Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2002, 10:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Aluvanteiden kiillotus


Onko kenelläkään kokemusta Veten alkuperäisten aluvanteiden kiillotuksesta? Onko vanteissa alunperin lakka päällä vai onnistuuko kiillotus esim. teräsharjalla samaan tapaan kuin esim. koneen alumiiniosien puhdistus? Ja jos ne sitten jollain tavalla saa hienoksi kiillotettua, voiko vanteet sen jälkeen lakata kiillon säilyttämiseksi? Jos voi, niin minkälaisella lakalla?
En haluaisi kokeilla ja sitten huomata, että jep - pieleen meni.

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2002, 16:38
ZR1 ZR1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.02
Sijainti: .
Viestit: 220
Perusasetus


Uudessa V8 Magazinessahan oli aiheesta juttu. Ja kyseessä Corveten vanteet.


Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2002, 21:42
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No hittolainen! Kiitos vinkistä. Mähän lähen R-kiskalle.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2002, 00:36
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Onko kenelläkään kokemusta Veten alkuperäisten aluvanteiden kiillotuksesta? Onko vanteissa alunperin lakka päällä vai onnistuuko kiillotus esim. teräsharjalla samaan tapaan kuin esim. koneen alumiiniosien puhdistus? Ja jos ne sitten jollain tavalla saa hienoksi kiillotettua, voiko vanteet sen jälkeen lakata kiillon säilyttämiseksi? Jos voi, niin minkälaisella lakalla?
En haluaisi kokeilla ja sitten huomata, että jep - pieleen meni.

Note! This message was posted anonymously!
Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2002, 01:00
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itse olen -84 ja -86 veten vanteita kiillottanut ja saanut ne kiiltämään niin että oma kuva näkyy kyljestä. En ollut uskoa silmiäni ensimmäisellä kerralla tulosta tarkastellessani!! Vanteissa on kuitenkin lakka päällä ja se tulee poistaa ennen kuin alkaa kiillottamaan. Itse olen käyttänyt maalinpoistoainetta / lakanpoistoainetta ja kovalla työllä lakka on lähtenyt. Varo kuitenkin laittamasta maalinpoistoainetta vanteen maalipinnoille, koska maalihan niistä silloin lähtee. Kun lakka on kokonaisuudessaan poissa ja sormenpäät nahattomat niin alkaa kiillotus. Autotarvikeliikkeistä saa alumiinin hiomatahnaa (käytä vain mikäli vanteissasi on koloja tai naarmuja) ja kiillotusainetta, jotka ovat tuttuja Harley D miehille. Lisäksi tarvitset superlonista tehdyn pyöreän kiillotustelan (20-30 e), joka laitetaan portaattomasti säätyvään porakoneeseen kiinni. Tahnaa superloniin, vettä luistoksi ja kiillotus käyntiin. Aloita hitaalla nopeudella ja tutki välillä tulosta. Älä anna superlonin kuumentua tai tahnan puuroutua vaan lisäile välillä vettä. Jos superloni / vanteen pinta kuumentuu niin tulokseksi tulee hieman tummempi kiilto. Itse en ole vanteitani lakannut vaan aina tarvittaessa kiillotan ne uudelleen, tulos on aina sama eli hieno kiilto. Alumiinihan hapettuu hitaasti ja sen vuoksi menettää kiillon. Mikäli haluat vanteet lakata uudelleen niin vie ne automaalaamoon, luulisi siellä olevan tietoa asiasta. Teräsharjaa tai muutakaan naarmuttavaa älä käytä missään tapauksessa.
Katso nyt kuitenkin vinkkejä vielä siitä V8 Magazinesta. Näin kuitenkin itse olen toiminut.

Joulunpyhinähän on nyt hyvää aikaa laittaa vanteisiin uusi kiilto!!??
Merry Christmas

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2002, 17:26
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jep. Hain uuden kasin ja tutkin aluvannejutun, joka sinänsä oli ihan valaiseva ja asiallinen, mutta käsitteli hieman eri asioita.
Oma autokin on vm. -86 eli täytynee ryhtyä samaan rulianssiin kuin edellinen kirjoittaja
Epäilinkin vanteiden olevan lakatut ja tuo lakan poisto jollain poistoaineella hiukan hirvittää. Ja jos sen lakan sitten poistat ja yhden vanteen armottoman hinkkaamisen jälkeen tulee mittari täyteen puleeraamista on vanteen osto edessä! (tai sitten pitää väkisin putsata toinenkin ja pitää niitä auton samalla puolella)
Täytyypä nukkua yön yli ja kerätä voimia tai sitten yrittää oppia katselemaan noita himmenneitä kiekkoja vähän hyväksyvämmällä silmällä. Saattaa päästä muutamaa vesirakkoa ja ärräpäätä vähemmällä...
Niin ja kiitos edelleen hyvistä neuvoista. Tätä juuri hain: ei kannata paasata omaa päätä seinään vaan yrittää oppia muiden paasaamisista!
Hauskaa Joulua!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.12.2002, 18:54
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No hermojahan tämä lakan poisto kysyy, mutta ei siinä mitään pelkäämistä ole. Lakka pois vaan ja kiilto päälle. Itse tein noita -86 veten vanteita 3 iltaa, eli tunteina 12-15. Homman tein viimeisen päälle. Lopputulos oli häikäisevä kiilto ja se palkitsi. Lopuksi vaimokin kommentoi että "komiat nuo sun uudet vanteet".

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2003, 19:21
esapee esapee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 16
Perusasetus

Mitä on se aine, jota olette käyttäneet kiillottamiseen veden kanssa? Olen joskus hommaa tehnyt ja todennut sen aika työlääksi, mutta lopputulos palkitsee.
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
EsaP

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.01.2003, 20:12
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

käytin itse ainakin g3: mosta ja lopuks jotai hienoa hiomatahnaa jota käytetään maalipinnan myllytykseen . lopuks hyvä vaha, eikä missään tapauksessa lakkaa koska se kellastuu aika nopeasti.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.01.2003, 20:05
esapee esapee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.01.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 16
Perusasetus

G3 lienee Fareclan tuote. Itse käytin joskus Autosol-tahnaa. Jälki sillä ei ollut huono, mutta ei mikään peilipintakaan. Tosin tekniikassani saattoi olla vikaa. Tuota veden lisäämistä ei käyttämässäni tahnassa mainittu. Lakan käytöstä olen samaa mieltä, hyvin kiillotettu ja sitten vahattu pinta on yllättävän kestävä.



Edited by - esapee on 09/01/2003 20:10:18
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.01.2003, 20:42
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hoidin nuo -84 ja -86 vanteet lakanpoiston jälkeen aluksi "Auto and motorcycle Wenol ultra soft" -aineella ja lopuksi viimeistelin "Autoglym metal polish":lla.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.01.2003, 00:45
Vette90 Vette90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.02
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 50
Perusasetus

Käytin itse ihan tavallista rubbingia ja nopean porakonen pälle asennettu kangaslaikka.
Hirvittävä työ mutta tulos oli ihan ok.
Loppukiillotus Autoglymillä.
Kannatta aina silloin tällöin kiillotta uudestaan Autoglymillä jotta pinta pysyy hyvänä.
Tästä voi katsoa tulosta....

http://www.boomspeed.com/nauvo/jpg.jpg

Danne


Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.01.2003, 09:05
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tervehdys!

Mulla on 89-vanteet, joissa on lakka päällä. Lakka on jo pahasti kärsinyt, eli restaurointi olisi tarpeen. Aiemmista jo luinkin ohjeita kiillottamisesta ja vahaamisesta. Jäin vain miettimään, kun vanteissa on kevyet spoorit. Oliko teidän vanteissanne vastaavat? Jos oli, hioitteko pinnan tasaiseksi? Onko muuten kellään kokemusta vanteiden käyttämisestä sorvissa ja minkälaisen pinnan se jättää?

HEP

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kierojen aluvanteiden korjaus? kesis Tekniikka & Jutustelu 14 25.04.2008 07:53
Rosterin kiillotus. Ooppeli Tekniikka & Jutustelu 1 17.06.2007 20:21
Aluvanteiden puhdistus? panzer Tekniikka & Jutustelu 3 07.05.2006 11:43
kiillotus/vahauskoneista Yleiset 1 19.04.2003 18:51
Vanteiden kiillotus Vuosimallit 1984-1996 1 11.04.2003 09:36


Sivu luotu: 16:44 (GMT +2).