Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2011, 22:54
kkartsa kkartsa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Ahdin Pajeroon?


nyt tarvittas ihmisten mielipiteitä pajeron uudesta turbosta pajerohan on 2.3td koneella, mikä vnt ahdin ois sopivan kokoinen kyseiseen koneeseen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.11.2011, 23:48
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kkartsa Näytä viesti
nyt tarvittas ihmisten mielipiteitä pajeron uudesta turbosta pajerohan on 2.3td koneella, mikä vnt ahdin ois sopivan kokoinen kyseiseen koneeseen?
Garret gt2052 on ihan passeli tuohon koneeseen,herää alhaalta ja jaksaa ahtaa ylhäälläkin. Nuita käytetään mm. E39 530D bemareissa. Juotuu tekemään muutamia muutoksia muttei paljoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.11.2011, 08:23
kkartsa kkartsa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 19
Perusasetus

onko nuhapumpulla omaa kokemusta kyseisen ahtimen laitosta löytyskö kuvia? pakosarjan laippa ei vissiin käy että välilaipan joutuu tekemään?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2011, 11:10
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kkartsa Näytä viesti
onko nuhapumpulla omaa kokemusta kyseisen ahtimen laitosta löytyskö kuvia? pakosarjan laippa ei vissiin käy että välilaipan joutuu tekemään?
Kaveri moisen sinne laittoi. Joo pakosarjaan pitää tehdä sovite,akku kääntää pitkittäin,pesunestesäiliö pitää siirtää moottorin toiselle puolelle.
Ite turboon piti siipiensäätöön vaihtaa alipaineella toimivan kellon tilalle painekello,öljyputki tehdä uusi ja pakoputki on kans aika rajoilla että sopii turbon ja rintapellin väliin.

Aika täyttä tulee olemaan pajeron konehuoneessa. Mutta eikait se kun alkaa tekemään niin siinähän ne vastoinkäymiset sitten opastaa miten pitää tehdä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2011, 22:21
kkartsa kkartsa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 19
Perusasetus

onkos kaverillas miten pitkään ollu ahdin kiinni,miten heräilee, paljos max ahdot, tuon ahtimen tuotto varmaan parempi mitä ton 2.3td vakio? itellä ahdot tällä hetkellä 1.3bar, l200 imusarja, perus syötönlisäys, karan kääntö isompi putki, mutta herää tuo ahdin jotenki myöhään eli alakierroksille kaipais kyllä eloa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2011, 00:43
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kkartsa Näytä viesti
onkos kaverillas miten pitkään ollu ahdin kiinni,miten heräilee, paljos max ahdot, tuon ahtimen tuotto varmaan parempi mitä ton 2.3td vakio? itellä ahdot tällä hetkellä 1.3bar, l200 imusarja, perus syötönlisäys, karan kääntö isompi putki, mutta herää tuo ahdin jotenki myöhään eli alakierroksille kaipais kyllä eloa?
Ei ole enää tuota kun hajosi laakerit viallisen öljypumpun takia,ja nuihin ei garret myy korjaussarjoja ollenkaan niin antoi sitten asian olla,osat löytäis jos jaksais tehdä salapoliisi työtä tovin. Kuulema alkoi ahtamaan heti kun tyhjäkäynniltä polkaisi kaasua ja paineita oli 1,4bar,tuolloin pajero veti kuulema uskomattoman hyvin. Tuollainen ahtaa jonkun 2-2,5bar aika huoletta eikä pahemmin pakolämmöt/paineet vielä tuolloin karkaile,näin isotpojat on minulle ainakin sanoneet.
Joo se 2.3td vakio ahdin on metsään huono,siinähän ei ole hukkaporttia ja on aika ylävireinen ahdin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2011, 11:39
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Aika paljo teillä on kyllä ollu pajeroissa ahtoja, ainaki mun mielestä.. Alkaa varmasti jo pakopaine karkaileen Laittakaa samalla ne pakopainemittarit kun noita turboja laittelette niin näkee vähän mitä silläki saralla tapahtuu

Itelle oon kans uutta ahdinta katellu ku tuntuu että alkaa tuo vanha loppuun, ja muutenki pitäis saada vähän vetoa lisää.. Tuosta gt20vnt:stä ois kyllä aikasempaaki kokemusta ja varmasti pelais pajerossaki hyvin mutta hirvittää tuo laatikon kohtalo vnt ahtimella.. Remmiahtimen muuten laittasin mutta sillä nyt ainaki paikat saa rikki näistä louskuista. Jos sitä jonku näppärän holsetin tuonne työntäs? Kuullostaa ainaki shellin baarissa miehekkäämältä ku pajerossa on holsetti pellin alla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.12.2011, 11:55
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Kuullostaa ainaki shellin baarissa miehekkäämältä ku pajerossa on holsetti pellin alla
hah totta turiset
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.12.2011, 18:20
kkartsa kkartsa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
hirvittää tuo laatikon kohtalo vnt ahtimella..
Kaikenhan saa rikki ja voihan sen laatikon aina vaihtaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.12.2011, 21:00
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Aika paljo teillä on kyllä ollu pajeroissa ahtoja, ainaki mun mielestä.. Alkaa varmasti jo pakopaine karkaileen Laittakaa samalla ne pakopainemittarit kun noita turboja laittelette niin näkee vähän mitä silläki saralla tapahtuu
Tuon kokoisella ahtimella niin ei varmasti pakopaineet karkaile 1,4bar paineilla,eikä tuolla 2,3TD vakio ahtimellakaan. Nuo molemmat on oikeasti kunnon kokoisia kun vertaa tuohon 2,5TD pikkupaskaan. Eikä sinun tartte niin siitä laatikosta huolehtia,se ei enää ole niin heikko kuin 1gen pajeroissa. Mutta oikeassa olet,pakopaineita ja myöskin lämpöjä kannattaa seurata,varsinkin lämpöjä VNT kanssa,tulee äkkiä juuttuva/puuttuva siipinen
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.12.2011, 10:36
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Miten tuon alipainekellon vaihto paineelliseen käytännössä menee?

Olisi hyllyssä kaksi vnt ahdinta. Toinen säätää siipiä sähköllä toinen alipaineella, painekellot vaihtamalla saisin molemmat ahtimet hyötykäyttöön.

Mistä uudet kellot?
Muuta huomioitavaa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.12.2011, 11:57
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jostain VAG:n sukusesta löytyy VNT-ohjaukseen sopivaa kelloa... En vaan muista, että missä mallissa ois sellanen ali-/ylipaine kello. Itekkins ellasen sattumalta löysin ja ostin heti pois. En kyllä oo VNT:tä asentanut Pajeroon, vaan se on tällä hetkellä velin Turbo Luupäässä.
Itse seuraavaan Pajeron koneen kylkeen ja korjauksen yhteydessä laitan 300 Mersustalähtösin olevan Garretin. Ja ellei toi riitä niin sit ois Holset He221:nen....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.12.2011, 13:37
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SPTV Näytä viesti
Miten tuon alipainekellon vaihto paineelliseen käytännössä menee?

Olisi hyllyssä kaksi vnt ahdinta. Toinen säätää siipiä sähköllä toinen alipaineella, painekellot vaihtamalla saisin molemmat ahtimet hyötykäyttöön.

Mistä uudet kellot?
Muuta huomioitavaa?
Kaveri laittoi TD camryn turbosta kellon,teki itse sen tangon ja kierteet siihen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan gr patrol orkkis ahdin tai vastaava ahdin perse arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.11.2011 19:16
Myydään M: 6v/71 Ahdin speedo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2009 17:42
Myydään ahdin ct-26. hj ja hdj Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 26.09.2008 07:37
Ostetaan ahdin kkk 26 henteri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.08.2008 20:52
Ostetaan ct-26 ahdin tepa78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.06.2008 22:46


Sivu luotu: 00:36 (GMT +2).