Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2011, 12:28
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

BJ:n virtalukko hieman temppuilee


Eipä tuota ole paljoa käynnistetty ja nyt sitten tuossa puuhommissa ja kun käynnistää niin startatessa ei oikein saa virtalukko aina kontaktia vaan pitää samalla alaspäin painaa ,niin sitten hörähtää, mikä avuksi. Purku ja putsaus vai mikä olisi ok

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.05.2011, 14:50
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.862
Perusasetus

Oletko sen virtiksen pohjan katsonut (jos muovi näkyvillä, eikä niitattuna metallin sisällä) hapettumia "Nastoissa"?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2011, 14:57
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Oletko sen virtiksen pohjan katsonut (jos muovi näkyvillä, eikä niitattuna metallin sisällä) hapettumia "Nastoissa"?
Jos sen päädyn avaa,niin ei kait sieltä paljoa lentele osia mäkeen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2011, 15:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Oliko tuossa bj:ssä virtalukonpohja kiinni yhdellä ristipääruuvilla?
ja siellä alumiinin sisässä?
Jos on niin silloin sen voi laskea pois sieltä huoletta, se on umpinainen
kappale, saa toki levälleen purettua mutta sitten on riski lentelevistä
osista.

Joskus törmäsin tuommoiseen oireeseen, ettei meinanut riittää avaimessa liikerata startille, oli päässyt tuo pohjan ja lukon välinen "boori" väljistymään.
korjasin liimaamalla pienen muoviliuskan tuonne "väljistyneeseen" pohjan akseliin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2011, 21:30
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Oliko tuossa bj:ssä virtalukonpohja kiinni yhdellä ristipääruuvilla?
ja siellä alumiinin sisässä?
Jos on niin silloin sen voi laskea pois sieltä huoletta, se on umpinainen
kappale, saa toki levälleen purettua mutta sitten on riski lentelevistä
osista.

Joskus törmäsin tuommoiseen oireeseen, ettei meinanut riittää avaimessa liikerata startille, oli päässyt tuo pohjan ja lukon välinen "boori" väljistymään.
korjasin liimaamalla pienen muoviliuskan tuonne "väljistyneeseen" pohjan akseliin.
Kävin Bj:tä hieman käyttämässä ja samalla hieman katselin sitä lukkopesää ja siellä on juuri yksi tähtipäinen ruuvi ja otin sen auki ja sitten se muovinen juttu lähti sieltä vaan pois ja kun kerroit, että väljä voisi olla, niin kiinnitin huomiota sellaiseen, että siellä oli mustaa sähkärin teippiä hieman eli olisiko sillä joku tiivistänyt liikettä.Se yhtymä kohta siis pitäisi saada tiiviimmäksi, eikö vaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2011, 23:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Joo, se pohjapatruunan ja rattilukon välinen "poori"-"kytkentä" tms.
jostain kumman syystä meinaa ottaa millimetrin/30 vuotta välystä,
ja tuo Nitton-tape: ei ole varmaankaan se pitkäikäisin viritys.

-> puhdista tuo virtalukon pohjan muovi"poori", ja liimaa siihen esim.
epoksilla pienet kiilapalat, jotta tulisi "tiukka"

p.s muistaakseni tuo kiilapalan liimaaminen vaatii 2 kpl pientä muovisälöä
ja muutama suuruusluokkaa tulitikun vahvuinen kiila.....

Ja se että saa nuo liimapinnat puhtaaksi-, ja ettei liimaa koko patruunaa
jumiin, vaatii mieluummin kirjoituspöydän kuin "pajavasaran....."

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 16.05.2011 23:20
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.05.2011, 08:09
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, se pohjapatruunan ja rattilukon välinen "poori"-"kytkentä" tms.
jostain kumman syystä meinaa ottaa millimetrin/30 vuotta välystä,
ja tuo Nitton-tape: ei ole varmaankaan se pitkäikäisin viritys.

-> puhdista tuo virtalukon pohjan muovi"poori", ja liimaa siihen esim.
epoksilla pienet kiilapalat, jotta tulisi "tiukka"

p.s muistaakseni tuo kiilapalan liimaaminen vaatii 2 kpl pientä muovisälöä
ja muutama suuruusluokkaa tulitikun vahvuinen kiila.....

Ja se että saa nuo liimapinnat puhtaaksi-, ja ettei liimaa koko patruunaa
jumiin, vaatii mieluummin kirjoituspöydän kuin "pajavasaran....."
Kiitos vinkistä, sovitus saisi siis olla mahdillisimman sopiva leveys suunnissa, saako sen alumiinipötkylän jollain pois eli se avainpuoli, niin olisi helpompi mittailla sovitusta, niin ja johdot tottakait juotettava irti ja silleen, katsotaan jossain vaiheessa juttua .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61 jarrupaineensäädin temppuilee TexasCruiser Tekniikka & Jutustelu 15 16.12.2011 11:56
1kz-t temppuilee! pulu Tekniikka & Jutustelu 6 17.12.2009 22:38
ohjaustehostin "temppuilee" Tekniikka & Jutustelu 13 12.04.2007 20:31
RJ:n nopee 4wd temppuilee RJ70 Tekniikka & Jutustelu 8 03.03.2007 21:37
FJ-55 Virtalukko temppuilee! jambo72 Tekniikka & Jutustelu 4 11.04.2005 20:48


Sivu luotu: 21:48 (GMT +2).