|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Jeep zj simpukkaTerve taas! Asiasta oli jo jauhettu mutta joillekin ei vain asiat kerrasta selviä Jeep ZJ:n simpukasta tarvitsisin tietoa, eli onko se verrattain sama kuin xj:ssä? Lähinnä vain kanavien poraamisen mahdollisuudesta hytikka sylinterille? http://www.jpmagazine.com/techarticl.../photo_01.html Tuossa nyt on ohjeistusta mutta uskallanko teurastaa samalla tavalla ZJ:n simpukan? Onko koneella ja iällä väliä? -93 4.0 sexsylinder Kiitos kaikille vastaajille.
|
#2
|
||||
|
||||
Täysin sama simpukka kuin XJ:ssä.
|
#3
|
||||
|
||||
Millä perusteella?? Luettelo antaa ZJ:hin ihan eri varaosanumerot kuin XJ:hin, ja ZJ:ssä on 1 perusmalli ja 2 spessu-mallia + 2 RHD-malliakin ja yksikään ei ole sama kuin XJ:ssä!!
|
#4
|
||||
|
||||
Jeeper vissiin meinas, että tuo kuvassa oleva malli on täysin sama, mutta kuvahan esittääkin XJ:n simpukkaa, eikä suinkaan sitä mitä ZJ:n pellin alta löytyy.
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuolla ämöriikän- mantereella kun vaihtavat tehokkaampiin simpukoihin alkuperäisistä, niin sekä XJ:hin että ZJ:hin ruuvaavat kiinni nelivetoisen Dodge Durangon V8 non-snow plow version simpukoita kys. auton ekoista vuosimalleista, ja kelpaa molempiin autoihin ihan sellaisenaan; tehostimen liittimet, sektorivarren spline- jaot yms. kaikki täsmää. Eli ei voi ZJ:n ja XJ:n simpukat kovin paljon erilaisia olla. Pitää kyllä itse tässä asiaa lähiaikoina testata, jotain klappia tuntuu olevan mulla ZJ:n simpukassa, ja olisi ehjä XJ:n simpukka tallissa. Sillä se ainakin helposti selviäisi että kuinka sopii ja toimii keskenään
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
Joon antaahan toi ny vähä luottoa tehä toi murha simpukalle jo mutta... Ei kellää palstalaisella kokemuksia?
|
#7
|
||||
|
||||
ei kai tuo nyt sen kummempi porattava ole kuin muutkaan simpukat ?
pöydälle: -> osiks -> pähkäily (paine ja paluulinja) ->poraus -> puhdistus -> kasaus mitä muuta ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
Tän linkin ohjeen mukaan mie tein XJ:n simpukkaan reiät. Otat vaan simpukan irti ja zoomailet näyttääkö samalta kuin noissa kuvissa oleva.
http://www.pirate4x4.com/tech/billav...Tap/index.html |
#9
|
||||
|
||||
Hän on kiitollinen näistä vastauksista ja linkistä
|
#10
|
||||
|
||||
Okei, mitä en tajunnu?!?!?! Ehän toi pelaa vasta ku ääriasennos ollessaan? Eli sylkylle ei tule painetta vasta kun ratin pyörittää ääriasentoonsa, silloin sieltä löytyy noin 108bar
Vai eikö sieltä kuulukaan tulla painetta vasta kun tulee pänni päälle? Vain onko se sittenkin niin että simpukalla ei paine nouse vasta kuin siellä on vastus, joten pitääkö kanavia kuristaa sitten? tai sitten.... emmmätiä##&&##XXX!?!?! Ja sit ku toi lontooki taipuu vähä kehnosti! :/ Olis vaa pitäny kuunnella sitä opettajaa aikanaa eikä heitellä tyttöjä kumin palasilla.. Ja kyllä, ihminen saa, ja hetkittäin jopa pitää olla hieman tyhmä! X)
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ Viimeksi muokannut Jammu : 26.10.2011 20:14 |
#11
|
||||
|
||||
Jos oot osunu oikeisiin kanaviin, niin kyllä sulla siellä paine pitäs olla heti kääntäessä... Eli ihan sitä samaa painetta/tavaraa jota se alkup simpukka/tehostin käyttää
Onhan apusylkän letkut oikein päin ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
Joo, letkut on oikein päin. ja kanavat on oikeissa kohissa.
otin ohjausvarren irti, jolloin pitäs periaattees mennä vaan pelkän sylkyn voimin pyörät suuntaan ja toiseen, mutta sylkkyyn menee paine vasta kun ratti on ääriasennossa.. on aika eriskummallinen juttu nyten. Ja sylinteri siis tulee kyllä mukana kun rattia veivaa ohjausvarsi kiinni. Navoista kääntäen käsin, sai painettua käynnissä olevan auton pyörät ääriasennosta toiseen, joku venttiili jumissa? Mitäs tää sitten on?: http://www.pirate4x4.com/tech/billav...p/P0001562.jpg
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ Viimeksi muokannut Jammu : 26.10.2011 21:42 |
#13
|
||||
|
||||
Ei osaa kyl Jeeppiin sanoa oikein mitään...
Onhan sulla keskitetty se simpukka oikein, kääntyy molempiin suuntiin yhtä paljon ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
joo kylt se keskel on.
Noniin, jeeppi miehet ohoi, mitä tehdään?? kiva vetää ku kulkee..
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#15
|
||||
|
||||
Riittääkö pumpussa tuotto liikuttamaan myös tota sylinteriä? Joskus muistan jutelleeni asiasta isojen poikien kanssa ja mainitsivat että Jeepin pumppu kannattaa vaihtaa uuteen kun laittaa hydro assist systeemin. Vanhalla kuluneella pumpulla ei kuulemma oikein toimi.
|
#16
|
||||
|
||||
Ja sitten kun simpukka ääriasennossaan niin se lykkää öljyn sen jälkeen sylinterille?
ehkä... koetan jos saan siehen parempi tuottosen pumpun kiinne testiks jotenki, viittis alkaa tekee kauheita rakennelmia jos se ei oo siitä kii.. letkua ku otti sylinteriltä auki niin kyllä sieltä öljyä virtas, jäi jotenki tunne ettei se painetta ees koeta nostaa ennen ääriasentoa. siksi ihmettelin tätä:http://www.pirate4x4.com/tech/billav...p/P0001562.jpg
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
Ei se tehosta ennen kun on vääntöä rattiakselissa.
Jos sulla on ohjausvarsi irti niin ei se neste virtaa kun läpikierrolla ennen kun simpukka on tapissa ja rattiakseliin tulee vääntöä. Laita vehkeet nippuun ja peli pyörilleen. Simpukassa on ns torsion bar jonka kiertyminen aiheuttaa geroottorissa siipien liikkumista toisiinsa nähden. Nää siivet sitten tukkii paluuta ja ohjaa nestettä toiseen päähän sinpukkaa ja tässä tapauksessa sylinteriin. Homman toimivuus on helppo testaa tossa tilanteessa sillä tavalla että laitat mustekalalla ratin jumiin ja otat isot tongit ja vääntelet käsivoimin sitä sektorivartta simpukassa niin huomat että sylinteri liikkuu vastakkaiseen suuntaan. Viimeksi muokannut hpotteri : 27.10.2011 23:06 |
#19
|
||||
|
||||
|
#20
|
||||
|
||||
näin jo arvelinki asian olevan. Kiitos todella asian tuntevasta kommentista! Näitä lisää, nyt päästää testailee tositoimii!
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#21
|
||||
|
||||
Mitkä siulla on hytikkasylinterin mitat?
|
#22
|
||||
|
||||
vähän taisin pistää liian ison siehen, 32 varsi ja 50 mäntä, pitäiskö laittaa suosiolla 20mm varrella oleva silinteri?
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
itse olen ainakin sekoitellut XJ/ZJ simpukoita keskenään, enkä ole huomannut yhteensopivuuseroja. Ero tulee kyllä tehostimessa, jos on ZJ:n sähköllä säätyvä, mutta ilman sähkökytkentää en ole tuntenut siinäkään mitään mainittavaa eroa. /Joukka |
#24
|
||||
|
||||
joo toi on xj:n simpukka ja täysin sama kuin oli oma ZJ:n peli toimii jo täysi mut pitäskö laittaa pienempi sylinteri?
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#25
|
||||
|
||||
jos se ei paa hanttiin nopeammassa kääntämisessä, niin ei liene hätiä
jos pumpun tuotto loppuu, alkaa se apusylinteri "hidastaa" ohjausta nopeassa veivauksessa, eli pistää ikäänkuin vastaan
__________________
- Levannon We(l)ho - |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeep XJ ohjaustehostin + simpukka | Timo_L | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.03.2011 19:59 |
Ostetaan LJ-70:n simpukka | tttreg | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.08.2009 09:56 |
Hdj:in simpukka Bj:hin? | metsästäjä | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.02.2007 14:58 |
O: Ohjaus simpukka jeep grand cherokee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.12.2006 14:21 | |
O: Jeep ohjauksen simpukka | Joukka | O/M/V Muut | 3 | 16.11.2005 07:47 |