Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2011, 20:07
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Bj:n pumpun vaihto uudempaan malliin


Eli vanha syöttöpumppu olisi tarkoitus vaihtaa tuohon uudempaan malliin jossa esim. voitelu tapahtuu moottorin liukasteilla, mietityttää vain onko tuo nyt ihan bolt-on paketti kun en ole päässyt vielä tuota uudempaa pumppua käpistelemään näpeissä..?

-Pelaako voitelu suoraan kun vain pumpun pulttaa paikoilleen, aiemmassa kuitenkin oma öljytilansa ja erillään moottorin öljyistä?

-Akselille "pitäisi" nyt ainakin käydä suoraan ja pulttijako täsmätä?

Muuta huomionarvoista tuskin on, kaasuvaijerin kiinnitys uusiks ja se kai ois siinä?

Onko kellä tietoa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2011, 08:54
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Höh! Arvelin että heti tulee vastausta tietäjiltä, kaippa se kuitenkin käy kun vm.78 taitaa vaihtua tuo pumppu uudempaan ja lohko on "kaiketi" samanlainen myös tuolta osin..? Eikö kukaan ole vaihtanut? (Niin siis 3.0l b-motti kyseessä)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2011, 10:49
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.672
Perusasetus

onko vaihtamiseen joku erityisen syy, siis vanhan toimimattomuus tms.? toi vanhan mallin pumppu toimii ainakin ahdettuna paremmin kuin se uudempi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2011, 21:11
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Vanha pumppu tiputtelee sieltä takaa tulevasta letkusta pikkuhiljalleen dieseliä kankaalle, ja on sanomattakin selvää että öljyt korvaantuu dieselillä hetkessä.. Tuo oire alkoi pikkuhiljaa ahtamisen jälkeen ja nyt ikäänkuin pisteenä i:n päälle on alkanut yläkierroksille vedättessä "rötäämään" oudosti ja ahdot tipahtaa alas ja sen jälkeen yleensä alkaa vetämään taas uudestaan kunnolla..? (kuullostaa että pelistä tippuisi yksi pytty hetkeksi poikkeen) ja ei anna tuolloin savua vaikka syöttöä ruuvais kuinka.

Tosin jo penkkikäynnillä viime talvena peli pätkäisi terävästi yläkierroksilla (n.3400rpm.) ja veti sen jälkeen normaalisti loppuun saakka, penkkiäijä arveli alipainekalvon liikerata häiriöksi tuota. Tosin nyt en usko kalvon voivan aiheuttaa näitä häiriöitä vai voiko?? Kai sen letkun voisi vain tukkia sieltä takaa jos tuon muuten saisi pelaamaan, näkisipä täyttyiskö pumppu dieselillä huohottimeen saakka.

Kalvo on ainaskin ehjä mitä sitä olen imeskellyt letkuista, ja ilmavaivatkin alkaas olemaan pois suljettuja. Ois vaan kivempaa jos peli rokkais kunnolla eikä rupeais jurnuttamaan just kun alkas oleen kivaa.. Pitänee vaihtaa koko motti tuosta mehti bj:stä (3b) kerran tuo uudempi pumputin ei niin huippu ahdetussa ole.

Edit: Ai niin! Tuo uudempi pumppu ei taida saadakkaan muuta voitelua kuin dieselin.. Olenko käsittänyt taas väärin? Silloinhan se istuis siihen siltä osin kuin nenä naamaan! Mutta kertokaa nyt vielä eikö sillä ahdettu motti perus nipan kääntö temppuiluilla toimi kelvollisesti? Sehän on periaattessa samaa tekniikkaa kuin 2h pumppu mitä nyt hivenen lyhkäsempi.

Viimeksi muokannut Bj 40 : 04.06.2011 21:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2011, 00:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Rivipumput moottoriöljyvoideltuja, joko moottorikierrosta tai omassa öljyssä.
jakajapumput dsl voideltuja.

Tuo sinun pumpun jumiminen johtuu nimenomaan tuosta dsl-voitelusta/voilemattomuudesta, elementit nähtävästi jumii.

Tuon pumpun oireilua voi yrittää helpottaa toistuvilla öljynvaihdoilla,
tai sitten yksinkertaisimmillaan vaan lisäämällä öljyä säännöllisesti,
esim. 20-50ml joka tankille, ja se ylivuotoletku jatketaan kumiletkulla
pulloon, jonne ylimääräinen öljy/dsl sotku valuu.

Tuo bj:n punppu ei ole hirveän herkkä nostamaan kammioöljyä
kalvolle, ja siitä sitten palotilaan, ja vaikka nostaiskin, niin ei vedä
"hulluja", kun ei saa ilmaa.

Minä ottaisin siitä uudemmasta koko jakopään, sillä siinähän on jo jonkinasteinen ennakonsäätö?, ja silloin öljynkierto olisi helpommin toteutettavissa alkuperäiseksi. (sitä en tiedä sopiiko, epäilen ettei sovi,
kun tuossa vanhassa niin paljon erovaisuuksia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2011, 23:08
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Jos uudemman pumpun meinaat vaihtaa niin sille pitää saada öljy sisään. Poisto tapahtuu jakopäähän.
En muista miten se oli otettu lohkosta mutta esim. lohkossa on useita tyhjiä sokeita joiden alta saa öljyt jos ei muualta.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2011, 23:26
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

???
Lainaus:
Vanha pumppu tiputtelee sieltä takaa tulevasta letkusta pikkuhiljalleen dieseliä kankaalle, ja on sanomattakin selvää että öljyt korvaantuu dieselillä hetkessä.
Siis tiputtaa mistä minne???

B
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.06.2011, 10:50
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

"Siis tiputtaa mistä minne???"

Pumpun takapuolella (lohkon ja pumpun välissä) lähtee ohut lyhkänen joku "ylivuotoletku" kai ja sieltä tiputtelee dieseliä maahan eli tässä tapauksessa pihalaatoitukselle..

Itse laitoin jo aikaisemmin jatkeen siihen putkeen kun se loppui öljypohjan sauman yläpuolelle ja letkun pää oli kiinni lohkoa vasten niin tölväsi koko koneen niin helvetin hyvin, letkun päälle kävi olikohan 5-6mm muoviputken pätkä suoraan päälle joten ei kovin paksu putki.. Kaikki kenellä on tuo vanha pumppu löytää paikan helposti kun pumppaa pumppuun lisää öljyä niin alkaa tiputtaa tuon putken kautta ylimääräisiä ulos, samalla tulee pumpusta dieselit ulos mikäli pumppu on öljyt korvannut dieselillä..

Kai tuo lähtö muissakin vanhoissa pumpuissa on?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.06.2011, 21:33
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ko. putki lienee pumpun kampikammion huohotus.

Seppämies virittelisi pumpun öljytikkuun moottoriöljylle sisäänmenon ja sieltä huohotuksesta poiston. Saisi moottoriöljyllä voidellun pumpun.

Toki jos on em. vaivaa öljyjen ja löpöjen sotkeentumisessa niin sotkisi samalla moottoriöljyt.

Summa summarum. Oli pumppu kumpi tahansa ja jos sotkee öljyt ja löpöt niin pumppu vaihtoon.

Laita samanlainen ehjä pumppu tilalle niin ei tarvi säätää.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Uudempaan Läjään takalukkoa (90-93) Repro Tekniikka & Jutustelu 8 28.04.2007 16:37
O: hiluxin vaihdekepit -86 malliin lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.10.2006 12:09
Puolan malliin Killman Chit-Chat 12 15.04.2005 20:26
Ameriikan malliin ZeiZei Linkit 1 27.07.2004 19:35
G-malliin renkaat ja vanteet O/M/V Muut 0 14.03.2003 12:23


Sivu luotu: 10:07 (GMT +2).