Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.05.2011, 20:48
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Kevein diisseli 300-400hv


Elikkä nyt vois kansa kertua mielipitteitä mistä diesel koneesta saisi "helpoimmin" otettua 3-400hevosta. Täsä laitteesa alavääntö on yliarvostettua eli tehot sais tulla mahollisimman korkeilla kierroksilla 3500-6000rpm. Mahollisimman kevytkin pitäs tuon koneen olla.

Itellä eka tullee mieleen joku mersun 3litranen kone, sen virittämisestä ainakin pitäs olla kokemuksia osaamista täsäkin maasa.
Miten nämä hj:n ja patrollien turpokoneet? onko kuin raskaita ja kestäviä?

Kuin kovan työn takana ylipäätään on tuommoset tehot nuin pienestä konneesta. Pitäskö katella suosiolla isompaa? Mutta mitä? Paino ei sais nousta kovin kovaksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2011, 20:50
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Voinee nuo HJ:n ja Patun koneen unohtaa ihan kokonaan...kevyt on ihan väärä käsite.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2011, 20:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Voitko valottaa, että mikä käyttökohde? Se kun sanelee moottorin valinnan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2011, 21:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Mersun 3litranen kuutonen joko 12venttiilinen OM603 tai 24v OM606.

Molemmista irtoaa tuo 300-400hv aika helposti. Painoa piiikkasen vajaa 200kg.
Tuollainen 6000rpm ei tuota vielä ongelmia.
Tuntuvat mokomat vielä moisen kestävänkin.

7mm elementeillä syöttöpumppu ja sitten kunnon pakosarja+ holset hx40 tai garretin gt37 tms + kunnon välijäähdytys niin alkaa hätyytellä jo 500konin lukemia ja vääntöä semmonen 700-800nm

Viimeksi muokannut Mika_T : 05.05.2011 21:05
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2011, 21:28
pikku-matti pikku-matti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.11.10
Sijainti: hattula
Viestit: 19
Perusasetus

Myös mersun om605 luovuttaa kivasti tehoa ja luulis olevan 606:ta kevyempi...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.05.2011, 21:58
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Voitko valottaa, että mikä käyttökohde? Se kun sanelee moottorin valinnan.
Nopean katamaraanirunkoisen venneen moottoriksi tätä suunnittelen. Isohkon V8:sin korvaajaksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2011, 22:01
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Eikö se oo 2-litranen merssu
3-litrasesta saapi jo reilummin tehoja. Toki eipähän tarttis niin tiukalle vetää.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.05.2011, 15:18
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Juu venekäyttöön kannattaa valita vähän reilun kokoinen kone ja pitää viritystaso hieman maltillisempana. Pysyy rojut paremmin nipussa.

Venemoottori joutuu loppujen lopuksi aika lujille jos ajellaan reilulla kaasulla pitkään. Vastaa automaailmassa suunnilleen ajoa jyrkkään ja piiitkään ylämäkeen lappulattiassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.05.2011, 07:46
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 657
Exclamation

HOI. Mitenkäs sisu/valmet 611?? Kevyt, onko Mitenkäs se??
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta kakkoselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.05.2011, 07:54
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainataan toisaalta...-->

Tällaisia painoarvoja löytyy kirjasta DIESEL & GAS TURBINE WORLDWIDE CATALOG 1986 EDITION:

611D kuivapaino 550kg
611DS kuivapaino 560kg
611DSB kuivapaino 565kg
611DSBJ kuivapaino 580kg
612 DS kuivapaino 590kg
612DSJ kuivapaino 605kg

Lisäksi sivunlareunassa maininta w/o electrics and flywheel, eli tarkoittaako sitten, että ko.painot ilman starttia laturia ja vauhtipyörää? Nuo kun tietysti vaihtelevat käyttökohteen mukaan.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.05.2011, 09:06
kaapo:n Avatar
kaapo kaapo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Mänttä
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja opelman Näytä viesti
HOI. Mitenkäs sisu/valmet 611?? Kevyt, onko Mitenkäs se??
laiska ja painava. n.600-700kg varusteista riippuen...
__________________
KZJ95 1997
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.05.2011, 09:07
kaapo:n Avatar
kaapo kaapo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Mänttä
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Lainataan toisaalta...-->

Tällaisia painoarvoja löytyy kirjasta DIESEL & GAS TURBINE WORLDWIDE CATALOG 1986 EDITION:

611D kuivapaino 550kg
611DS kuivapaino 560kg
611DSB kuivapaino 565kg
611DSBJ kuivapaino 580kg
612 DS kuivapaino 590kg
612DSJ kuivapaino 605kg

Lisäksi sivunlareunassa maininta w/o electrics and flywheel, eli tarkoittaako sitten, että ko.painot ilman starttia laturia ja vauhtipyörää? Nuo kun tietysti vaihtelevat käyttökohteen mukaan.
joo, noissa ei kyllä ole paljon kilkkeitä kiinni.
__________________
KZJ95 1997
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.05.2011, 13:46
mersuana:n Avatar
mersuana mersuana ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Sijainti: Pori
Viestit: 589
Perusasetus

om605


Löytyisi tuollainen mersun om605 tallin lattialta, saa tarjota



o4o-7o64515 porissa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.05.2011, 22:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Lainataan toisaalta...-->

Tällaisia painoarvoja löytyy kirjasta DIESEL & GAS TURBINE WORLDWIDE CATALOG 1986 EDITION:

611D kuivapaino 550kg
611DS kuivapaino 560kg
611DSB kuivapaino 565kg
611DSBJ kuivapaino 580kg
612 DS kuivapaino 590kg
612DSJ kuivapaino 605kg

Lisäksi sivunlareunassa maininta w/o electrics and flywheel, eli tarkoittaako sitten, että ko.painot ilman starttia laturia ja vauhtipyörää? Nuo kun tietysti vaihtelevat käyttökohteen mukaan.
w/o tarkoittaa tosiaan with out, eli ilman. Kokonainen 611 painaa sen pyöreät 600 kg, joten kevyeksi sitä ei voi sanoa. Ahtamalla 611 tai 620 (kumpikin 6.6 litraa) koneista saa 300-400 hv merikäytössä. Tuo paja otti muinoin 400 hv 620 koneista, reippaita italiaanoja. http://www.bonimotorimarini.it/

Multa löytyisi 318 hv/1109 nm diesel moottori. Painoa vain 1064 kg.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.05.2011, 22:00
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Painoa en osaa kyllä sanoa, muuta kuin ettei oo kevyt, mut eikös noit HJ61 patoja oo marinoitu reilumminkin?

Jotain 350 pollea ovat pihalle kutitelleet, ja pitäs vielä kestää komiasti ja pitkään kanoottikäytössä.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.05.2011, 02:10
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

605 tai 606 molemmista irtoaa kyllä kevyesti 400-500 justiin saatiin omaan w124 istutettuu 606 huomenna ensi starttii
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.05.2011, 06:56
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Ei ole myöskään kevyt, mutta 5.9 Cummins P-pumpulla, suht helpolla saa otettua tehoa ulos. 500 kaakkiin pääsee ilman että tarvii koneen sisuksiin kajota. Paino on tuossa puolen tonnin nurkilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.05.2011, 09:12
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Jaa haetaan kevyttä dieseliä? Otetaan Deutz v12, siinä on keveyttä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään MB 100 2.4 etuveto diisseli tossu O/M/V Ajoneuvot 8 27.10.2008 21:56
JR-diisseli Pieksänmäki nizzan Tekniikka & Jutustelu 4 29.08.2008 21:16
m/ 300 diisseli merssu hermanni O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.12.2007 17:45
Suzukista diisseli. Timbba Tekniikka & Jutustelu 7 07.03.2005 13:40
toyota 2.4 diisseli Tekniikka & Jutustelu 12 09.02.2005 12:46


Sivu luotu: 07:19 (GMT +2).