|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
HJ60 alipainepumpun korvaaminen jollain muulla pumpullaPitääs päivittää laturi tuohon HJ60:een. Kysynkin, että onko jollakulla tietoa millä ton oman alipainepumpun voisi korvata vai pitääkö vanha laturi jättää vain alipainepumpun vuoksi. Muistaakseni esim dieselpösössa on erillinen alipainepumppu ja varmaan monessa muussakin dieselautossa mutta riittääkö tälläänen pumppu. Varmaan joku muukin on pähkäälly tämän ongelman kanssa. Haulla ei juurikaan tulosta tullu
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
Luulis kuiteskin kestävän kun lähtökohtana on, että elinluovuttajan moottori kiertää vakionakin lähes tuplat
|
#4
|
||||
|
||||
Mulla oli Hiluxissa pari-kolme vuotta 205 Pösön hihnavetoinen alipainepumppu pelas ihan hyvin.
Ainut ero oli alkuperäiseen luputtava ääni kun en jaksanu laittaa ilmanputsarin sisään imuputken päätä. |
#5
|
||||
|
||||
Nyt tulee sitte 405 Pösön alipainepumppu. Toihan on kalvopumppu eli öljyä pumpulle ei tarvita niin tarttis tehä jotain alkuperäisille öljyputkille.
Tulppaanko ne vai laitan toisiinsa? Eikös tuossa toisessa ole paine ja toinen on paluuputki ja paluu nimenomaan oljypohjaan suoraa eikä jollekin toiselle laitteelle? Toisin sanoen jos tulppaan ne liitännät niin mikää muu laite ei kilahda sen vuoksi, että öljykierto katkesi. Toisaalta nythän olisi valmiit lähdöt turbolle |
#6
|
||||
|
||||
Se on hyvä ratkaisu noin minäkin tein.
|
#7
|
|||
|
|||
riittääkö tosiaan tuon laturin tulo ja paluuliitännät turbolle?
Jos riittää niin pitää visiin nyt aloittaa tuo ehostus kun kerran romutkin jo löytyy. |
#8
|
||||
|
||||
jaa mä ainakin vain tulppasin ne putket, toivottavasti ei ollut harkitsematon teko. Eikös siinä pösönkin alipainepumpussa pidä jotain öljyä kuitenkin olla laakerille?
|
#9
|
||||
|
||||
Sielä lepää Bilteman laturi ja Pösön alipainepummu. Laturiin istutettu HJ:n oma hihnapyörä niin hihnat käy samat.
Nyt on kirkkaat valot. Vähän se pyörii liian hitaasti ilmeisesti kun latausjännite ei nouse normaaliin tyhjäkäynnillä. Pikkuusenki kun viittii antaa kaasua tai ajaessa niin lataus on ok. 27V lataa kuormaan. Kannatti vaihtaa mutta kestääkö...sen aika näyttää. Tuolla Pösön alipainepumpulla jarrutuntuma ei ole samanlainen kuin ennen mutta hyvin tuo pysähtyy ja kohtuullisella poljinpaineella. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Takasivulasin korvaaminen Polykarbonaatilla | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.07.2009 15:24 |
O: HJ61 alipainepumpun banjo | osilpi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.11.2007 21:20 |
Alipainepumpun tuotto | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.09.2006 21:03 |
Ohjausiskarin korvaaminen | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2006 23:16 |
laturin/alipainepumpun lämpö? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.06.2005 10:30 |