|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Kevein diisseli 300-400hvElikkä nyt vois kansa kertua mielipitteitä mistä diesel koneesta saisi "helpoimmin" otettua 3-400hevosta. Täsä laitteesa alavääntö on yliarvostettua eli tehot sais tulla mahollisimman korkeilla kierroksilla 3500-6000rpm. Mahollisimman kevytkin pitäs tuon koneen olla. Itellä eka tullee mieleen joku mersun 3litranen kone, sen virittämisestä ainakin pitäs olla kokemuksia osaamista täsäkin maasa. Miten nämä hj:n ja patrollien turpokoneet? onko kuin raskaita ja kestäviä? Kuin kovan työn takana ylipäätään on tuommoset tehot nuin pienestä konneesta. Pitäskö katella suosiolla isompaa? Mutta mitä? Paino ei sais nousta kovin kovaksi.
|
#2
|
|||
|
|||
Voinee nuo HJ:n ja Patun koneen unohtaa ihan kokonaan...kevyt on ihan väärä käsite.
|
#3
|
||||
|
||||
Voitko valottaa, että mikä käyttökohde? Se kun sanelee moottorin valinnan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
Mersun 3litranen kuutonen joko 12venttiilinen OM603 tai 24v OM606.
Molemmista irtoaa tuo 300-400hv aika helposti. Painoa piiikkasen vajaa 200kg. Tuollainen 6000rpm ei tuota vielä ongelmia. Tuntuvat mokomat vielä moisen kestävänkin. 7mm elementeillä syöttöpumppu ja sitten kunnon pakosarja+ holset hx40 tai garretin gt37 tms + kunnon välijäähdytys niin alkaa hätyytellä jo 500konin lukemia ja vääntöä semmonen 700-800nm Viimeksi muokannut Mika_T : 05.05.2011 21:05 |
#5
|
|||
|
|||
Myös mersun om605 luovuttaa kivasti tehoa ja luulis olevan 606:ta kevyempi...
|
#6
|
|||
|
|||
Nopean katamaraanirunkoisen venneen moottoriksi tätä suunnittelen. Isohkon V8:sin korvaajaksi.
|
#7
|
|||
|
|||
Eikö se oo 2-litranen merssu
3-litrasesta saapi jo reilummin tehoja. Toki eipähän tarttis niin tiukalle vetää.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#8
|
|||
|
|||
Juu venekäyttöön kannattaa valita vähän reilun kokoinen kone ja pitää viritystaso hieman maltillisempana. Pysyy rojut paremmin nipussa.
Venemoottori joutuu loppujen lopuksi aika lujille jos ajellaan reilulla kaasulla pitkään. Vastaa automaailmassa suunnilleen ajoa jyrkkään ja piiitkään ylämäkeen lappulattiassa. |
#9
|
||||
|
||||
HOI. Mitenkäs sisu/valmet 611?? Kevyt, onko Mitenkäs se??
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta kakkoselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#10
|
|||
|
|||
Lainataan toisaalta...-->
Tällaisia painoarvoja löytyy kirjasta DIESEL & GAS TURBINE WORLDWIDE CATALOG 1986 EDITION: 611D kuivapaino 550kg 611DS kuivapaino 560kg 611DSB kuivapaino 565kg 611DSBJ kuivapaino 580kg 612 DS kuivapaino 590kg 612DSJ kuivapaino 605kg Lisäksi sivunlareunassa maininta w/o electrics and flywheel, eli tarkoittaako sitten, että ko.painot ilman starttia laturia ja vauhtipyörää? Nuo kun tietysti vaihtelevat käyttökohteen mukaan. |
#11
|
||||
|
||||
laiska ja painava. n.600-700kg varusteista riippuen...
__________________
KZJ95 1997 |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
KZJ95 1997 |
#13
|
||||
|
||||
om605
Löytyisi tuollainen mersun om605 tallin lattialta, saa tarjota
o4o-7o64515 porissa |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Multa löytyisi 318 hv/1109 nm diesel moottori. Painoa vain 1064 kg.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
||||
|
||||
Painoa en osaa kyllä sanoa, muuta kuin ettei oo kevyt, mut eikös noit HJ61 patoja oo marinoitu reilumminkin?
Jotain 350 pollea ovat pihalle kutitelleet, ja pitäs vielä kestää komiasti ja pitkään kanoottikäytössä.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#16
|
||||
|
||||
605 tai 606 molemmista irtoaa kyllä kevyesti 400-500 justiin saatiin omaan w124 istutettuu 606 huomenna ensi starttii
|
#17
|
||||
|
||||
Ei ole myöskään kevyt, mutta 5.9 Cummins P-pumpulla, suht helpolla saa otettua tehoa ulos. 500 kaakkiin pääsee ilman että tarvii koneen sisuksiin kajota. Paino on tuossa puolen tonnin nurkilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#18
|
||||
|
||||
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään MB 100 2.4 etuveto diisseli | tossu | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 27.10.2008 21:56 |
JR-diisseli Pieksänmäki | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.08.2008 21:16 |
m/ 300 diisseli merssu | hermanni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.12.2007 17:45 |
Suzukista diisseli. | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 07.03.2005 13:40 |
toyota 2.4 diisseli | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.02.2005 12:46 |