Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2011, 10:12
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Aurauskulmat


Eli autona kzj-95 cruiseri ja renkaina 33/12.5/17 cooperit, uudet. Nyt käynyt kahteen otteeseen aurauksien säädössä ja meno ei vieläkään miellytä. Tasavauhtia ajaessa vetelee ja on levoton ajettava mutta todellinen ongelma on vasta kiihdytyksissä kun kaista ei meinaa riittää etupään vedellessä ihan mielivaltaisesti. Myös risteyksistä kääntyessä etupää käyttäytyy välillä oudosti muljuten.

Samaan aikaan kun renkaat meni alle vaihdoin alemmat tukivarret eteen ja missään ei tunnu mitään väljää mistä tuo voisi johtua.
Aikaisemmin oli vastaavan kokoiset nokian vatiivat alla ja käytös oli ihan rauhallista ja täsmällistä. Säätö tehtiin silloinkin samassa paikassa. Ei tullut silloin katottua millaiset lukemat asentaja sinne väänsi...mut hyvä oli kuitenkin.

Nyt on ton raportin mukaiset kulmat ja mietityttääkin et pitäiskö aurausta lisätä vai vähentää vai oisko niin että mittareissa on jotain vikaa ja lukemat ei pidä paikkaansa tai jotain muuta.

Sen tiedän et camperit ei ole ihan ihanteelliset mut ton enempää ei säädöt antaneet myöten.

Paljonko yleensä vois auraukselle säätää ilman et renkaat alkaa sen takia kulua silmissä?
Osaisko joku aiheeseen enemmän perehtynyt kertoa miltä noi lukemat noin muuten näyttää kun itse en niistä mitään ymmärrä?
Tarkoittaako tuo että siellä on nyt aurausta vai haritusta?
Muita hyviä ajatuksia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.10.2011, 11:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

muuttuiko vanteiden et samassa hötäkässä ?


ja miinusmerkkisen aurauksen luulis tarkoittavan haritusta, niinkuin jatkuvassa 4 vedossa sais kai ollakin, asteista en tiedä... tosin tuo ohjearvo viittais haluttavaks aurauksen puolelle ?
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 30.10.2011 11:04
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2011, 12:45
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Vanteet pysyi samoina.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.10.2011, 17:27
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

aika paljon on taka camberi ja auraus muuttunu säädön ainaka noin jäykäks akseliks.

Vie vähän uskottavuutta noilta muiltakin tuloksilta.

Edessä ehkä liikaa camber eroa mun makuun.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2011, 17:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Jos auraus on edes sinnepäin oikein (kuten nyt on ainakin raportin mukaan) niin se ei tuollaista pitäisi aiheuttaa. Camberilla ei juuri ole myöskään vaikutusta, ei ainakaan noin paljoa.

Sen sijaan caster- kulma (sivusta katsottuna pallonivelien läpi menevän linjan "takakallistuma") vaikuttaa aivan helvetisti ohjauksen vetelyyn, palautukseen ja ohjaustuntumaan muutenkin. Jos autoa on korotettu ja napoja ei ole käännetty tai casteria muuten säädetty, niin voi kyllä olla ajettavuus ihan perseellään.

Toisaalta vanhoilla renkailla jos ajettavuus oli hyvä ja uusilla ei.. tietysti jokainen rengasmalli ja -koko on erilainen käytökseltään, voi toimia toisella ja toisella ei. Se mitä oman kokemuksen mukaan maastureiden ohjauskulmien säätöjen kanssa on pelleillyt, niin turha noita on edes mihinkään firmaan viedä säädettäväksi

Kunnolliset mittavälineet kouraan (= kaksi pitkää vatupassia mustekaloilla renkaan ulkokylkeen navan keskilinjalle kiinni), ja sitten säätämään aurausta. Mulla on Jeepeissä ollut aina joko nollassa tai hieman aurauksen puolella, hyvin on pelannut. Tojotassa voi toimia sillä, tai sitten jotenkin muuten casteria kyllä tarkkailisin miltä näyttää, kannattaa oikeasti pitää kohtuulähellä tehtaan arvoja tai ohjaustunto on äkkiä jotain ihan karmeaa.. Tai siis näin ainakin oman kokemuksen perusteella Jeepeistä. Tuskin se Tojota kovin erilailla siinä käyttäytyy
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2011, 17:53
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Toi kun on kerran erillisjoussitetulla keulalla niin mun mielestä korotus ei juurikaan muuta tuota casteria. Ja tolla korkeudella se keula on ennenkin ollut ja hyvä oli.

Tuo ihmetytti itseäkin et takana on kulmat muuttunu säädön aikana.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2011, 19:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Niin joo.. toihan olikin tosiaan jo risukeula. En minä näistä tojotista niin tiedä

En jaksa uskoa että on kulmat oikeasti muuttuneet takana säädön aikana, meniskö jonkun mittavirheen piikkiin ja toisaalta jos säätäessä auton asento tjsp. muuttunut? Eihän takapäässä minkään pitäisi muuttua kun on jäykkä akseli.

Tarkista nyt huvikseen vielä toi caster- kulma.. en minä ainakaan oikein keksi tuohon mitään muutakaan ongelmaa, jos vain kaikki puslat yms. on kunnossa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2011, 20:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Kyllä minunkin mietestä tuo olkatapin takakallistuma saa aikaan juuri tuota.
Tuo takakallistus voi muuttua hyvinkin paljon korotuksessa (tästä autosta en tiedä), sillä osassa autoissa kolmiotukivarren/tukivarsien kiinnitus ei ole suorassa auton pituuslinjan suhteen.

Toiset renkaat ja autot kestää enemmän heittoa, toiset vähemmän.

esim. minulla hdj:ssä normaalia enemmän takakallistusta, menee kuin juna ja ohjaus palauttaa vähän liiankin terhakasti.

Kaverilla taasen oli hdj:ssä normaalia vähemmän, itse asiassa taisi olla jo etukallistusta, kulki vielä kelvollisesti, ja palautti huonohkosti.

Minulla oli bj-40 ensin nollassa, suuntavakavuus huono, ei palauttanut ohjaus ja jarrutuksessa sai jorjata jatkuvasti ratilla kun tempoili ympäriinsä.
Käännin noin 4 astetta takakallistusta, ja muuttu kuin eri autoksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.10.2011, 20:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Vaihdoit tukivarret mutta casteria ei oo mitattu!!! (paperissa tyhjä kenttä) Eli varmasti päin peetä tuollaisen ajotuntuman myötä.
Nehän nyt saa silmälläkin yllättävän hyvin kohdalleen, ite laitoin vaan palikat samoihin asentoihin viivat säätölevyn asteikolla ja silmällä camberit kohilleen. Katoppa ekaks onko ne edes silmämääräisesti sielläpäin.

Kaks kertaa käytin pyöränsuuntauksessa ex-4Runneria ja molempien kertojen jälkeen silminnähden kulmat viturallaan. Siitä viisastuneena oon luottanu silmään enemmän kun pyöränkulmaprinttiin. Auraukset näet kun paat eka ratin suoraan ja sitten sihtaat etupyörien kylkiä pitkin viivan takapyöriin, raideleveydet kun on muistaakseni edessä sentin vähemmän kun takana niin pikkusen saa mennä linja takapyörän päälle, kulmissa kun saa olla isommilla pyörillä himppasen haritustakin.

Nimim. just vaihdoin alatukivarsien puslat ja silmämääräisesti kulmat kohdilleen, aurausta sai säätää melkosesti kun laitoin kaikki camperit eteenpäin. Ja menee luotisuoraan ja tempoilematta.

Ja ei oo tosiaan nyt aurauksessa eikä camberissa vika!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.10.2011, 20:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Oliko tuo ammattilaispaikka vaan joku nyrkkipaja?

Ja kun pistivät kennot kiinni renkaisiin, niin olihan siellä pyörien alla niin sanotut liukulevyt? ja muistivat vielä vapauttaa ne? siis että renkaat/ripustukset eivät jääneet jännitykseen kennojen kalibroinnin jälkeen?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.10.2011, 20:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Aivan sama, aurauksen ja camberinhan saa kohdilleen vaikka caster olisi aivan pois asteikolta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.10.2011, 21:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan sama, aurauksen ja camberinhan saa kohdilleen vaikka caster olisi aivan pois asteikolta.
Siis en tarkoittanut -matti-:a, vaan tuota alkuperäistä ongelmaa.

Tuossa taannoin testasin Bosch:n optista 4-pyörä suuntaajaa (vm.2010), ja olikohan
silloin pöydällä joku 2000 luvun 320 mese, niin kun katsoi aurauksen ja pyörän pystykallistuksen niin molemmat oli yli asteen perseellään, kun nuo liukulevyt oli
lukittuna (niin kuin niiden kuuluu olla, kun auto laskettiin alas, mutta pitää vapauttaa ennen säätöä)

Toki isoilla renkailla vaikutus varmaan pienempi, mutta menee noiden minuuttien
osata kyllä uusiin puihin.

Ja kun nyt mietitään, että paljonko on paljon,
Niin suuruusluokkaa 10 milliä yhden metrin päässä on n.2 astetta. ja tuo desimaaliluvun loppu, siis 0 astetta 01minuuttia on metrin päässä kymmenesosa milliä?, siis niin vähän että jos raidetankoja on lämmitetty säädön yhteydessä, niin pitää odottaa että ne jäähtyy!

ja k.o aloittajan autossa tuo liukuma on 1,5 astetta, ja jos akseliväli on 2,5 metriä, niin tuo takakallistuma ampuu yli asteikon, jos auton perää nostetaan/lasketaan 9 senttiä? siis joko 4,5cm lasku tai nosto takajousituksen korkeudessa ajaa ainakin toisen rajan yli
Pitäskö tarkistaa laskelmat?

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 31.10.2011 09:13
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.10.2011, 21:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis en tarkoittanut -matti-:a, vaan tuota alkuperäistä ongelmaa.
Joo, ymmärsin kyllä, mutta tosiaan jos ei oo mitään käsitystä missä casteri menee niin aivan joutavanpäiväinen ja harhaanjohtava mittaus. Luulen että kyse on jopa kokonaisista asteista!
Kaikki menee uusiks kun casterit säätää, ihan kaikki.

Mutta siis paljon on mittaajastakin kiinni onko tulokset luotettavia vai ei, siks just näissä on niin isoja heittoja vaikka kulmat just säädetty "vihreelle".
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.10.2011, 21:54
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Paljonko auton keula nousee kun kiidytetään ja jos joskus ihmetelly toyotan risukeulan geometrioita niin tietää että camber muuttuu jouston aikana jonkin verran ja aina kun camber muuttuu niin muuttuu myös auraus. Eli toi camber ero aiheuttaa epätasasen "bumb steerin" joka voi lyhyehkössä autossa aiheuttaa vetelyä.

Caster ero voi aiheuttaa tasasta vetoa toiseen suuntaan, mut harvemmin vikurointia, ellei oo sitten ihan pystyssä saati sitten plussan puolella.

Vielä höyrytään. Jatkuva 4vetosessa camber ero aiheuttaa sen että pyörän painopiste tiehen on eri kohdassa kp linjaan nähden kun toisella puolella eli vähän kuin ois eri offsetti oikealla ja vasemmalla.

On ehkä hiuksien halkomista (varsinkin kun castereita saa vain arvailla )

Viimeksi muokannut hpotteri : 30.10.2011 22:05
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.10.2011, 23:22
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan sama, aurauksen ja camberinhan saa kohdilleen vaikka caster olisi aivan pois asteikolta.
Pitänee siis tutustua tuohon casteriin. Mistäs tuota casteria sitten saa säädeltyä?

Viimeksi muokannut Rölli : 30.10.2011 23:24
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.10.2011, 23:27
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Paljonko auton keula nousee kun kiidytetään ja jos joskus ihmetelly toyotan risukeulan geometrioita niin tietää että camber muuttuu jouston aikana jonkin verran ja aina kun camber muuttuu niin muuttuu myös auraus. Eli toi camber ero aiheuttaa epätasasen "bumb steerin" joka voi lyhyehkössä autossa aiheuttaa vetelyä.
Kyllähän tuo keula tietysti kiihdytyksissä elää ja sekin on tiedossa että geometriat silloin muuttuvat. Ei kuitenkaan ollut tätä ongelmaa ennen tukivarsien ja renkaiden vaihtoa niin jotenkin sen nyt täytyy liittyä sihen...tai sitten vaan cooperit on pirusti herkemmät kuin nokialaiset.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 31.10.2011, 07:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Pitänee siis tutustua tuohon casteriin. Mistäs tuota casteria sitten saa säädeltyä?
Niistä epäkeskoholkeista, joita taisit joutua uusimaankin. Mutteripuolella on kara mistä kääntelemällä tukivarren kiinnityskohta luistelee sisään-ulos n. 3 cm.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Ei kuitenkaan ollut tätä ongelmaa ennen tukivarsien ja renkaiden vaihtoa niin jotenkin sen nyt täytyy liittyä sihen...tai sitten vaan cooperit on pirusti herkemmät kuin nokialaiset.
Ei oo coopperien vika tämä. Liittyy vain ja ainoastaan tuohon tukivarsien vaihtoon/säätämättömyyteen.

Edit: ja sitten kun alat säätämään, tai kuka sit ruuvaakin, niin vetäkää etupyörät niin eteen kuin saatte, muuten ryystää helposti pyöränkotelon takaosaan kiinni. Eli takapäät mahdollisimman ulos, etupäät sisään.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 31.10.2011 07:06
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.11.2011, 06:04
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Täytyy perehtyä tuohon säätöön.
Sieltä pitäisi siis ilmeisesti löytää jokin kultainen keskitie castorin ja camperin suhteen.
Nyt ne on vedettynä aika tappiin että edes tuo camperi saatiin noihin lukemiin.


Ja vielä pitäisi saada renkaatkin mahdollisimman eteen...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.11.2011, 07:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Etu- ja takaholkkia voi säätää n. +/- 1.5 cm, joten kyllä sieltä pitäisi helposti löytyä camberitkin kohdalleen vaikka casterit laittaiskin maksimiin.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 14.01.2012, 09:10
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Löytyi vihdoin syy tähänkin vammaan...

Uusissa tukivarsissa paskat puslat. Ei sieltä käsin tai raudalla vääntelemällä löytynyt mitään mut leimatehtaalla kun käväsin niin koneella rynkytettäessä ei jäänyt epäselväksi enää mikään.

Puslat antoivat periksi niin paljon että lähes rauta kosketti rautaa. Sopii vaan kysyä et mistäköhän saatanan vanhasta sisäkumista ne on leivottu.

Jotenka ei kannatta ihmetellä jos kiihdyttäessä pikkusen vetelee kun tukivarret vääntyilee ihan miten sattuu. Nyppii vaan jo valmiiks et taas saa jumpata tukivarret irti.

Ja kai sinne nyt sit tarvis metsästää jotain parempia pusliakin. Mahtaakohan mistään saada uretaanisia? Pitää tutkia kunhan muilta kiireiltä ehtii.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 14.01.2012, 11:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Ja kai sinne nyt sit tarvis metsästää jotain parempia pusliakin. Mahtaakohan mistään saada uretaanisia?
Milneriltä ainakin. Ovat Superpron tekemiä puslia, vaikkei erikseen mainostetakkaan. Tommoset paineltiin omaani loppukesästä ja hyvät tuli. Vähän työläät vaihtaa, tarttee prässin ja vähän soveltamista siinäkin.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 14.01.2012, 11:53
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Milneriltä ainakin. Ovat Superpron tekemiä puslia, vaikkei erikseen mainostetakkaan. Tommoset paineltiin omaani loppukesästä ja hyvät tuli. Vähän työläät vaihtaa, tarttee prässin ja vähän soveltamista siinäkin.
Tuolta milneriltä ehdin niitä jo bongatakkin.

Sen oikeastaan osas jo arvata et präsillä ne tarvii paikalleen painaa...ja prässiä ei ole.
Onneks on noi vanhat tukivarret tallella ni raahaa ne ja puslat johonkin pajalle naitettavaksi etukäteen niin ei tarvii turhaan autoa seisottaa remontissa.

Millaista kikkailua ne vaati mennäkseen paikalle?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 14.01.2012, 22:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Millaista kikkailua ne vaati mennäkseen paikalle?
Piti tehä vastinkappale mitä vasten painaa läpi, ne kun pitää saada sisältä ulospäin tulemaan. Vastinkappale/holkki taas keikku niin epävarmasti että hepattiin kiinni tukivarteen ennen painallusta ja sitten rälläkällä pois.

Tossa epämääräinen käsivaralta sutastu kuva, mittasuhteetkin miten sattuu (holkin reiän ja vastintapin oltava vähintään puslan pituinen), mut jospa se vähän valaisee:


Saattaa toki olla helpompikin konsti saada noi pois, mutta aika sujuvasti meni sen jälkeen kun ekan sai.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.01.2012 22:44
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 15.01.2012, 13:01
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Oliko tossa siis pahempi homma saada vanhat pois kuin uudet paikalleen?

Uudethan tietysti puristetaan ulkoapäin niin ei ilmeisesti tarvitse noita lestejä enää sihen?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 15.01.2012, 14:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Joo, ilman muuta. Uudethan menee varmaan ihan kotikonsteilla, mutta prässillä tosi iisisti ja tosiaan kunhan vaan painelee, ei tartte sen kummempia sovitteita. Onhan sitä jotku polttanu toholla vanhat pois ja sitten ruuvipenkissä uudet sisään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj-60:sen aurauskulmat? räyhäracing Tekniikka & Jutustelu 5 25.07.2009 17:59
aurauskulmat, hj60 penna Tekniikka & Jutustelu 3 12.11.2008 22:30


Sivu luotu: 15:15 (GMT +2).