Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2011, 08:53
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Dieselien jälkiasennus ohjausboxit


Onko kokemuksia tarvike ECU:ista joilla ohjataan uudempien dieseleiden suuttimia. Muutamia valmistajia löysin kooklaamalla maailmalta, lähimmät oli vissin ruotsalaisia. Osassa kehuttiin olevan jopa 5 syöttö sykliä per kierros, turbon ohjaukset ym. Ajatus tasolla Fordin uusi 4.4 v8 PowerStroke sopisi vallan mainiosta kuljettamaan kauppakassi Broncoa. 313hp ja 700nm pitäisi riittää... Can väyläinen orkkis boxi varmaan hieman liian haasteellinen asentaa vanhaan autoon. Se on sitten eri asia mistä moisen motin löytää, kun sitä on ollut vasta reilun vuoden Rangen nokalla. Kaipa niitäkin kohta aletaan jo kolaroida..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.11.2011, 13:49
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Eikö ne nuo aftermarket purkit kytketä yleensä rinnan orkkiksen kanssa, joten ei ne taida olla oikotie onneen. Helpointa (?) ku ettii sopivan osien luovuttaja mistä ottaa kaikki tarvittavat purkit ja johdotukset, karsii niistä sitten toiminnot pois mitä ei tarvi. Taannoin oli ebayssa myytävänä 1gen Dodge (->93) johon oli istutettu 6,7 Cummins, eli täysin sähköjen armoilla oleva CR-kone.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.11.2011, 15:12
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Kyllä nuo ecut on nimenomaan moottorin ohjaukseen tarkoitettuja purkkeja, ei ole kyse mistään tehoboxista. Yksi sarja oli jopa tarkoitettu 1.9tdi volkkarin koneen muuttamiseksi lentokoneen (!?) moottoriksi. sarjat oli useimmiten 2-12 sylinterisille tarkoitettuja. Boschillakin oli tuollainen sarja tarjolla mukavaan 4-5t€ hintaan, muissa oli hinnat aika sopivalla tasolla. Kaivelen linkit esille illalla jos ehdin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.11.2011, 16:28
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

noi diisel ecut on aika erikoisii oon itse kans seurannu ja ihmetelly tilannetta miks ei oo saatu kehitettyy järkihintaista yksinkertasta boxii joilla päästäs virittelee uudempaa kalustoo kaiketi vaikeuksia teettää juurikin tuo lyhyt ruiskutus aika ? finsquirtin foorumilla on jotain juttua asiasta. ja tähän vois kans joku asiasta tietoinen kerätä vähän infoo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2011, 08:34
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

http://www.adaptronic.nl/home/adaptr...cu-system.html

http://www.bodylogicuk.com/90265/info.php?p=8

http://www.bosch-motorsport.com/pdf/...el/MS_15.1.pdf

http://www.narwhalmotors.com/index.html

http://www.nira.se/NIRA_i7r.pdf

Tuossa joitain malleja. Jotain oli vielä, mitä nyt en tähän hätään löytänyt.

Viimeksi muokannut Mase : 23.11.2011 09:11
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2011, 09:17
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Nytpä sitä on taas aavistuksen viisaampi Ei ole tosiaan tullut perehdyttyä noihin jälkiasennus purkkeihin, mut nytpä alkoi kiinnostaa CR-kone tohon omaan koslaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.11.2011, 19:44
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Nytpä sitä on taas aavistuksen viisaampi Ei ole tosiaan tullut perehdyttyä noihin jälkiasennus purkkeihin, mut nytpä alkoi kiinnostaa CR-kone tohon omaan koslaan.
luin eilen tuota cr swappii ni ei ole kyllä mahdottoman kuulonen toteuttaa ei muutakun konetta hommaamaan ehjät pyörii jossain 3000dollaris ? saa vielä kesäks ajoon
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.11.2011, 21:25
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 103
Perusasetus

Nopeasti vilkaisemalla näyttäis halvimmat systeemit olevan japanilaisiin ja hintaa nelisen tonnia, tuleehan siinä CR-swapille jo hintaa. Joskus muistelisin isojen poikein kertoneen B-Cumminsin standalone-systeemien maksavan toista kymmentä amerikan tonnia, liekkö niissä hinnat tippuneet sen koommin. Suurin syy standalonelle on isoa voimaa haettaessa ylimääräisten suihkutusten poistaminen, useammalla suihkutuksella kun taitaa männille tulla hiki. Nämä siis 5.9 Cumminsin kanssa, litratehojen ollessa 150 hepan nurkilta ylöspäin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.11.2011, 15:51
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

mutta jos hommaa tuon koneen sähköineen pelaa sillä omalla boxilla ja ohjelmoi/lastuttaa ? tota dodgen kone juttuu luuin ni ei montaa piuhaa tarvii boksille jättää manuaalissa virta muutama lämpö ja paineanturi cps tps sit jos automaatti ni nopeustieto ja laatikon ohjaus boxi näin pää periaatteelta ei mahdottomuus
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.11.2011, 18:17
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Noissa common rail-koneisissa on yleensä sähköinen kaasupoljin. Eli polkimelta lähtee sähköjohdot boxin kylkeen. Eli kannattaa ottaa moottorin lisäksi myös kaasupoljin elinten luovutus autosta.

Ainakin Boschin CR-vehkeisiin myydään "irtonaista osaa", johon voi liittää perinteisen kaasuvaijerin. Ja osasta lähtee sitten johtosarja boxiin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.11.2011, 23:02
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noissa common rail-koneisissa on yleensä sähköinen kaasupoljin. Eli polkimelta lähtee sähköjohdot boxin kylkeen. Eli kannattaa ottaa moottorin lisäksi myös kaasupoljin elinten luovutus autosta.

Ainakin Boschin CR-vehkeisiin myydään "irtonaista osaa", johon voi liittää perinteisen kaasuvaijerin. Ja osasta lähtee sitten johtosarja boxiin.
juu eli eikös se ole juurikin tuo tps throtle position sensor ?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.11.2011, 22:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
juu eli eikös se ole juurikin tuo tps throtle position sensor ?
Niin ettei turun pallo seura?

Kotimaisissa common-rail moottoreissa (boschin vehkeet) on seuraavat anturit:

-veden lämpötila
-öljyn paine
-polttoaineen siirtopaine
-polttoaineen lämpö
-ahtoilman lämpö ja paine
-nokka-akselin asentoanturi
-kampiakselin asentoanturi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.11.2011, 12:32
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Niin ettei turun pallo seura?

Kotimaisissa common-rail moottoreissa (boschin vehkeet) on seuraavat anturit:

-veden lämpötila
-öljyn paine
-polttoaineen siirtopaine
-polttoaineen lämpö
-ahtoilman lämpö ja paine
-nokka-akselin asentoanturi
-kampiakselin asentoanturi
CR-moottoriin tarvii kanssa tuon jakoputken paineen, jolla säädetään korkeapainepumppua ja suuttimien aukioloa...

Tarttehan tuo vielä "peruspaineet"
- ilmanpaineen tunnistus (yleensä ohjainlaitteen sisällä)
- ilmamassatunnistin
- ja sit 2007 jälkeen on muuten pakoputkessa happitunnistus ja hiukkassuodattimien paine-ero tunnistus (nämähän kylläkin pystyy ohittamaan!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.11.2011, 16:49
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertura Näytä viesti
Nopeasti vilkaisemalla näyttäis halvimmat systeemit olevan japanilaisiin ja hintaa nelisen tonnia, tuleehan siinä CR-swapille jo hintaa. Joskus muistelisin isojen poikein kertoneen B-Cumminsin standalone-systeemien maksavan toista kymmentä amerikan tonnia, liekkö niissä hinnat tippuneet sen koommin. Suurin syy standalonelle on isoa voimaa haettaessa ylimääräisten suihkutusten poistaminen, useammalla suihkutuksella kun taitaa männille tulla hiki. Nämä siis 5.9 Cumminsin kanssa, litratehojen ollessa 150 hepan nurkilta ylöspäin
Ei kai valmista sarjaa kannatakaan ostaa, jos moottorista jo löytyy anturit ja johtosarja valmiina. Eiköhän nuo boxit minun käsityksen mukaan saa opetettua kuuntelemaan minkä merkkisiä antureita vaan. Johtosarjan teko ei kovin haastavaa liene kun liittimet vaan löytyy molempiin päihin. Läppärin kanssa tulee varmasti melko tiivis työsuhde kun alustaa ohjelmaa moottoriin sopivaksi, boxissa lienee joku esiohjelmoitu raakaversio millä saa moottorin ensin käymään?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.11.2011, 01:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
CR-moottoriin tarvii kanssa tuon jakoputken paineen, jolla säädetään korkeapainepumppua ja suuttimien aukioloa...
Tuo raili putken paineanturi unohtui, sen on herra robert bosch laittanut valmiiksi paikoilleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ilmastoinnin jälkiasennus -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 9 04.06.2011 09:49
Jälkiasennus xenonit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 24.11.2010 08:53
Dieselien eroja ? arhe Chit-Chat 6 22.01.2008 08:18


Sivu luotu: 11:29 (GMT +2).