaappausta:
Mitenkäs noiden Grand ZJ Cherokeiden alusta on toteutettu? Niissähän on kans kierteet joka nurkassa, eikö? Onkos niissä samanlaiset tukivarret kuin XJ:ssä, vai joku jakarizydeemi? Onko alustassa/akseleissa muita eroja? Välitykset, raideväli ym.??? Eli olisko siis ihan hullua virittää ZJ:n taka-akseli XJ:hin??? --Dodge ja Jeeppi ne yhteen soppii-- ....o_o_o_o ./| ,[_____], |¯¯¯L--O|||||||O ()_)¯()_) ¯¯¯ )_) |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
53eur ei kyllä ole mikään paha hinta, jos vaikka seuraavaksi ihan ranchot ostais. -74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#9
|
|||
|
|||
Etuakselit on kaikissa uudemmissa Jeepeissä käytännössä samat. Välitykset vaihtelee ja tukivarsien muotoilussa voi olla heittoja (ja tietty jouset erivahvusia eri painosissa autoissa, mutta periaatteessa sama.
Taka-akselista en taas ole sitten varma. Varsinkin noi ZJ ja XJ takaripustukset on mulle tuntemattomat. TJ:n takaripustukset taas tutummat, vaikka tuo etupää nyt projektin myötä paljon tutummaksi tullutkin... -- Mitä eroa on maasturilla? - Sitä mutasempi, mitä pörisee! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 24.06.2008 18:52 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 08.04.2008 21:21 |
myyty | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.03.2008 20:36 |
Ostetaan Jeep wranglerin vetoakseli | Merkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.11.2006 09:00 |
O: Jeep YJ wranglerin takakardaani | Merkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.06.2006 11:53 |