Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2011, 18:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

sd33t syöttö


Kysyisin että tietääkö joku miten sd33t koneeseen saa lisättyä syöttöö.
sammutin toppari ruuvvi sivusta löysätty. ahtosäädin auki. Onko syötön säätö päädyssä 27mm kuppi mutkujen alla ? kumpi.olen lueskellut täältä ja kaikki neuvot olleet että sammutin rajoitin siitä sivusta löysälle mutta silläei ole ollut vaikutusta.päästö arvo oli 1.5
kai joku tietää oikeasti mistä sitä perus syöttöö voi lisätä? pumppu on kiki

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2011, 20:25
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Kyllä se perus/maksimi syöttö on se sammutinstoppari ja löysäämällä lisääntyy. Ahtosäädintä sisäänpäin eli kiristämällä lisääntyy alasyöttö ja paineenalainenkin. Tuosta pumpusta tulee ruokaa kyllä hyvin jos se on kunnossa ja tietenkin suodatin ja polttoaine linjasto pitää olla kunnossa että aine pääsee edes pumpulle asti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2011, 20:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Kyllä se perus/maksimi syöttö on se sammutinstoppari ja löysäämällä lisääntyy. Ahtosäädintä sisäänpäin eli kiristämällä lisääntyy alasyöttö ja paineenalainenkin. Tuosta pumpusta tulee ruokaa kyllä hyvin jos se on kunnossa ja tietenkin suodatin ja polttoaine linjasto pitää olla kunnossa että aine pääsee edes pumpulle asti.
no osaatko kertoo mitkä säädöt siellä isojen kuppien alla on .
ja toi poltto aine puoli pitäis olla kunnossa. ja vetoja on ihan kohtalaisesti. mut se musta usva puuttuu. mut se ahto säädin siis kiinni päin. kun niitä ohjeita on ollu myötä ja vastapäivään .
eli se keski pultti kiinnipäin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2011, 21:40
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

En tiedä mitä kuppien alta löytyy. Joo, paineenalaista kiinnipäin, eli suojamutteri pois, 10mm lukkomutteri auki ja ruuvimeisselillä kiinnipäin.
Mikä ahdin ja paljonko painetta? Jos sun kone hengittää hyvin ja alasyöttö pienellä niin ei se savuakaan missään vaiheessa ja kulkee silti hyvin.
Isompi ahdin vaparin pakosarjassa, ilmansuodatinkotelon imuputki vaihdettu 100 milliseen ja imu maskin takaa, 3" pakoputki alusta-loppuun ja kunnon välijäähdytin. Tässä muutokset mitä omaan tehty ja vie kyllä pätkäpatea aika pirteesti, pitäs joskus penkittää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2011, 22:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
En tiedä mitä kuppien alta löytyy. Joo, paineenalaista kiinnipäin, eli suojamutteri pois, 10mm lukkomutteri auki ja ruuvimeisselillä kiinnipäin.
Mikä ahdin ja paljonko painetta? Jos sun kone hengittää hyvin ja alasyöttö pienellä niin ei se savuakaan missään vaiheessa ja kulkee silti hyvin.
Isompi ahdin vaparin pakosarjassa, ilmansuodatinkotelon imuputki vaihdettu 100 milliseen ja imu maskin takaa, 3" pakoputki alusta-loppuun ja kunnon välijäähdytin. Tässä muutokset mitä omaan tehty ja vie kyllä pätkäpatea aika pirteesti, pitäs joskus penkittää.
vakio ahdin on vielä ahot 0.5 putkisto 3.5"alustaloppuun , vapaavirtaussuodatin .väli jäähy pitäis vielä laittaa(hommattu on) kone on f250 kiinni ja kyllä liikuttaa ihan asiallisesti .mut ne voimasavut uupuu. mut kokeilen vielä jos kiristäis sitä ruuvvia .
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2011, 09:32
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

sd33t pumpussa on sammutin pumpun päällä ja sen ruuvien vääntely ei vaikuta syöttöön, pumpun kyljessä on pikku vipstaaki jossa 10mm kannalla oleva ruuvi ja lukko mutteri, sen kun ruuvaa auki niin perus syöttö on täysillä. En silti suosittele ruuvaamaan kokonaan auki kun ei siitä ole mitään hyötyä.
soppaa saa lisää kun purkaa ahdonalaisen syötön säädön ja muokkailee sieltä lisää liike rataa syöttöö säätävälle tangolle (pitkä ~6mm paksu tanko joka tulee pumpun sisältä).

näillä eväillä itteltä irtos 173hv renkailta, lisää sais kun käyttäs pumpun säädöissä ammattilaisella niii sais elementit aukeemaan kokonaan, pelkän säädön hinnat liikkuu jossain 150-400€ hujakoilla, riippuen mestasta.

tosin taidan itte ainakin tyytyä noihin omiin tehoihin, 38,5" swamppereilla pärjää kiihytykses perus pensa henkilöautoille

jos voimaa haette niin heti ensimmäinen jarru on patrollin oma hitachin ahdin, siihen joku isompi tilalle niin alkaa voimaa tulee, muistakaa sit et pakopaineet ei sais olla kauheesti ahtojen yläpuolella, hukkuu voima niihin. kevyeen piristykseen t03 garretti on passeli, raskaampaan garret gt32, holset hx35 jne...

vakio ahtimella penkitetty juhoken patrolli, vaikka mitä teki niin tasan sata heppaa tuli renkailta, loppu siis ahdin kesken.

suosittelen lämpimästi garretin gt32:sta 47/54 siivillä. 1,1-1,2 bar ahtoo pakopaineitten pysytellessä alle kahen kilon isoillakin kierroksilla. putki on 2,5". iso cooleri kaveriks nii itteltä irtos noin 200hv konetehoo, melkein kaksinkertainen vakioon nähden

Viimeksi muokannut jv : 30.04.2011 09:34
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.04.2011, 13:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
sd33t pumpussa on sammutin pumpun päällä ja sen ruuvien vääntely ei vaikuta syöttöön, pumpun kyljessä on pikku vipstaaki jossa 10mm kannalla oleva ruuvi ja lukko mutteri, sen kun ruuvaa auki niin perus syöttö on täysillä. En silti suosittele ruuvaamaan kokonaan auki kun ei siitä ole mitään hyötyä.
soppaa saa lisää kun purkaa ahdonalaisen syötön säädön ja muokkailee sieltä lisää liike rataa syöttöö säätävälle tangolle (pitkä ~6mm paksu tanko joka tulee pumpun sisältä).

näillä eväillä itteltä irtos 173hv renkailta, lisää sais kun käyttäs pumpun säädöissä ammattilaisella niii sais elementit aukeemaan kokonaan, pelkän säädön hinnat liikkuu jossain 150-400€ hujakoilla, riippuen mestasta.

tosin taidan itte ainakin tyytyä noihin omiin tehoihin, 38,5" swamppereilla pärjää kiihytykses perus pensa henkilöautoille

jos voimaa haette niin heti ensimmäinen jarru on patrollin oma hitachin ahdin, siihen joku isompi tilalle niin alkaa voimaa tulee, muistakaa sit et pakopaineet ei sais olla kauheesti ahtojen yläpuolella, hukkuu voima niihin. kevyeen piristykseen t03 garretti on passeli, raskaampaan garret gt32, holset hx35 jne...

vakio ahtimella penkitetty juhoken patrolli, vaikka mitä teki niin tasan sata heppaa tuli renkailta, loppu siis ahdin kesken.

suosittelen lämpimästi garretin gt32:sta 47/54 siivillä. 1,1-1,2 bar ahtoo pakopaineitten pysytellessä alle kahen kilon isoillakin kierroksilla. putki on 2,5". iso cooleri kaveriks nii itteltä irtos noin 200hv konetehoo, melkein kaksinkertainen vakioon nähden
niin kerrotko tarkemmin mitä 6mm tangolle pitäis tehä et saa lisää soppaa ja tosiaankin siitä sivusta otin rajotin pultin pois ja vaikutus "0" voiman haku tarvetta ei ole vaan mustaa pitäis saaha putkesta vai syökö toi patukan pikku turbo ne savut .
niin onko jollain tietoo vakio kytkin levyn paksuudesta. pitäis simmata toi fordsonin kytkin kohilleen. on vähän liian paksu patrollin asetelmaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.05.2011, 22:08
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyllä tuolla sammuttimen säädöllä on savuja kaikista patuista saanut! tuo varmasti oikea pultti löytyy profiilista kuvista..
jos olet oikee pulttia säätänyt niin sitten on lähdettävä hakemaan vikaa muualta...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.08.2011, 21:24
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

poristaanpa taas tosta turbon pumpusta.

perussyötönsäädöllä löytyy soppaa mukavasti ja penkissäkin irtos ihan mukavat lukemat. mut ongelma on se mustan pölläyttely ennen kuin lähtee ahtamaan kunnolla
tota ei vissiin saa millään säädettyä pois?
ei ainakaan se pumpun päädyssäoleva ruuvi tunnu mitenkään vaikuttavan. oon sitä pyöritelly molempiin suuntiin maksimit ja kokeillu tulpatakin koko letkun mikä siihen tulee imusatsista mut ei ainakaan perstuntumalla ja silmällä peilistä huomaa mitään eroa.

pukkaa tosiaan alle 0,2 ahdoilla mustaa aika paljon ja sit siitä isommilla paineilla ei oikeestaan yhtään.
muuten ei haittaa mut kaupungissa hirvittää kanssa autoilijoiden puolesta.. ja palamatonta löpöähän toi on joten joutas pois.

joku kuitenki kysyy niin ne penkki lukemmat oli 140hv/326nm 1.2bar. takapyöräteho 116hv.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.10.2011, 19:47
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

hoplaa!
ei vissiin kukaan osannut vastata tohon edelliseen viestiin
nyt tolla patrollilla on tullut tahkottua jo reilu 6tkm ilman ihmeenpiä murheita.
viimeset 2viikkoa ja n1000km oon ajanut orkkispaineilla.0,6bar, ja ennen tuota paineet li noin 1.3bar max. ilman kuormaa ei suurempia eroja vedoissa tunne. syötöt pitäs olla samat millä toi edellämainittu teholappu saatiin.. max väännön kohdalla ahtoja oli noin 0.8bar

mutta.. tommosen huomion oon tehnyt että paineista riippumatta paremmin vetää paremmin kun nostaa kaasupoljinta pohjasta noin sentin ton huomaa parhaiten kun ohittaessa lähtee 5:lla vedättää ja silloin kikkailee polkimella.

liekköhän tossa pumpussa jotain vikaa vai onko ruuvit vaan pyöritelty päin pershettä.. tai voisko ennakonsäädin kummitella noin.. tai onko toi turbo liian pieni?
kaasupohjassahan toi mittaus varmaan tehtiin ja soppahan siitä silloinkin ainakin loppui kesken.. eikä se edelleenkään savua ahdon aikana.

aika hyvin se nytkin liikkuu mut eihän se kait noin kuulus tehä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.10.2011, 20:33
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Jos sulla on se vakio turbo niin on takuulla liian pieni, pakopaine mittari kertois karun totuuden miks kiihtyy osakaasulla paremmin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.10.2011, 21:06
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
kyllä tuolla sammuttimen säädöllä on savuja kaikista patuista saanut! tuo varmasti oikea pultti löytyy profiilista kuvista..
jos olet oikee pulttia säätänyt niin sitten on lähdettävä hakemaan vikaa muualta...


savua saa kyllä, eri asia on et onko siitä mitään muuta hyötyä kuin et lämmöt nousee, ahdin sakkaa herkemmin, savuttaa vitusti ennen ahtoja ja sen jälkeenkin eikä tehot huimasti lisäänny, oikeestaan ainut hyvä puoli on et turbo herää herkemmin. toki perus syöttöö kannattaa lisätä, tuo vakio sd33t:lle kummasti lisää puhtia mut turhaan sitä pohjaan asti ruuvaa.

Perussyöttön kun ruuvaa täysille niin se vaikuttaa ruiskutus aikaan ja pidentää sitä -> soppaa menee koneeseen väärään aikaan ja se aiheuttaa noita yllä mainittuja asioita. kaikkein paras ois kun jostain muualta sais ruokaa lisää ilman et tarviis pidentää ruiskutus aikaa...

liian pitkää ruiskutus aikaa voi kompensoida kääntämällä pumpun ajotusta aikasemmalle, tässäkin kannattaa käyttää järkeä et ei kilkata aivan vitusti. mersun koneet saa kilkattaakkin mut sd33/sd33t kampura on yllättävänkin heikko nim. merk. kokemusta löytyy...

näin olen antanut ammattimiesten ittelleni kertoa, ja osa on kyl kantapään kautta opittua.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.10.2011, 22:46
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti

liian pitkää ruiskutus aikaa voi kompensoida kääntämällä pumpun ajotusta aikasemmalle, tässäkin kannattaa käyttää järkeä et ei kilkata aivan vitusti. mersun koneet saa kilkattaakkin mut sd33/sd33t kampura on yllättävänkin heikko nim. merk. kokemusta löytyy...
nii. toi on kyllä jo aika karkeaääninen ennestäänkin.. onpa tosta joku jo voinut ajoitusta aikastaakin.

turbona on swamperilta ostettu joku muokattu carretin 3:n. vapaavirtaussuodatin,kiinan cooleri keulassa ja 2.5"putki 3"isolla vaimentimella. tota pakopainetta on tarkotus mitata täs talvenaikana.

kumminka päin se pumpun päässäoleva ahdonalainen säätö on täysillä? sen eroa ei tosiaan äkkiseltään edes huomaa,mut vois laittaa täysille kuitenkin ja kokeilla muuttuuko..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.10.2011, 19:34
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

siitä pumpun päässä olevasta ruuvista (ahdonalaisen syötön säädön kalvon kansi) ei saa käännettyä kuin ahdon alaisen syötön päälle, ei sinällään lisää sopan tuloon muuten kuin et jos ruuvia kiristää niin ahdon alainen syöttö on päällä jo ennen ahtoja. lisää soppaa saa kun purkaa koko ahdon alasen syötön hässäkän ja vähä aikaa pyörittelee osia käsissään, ei todellakaan ole mitään raketti tiedettä mut on vaan hankala selittää tässä kannen alta löytyy mekaanisia osia, ei tarvi olla pumppu seppä tosissaan et ymmärtää toiminnan, jos yhtään maalais järkee on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
5,7l mokin syöttö timppat Tekniikka & Jutustelu 4 06.04.2011 16:16
2L-T syöttö ruuvi J.L Tekniikka & Jutustelu 6 26.09.2009 15:16
2l-t syöttö koro Heegi Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2009 09:52
Hj 61 syöttö Viltsu Tekniikka & Jutustelu 6 14.07.2008 15:20
Blaaserin syöttö joker Tekniikka & Jutustelu 5 27.08.2005 09:51


Sivu luotu: 11:50 (GMT +2).