|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
VW caddy Mk1 tietouttaElikkäs olis tässä nyt aiheellista toisen auton hommaaminen lähinnä työmatkakulkineeksi ja muutenkin yleiseen ajeluun ko bemari menee ilmeisesti laittoon (yllätys yllätys bemaria pitää laittaa). VW:n caddy Mk1 on alkanu polttelemaan, mutta löytyskö täältä kyseisen auton omistajia tai niiden kanssa pelanneita, että ovatko kuinka luotettavia pelejä? Tieten noin vanha auto voi olla aika hapan, mutta tekniikka on vissiin aika pomminvarmaa? Dieselinä tarkotus katella, vero ei vissiin kovin korkea näissä ole ja ainettakaan ei kovin paljoa taija mennä? Onko näissä jotakin mitä ptäis erikseen huomioida korroosion lisäksi? Kiitokset jo etukäteen
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
ja toinen oli kaverin johon piti hitsata "yks pikku paikka leimalle" tätä 2 neliön operaatiota ei kuitenkaan alettu tekemään. eli ihan helvetin mätiä yksilöitä on ainakin mun kohdalle osunu. syömä puoli noissa on kyllä kunnossa. nelisen litraa sadalla. |
#3
|
||||
|
||||
hyviä pelejä, tekniikka on suht pomminvarma mut keittämistä kone ei kestä, kansi on siitä herkkä halkeamaan. Ja kansi halkeaa muutenkin mutta ei haittaa ajamista, napsuu venttiilien välistä eikä vaikuta mopon ohjattavuuteen
pumppu rupeaa tihkumaan kaasuvipuakselin juuresta ja aiheuttaa ilmavaivoja, alipainepumpun kalvo on kulutustavaraa mut ei aiheuta kuin jarrutehostinvaivoja (työntää ainakin ahdetussa tehostimen puolilleen öljyä kun kalvo hajoaa), nokka-akseli ja venttiilien tasurit tykkää kyttyrää huonoista öljyistä mut molempia saa motonetistä eikä maksa paljon mitään. Jakopää aika vittumainen vaihdettava kun kone on paikoillaan, ja kampiakselin kunkkupultti pitää vaihtaa samalla. Vaihteensiirtäjän vivustosta kuluu muoviholkit väljäksi ja keppi heiluu hervottomasti, helppo korjata tämäkin. Sähköt on mitä on, takavalojen kanssa tulee helposti ongelmia kun johdot makaa liejussa lavan sivukoteloiden sisällä, mut aina katsastukseen saa kikkailtua kuntoon.. Mut pieniruokainen se kyllä on. Oma vapari vei kaupungissa talvella just ja just 6 litraa satkulle, ja turbotettuna meni matka-ajossa 4.1 litraan sata kilometriä. Eikä verot tosiaan maksa juuri mitään. Niin ja pitkälle kuskille löytyy vähän huonosti hyvä ajoasento.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#4
|
|||
|
|||
ite kävin äsken justiisa samanlaisen laitoksen hakemassa.. mitenkä on saako laillisesti asentaa kiinteän työkalulaatikon lavan etureunaan? eli siis ihan pulttaamalla kiinni ja lukittava kansi..
|
#5
|
||||
|
||||
koelauta rämisee per..leesti mutta ajaminen on halpaa
meillä söi vapari 4,5-7l sadalle. nostokurki sanoki kaikki saman mitä kysymystäsi lukiessa tuli itellekki mieleen.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#6
|
||||
|
||||
ei oo sitten enää paku, eli leimalla tulee ongelmia. Lavan mitat ei täyty jos siellä on pakki.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#7
|
||||
|
||||
jos sinne pakin haluaa niin laittaa vaikka kvantti ruuveilla kiinni niin se varmaan kelpaa jo katsurillekki.
varmaan muutenki riippuu aika paljon katsurista antaako pultatun laatikon olla...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#8
|
|||
|
|||
ja vuosmallikokokö ei vaikuta mittään, rompe on -85?
|
#9
|
||||
|
||||
Nehän on kaikki jouduttu pidentään Suomen pakettiautovaatimusten mukaisiksi, siellä sitä mätää sitten on...
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#10
|
||||
|
||||
Yleensä on saanut pultata työkalulootan lavalle kiinni kunhan se on helposti irroitettavissa.
Hitsaamalla ei saa kiinnittää. Kaikkia ei ole pidennetty. Esim alunperin bensa,kuriirikopalla voi olla lyhytlavainen ja jäljeenpäin dieselöity/turbotettu. Muistaakseni se pätkälavakin kelpaa nykyään.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 10.02.2012 09:02 |
#11
|
||||
|
||||
Appiukolla oli pari tuollasta, ensin -86 diesel, jatketulla lavalla ja kangaskatteella. Erittäin näppärä matkakulkine ja halpaa menoa. Velipoika vaan tuuppasi sen yhden Ladakuskin eteen, niin meni banaaniksi.
Seuraava Caddy oli sitten bensakoneinen isolla lasikuitukuupalla. Silläkin edullista ajoa ja alkoi jo olemaan jonkinlaista kiihtyvyyden tunnettakin pelissä. Sain sitten hommaksi vaihtaa tuohon aiemman dieseltekniikan. Homma kävi päivässä ja pilasi auton täysin. Tuo kovamuovikoppa toimi hyvänä kaikukoppana dieselin kanssa. Sisämelu vaati Peltorit vähänkään pidemmälle matkalle Ilman koppaa mölyt oli poissa, mutta kun appiukko oli siihen jo ihastunut. -> Hyvä säilytellä sahoja, ym. lukitussa tilassa. Ja olishan tuo vaatinut sen lavan jatkamisen verovapauden säilyttämisen takia. Jouduin autolla muutaman pidemmän keikan heittämään ja oli kyllä täyttä kärsimistä... Ja kanssa-autoilijoiden ilmeet oli näkemisen arvosia, kun Peltorit päässä tuuppasin menemään.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#12
|
||||
|
||||
bensassa saattaa olla heikompi eristys tulipellissä.
caddyyn 1.9td kone ja 5 vaihteinen laatikko niin tulee hiljasempi peli ja syö vähemmän kuin oma 1600 4 vaihteinen. jos laatikon ottaa 2 kopan golf/jettasta niin sillon joutuu koriin tekemään yhen kiinnikkeen ite muistaakseni
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#13
|
||||
|
||||
Jos alunperin 5lovinen caddy niin kakkosen loota sopii heittämällä (tankolaatikko)
Jos 4lovinen caddy ja laittaa kakkosen viislovisen joutuu laatikon päätykannakkeen tekemään itse sillä alkuperäiset on kivien alla. Myös vaihdevivustoa joutuu mulkkaamaan nelilovisen vaihduttua viisloviseen (pystylatikan jatkoa ja helppo homma).
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#14
|
||||
|
||||
Kävin joku vuosi sitten koeajamassa paikallisessa volkkariliikkeessä tuollaista 1.8 bensaversiota, liikkui aika ripeästi hyötyajoneuvoksi.
Oli kuulemma huoltopuolen käytössä ollut uudesta asti->karmea mapillinen kuitteja mitä kaikkea remonttia tehty, ollut jätkillä kai joutoaikaa. Mikä jäi mieleen niin sanoivat että kytkimiä joutunut vaihtamaan aika tiheään kampiakselin öljyvuotojen vuoksi?? Siis bensalaitteessa. |
#15
|
||||
|
||||
Ja siinä 1.8 ruutassa ei ollu kuin 95hv. Suoraan sopii paikoilleen sen tilalle 112hv versio golffista niin samalla saa heivattua ylimääräiset saastelaitteet mäkeen
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#16
|
||||
|
||||
Niin siis ajattelin diisseleitä, joihin on haluttu pakettiauton verohelpotukset.. Noissa boksiversioissahan täyttyy tilavuus ilman jatkojakin..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#17
|
||||
|
||||
kannattaa katsoa semmonen malli missä ei ole suora takalasi. suoralla lasilla penkin ja ratin väliin mahtuu vaan siro tyttö
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#18
|
||||
|
||||
Vaikken ite niin volkkarimiehiä olekkaan, ni tolle autolle täytyy käyttiksenä antaa kyllä pisteet.
Ajelin -88vm 1,6 d:llä 2001-2009 100tkm ja se oli täysin mun ainut kulkuväline. Sillon tuli riiattu Itä-Suomessa ja yksillä persiillä aina ajelin n.500km suuntaansa. Ite olen 182cm ja mun mielestäni tolla oli hyvä ajaa, siis toin ikäseksi ja tommoseksi lavapaskaksi. Talvellaki pysty lasettamaan reippaasti mutka teitä Kertaakaan ei jättäny tienpäälle. Ainetta toi mun peli kyllä vei sen 6,5ltr. Pidin kyllä tosta hyvää huolta ku sillä joutu ajelemaan noita naisreissuja Kuopion suunnalla auton pitäis vissiin nyt olla ZBN-777. Jos tulee myyntii, ni voin suositella Kerran kyllä kansi laitettiin, mikä noissa vissiin se heikoin kohta on. Tosin tämäki johtui siitä että flektin johto oli mennyt poikki ja jätin sen kerran käymään yksikseen. Ei se sitte muuta tarvinnu |
#19
|
||||
|
||||
taka-akselin kiinnitys kannattaa tsekkaa,mätänee irti.
|
#20
|
||||
|
||||
Elikkäs olis siiskin aika kova peli käyttikseksi. Pieniä juttuja mutta kait niitä on kaikissa ja nuo ainakin kalliimmat pystyy välttään järkevällä käytöllä. Jatkakaa toki jutustelua vaikka selviskin näin paljon, itelle ainakin kaikki tarpeellinen. Nyt metästään sopivaa yksilöä
|
#21
|
||||
|
||||
varsinki kun lavalle nakkaa vähä painoo ja ressu tai luukku irti niin kulkee nätisti
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#22
|
||||
|
||||
Ei ole itellä juurikaan kaddystä kokemuksia mutta velipojan pihalta hukkasin tiiselkaddyn jolla oli ajettu 728tkm
En tiedä rupesko uus omistaja vielä pajottaan tielle tota, ei se kyllä mikään tolkuttoman mätä ainakaan ollu mitä tuli äkkiseltään vilastua sivusilmällä. mm. helmat ja pyöränkaaret liki priimat. |
#23
|
||||
|
||||
suosittelen. itellä mittarissa yli 500 tuhatta ja toimii ku junan vessa. luotettavampaa autoa ei ole ollutkaan ja varaosia saa halvalla
|
#24
|
||||
|
||||
Lie kenelläkkään konneella räjjäytyskuvia ovista tuohon Mk1 mallin cäkkylään??
Ei ennee toimi kuskinpuolen ovenkahva ulkopuolelta ni mitä sille pitäs tehhä oekkeen.... Ärsyttää aina kumuta apparinpuolelta työautoon
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#25
|
||||
|
||||
Lähtikös näissä oven kahva irti että ovi auki ja lukon puolelta pitkällä meisselillä irti.
Oven kahvan reikään jää lipare mitä painamalla saa oven auki. Uus kahvakaan ei taija kallis olla nykypäivänä vaan ite kun vastaavia nassikkana revin rikki niin jokaisesta sai selkäsaunaa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Vw caddy 1.6d. -86 | opelman | O/M/V Ajoneuvot | 23 | 10.12.2011 20:21 |
Myyty VW CADDY 1.6 DSL | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 17.01.2010 21:01 |
Myydään / Vaihdetaan VW Caddy td ic -89 | terry80 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 13.07.2009 10:42 |
Myydään VW Caddy 1.6D | Nerd-O | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 13.03.2009 11:36 |
Myyty Vw Caddy 1.6D | Marcus78 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 26.02.2009 16:38 |