|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Mistä SOA muutokseen pitkät jarruletkut?Joo eli minkäs autojen jarruletkuja on ihmiset käytelleet Toyotissa, kun on soa muutos tehty. Alkuperäisethän jää auttamatta liian lyhyiks ja lähipäivinä pitäis käydä motonetissä tai biltemassa ostoksilla, niin missäs autoissa on pidempiä letkuja, mutta samat päät, ku HJ:ssa??
|
#2
|
||||
|
||||
Oliskohan ollu noin -85 King Capissa yli 50 senttinen takaletku. Muistikuva olis semmonen, mutta oottele nyt kuitenkin, kun joltakin tulee kumminkin kohta exaktia tietoa varaosanumeroineen...
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
||||
|
||||
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 13.09.2011 21:14 Perustelu: Linkki |
#4
|
||||
|
||||
ainakin 88-king cap neliveto on takana lähemmäs 60cm jarruletku.
|
#5
|
||||
|
||||
ja hojon letkuja voi aina laittaa peräkkäin vaikka kuinka monta.
|
#6
|
|||
|
|||
Helpommalla pääsi kun kävi hydromarketissa, saa jarruletkut sen pituisina kun haluaa ja semmosilla päillä kun haluaa, onnistuu valmiiks puristettuina kiinteäpäisinä tai sit tee-se-itse mallisina.
Ja toi teräspunos kestää erittäin hyvin. |
#7
|
||||
|
||||
Itel ol hojos ees joskus hätäapukorjausen muistaaksein S80 volvon jarruletku ja se pit pyöräyttää nipparilla lenkille ku ol liika pitkä..
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#8
|
||||
|
||||
Tää kuulostaa ehottomasti parhaimmalta "viritys" ratkaisulta
|
#9
|
||||
|
||||
No, niin me tehtiin ekassa rojektissa... Lopulta katsastusmiehen mielestä se oli huono idea. :P
Kunnon "tee-se-itse-miehen viritys" olis se, et jarruputki irrotetaan kiinnikkeistään ja taivutetaan riittävän lähelle akselia, jotta alkuperänen letku riittää. Viimeksi muokannut Viipo : 14.09.2011 07:18 |
#10
|
||||
|
||||
Itte menin vaan paikalliseen motonettiin jarruletkun päiden kanssa ja kysyin että minkähänlaisia letkuja näillä päillä mahtais löytyä. Löyty napoihin ja molemmille akseleille sopivat, kun vaan nyt muistas että mistä autoista niitä tuli. Toyota tercelistä oli joku, S40 volvosta oiskohan ollu joku (onkohan siinä nyt samat päät, kannattaa tarkistaa), sit oli ehkä joku corollakin...Menee vaan rohkeesti kiusaamaan asiakaspalvelijoita, ne tykkäävät kun menee aina ostamaan jotain osaa "tällanen pitäs saada", "mistäs se mahtaa olla?" "ei mitään hajua...".
Seuraavaan vehkeeseen kun tarviaa speciaaliletkuja taas, ni komppaan kyllä bj45lavaa. Ainakin täältä paikallisesta hydromarketista saa justiin metallipunosletkuja määrämittasina ja hintaa tulee jopa vähemmän ku valmisletkuille. |
#11
|
||||
|
||||
citroen xm ja saab 9000 on ollu mun suosikkeja noin 55cm
|
#12
|
||||
|
||||
Mulla on saab 9000 edessä. Tosiaan noita hojon letkuja saa laitettua peräkkäin, mulla ollut niin vuodesta 2004 käytössä ongelmitta edessä ja takana rungosta akselille menevässä osassa.
|
#13
|
|||
|
|||
hojossa, ja muissakin japskeis on sit yleensä TX-päät jarrulinjoissa, eurooppalaisissa ja itä tuotteissa on omat päänsä, kait jenkeis myös? joissain käy kierteet ristiin TX-pään kans mut kartio on väärä ja saattaa olla haasteellinen saada liitos pitämään...
suosittelen tota king capin 60cm letkua, on valmiiks oikeella päällä letku hojoon. ei tartte päitä vaihdella jarrulinjoihi. mut myös xm citicasta ja 9000 suapillusta saa hyvät letkut, muistelisin et noihin tarvi tehdä päämuutos. |
#14
|
||||
|
||||
Nissanin letkuissa ei ollu samanlaista kartiota urospäässä, kuin mitä oli sit LJ toyotan letkussa. Joten päädyin ostaan pari LJ:n letkua.
|
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hydrauliletkua EI SAA käyttä autossa, ainakaan kilvitetyssä. Katsuri löysi lopulta DOT-merkinnät ja keskustelu loppui siihen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Saa kanssa just niin pitkät letkut ja sellaisilla päillä kun haluaa. Ja niin, ei oo maksettu mainos, mulla ei oo mitään kytköksiä k.o. firmaan |
#17
|
||||
|
||||
Hyvä! Olishan se nyt jo ihan liikaa, jos mikään putiikki ei sais tehdä Suomessa tämmösiä viriviri-palikoita laillisesti!
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#18
|
|||
|
|||
Ei taida se metalliliitos olla heikoin kohta.
Mulla on ollu kans pari peräkkäin useita vuosia ja joskus muistaa katsuri naputtaa mutta yksikin yltää katuajoon. Toki jos saa valmiiksi pitkää letkua niin ilman muuta. Omalle kohdalle ei vaan silloin sattunu.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#19
|
||||
|
||||
omassa ex-Rj:ssä oli edessä takaletku ja takana muutettu se metalliputki pidemmäks eli siirretty siihe poikkipalkkiin... tää muutos riitti RJ:ssä vaikka oli 5"korotukset... LJ:ssä on nyt 3"korotukset ja samanlaiset muutokset tulossa..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jarruletku suzukin taka levyjarru muutokseen | ¤Offi-Osku¤ | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.10.2009 00:06 |
Tarvitaan apua renkaiden muutokseen... | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.04.2006 19:24 | |
Tarvitaan apua renkaiden muutokseen... | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 31.03.2006 18:19 | |
Pitemmät jarruletkut K10:iin | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.09.2005 09:44 |
Mistä pidemmät jarruletkut Suzukiin? | Hessu_Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.08.2005 12:48 |