|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Dieselien jälkiasennus ohjausboxitOnko kokemuksia tarvike ECU:ista joilla ohjataan uudempien dieseleiden suuttimia. Muutamia valmistajia löysin kooklaamalla maailmalta, lähimmät oli vissin ruotsalaisia. Osassa kehuttiin olevan jopa 5 syöttö sykliä per kierros, turbon ohjaukset ym. Ajatus tasolla Fordin uusi 4.4 v8 PowerStroke sopisi vallan mainiosta kuljettamaan kauppakassi Broncoa. 313hp ja 700nm pitäisi riittää... Can väyläinen orkkis boxi varmaan hieman liian haasteellinen asentaa vanhaan autoon. Se on sitten eri asia mistä moisen motin löytää, kun sitä on ollut vasta reilun vuoden Rangen nokalla. Kaipa niitäkin kohta aletaan jo kolaroida..
|
#2
|
||||
|
||||
Eikö ne nuo aftermarket purkit kytketä yleensä rinnan orkkiksen kanssa, joten ei ne taida olla oikotie onneen. Helpointa (?) ku ettii sopivan osien luovuttaja mistä ottaa kaikki tarvittavat purkit ja johdotukset, karsii niistä sitten toiminnot pois mitä ei tarvi. Taannoin oli ebayssa myytävänä 1gen Dodge (->93) johon oli istutettu 6,7 Cummins, eli täysin sähköjen armoilla oleva CR-kone.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
Kyllä nuo ecut on nimenomaan moottorin ohjaukseen tarkoitettuja purkkeja, ei ole kyse mistään tehoboxista. Yksi sarja oli jopa tarkoitettu 1.9tdi volkkarin koneen muuttamiseksi lentokoneen (!?) moottoriksi. sarjat oli useimmiten 2-12 sylinterisille tarkoitettuja. Boschillakin oli tuollainen sarja tarjolla mukavaan 4-5t€ hintaan, muissa oli hinnat aika sopivalla tasolla. Kaivelen linkit esille illalla jos ehdin.
|
#4
|
||||
|
||||
noi diisel ecut on aika erikoisii oon itse kans seurannu ja ihmetelly tilannetta miks ei oo saatu kehitettyy järkihintaista yksinkertasta boxii joilla päästäs virittelee uudempaa kalustoo kaiketi vaikeuksia teettää juurikin tuo lyhyt ruiskutus aika ? finsquirtin foorumilla on jotain juttua asiasta. ja tähän vois kans joku asiasta tietoinen kerätä vähän infoo
|
#5
|
||||
|
||||
http://www.adaptronic.nl/home/adaptr...cu-system.html
http://www.bodylogicuk.com/90265/info.php?p=8 http://www.bosch-motorsport.com/pdf/...el/MS_15.1.pdf http://www.narwhalmotors.com/index.html http://www.nira.se/NIRA_i7r.pdf Tuossa joitain malleja. Jotain oli vielä, mitä nyt en tähän hätään löytänyt. Viimeksi muokannut Mase : 23.11.2011 09:11 |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
luin eilen tuota cr swappii ni ei ole kyllä mahdottoman kuulonen toteuttaa ei muutakun konetta hommaamaan ehjät pyörii jossain 3000dollaris ? saa vielä kesäks ajoon
|
#8
|
|||
|
|||
Nopeasti vilkaisemalla näyttäis halvimmat systeemit olevan japanilaisiin ja hintaa nelisen tonnia, tuleehan siinä CR-swapille jo hintaa. Joskus muistelisin isojen poikein kertoneen B-Cumminsin standalone-systeemien maksavan toista kymmentä amerikan tonnia, liekkö niissä hinnat tippuneet sen koommin. Suurin syy standalonelle on isoa voimaa haettaessa ylimääräisten suihkutusten poistaminen, useammalla suihkutuksella kun taitaa männille tulla hiki. Nämä siis 5.9 Cumminsin kanssa, litratehojen ollessa 150 hepan nurkilta ylöspäin
|
#9
|
||||
|
||||
mutta jos hommaa tuon koneen sähköineen pelaa sillä omalla boxilla ja ohjelmoi/lastuttaa ? tota dodgen kone juttuu luuin ni ei montaa piuhaa tarvii boksille jättää manuaalissa virta muutama lämpö ja paineanturi cps tps sit jos automaatti ni nopeustieto ja laatikon ohjaus boxi näin pää periaatteelta ei mahdottomuus
|
#10
|
||||
|
||||
Noissa common rail-koneisissa on yleensä sähköinen kaasupoljin. Eli polkimelta lähtee sähköjohdot boxin kylkeen. Eli kannattaa ottaa moottorin lisäksi myös kaasupoljin elinten luovutus autosta.
Ainakin Boschin CR-vehkeisiin myydään "irtonaista osaa", johon voi liittää perinteisen kaasuvaijerin. Ja osasta lähtee sitten johtosarja boxiin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kotimaisissa common-rail moottoreissa (boschin vehkeet) on seuraavat anturit: -veden lämpötila -öljyn paine -polttoaineen siirtopaine -polttoaineen lämpö -ahtoilman lämpö ja paine -nokka-akselin asentoanturi -kampiakselin asentoanturi
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tarttehan tuo vielä "peruspaineet" - ilmanpaineen tunnistus (yleensä ohjainlaitteen sisällä) - ilmamassatunnistin - ja sit 2007 jälkeen on muuten pakoputkessa happitunnistus ja hiukkassuodattimien paine-ero tunnistus (nämähän kylläkin pystyy ohittamaan!!!)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
Tuo raili putken paineanturi unohtui, sen on herra robert bosch laittanut valmiiksi paikoilleen.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ilmastoinnin jälkiasennus | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 04.06.2011 09:49 |
Jälkiasennus xenonit | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.11.2010 08:53 |
Dieselien eroja ? | arhe | Chit-Chat | 6 | 22.01.2008 08:18 |