Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2012, 21:18
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 627
Perusasetus

Suzukissa käynti aaltoilee(G13B 1.3 16valve 87-vm)


Jep elikkä sain GTI swiftin johtosarjan tehtyä ja mopon käyntiin niin käynti aaltoilee 1000rpm ja noin 2000rpm välillä, ja kun poistan vikatieto töpselin irti maadoituksesta että viat olisi luettavissa niin yli 2tonnin menee kierrokset. Mitään vikaa boxi ei havaitse kun viat luetaan virrat päällä ollessa.
Kaasuläpänasentotunnistimen mittailin ja arvot olivat niin kuin korjaus opas ilmottaa. Ei vaikuta vaikka käyttää lämpöiseksikin. vaat ska vi jöörä???

Palex auta!!!

__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2012, 22:58
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

mulla oli aikoinaan accordissa aina kylmänä tota. ainakin mulla se heijasi silleen ovelasti että tasasesti nousi tonnista kahteen ja tippu kerrasta sitten taas tonniin ja samaa rumbaa uudelleen. sitten kun kaasutteli niin lopetti aina kohtapuoliin, patsi jos pakkasta oli -30 niin aivan hervoton oli aina sillon. miten sulla lämpimänä? itellä oli tyhjäkäyntitunnistin/venttiili/suutin (vai mikä se ikinä onkaan) paskana. syötti polttoainetta jotenkin miten halusi kylmänä. lisättäköön vielä että en jaksanu kyseistä vikaa korjata, kun muuten oli niin toimiva peli....

toki en tiiä ko. autosta mitään ja liekkö ees se sun vika mitenkään liittyväinen tohon mun aikasempaan jorinaan mutta kuullosti vaan niin tutulta niin kato vaikka että onko sulla siellä ruiskun päässä jotain tollasta edellämainittua häikkää...

Viimeksi muokannut mikkocap : 11.04.2012 23:01
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2012, 23:02
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Sori, olen sokea. tossahan lukee että ei vaikuta lämpimäksi käyttö mitenkään, eli perun kaiken aiemman kiitos ja anteeksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2012, 05:20
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 627
Perusasetus

hyvä neuvo ja jotain semmoista tossa nyt saattaa olla kyseessä ja juuri noi kierrokset ku tekee noin. ja lisätään että kone on ainakin minun tietojen mukaan seisonut ainakin 3-4vuotta eli lieneekö joku pien anturi tukossa/jumissa. Kertokaa toki neuvoja ja kokemuksia niiden avulla on ennenkin selvitty.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2012, 05:29
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Tuon aaltoilun gti-kone aiheuttaa ainakin silloin kun ruisku ei saa lämpötietoa koneesta. Itsellä tehnyt tuota jos ollut nesteet jäässä, jäähdytysneste vähissä, ja pari kertaa on myös piuhat katkennut anturin juuresta.

Mutta on tuohon kyllä jotain muitakin syitä, koska olen koneen vaihdon jälkeen samaa havainnut joskus, vaikka on ollut kaikki nuo vaihtoehdot pois suljettu...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.04.2012, 05:40
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 305
Perusasetus

Nesteen lämpötilaanturia veikkaisin . Aika monesti tuon kaltaista oiretta esiintyy ,kun ei saa oikeaa tietoa anturilta .
__________________
Älä rääkkää sitä !
No enhä minä rääkkääkkään!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.04.2012, 14:55
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Tuon aaltoilun gti-kone aiheuttaa ainakin silloin kun ruisku ei saa lämpötietoa koneesta. Itsellä tehnyt tuota jos ollut nesteet jäässä, jäähdytysneste vähissä, ja pari kertaa on myös piuhat katkennut anturin juuresta.

Mutta on tuohon kyllä jotain muitakin syitä, koska olen koneen vaihdon jälkeen samaa havainnut joskus, vaikka on ollut kaikki nuo vaihtoehdot pois suljettu...
järkeenkäypää kyllä mutta eikö koneen häiriövalo silloin palaisi? otin kertaalleen lämpöanturin pistokkeen irti ja silloin vikavalo paloi ja vilkutti sitä anturin koodia. voihan se olla että yhteys pelaa mutta anturi antaa virhe arvoa boxille. kiitos hyvää tietoa tämäkin
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.04.2012, 14:57
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kellis Näytä viesti
Nesteen lämpötilaanturia veikkaisin . Aika monesti tuon kaltaista oiretta esiintyy ,kun ei saa oikeaa tietoa anturilta .
tähän se kaatuu kaikin puolin joten laitan anturin tilaukseen. kiitos tästäkin
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.04.2012, 16:36
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
järkeenkäypää kyllä mutta eikö koneen häiriövalo silloin palaisi? otin kertaalleen lämpöanturin pistokkeen irti ja silloin vikavalo paloi ja vilkutti sitä anturin koodia. voihan se olla että yhteys pelaa mutta anturi antaa virhe arvoa boxille. kiitos hyvää tietoa tämäkin
itse en luota auton (merkki)valoihin.... jotenkin vaan kokemukset ovat olleet huonot, meinaan että aina asiat eivät ole sitä miltä näyttää
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.04.2012, 20:10
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 627
Perusasetus

Joo samaa mieltä et noi vika valot on vähän mitä on, mut löytyihän se vika vihdoin sieltä eikä edes anturin vaihdolla vaan olin nokkelana tulpannut pari vesiletkua imusarjasta niin vesikierto toiminen lisä ilmarikastin ei sulkeutunut kunnolla. eli kuuma vesi jäykistää sen jonkin tahman ja estää lisää ilmaa pääsesmästä ohi kaasuläpän jne jne.. että sellaista.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
'96 Suzuki Vitara 1,6 16valve, tyhjäkäynti 3200 rpm DarkestMessiah Tekniikka & Jutustelu 29 06.09.2012 14:55
Myyty Toyota 1,6 16Valve moottori+laatikko PL O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.05.2011 11:02
Ostettu Swift/Samurai G13B moottori tai männät Ale O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.04.2011 16:10
Myydään M/V Corolla 1,6 16valve -88 PL O/M/V Ajoneuvot 0 28.07.2008 13:33
O: Suzuki Vitaran -94 kansi 1,6l 16valve hector O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.12.2006 13:13


Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).