Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2011, 11:44
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Vinssin solenoidiboksin kytkentä (värit/merkinnät)


Moi,

tällanen pitäs laittaa vinssin ja akun väliin:



Varmistenen kuitenkin kytkennän ensin, kun on vähän erilaisia värejä ja merkintöjä.

Solenoidiboksin valkoiseen (mutteri) tulee akulta plussa?
Solenoidiboksin sininen (pultti) on vinssillä musta/F2?
Solenoidiboksin punainen (pultti) on vinssillä punainen/A?
Solenoidiboksin keltainen (pultti) on vinssillä keltainen/F1?


Alla kolme kuvaa käsiin sattuneista vinssien moottoreista.

TML 24V, kuvassa vasemmalla punainen, oikealla ylhäällä keltainen ja oikealla alhaalla musta:



Warnilainen, 12V, kuvassa vasemmalla A, oikealla ylhällä F1 ja oikealla alhaalla F2:



Kiinanvinssi, samat värikoodit kuin TML:ssä, on vaan huono kuvakulma on oli romua tiellä, mutta kuvassa vasemmalla punainen, oikealla alempana keltainen ja ylempänä musta:



Kaikissa kolmessa vinssin moottorikuvassa rumpu on kuvassa oikealla.

Haula löytyi mm. tämä http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55690 mutta tuollakaan ei ole värikoodeja.

-Paavo


Viimeksi muokannut Paavo : 30.03.2012 22:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2011, 12:05
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Kuukkeloimalla löysin tämän: http://www.expeditionportal.com/foru...464#post817464





Tässä on napajärjestys erilainen, mutta värikoodit tuon mun yllä olevan arvauksen/käsityksen mukaisesti?

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 31.05.2011 12:09
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2011, 13:50
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Hommasin juuri Superwinchin kontaktorin ja tuolta eräästä manuaalista löytyy tuommoinen kytkentä, en kerinnyt vertailemaan.

http://mediacdn.shopatron.com/media/...4398/17430.pdf
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.05.2011, 18:53
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.970
Perusasetus

Tuolla oli jotain kytkentäkaavioita:

http://warnserviceparts.com/
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.06.2011, 08:59
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Mites näitten sähkövinssien moottorit toimii?

Magnetointivirta (punainen/A) tulee aina (siis silloin kun kelataan sisään tai ulos)?

Ja siinnan mukaan sitten keltainen/F1 tai musta/sininen/F2? Ja jos suunnat menee
väärin niin vaihtaa vaan nämä kaksi toisinpäin?

Ja pahin mitä voi tehdä on että laittaa plussaa (akulta, A, F1/F2) suoraan maihin, tai että F1 ja F2 saavat sähköä samaan aikaan (vinssi yrittää pyöriä molempiin suuntiin samaan aikaan)?

Jos vaikka mittalis ennen kytkentöjä, tulee ehkä savupäästöjä vähemmän... Vaikka jonkinlaiset lamput virittelis vanhoista halogeenityövaloista tai jotain niin näkee kaikki kolme lähtöä samaan aikaan.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.06.2011, 09:24
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Minulla on tuollainen Superwinchin solenoidi parissakin Warnilaisessa. Jos tuo on samanlainen solkku niin
-valkoiseen +12 v sisään
-keltainen F2
-punainen A
-sininen F1

Tämä tietämyös perustu siihen että tiedän miten johdot on minulla kytkettynä. Mulla solenoidi on asennettu moottorin päähän ja johdot moottorit menevät suoraan joten järjestys on sama sekä moottorissa että solenoidissa. Värit ja F1/F2/A on katsottu allaolevasta kuvasta joten niiden oikeellisuudesta en tiedä sen enempää.

Edit: Jos F1 ja F2 menee väärin päin niin vinssi pyörii väärään suuntaan - en mene vannomaan kumpi on "oikea" suunta kun vinssin ohjauskin on minulla osittain omavalmiste joten voi olla että se on käännetty väärin päin siinä vaiheessa.Tällöin siis tuplanegaatio kääntää pyörimissuunnan taas oikein.

Edit2: ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ TÄTÄ KYTKENTÄÄ: A JA + OVAT VÄÄRINPÄIN.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 09.09.2011 16:04
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.06.2011, 09:39
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Mittaa lepotilassa vastukset nastojen välillä, 3 nastaa on samassa piirissä ja 1 nasta erillään. Tämä yksinäinen nasta on akulta tuleva +12v.
Kun "kelaat" sisään/ulos, liittyy jokin kolmesta nastasta tuon yksinäisen +12v nastan kanssa piiriin. Näin saat selville nastat F1 ja F2. Viimeinen jäljellä oleva on A. A ei ole koskaan suoraan yhteydessä +12v nastaan. F1 ja F2 vaihtamalla keskenään, suunta vaihtuu.
Näin ainakin saa mitattua vaihtokärkisolenoidiboksin?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.06.2011, 18:15
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

tällanen pitäs laittaa vinssin ja akun väliin:

-Paavo
Tämähän nyt ei mitenkään auta alkuperäiseen kysymykseen mutta nyt täytyy kysyä että löytyikö jostain ihan suomesta tällainen vai menikö ulkomailta tilailuksi? Olen pikkuhiljaa Räikkäwarnia askartelemassa uusiksi ja samalla voisi tuon alkuperäisen "neljän solenoidin" paketin muuttaa fiksummaksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.06.2011, 09:04
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 648
Perusasetus

https://mail.google.com/mail/?ui=2&i...disp=inline&zw

tuossa kans yx kytkentä kaava kaukkarin kans.

näitä saa suomestakin offroad myymälöihin kannattaa soitella

itse tilasin ebayn kautta kun oli muutakin tilattavaa, hinta toki edullisempi mutta saa varautua 1-2vko toimitus aikaan riippuen mistä tilaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.06.2011, 12:27
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Mittaa lepotilassa vastukset nastojen välillä, 3 nastaa on samassa piirissä ja 1 nasta erillään. Tämä yksinäinen nasta on akulta tuleva +12v.
Kun "kelaat" sisään/ulos, liittyy jokin kolmesta nastasta tuon yksinäisen +12v nastan kanssa piiriin. Näin saat selville nastat F1 ja F2. Viimeinen jäljellä oleva on A. A ei ole koskaan suoraan yhteydessä +12v nastaan. F1 ja F2 vaihtamalla keskenään, suunta vaihtuu.
Näin ainakin saa mitattua vaihtokärkisolenoidiboksin?
Tämä herättää ihmetystä, tai siis sinällään looginen ajatus mutta tuossa omassa takavinssissä (kiinanvirveli) nämä +12v (tai siis tässä tapauksessa +24v) ja A nastat ovat kytketty toisinpäin tehtaalla?!? liekö tässä syy akun itsekseenpurkautumiseen hiljalleen? Aiemmin arvelin että autossa jokin muu sähkölaite hukkaa virrat ja siksi olen irroittanut akunkengät aina kun auto ei ole käytössä...

Mittailu ja ihmettely jatkukoon...

EDIT:

Nyt on mittailtu ja ihmetelty ja todettu että kyllä baxxter oli oikeassa. Tuossa kiinanihmeessä oli kuin olikin kytketty jo tehtaalta väärin nuo akulta tuleva + sekä A nastat solenoidiboksiin.

Lisää ihmetystä aiheutti se että vississä on moottorin päällä kiinteä solenoidiboksi ja solenoidilta--->moottorin A napaan tuleva johdin oli muotoon taivutettu metallijohdin joka ei sovi mitenkäänpäin paikalleen muuten kuin tuohon väärinkytkennän toteuttamiseen... Nyt erillisellä johdolla oikeinkytkettynä vinssi toimii täydellisesti eikä virtaa kulje "lepotilassa" mihinkään minne se ei kuulu.

Ps. lopuksi voin sanoa että kaikkea on tullut nähtyä mutta tämä oli kyllä sellainen munaus vinssinvalmistajalta että olisi saanut jäädä näkemättä. Tosin nyt en kyllä edes ihmettele että miksi valmistaja ei ole edes nimeään/tuotemerkkiä laittanut tuohon vinssiin.

Viimeksi muokannut Hencca : 08.06.2011 13:34
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.07.2011, 09:09
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Tuo mun relepoksi on täältä: www.offivaruste.com

Tällainen kaavio oli yhden kiinanvinssin relepoksin kyljessä:



Johtodus oli tehtaalta tullessa näin:



Musta, punainen ja keltainen paksu piuha menee vinssin moottorille, mustalla kurkkutorvella suojattu paksu punainen akulle. Kaikki ohuet piuhat ohjausta (langallinen ja langaton).

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 30.03.2012 22:40
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.09.2011, 16:03
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Laitetaanpa tänne nyt vielä että muut eivät tee samaa virhettä. Minulla tosiaan oli solenoidi kytketty väärin: A ja + -johdot olivat väärinpäin. Vinssi toimi ihan normaalisti paitsi että pyörimissuunta oli väärään suuntaan. Pyörimissuunta ei kuitenkaan haitannut kun olin kääntänyt sen taas oikeinpäin kaukosäätimen johdoissa.

Oikea ongelma tuli kuitenkin siitä että vinssi vei lepotilassa n. 18A virtaa. Tämä tietenkin tyhjentää akun hyvin lyhyellä seisotuksella jos päävirtakatkaisija on päällä. Tyhjällä akulla kisoihin lähteminen puolestaan aiheutti turhia ongelmia TuraOffissa. Ja ostinpa vielä uuden akunkin kaiken varalta kun ei tullut mitattua sähkövuotoa ennen sitä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.09.2011, 20:19
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Laitetaanpa tänne nyt vielä että muut eivät tee samaa virhettä. Minulla tosiaan oli solenoidi kytketty väärin: A ja + -johdot olivat väärinpäin. Vinssi toimi ihan normaalisti paitsi että pyörimissuunta oli väärään suuntaan. Pyörimissuunta ei kuitenkaan haitannut kun olin kääntänyt sen taas oikeinpäin kaukosäätimen johdoissa.

Oikea ongelma tuli kuitenkin siitä että vinssi vei lepotilassa n. 18A virtaa. Tämä tietenkin tyhjentää akun hyvin lyhyellä seisotuksella jos päävirtakatkaisija on päällä. Tyhjällä akulla kisoihin lähteminen puolestaan aiheutti turhia ongelmia TuraOffissa. Ja ostinpa vielä uuden akunkin kaiken varalta kun ei tullut mitattua sähkövuotoa ennen sitä.

---> eiks tuommonen 18A jatkuvaa kuormaa räpsäytä jo aika tuntuvasti esim akkua kytkiessä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.09.2011, 20:30
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
---> eiks tuommonen 18A jatkuvaa kuormaa räpsäytä jo aika tuntuvasti esim akkua kytkiessä ?
Kyllähän se vähän räpsähtää - vähemmän kuitenkin kun vaikka tuo Jeepin vieressä oleva Esab tekee.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.09.2011, 00:22
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Laitetaanpa tänne nyt vielä että muut eivät tee samaa virhettä. Minulla tosiaan oli solenoidi kytketty väärin: A ja + -johdot olivat väärinpäin. Vinssi toimi ihan normaalisti paitsi että pyörimissuunta oli väärään suuntaan. Pyörimissuunta ei kuitenkaan haitannut kun olin kääntänyt sen taas oikeinpäin kaukosäätimen johdoissa.

Oikea ongelma tuli kuitenkin siitä että vinssi vei lepotilassa n. 18A virtaa. Tämä tietenkin tyhjentää akun hyvin lyhyellä seisotuksella jos päävirtakatkaisija on päällä. Tyhjällä akulla kisoihin lähteminen puolestaan aiheutti turhia ongelmia TuraOffissa. Ja ostinpa vielä uuden akunkin kaiken varalta kun ei tullut mitattua sähkövuotoa ennen sitä.
Oliko moottori ihan ehjä? Onko F1 tai F2 ja moottorin rungon välillä resistanssia? Ei pitäis olla yhtään, mut jos on vajaa ohmi niin siihen hukkuu 18A? Toiseen suuntaan vinssatessa vielä vähemmän?
Vai onko jollain muulla selitystä mihin tuo virta häviää?
Muutenkin tyhmä kytkeä lepotilassa F1 ja F2 jännitteellisiksi. Turhia jännitteellisiä osia ja vahinko sattuu vähän helpommin..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.09.2011, 07:33
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Oliko moottori ihan ehjä? Onko F1 tai F2 ja moottorin rungon välillä resistanssia? Ei pitäis olla yhtään, mut jos on vajaa ohmi niin siihen hukkuu 18A? Toiseen suuntaan vinssatessa vielä vähemmän?
Vai onko jollain muulla selitystä mihin tuo virta häviää?
Muutenkin tyhmä kytkeä lepotilassa F1 ja F2 jännitteellisiksi. Turhia jännitteellisiä osia ja vahinko sattuu vähän helpommin..
En tiedä onko moottori "ihan ehjä" mutta ainakin se toimii mielestäni kuten pitää: kelaa sisään ja ulos normaalisti. Voin mittailla resistanssit illemmalla.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.09.2011, 07:59
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
En tiedä onko moottori "ihan ehjä" mutta ainakin se toimii mielestäni kuten pitää: kelaa sisään ja ulos normaalisti. Voin mittailla resistanssit illemmalla.
Pohdittiin tuossa viisaamman kanssa asiaa, eikä keksitty muuta selitystä kuin maavuoto kenttäkäämissä (varmaan siinä läpiviennissä). Silloin vinssatessakaan ei olis tuon isompaa ylimääräistä häviötä?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.09.2011, 10:03
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Pirsatti kun olis keksiny aiemmin ajatuksen, mutta oisin voinu töistä raahata Kulmaan eristysvastusmittarin, millä tääkin selviäis.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.03.2012, 22:53
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Minulla on tuollainen Superwinchin solenoidi parissakin Warnilaisessa. Jos tuo on samanlainen solkku niin
-valkoiseen +12 v sisään
-keltainen F2
-punainen A
-sininen F1

Tämä tietämyös perustu siihen että tiedän miten johdot on minulla kytkettynä. Mulla solenoidi on asennettu moottorin päähän ja johdot moottorit menevät suoraan joten järjestys on sama sekä moottorissa että solenoidissa. Värit ja F1/F2/A on katsottu allaolevasta kuvasta joten niiden oikeellisuudesta en tiedä sen enempää.

Edit: Jos F1 ja F2 menee väärin päin niin vinssi pyörii väärään suuntaan - en mene vannomaan kumpi on "oikea" suunta kun vinssin ohjauskin on minulla osittain omavalmiste joten voi olla että se on käännetty väärin päin siinä vaiheessa.Tällöin siis tuplanegaatio kääntää pyörimissuunnan taas oikein.

Edit2: ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ TÄTÄ KYTKENTÄÄ: A JA + OVAT VÄÄRINPÄIN.
Tänään palailin varovasti aiheeseen, on ikäänkuin ajankohtainen tallilla...

Alkuperäinen kysymys koski tällaista poksia.



Ja tässä on se viisaus joka tuli todistettua mittauksilla ja Jounin kokemuksilla:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Mittaa lepotilassa vastukset nastojen välillä, 3 nastaa on samassa piirissä ja 1 nasta erillään. Tämä yksinäinen nasta on akulta tuleva +12v.
Kun "kelaat" sisään/ulos, liittyy jokin kolmesta nastasta tuon yksinäisen +12v nastan kanssa piiriin. Näin saat selville nastat F1 ja F2. Viimeinen jäljellä oleva on A. A ei ole koskaan suoraan yhteydessä +12v nastaan. F1 ja F2 vaihtamalla keskenään, suunta vaihtuu.
Näin ainakin saa mitattua vaihtokärkisolenoidiboksin?
Katselkaan vaikka http://www.madecor.fi/manuals/Xdyna_usermanual_FI.pdf sivulle 10 ylempää kuvaa (PIIRIKAAVIO: YHDELLÄ MOOTTORILLA VARUSTETUT VINSSIT). Jopa talonpoikaisjärjellä tuosta selviää just se mitä baxxter selitti.

Eli lepotilassa A, F1 ja F2 on oikosuuljettu keskenään, ja se akulta (lue: vinssin päävirtakytkimeltä) tuleva +12V on se noista "irrallaan" oleva napa.

Eli tuosta mun solenoidipoksin kuvasta
- punainen = +12V akulta/päävirtakytkimeltä
- keltainen ja sininen = F1/F2 (saa ihan itse valita kumpi on kumpi, voi vaihtaa keskenään ja ulos/sisään vaan vaihtuu päikseen)
- valkoinen = A

Eli oikea kytkentä on näin:



Musta, punainen ja keltainen paksu piuha menee vinssin moottorille, mustalla kurkkutorvella suojattu paksu punainen akulle.

Musta ja keltainen = F1/F2
Punainen = A
Mustalla kurkkutorvella suojattu punainen = +12V akku/päävirtakytkin

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 30.03.2012 22:57
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.03.2012, 23:00
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Eli tämä on just oikein:



Myös ohjauksien osalta.

Keskimmäinen kolmesta lattaliittimestä on maa.

Reunimmaisiin tilee sisään/ulos plussaa.

RELEBOKSIN/VINSSIN EI PIDÄ VIEDÄ YHTÄÄN VIRTAA ellei sitä ohjata ulos/sisään vinssailuun.

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 30.03.2012 23:04
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.04.2012, 15:43
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Varkaus, Leppävirran eteläinen slummialue.
Viestit: 427
Perusasetus

Miten tuommoinen pieni releboksi käyttäytyy, jos molempiin ohjausnastoihin tuo samanaikaisesti virtasta? Paljon sauhua, vai kelaa jompaankumpaan suuntaan? Esimerkiksi jos on sisä ja ulkopuolella nappulat, ja niitä painelee yhtä aikaa.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.04.2012, 08:23
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka Näytä viesti
Miten tuommoinen pieni releboksi käyttäytyy, jos molempiin ohjausnastoihin tuo samanaikaisesti virtasta? Paljon sauhua, vai kelaa jompaankumpaan suuntaan? Esimerkiksi jos on sisä ja ulkopuolella nappulat, ja niitä painelee yhtä aikaa.
noissa pikku solenoidi mokkuloissa vaihtuu muistaakseni keltainen ja valkoinen toisin päin riippuen onko abico liittimillä tai ruuviliitoksilla,ei tullut aikoinaan savua , kelas sika nopeesti sisään ja ulos laiskasti. piti hetki sitten verrata johtoi moottoriin ja releboxiin.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 26.01.2013, 19:19
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

Tarvis vähän apuja tohon kytkentään, vinssi on siis warn CE M12000 24v


Mittailin noita ja jos oikein ymmärsin niin ohjaimen ruskee ja vihree kuuluis tohon releboksin vasemmalle ja oikeelle. sininen sitten plussa napaan? niin toimis kait toi kiinan ohjain.
Kun ei just nyt ole patteria tohon langattomaan kaukariiin

Ja itse vinssi kytketty - pohjaan, plussa tohon releboksin keskelle.
Vähän kokeilin tolla virtamittarilla ennen kuin kytken +kiinni, miten voi - olla yhteydessä kaikkiin muihin paitsi plussaan virrattomana, kokeilin siis piipparilla.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.02.2013, 18:56
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Mun ymmärrys:

- Releboksin ohjaus: keskellä musta maihin, laidoilla keltainen/sininen on sisään/uloskelaus, eli kun jompaankumpaan (ei molempiin yhtä aikaa) tarjoaa plussaa niin vinssi alkaa pyörimään haluttuun suuntaan.

- Ohjaimen kolme johtoa (väreistä ei ole aavistustakaan, mutta helppo kokeilla): yksi on plussaa sisään, kaksi on sitten plussaa ulos sen mukaan kumpaan suuntaan nappia on painettu.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 11.03.2013, 16:11
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Minkälainen johdotus pitäisi rakentaa 9,5 XP:n releboxiin kun siihen kytketään kiinalainen langaton kaukis.
Maa ja virta on selviä hommia.
Mut kun maalaisjärjellä kytkee sisään ja ulos kelauksen johdot niihin nastoihin mitkä käyttää kyseisiä solenoideja niin ei tapahdu mitään.

Toi XP:n releboxi on puhavarasto ja siellä on jonkinlainen kiertävä maadoitus.
Onko kenelläkään kokemusta.

XP:ssä on Ruskea maa
Musta sisään ja vihreä ulos.

Kun tämän mukaan kytkee niin ei rokkaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kierroslukumittarin kytkentä? Poor Tekniikka & Jutustelu 5 11.10.2012 20:59
sysäysreleen kytkentä RHINO Tekniikka & Jutustelu 2 05.06.2008 16:32
Virtamittarin kytkentä SaiQmon Tekniikka & Jutustelu 6 22.04.2007 11:29
Peräskärryn kytkentä Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 10 19.02.2005 14:21
Lisävalojen kytkentä 4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 26.02.2003 19:15


Sivu luotu: 01:41 (GMT +2).