Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2011, 12:44
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

uaziin turboa


Do dii..Nyt alkas uakkerissa koppa olla oikeessa korossa ja muutoinkin ulkoapäin soma..

Nyt vois jotain jännää laatia tuonne teknikkapuolelle,nurkissa pyörii ylimääräisenä jonkun traktorin turbo.Mitähän tuo volgan moottori tykkäis jos puhaltimen kylkeen ruuvaisi kiinni?.Ilmeisesti noissa on jo vakiona sen verran alhaiset puristukset jotta sen puolesta kyllä,vaan miten lie alakerran laita?..

Tarkotus oli käyttää ihan kohtuu ahdoilla,pikkasen piristystä vain.meininki oli kokeilla ensin tuolla omalla kaasuttimellaan..Eihän se varmaan voi mennä kun vituks mut ihan mielenkiinnosta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2011, 12:48
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peedro Näytä viesti
Do dii..Nyt alkas uakkerissa koppa olla oikeessa korossa ja muutoinkin ulkoapäin soma..

Nyt vois jotain jännää laatia tuonne teknikkapuolelle,nurkissa pyörii ylimääräisenä jonkun traktorin turbo.Mitähän tuo volgan moottori tykkäis jos puhaltimen kylkeen ruuvaisi kiinni?.Ilmeisesti noissa on jo vakiona sen verran alhaiset puristukset jotta sen puolesta kyllä,vaan miten lie alakerran laita?..

Tarkotus oli käyttää ihan kohtuu ahdoilla,pikkasen piristystä vain.meininki oli kokeilla ensin tuolla omalla kaasuttimellaan..Eihän se varmaan voi mennä kun vituks mut ihan mielenkiinnosta
Itsellä sama ajatus ja käyttämätön vnt-turbo nurkissa...Olihan täälä muistaakseni joskus turbopurkki-uaz mutten muista oliko moottori oma...
Kun saisi sen kaasarin turbon imupuolelle niin olisi moni asia helpompi
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2011, 13:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

toi on vähän hankala jos joutuu laittaa kaasarin imupuolelle ainakin ahtoputkista pitäs saada mahdollisimman lyhyet että toimii edes jotenkin eikä coolerii voi käyttää.. ei se kyllä tahdo toimii halutulla tavalla yleensä.
helpoin on varmaan purkaa kaasari isompaa suutinta ja possuliimalla kasata joka paikka, kestää jonkun aikaa mutta aina sieltä jostain välistä tulee bensat ulos.. painekotelo on varmaan paras jos vakio kaasaria haluaa käyttää siinä on vaa suunnittelemistä kaikki läpiviennit jne. bensaa syö ihan saatanasti noi viritykset yks jos koittas löytää jotkut weberit niitä on paineistettuna ja saa jälkikäteen paineistettuu ja kaasari turbon bensanpaineensäädin. nii ja sit sytkä pitäs muuttaa vähintään kiinteeks tai 2 toimiseks... parashan ois ruisku viritellä sais kaiken hyödyn ja megalla ohajata sit sytkääki.. just tälläsen pelleilyn takii mä en tykkää bensakoneista saatanan paskat..(en vaan osaa!)

Viimeksi muokannut tdi : 30.09.2011 13:42
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.09.2011, 13:49
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
toi on vähän hankala jos joutuu laittaa kaasarin imupuolelle ainakin ahtoputkista pitäs saada mahdollisimman lyhyet että toimii edes jotenkin eikä coolerii voi käyttää.. ei se kyllä tahdo toimii halutulla tavalla yleensä.
helpoin on varmaan purkaa kaasari isompaa suutinta ja possuliimalla kasata joka paikka, kestää jonkun aikaa mutta aina sieltä jostain välistä tulee bensat ulos.. painekotelo on varmaan paras jos vakio kaasaria haluaa käyttää siinä on vaa suunnittelemistä kaikki läpiviennit jne. bensaa syö ihan saatanasti noi viritykset yks jos koittas löytää jotkut weberit niitä on paineistettuna ja saa jälkikäteen paineistettuu ja kaasari turbon bensanpaineensäädin. nii ja sit sytkä pitäs muuttaa vähintään kiinteeks tai 2 toimiseks... parashan ois ruisku viritellä sais kaiken hyödyn ja megalla ohajata sit sytkääki.. just tälläsen pelleilyn takii mä en tykkää bensakoneista saatanan paskat..(en vaan osaa!)
Tuota systeemiä kokeilin joskus että paineistettu weber,korkeapainpumppu,paineensäädin,liimatut tiivisteet... Voimaa oli ja hauskaa mutta kestoa ei.....Olisihan se oikea turbo-kaasutin tai ruisku parempi... Weberin turbokaasutin maksaa prkl yli 700€
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.09.2011, 13:53
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Tuota systeemiä kokeilin joskus että paineistettu weber,korkeapainpumppu,paineensäädin,liimatut tiivisteet... Voimaa oli ja hauskaa mutta kestoa ei.....Olisihan se oikea turbo-kaasutin tai ruisku parempi... Weberin turbokaasutin maksaa prkl yli 700€
justiin myin yhen ehjän turbo weberin 40mm 80€ että kyllä niitä sattuu välillä harraste ystävälliseen hintaan noitaki ku tarvii 2 ni se on iha arpa pelii mistä toisen sit löytää siks mäki sen myin megallekki tulee äkkii hintaa se 500-1000 euroo vaikka itsekoottava kortti on ~100

Viimeksi muokannut tdi : 30.09.2011 13:56
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2011, 14:45
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=26919&page=2 löyty ku vähä etti :-)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2011, 15:59
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Niin tuota imuturboahan ei juurikaan ole käytetty nykyaikana ja sen kokemusperäiset asiat ovat hukassa, Näitä on käytetty ja ne myös toimii... Nippelitietoa asiasta ei tunnu löytyvän koska harvinainen ja vanhanaikainen ratkaisu, Mutta ei polttoaine/ilma seos ongelmaa joka taas tuo mukanaan muut ongelmat...
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.09.2011, 17:03
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

jotkin kaasarithan toimii pienillä paineilla, jotain alle puolikiloo ihan semmosenaan.
esim velipojalla on fiat unon kaasarikone turbolla ja pelaa vakiokaasarilla johki 0,7 asti...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.09.2011, 17:36
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
jotkin kaasarithan toimii pienillä paineilla, jotain alle puolikiloo ihan semmosenaan.
esim velipojalla on fiat unon kaasarikone turbolla ja pelaa vakiokaasarilla johki 0,7 asti...
joo ne toimii jossa on kaasarin imupuolelta yhteys kohokammioon jonka kautta paineistavat itsensä ja just se turbo bensanpaine säädin säätää aina 0,3barii enemmän kun ahtopaine että bensaakin tulee..
tuossa ylläolevassa linkissä on kyllä ihan siisti toteutus uazissa kyllähän tollasta kannattaa kokeilla jos toimii niin on varmasti parempi vaihtoehto vakiokaasarille
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.09.2011, 17:53
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
joo ne toimii jossa on kaasarin imupuolelta yhteys kohokammioon jonka kautta paineistavat itsensä ja just se turbo bensanpaine säädin säätää aina 0,3barii enemmän kun ahtopaine että bensaakin tulee..
tuossa ylläolevassa linkissä on kyllä ihan siisti toteutus uazissa kyllähän tollasta kannattaa kokeilla jos toimii niin on varmasti parempi vaihtoehto vakiokaasarille
Kyllä se Turbon imupuolella asuva kaasutin-systeemi nähdään täällä vielä ennen joulua Ja koska kyseessä on vnt -ahdin niin aluksi sen siipiä käännellään ohjaamosta Apukuljettajan käyttöisenä......
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.09.2011, 18:19
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

tossa meidän edesmenneessä budjetti turbo lada räpellys projektissa oli kans vnt tossa kuva ekalta testi ajolta n 200m jälkeen mutkat punasena ja cooleri on muute just oikeessa paikassa... ja on tehty nii halvalla ja juostenkustu ku ikänä mahdollista älkää ottako mallii ihan hyvin se palas sitte pienen säätelyn jälkeen normaali painekello ohjas vnt vipuu.
tossa vielä videooki
http://www.youtube.com/watch?v=7c6Bc...&feature=inbox
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hj 527.jpg‎
Views:	245
Size:	80,4 Kt
ID:	21894  

Viimeksi muokannut tdi : 30.09.2011 18:26
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.09.2011, 20:04
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Pitää olla tiivis ahdin jos kaasari laitetaan imupuolelle, saattaapi alipaine muuten imasta hitusen ölppää laakereiden läpi.
Joku vanhan turbosaapin k-jetti vois olla hyvä aihio jos sähköruiskuja vierastaa, tosin imusarjan tuohonkin joutuu tekeen että saa suuttimet kiinni.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.09.2011, 21:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Minä en sitten tuommoseen "imu-turboon" laittais mitään kuulereita kiinni. Tuntuis että bensa pisaroituu sinne kiinni...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.10.2011, 09:02
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Hyvä turbokäyttöön oleva kaasari on turbovolvon zenith,sellainen oli kaverin jäärata autossa ja toimii ihan hyvin. Kestää koviakin paineita,plenumi vakiona ja varmasti riittää koko tuollaiseen UAZiin,ja hintakaan ei hirvitä,just toinen kaveri osti sellaisen 60€.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.10.2011, 09:34
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Hyvä turbokäyttöön oleva kaasari on turbovolvon zenith,sellainen oli kaverin jäärata autossa ja toimii ihan hyvin. Kestää koviakin paineita,plenumi vakiona ja varmasti riittää koko tuollaiseen UAZiin,ja hintakaan ei hirvitä,just toinen kaveri osti sellaisen 60€.
itelläkin oli mielessä tuommonen turbo volvon kaasutin,isäukolla oli semmonen volvo ja ainakin se pelas kivasti..



vissiin nuo su kaasuttimet ois muutenkin aika yksinkertasia paineistaa..Vaan mitenkähän lie koneen alakerran laita,kestäneekö se ahtamista???


http://vbcf.fi/gallery/show.php?dir=FD_turboventora ..tuolla kiva turbo ventora,gallerian kautta joutuu menemään..

Viimeksi muokannut peedro : 01.10.2011 09:39
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.10.2011, 13:49
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

tuo k-jetti on kyllä ihan pätevä ja helppo ruisku vaan heittää paikoilleen. ainoa on siinä suuttimien istutus imusarjaan eli alumiinia pitää saada hitsattua tai sitten tekee ihan raudasta kokonaan uuden..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.10.2011, 22:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Kaasari.....


On tosi, että esim. mekaruuta maksaa, mutta tuotta ruiskulla päästään
parista ongelmasta eroon.

Joten suosittelen SÄHKÖ Ohjattua ruiskua kaikkiin bensalla kulkeviin.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.10.2011, 08:14
nbf:n Avatar
nbf nbf ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.07.11
Sijainti: jns
Viestit: 385
Perusasetus

Ei pitäs taas puuttua asiaan
Uskoisin sen UAZin moottorin olevan tehty raudan ääressä. Kiertokanget on varmaankin heikoin kohta mutta jos pysytään alle yhdessä kilossa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Harmi kun se on niin matalapuristeinen. Olis parempi jos käytät alle kilon paineita että kone olisi lähempänä 10:1 puristeinen niin pienistä ahdoista olisi hyötyä enemmän, mutta toisaalta jos laitat kaasarilla ja perinteinen jakajasytkä ohjaamassa niin ihan hyvä että on matalapuristeinen. Laita ylipaine kello myöhästämään sytkää niin moottorin käyttö ikä kasvaa.

Siellä männän päällä on oltava se paine muodostuu se sitten puristuksesta tai ahtamisesta viittaan tuohon ylempään tekstiin purituksista
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.10.2011, 08:24
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 619
Perusasetus

Turbodieseli keulalle, niin saa bensa uralilaisen turbottamisen käytetyn ajan möyriä maastossa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.10.2011, 11:19
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Turbodieseli keulalle, niin saa bensa uralilaisen turbottamisen käytetyn ajan möyriä maastossa.
Veikkaisin että ei tapahdu tuo koneen vaihto ihan illassa tai parissa,kun tuskin suoraan Uazin laatikkoon passaavaa turbodieseliä ihan joka kulmalta löytyy,jonkun toisen koneen kanssa pitää sitten sovittaa laatikkoa,parhaimmassa tapauksessa muokata koko voimalinjaa ,rakentaa moottorin kiinnitys yms pientä mitä tulee eteen.
Tuollaisen turbotuksen tekee,kunhan kaikki osat on valmiina,öljyn paine&paluu katsottu valmiiksi ja pelataan kaasarilla,niin 2-3illassa.

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 02.10.2011 11:22
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 02.10.2011, 18:13
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

kyllä siinä alottelialla menee muutama ilta turbottamisessa sehän on helpoin osuus kun kaiken roiskasee kiinni mut sitten niiden säätöjen hakemiseen voi mennä hetki mutta mites ois jos tästä pelkästään mettäpeli on tulossa ja koppa on hyvässä kunnossa nostaa sen vaikka lj rungolle tulis kerralla kaikki samassa
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 02.10.2011, 18:40
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

eihän nyt uaziin dieseliä.Tarkotus oli ahtaa ei siis dieselöidä..Antaa vaan köyhien hehkuttaa mie ajan 98bensalla

Sinänäsä tuo säätäminen ei ois brobleema.Jos tuohon nyt sen puhaltimen joskus saa ympättyä niin rullillahan se täytyy käyttää.Eli hienosäädöt tekis semmonen joka osaa oikeesti..

Ja eikös leimasedällekkin pidä penkkilappunen olla?..
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 02.10.2011, 19:28
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja peedro Näytä viesti
eihän nyt uaziin dieseliä.Tarkotus oli ahtaa ei siis dieselöidä..Antaa vaan köyhien hehkuttaa mie ajan 98bensalla

Sinänäsä tuo säätäminen ei ois brobleema.Jos tuohon nyt sen puhaltimen joskus saa ympättyä niin rullillahan se täytyy käyttää.Eli hienosäädöt tekis semmonen joka osaa oikeesti..

Ja eikös leimasedällekkin pidä penkkilappunen olla?..
Joo pitää olla. Ja kyllähän se on hyvä antaa osaavan säätää,jos vaan sellainen on käsillä. Mutta jos kaasarilla alkaa pelaamaan niin,b-painetta ja sytkää lähinnä säätämällä saa jo aika hyvin toimimaan,seossuhde mittari on hyvä olla ettei sulata konetta.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 02.10.2011, 21:24
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

jotakin päivitystä on tilanteeseen tullut..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nbf Näytä viesti
Ei pitäs taas puuttua asiaan
Uskoisin sen UAZin moottorin olevan tehty raudan ääressä. Kiertokanget on varmaankin heikoin kohta mutta jos pysytään alle yhdessä kilossa niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Harmi kun se on niin matalapuristeinen.
Viimeksi kun rakentelin uaziin moottoria, niin varaosapaketissa oli pieniä ylläreitä:
oli teflonpinnoitteiset männät ja runkolaakereissa ei enää ollut täyttä öljyuraa. Oli jätetty pukin puolelta ura tekemättä jotta kantokykyä saataisiin lisää.

Ja muuten, motti on iso klöntti köykämiiniä...

Tuolla muutama juttu aiheesta:
http://www.kolumbus.fi/sami_partanen...oriremppaa.htm

Kävi tuo turbottaminen itselläkin mielessä, mutta antaahan nyt ajan ja rahojen kulua muualle....
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.10.2011, 20:17
mähönen:n Avatar
mähönen mähönen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 57
Perusasetus

Tuollainen viritys on tällä hetkellä työn alla (hieman suttunen kuva profiilissa). Turbona Volvosta pihistetty perus TO3:n. Paineita ollaan saatu 1,2 bar ja toimii + kukkuu suht iloisesti. Kaasari kaipaa "hieman" säätöä, tulpat tuppaa nokeentumaan suht herkästi.... En tiijä tarkalleen mistä johtuu, koska edellisen moottorin kanssa (pakkasukko halkas lohkon) tulpat oli ihan ok. Silloin oli kyllä 6:n tulpat ja nyt 8:n. Ja toinen ero on sytkäpuolessa, aiemmin Uazin orkkis kärjellinen ja nyt Edisboksi Megaruutan ohjaamana. Oisko CCCP tuotteessa ollut sittenkin parempi loimu?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pari turboa. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 16 14.02.2011 09:00
turboa..:) Anfi Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2009 21:27
turboa hj:hin Tekniikka & Jutustelu 6 17.02.2008 19:29
Turboa G:hen pee Tekniikka & Jutustelu 3 25.06.2006 22:39


Sivu luotu: 13:48 (GMT +2).